Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
118d F20 N47 - první výměna oleje
podle vyhledávače u hrnců tam patří 0w30 http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=1115
ale norma je základ v každém případě
ale norma je základ v každém případě
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
neni tam náhodou 5w30 LL04 jako do E60 M57?
jinak je asi skoro jedno co tam člověk naleje (pokud se bavíme o relativně značkovejch olejích), bude spíš důležitější tam nalejt vždycky stejnej olej a né tam pokaždý nalejvat různý značky.. já dávám origo bmw olej kupovanej v německu přes e-shop, v podstatě je to jinak zabalenej castrol.
jinak při tej výměně mimo bmw bych si v rámci záruky dal pozor na filtr a na olej kor.. když by byl nějakej problém a něco šlo do kytek.. bmw bere motory na analýzu, včetně oleje paliva apod, a neorigo filtr a olej poznaji prakticky okamžitě.. sám jsem přemejšlel uplně stejně.. taky máme jako druhý auto zánovní f20 se stejnym motorem.. a 30tkm je mi taky moc.. navíc cena oleje je naprosto zanedbatelná.. u posledních aut jsem vždy měnil mezi 15-18tkm.. přijde mi to tak ideální.. a na motoru se to po 200tkm rozhodně pozná..
jinak na ten start stop už jsem myslel taky.. je to blbost prosazená EU, podle mě jsou schopný to vypnout přímo v bmw.. u novějších modelů VW už se to prý nechá nastavit přes palubní počítač..
jinak je asi skoro jedno co tam člověk naleje (pokud se bavíme o relativně značkovejch olejích), bude spíš důležitější tam nalejt vždycky stejnej olej a né tam pokaždý nalejvat různý značky.. já dávám origo bmw olej kupovanej v německu přes e-shop, v podstatě je to jinak zabalenej castrol.
jinak při tej výměně mimo bmw bych si v rámci záruky dal pozor na filtr a na olej kor.. když by byl nějakej problém a něco šlo do kytek.. bmw bere motory na analýzu, včetně oleje paliva apod, a neorigo filtr a olej poznaji prakticky okamžitě.. sám jsem přemejšlel uplně stejně.. taky máme jako druhý auto zánovní f20 se stejnym motorem.. a 30tkm je mi taky moc.. navíc cena oleje je naprosto zanedbatelná.. u posledních aut jsem vždy měnil mezi 15-18tkm.. přijde mi to tak ideální.. a na motoru se to po 200tkm rozhodně pozná..
jinak na ten start stop už jsem myslel taky.. je to blbost prosazená EU, podle mě jsou schopný to vypnout přímo v bmw.. u novějších modelů VW už se to prý nechá nastavit přes palubní počítač..
No tak to je pěkná blbost,značky můžes míchat libovolně,důležitý je dodržet specifikaci např ta 0w30 a tu pak nemíchat s žádnou jinou. Něco jinýho je když se ti rozbliká kontrolka,že máš málo oleje a široko daleko není žádná benzínka,tak tam můžeš dolít i jinou specifikaci,neb lepší smíchat oleje,než jet na sucho 

jak píše Jendix. BMW autorizáku se to moc líbit nebude a hlavně jestli to zjistí, tak máš po záruce.
Ale jinak za mě určitě měnit každejch 15tkm. Stačí se podívat na 2,0d jaký mají problémy s turbama na longlife se servisním intervalem 30tkm. Po 100tkm je po něm a přitom ten olej tomu fakt hodně pomůže.
Jinak oleje bych zrovna nějak nemíchal(hlavně ne jeden do druhýho, ještě možná při výměně ale s proplachem). Je jasně daná specifikace od výrobce. Zkoušel jsem jednou levnější variantu a málem se mi to nevyplatilo. Castrol 5W30 za Sunoco 5W30 a po 8tkm byl motor o dost hlučnější a hlavně jsem měl problém s napínákem rozvodů. Takže když to párkrát zarachotilo, tak šel ven a je tam zase origo.
Ale jinak za mě určitě měnit každejch 15tkm. Stačí se podívat na 2,0d jaký mají problémy s turbama na longlife se servisním intervalem 30tkm. Po 100tkm je po něm a přitom ten olej tomu fakt hodně pomůže.
Jinak oleje bych zrovna nějak nemíchal(hlavně ne jeden do druhýho, ještě možná při výměně ale s proplachem). Je jasně daná specifikace od výrobce. Zkoušel jsem jednou levnější variantu a málem se mi to nevyplatilo. Castrol 5W30 za Sunoco 5W30 a po 8tkm byl motor o dost hlučnější a hlavně jsem měl problém s napínákem rozvodů. Takže když to párkrát zarachotilo, tak šel ven a je tam zase origo.
Autorizáku se to určitě líbit nebude, protože by chtěli aby jsi tam jezdil i na tyto výměny po 15 tis a mohli ti dát pěkně do hlavy za olej. Ale že by kvůli tomu ztratil záruku, když se tam bude dávat origo olej (nebo Castrol ... i na víčku je napsaný..) a origo filtr si nemyslím. Ani na prohlídky už se nemusí jezdit do autorizovaného..
A pokud se nebudou nikam lepit žádné štítky, mazat intervaly, ztrhávat závity.. tak to ani nemají šanci poznat. To už by se musel řešit nějaký velký průser jako roztržený řetěz nebo zadřený motor aby zkoumali olej. Pokud na tom odejde nějaké čidlo, tak to takto hluboce zkoumat nebudou.
A pokud se nebudou nikam lepit žádné štítky, mazat intervaly, ztrhávat závity.. tak to ani nemají šanci poznat. To už by se musel řešit nějaký velký průser jako roztržený řetěz nebo zadřený motor aby zkoumali olej. Pokud na tom odejde nějaké čidlo, tak to takto hluboce zkoumat nebudou.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


jj oni s tím nemají problém do té doby něž by se něco podělalo. To ti říkám, kdyby šlo do tuhýho, tak tu domácí výměnu neustojíš. Kámoš neustál ani vstřiky, a to měl servis pouze v autorizáku. Vstřiky odeslali do Bosche na expertizu a zdělili, že reklamaci neuznávají, že tankuje špatnou naftu(tankuje jenom u značkových). Takže jak mají cvakat větší částky tak se cukaj. Jak tu bylo psáno, když o tom nebudou vědět, tak to nebudou řešit.
gsicbr: ono bude docela rozdíl, jestli do toho leješ nějakou sračkovou naftu, což je něco jako porušení podmínek v návodu k obsluze, a nebo jestli měníš olej častějš než je předepsané, což je v podstatě nadstandadní údržba
teď jsem se ještě díval na německé stránky castrolu a tam mě to vyhodilo přesně toto .... zajímavé, že pro každou zemi doporučují jiný olej
nocarret píše:koukal jsem na origo pixlu co jsem dostal na dolévání (nemusel jsem dolít ani kapku) tak SAE 5W30 takže to vidím na tohle:
teď jsem se ještě díval na německé stránky castrolu a tam mě to vyhodilo přesně toto .... zajímavé, že pro každou zemi doporučují jiný olej
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


jen6e to aby měl člověk schovávané účtenky od nafty. Protože i "značkové" pumpy u nás prodávají prostě špatnou naftu.vita11 píše:...ono bude docela rozdíl, jestli do toho leješ nějakou sračkovou naftu...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
jazet píše:No tak to je pěkná blbost,značky můžes míchat libovolně,důležitý je dodržet specifikaci např ta 0w30 a tu pak nemíchat s žádnou jinou. Něco jinýho je když se ti rozbliká kontrolka,že máš málo oleje a široko daleko není žádná benzínka,tak tam můžeš dolít i jinou specifikaci,neb lepší smíchat oleje,než jet na sucho
nemáš pravdu.. viděl jsem pár rozborů a rozdíly jsou tam.. proto je lepší dávat vždy to, co výrobce doporučuje.. už jenom z důvodůu usazenin a aditiv..
si to vyzkoušel, do motoru pokaždý nalejt něco jinýho.. a uvidíš co to po pár desítkách tisíc km udělá..