Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna rozvodů stržený závit na kladce

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
vesely23
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 26.04.2008 00:00

#1 Příspěvek od vesely23 »

Zdravím Vás, manželka má opel astru H, chci se zeptat na Váš názor. V servisu na autě měnily rozvody. Nějaký šroub, na kterém je jedna z vodících kladek byl zajištěn nějakým lepidlem a při výměně se jim údajně strhl závit. Výměnu vyřešili zase lepidlem, ujišťovali mě že se to lepí normálně a že to vydrží, že to bylo utaženo na požadovaný moment, mám jim věřit? Bojím se, že to neudrží kladku. Prý je nutné to při další výměně říci, asi by se to muselo už vyřešit jinak. Doklad mám, ale jestli by mě zaplatili případnou opravu motoru.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Přesunuto do vhodnější sekce ... :)

Co vím, tak jeden místní člen dělal rozvody na Zafiře a taky se při povolování vytáhl závit... To se prostě stane a buď to někdo zkurvil při první montáži a nebo nějaká vada materiálu/výroby.
Jelikož Tě na to upozornili tak zapomeň na nějaký dobrosrdečnosti, můžeš vytáhnout motor ven a nechat ten závit opravit samozřejmě, ale to stojí větší peníze :)
Pokud se to podařilo nějak dotáhnout a dalo se to na vhodné lepidlo tak by to mohlo vydržet ...

A nebo to prodej :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
vesely23
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 26.04.2008 00:00

#3 Příspěvek od vesely23 »

No tvrdil mě, že je třeba upozornit při další výměně rozvodů, ale aby to do další výměny vydrželo. A jak se řeší oprava toho závit, to se nějak musí vyvložkovat?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Přesně tak, musí se buď udělat větší závit např. z M10 na M12 a dát k tomu patřičnej šroub (v případě pokud to je technicky proveditelné), nebo se používají Helicoil vložky - sám jsem tím opravoval závit pro rozvodové kolo a vydrželo to v pohodě :) Jenomže pro tuto opravu musíš většinou u auta s motorem napříč vytáhnout motor, protože tam není místo pro vrtačku :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět