Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

320+

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
DED23
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 16.08.2015 00:00

#1 Příspěvek od DED23 »

Koukám po starší 3ce nebo i 5ce (není zase o moc těžší??) někdy do r.v. 2000 (E46, E39, E36..) Hlavně ať to je r6, ale se slušným objemem jsou celkem nesehnatelné. Jsou všechny r6 stejné? Co obnáší výměna? Třeba z 528i do 320i? (4valce budou mít asi držáky a všechno jinak, ale do 320 nacpat 2.8 z 5ky by neměl být problém ne? - ani na STK?)
Díky
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#2 Příspěvek od ACDC »

To už dnes problém asi bude. Za starých dobrých časů povolil pan Stehlík ledasjaké fičury, ale dnes je jiná situace. Legálně teda hódně těžko.
DED23
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 16.08.2015 00:00

#3 Příspěvek od DED23 »

Vypadaji jinak, nebo jsou kazdy uplne jiny?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#4 Příspěvek od Filozof »

6válec 2,0 a 2,8 vypadají uplně stejně když se na ně podíváš. Takže na STK podle mě nic nepoznají. Jsou oba šestiválce akorát jeden má jiný čísla.

Už hodně lidí dělalo swap z 2litru na 2,8i a je to uplně někde jinde. Jede to mnohem líp.

Jak se to dělá papírově netuším to se zeptat těch co to mají za sebou.
DED23
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 16.08.2015 00:00

#5 Příspěvek od DED23 »

Super, to jsem chtěl slyšet :-)
Nevíš kdo to dělal?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

z Dvoulitra papírově 2,8 přestavuje jenom blbec :lol:

Vzhledově naprosto identické motor, který lze rozeznat podle typu na bloku maximálně... dál to pozná jenom zasvědcený :)

Přestavby se řeší většinou až z R4 kdy poznat 4 nebo 6 valcu už není tak těžký :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
DED23
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 16.08.2015 00:00

#7 Příspěvek od DED23 »

Díky za odpověď, o papírové přestavbě nepadlo ani slovo - ba naopak, proto se ptám na nejsehnatelnější r6 (čili 320i)
Jasně líbila by se mi 328i/330i už hotová, ale sháněj to...
Takže jestli chápu dobře 2.8 z 5ky je totožný jako 2.0 z 3ky? nepřekvapí mě tam žádný jiný držák atd?
Co to ještě obnáší? co diff? dá se ještě sehnat slušný samosvor? zavařený asi nebude vhodný.
Nebo je lepší (levnější) jít rouvnou do 528i, když jsou sehnatelnější?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Motory jsou záměnné - pozor ale na bivanos motor z e39 - ten do e36 zastavíš jen s velkými obtížemi co se elektriky týče ;)
jsou tam drobné niance, ale drtivá většina dílů je totožná.
Diferenciál má 2.0 většinou kratší, silnější motorizace mají těžší převod...
Velikostně se taky liší (v případě e36)
Samosvor se nějak sehnat dá, ale dnes je po nich hlad - stojí poměrně dost a drtivá většina z nich je ve zbídačeném stavu (teď jsem kupoval a kamarád taky - já za 7, on za 8 a oboje je bezcenný šrot na totální repas :) ).
Je potřeba si zvolit priority co chceš - 3er a 5er jsou auta diametrálně jiných charakterů.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět