Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě 1er

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
edgarrek
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 14.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od edgarrek »

Zdravím všechny.Plánuji koupit manželce Bmw 1a jelikož z Bmw nemám skoro žádno zkušenost, potřeboval bych od vás poradit,jakou motorizaci vybrat.Auto najede max 10tis za rok,na spotřebě ani výkonu mi moc nezáleží,spíše který motor při tomto nájezdu km bude nejspolehlivější a na co si dát pozor při koupi.Chtěl bych investovat něco kolem 200tis.Díky za každou radu.
Honziss
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: pon 05.11.2012 01:00

#3 Příspěvek od Honziss »

Ahoj, v rijnu zacinam prodavat manzelcinu 116i (90kw, 2008, 70tkm), tak jestli na to nepospichas posli sz a ja ti poslu detaily a obrazky...
Uživatelský avatar
Misa Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3383
Registrován: pát 01.10.2004 00:00
Bydliště: Praha východ

#4 Příspěvek od Misa Moderátor »

Ahoj, já si kupovala auto s úplně stejnými požadavky jak píšeš - do města, cca 10t ročně, motor je mi jedno, jen výkon jsem chtěla minimálně 100kW a nějakou výbavu :D Koupila jsem si 120d (2005), už ji mám 6 let, najela jsem 60t km a jsem naprosto spokojená, investice minimální ... Za mě klidně tenhle motor doporučuju, ikdyž spousta lidí tu v diskuzích tvrdí, že na tenhle nájezd je diesel blbost ...
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jendix »

U 200tkč budeš stejně docela omezenej co se motoru týče, nejlepší volba by byla asi N52.

http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E87

Tady najdeš seznam motorů a jejich parametry, měli jsme E81 s N43 motorem 116i, i na 16i auto nejelo vůbec špatně, do města asi malinko lepší než nafta, ale motor má svoje mouchy, občas jsou problémy se vstřikama a zapalovacíma cívkama. U nafty a N47 motoru jsou zase problémy s rozvodama, u M47 jsou zase náchylnější turba.

Kdybych se rozhodoval při tvom nájezdu a penězích, snažil bych se asi najít 116i s N43 motorem, tj. po 2009, motor je vcelku uspornej, navíc díky tomu že je to dvoulitr docela pěkně táhne od nižších otáček. S tim že je riziko již zmíněných vstříků a cívek (nestojí ale tolik jako vstřiky na naftu).

Jinak pokud nepotřebuješ nutně pětidvéřovou verzi, třídvéřo je podle mě daleko hezčí..
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#6 Příspěvek od xhans »

Taky záleží jaký je tvoje žena řidič.... Jestli se bojí do většío města, Prahy, na dálnici apod... 120d už taky dokáže nezkušené řidiče svým výkonem v zimě, dešti pěkně "pozlobit"
Goodys
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 21.07.2014 00:00

#7 Příspěvek od Goodys »

Ahoj, nechci zakládat nové téma, tak to napíšu sem.

Chci si pořídit 116i rok 2006, mam toho hodně načteno tak vim že to neni moc šťastná volba, ale naskytla se mi dobrá příležitost na auto který se mi líbí, a za pěknou cenu.

Hned sem se teda ptal na napínák řetězu, a bylo mi řečeno že už to je vyměněný, že s tim byl v servisu, takže první otázka dá se nějak zjistit, od oka jestli už to je pořešený ? nebo jen přes servisku ?

Pak sem si ještě všimnul, že svítí kontrolka motoru, tak mi pán řekl že už svítí nějakej ten pátek, a že byli od té doby několikrát v servisu a žádná diagnostika na nic nepřišla, což se mi zdá divný. Ještě víc zvláštní to je, když za auto chce jen 150tisíc, v docela pěkné výbavě.

Máte teda nějaký rady, na co se zaměřit, než se na něj pojedu podívat ? :roll: protožě auto je važně pekný :oops:

Budu rád za jakoukoli radu, dík :wink:
creck
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: úte 05.03.2013 01:00

#8 Příspěvek od creck »

Hlavne neverit ze by v BMW neprisli na to co tomu je a ze svitici kontrolka motoru je v pohode.
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#9 Příspěvek od xhans »

Kontrolka motoru je jedna vec, kod na diagnostice druha a reseni treti. Jestli s tim,opakovane byl v servisu at ti rekne co to je za chyby v diag a s kym to resil... nekdy to oprwvdu muze byt jen nejaka blbost, ktera nema na funkci zadny vliv, jde o pristup toho prodejce jestli mlzi, nebo jestli umi vylozit karty na stul.
Wario
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#10 Příspěvek od Wario »

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-1/16196773?goFrom=list tohle se mi nezdá špatný . 143koníku a parádní sedačky :wink:
Goodys
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 21.07.2014 00:00

#11 Příspěvek od Goodys »

To už je na mě moc drahý, mam tak 180+ něco stranou na případnou závadu. Jinak chlápek se zdá docela v pohodě, akorát se nějak brání tomu ukázat servisku, tak nevim.

A nevíte teda o nějakém servise v Praze pokud možno bmw , kde by mi to bez problémů projeli ? A na kolik to tak vyjde ?

přece jenom si kupuju auto poprví, a mam z toho nemalej strach :oops:
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#13 Příspěvek od JayFader »

Nechci dělat chytrého, ale být tebou, nájezdu rozhodně nevěřím. Řekl bych stočené tak o 100 tis km. Za tuto cenu, auto 7-8 let staré a dotažené z DE...byl bych opatrný. Pokud nájezd neřešíš, tak bych zkoumal stav a snažil se tlačit cenu dolů.
Honziss
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: pon 05.11.2012 01:00

#14 Příspěvek od Honziss »

Kdyby ti stacila 116i, tak jednu prodavam na bdkauto.cz..
edgarrek
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 14.09.2014 00:00

#15 Příspěvek od edgarrek »

Takže jestli jsem to teda vše dobře pochopil tak je to takhle?
Nafta:
motor N47(špatnej):120D 130kw
118D 100kw
poznám ho,že vzduch. box má na levé straně.

motor M47(dobrej):120D 120kw
118D 90kw
118D 105kw

Nevím kam zařadit: 116D 85kw,co se týče spolehlivosti motoru...


Benzin:všechny motory v pohodě krom 116i.

Je to takhle nějak,nebo se pletu,už se v tom fakt trochu ztrácím.Díky za doplnění.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

stačí dat vin do decoderu a typ motoru se dozvíš M47 je zhruba 5x spolehlivější jak N47, ten jedinej byych si určitě nikdy nekoupil

116i bych taky vynechal,
edgarrek
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 14.09.2014 00:00

#17 Příspěvek od edgarrek »

Narazil jsem na tehle motor 116i dvoulitr benzin 90kw r.v.17.07.2009 kód: N43B20K0 najeto 137000km.Myslíte,že je to dobrá volba nebo radši vzít starší dvoulitr v naftě M47 s větším nájezdem?Bez ohledu na spotřebu,spíše výdrž....
peterustinov
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 18.09.2015 00:00

#18 Příspěvek od peterustinov »

dobry den,prisel jsem si pro radu:
V listopadu (nejdriv) byc rad sobe zakoupil kvalitni nemecky vuz BMW. Aktualne jsem vlastnikem VW polo 1,4 Tdi - neni tozavodnik,ale 120 na dalnici udrzi tempomat a jeste jsemsnad podle mereni pri tankovani nemel vesi spotřebu nez 5l/100 km. Bohuzel ale dosluhuje. Roky vyroby je 2004 a mel jsem ho krasnych 7 let a najel jsem cca 120t km.
Jsem clovek sporivy,takze mam v prasatku kolem 350000,-
V planu mam koupit pokud mozno dieselovou verzi co mozna nejmladsiho data vyroby,nejradeji 2013 a mladsi. Pdle vseho by melo jit o M47, idealne 118 nebo 120d. Rocninajezd je u me mezi 15-20 t km, vetsinou 2*80 km v patek a to same v nedeli,prakticky jenom dalnice. Polo opravdu nebylo zavodnik a predjizdeni byl bud adrenalin (55 kw i kdyz 180Nm) nebo zalezitost v radech spise minut nez vterin. Ted byvh prece jenom radeji na stara kolena neco alespon o malo sviznejsiho a vykon,ale predevsim tocivy moment BMW mi ucaroval. Ovsem naprostou pripritou je pro mnespolehlivost (nemuzu si dovolit zustat bez auta) ,pote spotreba a jakp posedni je výbava (trvam jenom na tempomatu a klimatizaci)
Zajimalo by mne,zda je to realne (pripadne si pockat s koupi na rok 2016- ceny by mohly zase o neco klesnout). Dival jsem se na nabidku podobnych modelu (zvazoval jsem i trojkovou radu v podobne motorizaci) u atorizovanych prodejcu v Brne a Olomouci a nrijde mi to jako uplne nemozne prani,
Ale kde jinde hledat radu,nez mezi majiteli?
Proto dekuji za jakykoliv,byt treba negativni koment areakci!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

- kupuj pouze v Německu, u nás je v dobrém stavu jen mizivé procento aut
- kupuj pouze s člověk co se vyzná v těchto autech a má sebou diagnostiku (žadnou delphi ale něco co rozumně načte bmw)
- motor M47 se vyráběl do roku 2007, proto doporučuju koupit TOP auto do roku 2007, málo ojeté, vybavené, pořád se dají najít, čím novější, tím podstatně méně spolehlivější
- když už koupíš novější jako 2007 (N47), odlož si na servis 100tkč.
peterustinov
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 18.09.2015 00:00

#20 Příspěvek od peterustinov »

Tak v motorech mam zmatek :-(
Myslel jsem,ze cim novejsi,tim kvalitnejsi a tim mene problemu
Cetl i kladne recenze na 116d
http://www.auto.cz/test-bmw-116d-2026
Ale 120 se mi stale zamlouva vice
http://www.auto.cz/test-bmw-120d-radost ... reby-22043
Ovsem duvera ve spolehlivost BMW je otresena
Zmenila by se enjak situace phledne spolehlivosti,kdybych se dival po 3er?
(Osobne sedonivam,ze motory jsou stejne,ale nejsem odbornik..)
O N47 jsem cetl spatne veci: BMW N47 (do 2011)
Kódy: N47D20
Výroba: od 2007 dodnes, rizikovost do 3/2011
Nasazení (do 2011): BMW 118d/120d/123d, BMW 318d/320d, BMW 520d, BMW X1 18d/20d/23d, BMW X3 18d/20d
Prvním majitelům modelů jako BMW 123d dělal motor N47 radost dynamikou i spotřebou, ty následující však umí potrápit trháním rozvodového řětězu a opět i praskajícím blokem
Důvod: Celohliníkové diesely BMW řady N47 patřily sice ke špičce v poměru výkon/spotřeba, po letech provozu však mívají problémy s řetězovými rozvody. Nejčastěji se hlásí „jen“ rachocením a přechodem motoru do nouzového režimu, známé jsou však i případy roztržení řetězu a následné totální škody na agregátu.
Zákeřností je, že pokud byl řetěz volnější delší dobu, musí se kromě něj a vodících i napínacích lišt měnit také opotřebené rozety, z nichž jedna je vyfrézována přímo na klikové hřídeli. Nejrozsáhlejší opravy podstupují vozy vyrobené do ledna 2009, zvýšenou problematičnost motorů N47 lze však pozorovat až do jara 2011.
Méně známým, ale ještě vážnějším problémem je pak praskání bloku v prostoru mezi válci, projevující se navenek dlouhou dobu jen úbytkem chladící kapaliny.
Odpovědět