Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 120d 130kw - N47 motor?

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
HonzisCZ
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 05.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od HonzisCZ »

Zdravim,

Chystam se koupit BMW 120d kupe 177 koni, rok vyroby 01/2010, a cirou nahodou sem se dostal na internetu k problemum s rozvodovym retezem... Je to opravdu tak casta porucha? Vypadalo to ze to je tak vazne, ze timto problemem trpi snad kazde auto pomalu :-) vsechny modely od 2007 az do 2011 s motorem N47.. Mate i nekdo tady na foru podobne problemy? Chtel sem to auto zitra uz kupovat ale s takovou musim rict ze me to docela odradilo....

Diky za jakoukoliv odpoved
Mimas
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30.04.2010 00:00

#2 Příspěvek od Mimas »

2009/120d - doteraz absolutne bez akychkolvek problemov :wink:
HonzisCZ
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 05.09.2014 00:00

#3 Příspěvek od HonzisCZ »

Ah to je dobre slyset.. A kolik mas najeto? To auto ktere chci koupit ma 40tis. km a zaruku primo od bmw (BPS) na dva roky, tak snad budu mit stesti jako ty :-)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jendix »

taky jsem to řešil, jestli se nepletu, v roce 2009 byla první změna, která alesponň vyloučila výměnu celý kliky.. ale problémy s řetězem to uplně nevyřešilo.. až od 03/2012 by to mělo bejt naprosto bez problému..
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Kolafa »

HonzisCZ píše:Zdravim,

Chystam se koupit BMW 120d kupe 177 koni, rok vyroby 01/2010, a cirou nahodou sem se dostal na internetu k problemum s rozvodovym retezem... Je to opravdu tak casta porucha? Vypadalo to ze to je tak vazne, ze timto problemem trpi snad kazde auto pomalu :-) vsechny modely od 2007 az do 2011 s motorem N47.. Mate i nekdo tady na foru podobne problemy? Chtel sem to auto zitra uz kupovat ale s takovou musim rict ze me to docela odradilo....

Diky za jakoukoliv odpoved


Mam N47D20A 2007 v X3. Najeto 100 tis, odeslo nedavno turbo. Řetěz zatim snad OK, ale mam automat, to tak neškube. Co mi škube, tak je celej motor ve 1300 ot a furt nemužu přijít na to proč .........
Mimas
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30.04.2010 00:00

#6 Příspěvek od Mimas »

84tis.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#7 Příspěvek od gsicbr »

HonzisCZ píše:Zdravim,

Chystam se koupit BMW 120d kupe 177 koni, rok vyroby 01/2010, a cirou nahodou sem se dostal na internetu k problemum s rozvodovym retezem... Je to opravdu tak casta porucha? Vypadalo to ze to je tak vazne, ze timto problemem trpi snad kazde auto pomalu :-) vsechny modely od 2007 az do 2011 s motorem N47.. Mate i nekdo tady na foru podobne problemy? Chtel sem to auto zitra uz kupovat ale s takovou musim rict ze me to docela odradilo....

Diky za jakoukoliv odpoved

Ahoj. Nejen rozvody jsou u tohohle motoru strašák, ale taky praskající blok motoru. Takže, ať tě potká jedno nebo druhý, je to docela drahá sranda.
neresim
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: ned 04.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od neresim »

HonzisCZ píše:Ah to je dobre slyset.. A kolik mas najeto? To auto ktere chci koupit ma 40tis. km a zaruku primo od bmw (BPS) na dva roky, tak snad budu mit stesti jako ty :-)


ja sem si to na tu zaruku premium selection nechal preventive vymenit, bylo to slyset chrastit, hlavne v garazi. Pri jednom v servisu proaktivne navrhli i vymenu DPF filtru, nevim proc. Platil jsme akorat olej a chladici kapalinu.V dobe vymeno sem mel najeto 55, ted 90 a zatim retezy v pohode.

Jinak je tu nejaka firma co se na to specializuje, cena do 20.000, kdyz to zapoctes pred koupi do ceny tak ok.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#9 Příspěvek od gsicbr »

jako že když to praskne tak to do 20 spraví jo? No nevím nevím. Hodně záleží na rozsahu poškození.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matiz »

Ne az to praskne, spis preventivne...
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#11 Příspěvek od gsicbr »

a to je zase docela ranec 20tKč preventivně jenom za rozvody. Teď si nejsem jistý, ale je tam problém s řetězem a vodícíma lištama, takže tich 20 je hodně přes čáru. I kdyby měnili všechno tak mi to připadá moc.
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od PPK »

Inzenyri v BMW vymysleli N47 tak ze ma rozvody vzadu (protoze preci rozvod retezem je na vecny casy, tak proc by to melo jit snadno vymenit), takze musi komplet motor ven aby se ty rozvody vymenili. Proto je vymena rozvodu na N47 trosku drazsi sranda ...
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#13 Příspěvek od gsicbr »

tohle mě trochu na BMW štve. Jako např. doživotní náplň v aut. převodovce, doživotní rozvod řetězem atd. Ale co je doživotní si každý může vysvětlit trochu jinak.
Jen k tomu motoru i když musí ven, tak je to prostě dost.
Když vezmu řetěz, dvě vodící lišty, napínák tak v orig. dílech se nedostanu přes 120eur. Motor půl dne ven a půl dne zpátky a mezi tím výměna rozvodů. Práce na dva dny. Tak za co 20tKč?
Nebo je tam ještě něco?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#14 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Můžeš to dělat za půlku a urvou ti ruce

Jenom v dílech jsi tam za 12

11 41 7 797 896 řetěz pro pohon olejového čerpadla – 952,-
13 52 8 572 504 spodní rozvodový řetěz – 1034,-
13 52 7 797 906 řetězové kolo vysokotlakého čerpadla – 777,-
11 31 8 510 014 horní rozvodový řetěz -2.246,-
11 31 7 797 899 horní vodící lišta – 384,-
13 52 8 573 158 spodní vodící lišta – 548,-
13 52 8 573 159 spodní napínací lišta – 357,-
11 41 7 798 019 řetězové kolo olejového čerpadla – 485,-
11 31 7 797 898 horní napínací lišta – 357,-
11 31 8 576 201 horní napínák – 990,-
11 31 8 509 926 řetězové kolo vačky – 935,-
13 52 7 797 905 spodní napínák řetězu – 1182,-
13 52 7 800 395 šroub řetězového kola vysokotlakého čerpadla – 55,-
11 14 7 797 490 těsnící kroužek klikovky – 680,-
11 13 7 807 302 těsnění olejová vana – 606,-
11 12 7 807 017 sada těsnění ventilového víka – 783,-
11 61 7 801 438 4x!! těsnění sacího potrubí – 265,-
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#15 Příspěvek od gsicbr »

pěkně rozepsaný. Všechno je to na výměnu, nebo stačí vyměnit jenom nějakej slabej článek, kterej způsobuje to praskání?
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#16 Příspěvek od Tom_120i »

Když to máš rozdělaný, tak samozřejmě všechno. Nebo nevyměníš něco za pár stovek, abys to pak zase celé rozdělával? A těsnění je snad jasné, nebo ty když něco rozděláš, tak pak to skládáš dohromady a použiješ staré těsnění? Tam není kde šetřit, jedině, že někdo nabídne lepší sazbu za práci.
spasell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 13.10.2014 00:00

#17 Příspěvek od spasell »

Jenom pro info: Mám 120d - 120 kW - M47 a bez problémů, najeto 240 tisíc, motorové díly a celkově díly pod kapotou původní... jediné co jsem měnil je plastové potrubí od turba do intercooleru a z intercooleru do sání (přes EGR- který stejně půjde pryč a bude upravena ŘJ.). Z celého auta 99,9% původních dílů, zbytek 0,1% je teda to potrubí a přední/zadní nárazník - kupoval jsem oba nové a nechal nastříkat..., odřel jsem je tak, že nešly opravit, ale to je čistě moje vina, a to je rok + zpět... takže konečné shrnutí, MOTOR M47 100% spolehlivost.
Uživatelský avatar
Kolafa
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Kolafa »

Pro doplneni, po turbu mi odesel jeste EGR. Cuka to min

[quote="gsicbr"]tohle mě trochu na BMW štve. Jako např. doživotní náplň v aut. převodovce, doživotní rozvod řetězem atd. Ale co je doživotní si každý může vysvětlit trochu jinak.

Prosim tě doživotní nápln v aut. převodovce?!?! No to se možná někde i píše, ale chci upozornit, že se nejedná o život muj, nebo auta, ale toho oleje, což byva cca 60tis maximalne, dle typu a zachazeni! Kurvy a ne jenom od BMW, to takto uvadeji schvalne, aby flotilový zákazníci kupovali a měli pocit, že za dobu leasingu se jich žádná větší údržba netýká!
Což je většinou pravda, ale další majitelé se z toho pak poserou ...
Pardubak227
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pát 20.09.2019 20:08

Re: Pěkný výčet ještě info kde seženu ten servis za 20 tis?

#19 Příspěvek od Pardubak227 »

Vlasta píše:Můžeš to dělat za půlku a urvou ti ruce

Jenom v dílech jsi tam za 12

11 41 7 797 896 řetěz pro pohon olejového čerpadla – 952,-
13 52 8 572 504 spodní rozvodový řetěz – 1034,-
13 52 7 797 906 řetězové kolo vysokotlakého čerpadla – 777,-
11 31 8 510 014 horní rozvodový řetěz -2.246,-
11 31 7 797 899 horní vodící lišta – 384,-
13 52 8 573 158 spodní vodící lišta – 548,-
13 52 8 573 159 spodní napínací lišta – 357,-
11 41 7 798 019 řetězové kolo olejového čerpadla – 485,-
11 31 7 797 898 horní napínací lišta – 357,-
11 31 8 576 201 horní napínák – 990,-
11 31 8 509 926 řetězové kolo vačky – 935,-
13 52 7 797 905 spodní napínák řetězu – 1182,-
13 52 7 800 395 šroub řetězového kola vysokotlakého čerpadla – 55,-
11 14 7 797 490 těsnící kroužek klikovky – 680,-
11 13 7 807 302 těsnění olejová vana – 606,-
11 12 7 807 017 sada těsnění ventilového víka – 783,-
11 61 7 801 438 4x!! těsnění sacího potrubí – 265,-
Odpovědět