Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
TEST MOTOROVÝCH OLEJŮ
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
jelikož to řeším a nejsem si zcela jist značkou atd navrhuju udělat test
zkusil bych jak teče při
-20st (mrazák)
5st lednice
spékavost a změna hustoty a změna barvy
+150 pec
+250 pec
+400 pec
+600 pec
a pokud by sme se do teho fakt obuli mohu vyrobit aj testovací stolici na test otěru kovových ploch v oleji např na 500 00cyklů (to ale při pokojové teplotě - počítámcyklus pohybu 1s a týden takže 60*60*24*7)
mohu cca za měsíc (až bude pec vyrobena u zákazníka pro kterého jsem ji kreslil) zkusit aj 24h třeba na 200st a víc nebo řízenou ohřívací a chládnoucí křivku cca v délce max 4dny (víc asi u odběratele pece neprosadím)
mohu poskytnout (vždy množství 0,5L a více)
Castrol EDGE 0W-30
Castro Magnatec C3 - 5W-40
Mobil 1 5W-30
Valvoline Durablend 10W-40
Total 10W-40
Total Quardz 9000 5W-40
"a tímto vás žádám pokud někdo má nějaký zbytek a pošle mi ho ... myslím že by stačilo bohatě 0,5L (pokud by někdo měl obavy že to mám na kšeft nebo tak pošlu mu peníze za to množství na účet a on mi je po zveřejnění testů vrátí)"
výsledky potom na klub a video třeba youtube?
---chci prostě něco adekvátního nepodplaceného---
v ramci nabidek uvadim adresu
Radim Bestr
Na chodnikach 138
Hovorany
69612
tel 721927527
zkusil bych jak teče při
-20st (mrazák)
5st lednice
spékavost a změna hustoty a změna barvy
+150 pec
+250 pec
+400 pec
+600 pec
a pokud by sme se do teho fakt obuli mohu vyrobit aj testovací stolici na test otěru kovových ploch v oleji např na 500 00cyklů (to ale při pokojové teplotě - počítámcyklus pohybu 1s a týden takže 60*60*24*7)
mohu cca za měsíc (až bude pec vyrobena u zákazníka pro kterého jsem ji kreslil) zkusit aj 24h třeba na 200st a víc nebo řízenou ohřívací a chládnoucí křivku cca v délce max 4dny (víc asi u odběratele pece neprosadím)
mohu poskytnout (vždy množství 0,5L a více)
Castrol EDGE 0W-30
Castro Magnatec C3 - 5W-40
Mobil 1 5W-30
Valvoline Durablend 10W-40
Total 10W-40
Total Quardz 9000 5W-40
"a tímto vás žádám pokud někdo má nějaký zbytek a pošle mi ho ... myslím že by stačilo bohatě 0,5L (pokud by někdo měl obavy že to mám na kšeft nebo tak pošlu mu peníze za to množství na účet a on mi je po zveřejnění testů vrátí)"
výsledky potom na klub a video třeba youtube?
---chci prostě něco adekvátního nepodplaceného---
v ramci nabidek uvadim adresu
Radim Bestr
Na chodnikach 138
Hovorany
69612
tel 721927527
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ono teplota je jedna věc... druhá je tříštivost, případné trhání filmu vůči teplotě a další fakty, co se dost těžko simulují. Jako fandím Ti, jen si nejsem jistý co přesně chceš zjistit?
Každopádně určitě najdu zbytek Mobil1 10W60 a 10w40 a 5w40 ...
Každopádně určitě najdu zbytek Mobil1 10W60 a 10w40 a 5w40 ...

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Jen do toho.. Někde o olejích jsem kdysi vkládal takej diskutabilní test zahřívání mnoha olejů v baňce od nějakejch rusáků. Pokud jsi to ještě neviděl třeba v něčem pomůže.
Ale dohledat to teď nemůžu. Obávám se, že to bude na některé z těchto stran: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... start=1335

Ale dohledat to teď nemůžu. Obávám se, že to bude na některé z těchto stran: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... start=1335

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
jak rikas ty testy jsem videl a inspirovaly mne ... je tam stekavost v minusovych hodnotach a spekavost pri 400st.
treni pri teplote sice vymysleno mam a realizaci taky ale nevim zda do toho pujdu za pokojove teploty nebo budu topit - ono topit oleje na urcitou teplotu po dobu nekolika mesicu a cyklovat v nem deskama po sobe nebude zrovna levne ...
a pak jsem si vzpomnel na test jednoho zajimaveho aditiva do oleje co jsme na CVUT meli
no a k dotazu co tim zamyslim
- chci zjistit co jaky olej po speceni udela zda zustane tekuty a nebo zdekraduje na skvarek a tim by ucpal kanalky v motoru a teoreticky tim simulovat co dela ve valci zda jen meni barvu a vlastnosti nebo i skupenstvi
- stekavost pri nizkych teplotach
- v ramci odberu energie pujde asi i zjistit jak ktery jednotlive vazkosti oleju na zaklade treni tezko rict zda to bude pristroji co mam doma meritelny rozdil
- opotrebeni cyklicky pohybujicich desek pro jednotlive oleje mozna ze tam i budu topit na cca 90 nebo 100st rizeno elektronicky v presnosti na 0,5st coz by melo stacit uvidim ale co to sezere ele.
---------------------------------------------------------------------------
pak zkuste promyslet zda nekdo nemate nekde mikroskop nebo ten elektronicky mikroskop k PC na posouzeni opotrebeni desek
kdyztak ho objenam z ciny zas tolik to stat nebude ...
treni pri teplote sice vymysleno mam a realizaci taky ale nevim zda do toho pujdu za pokojove teploty nebo budu topit - ono topit oleje na urcitou teplotu po dobu nekolika mesicu a cyklovat v nem deskama po sobe nebude zrovna levne ...
a pak jsem si vzpomnel na test jednoho zajimaveho aditiva do oleje co jsme na CVUT meli
no a k dotazu co tim zamyslim
- chci zjistit co jaky olej po speceni udela zda zustane tekuty a nebo zdekraduje na skvarek a tim by ucpal kanalky v motoru a teoreticky tim simulovat co dela ve valci zda jen meni barvu a vlastnosti nebo i skupenstvi
- stekavost pri nizkych teplotach
- v ramci odberu energie pujde asi i zjistit jak ktery jednotlive vazkosti oleju na zaklade treni tezko rict zda to bude pristroji co mam doma meritelny rozdil
- opotrebeni cyklicky pohybujicich desek pro jednotlive oleje mozna ze tam i budu topit na cca 90 nebo 100st rizeno elektronicky v presnosti na 0,5st coz by melo stacit uvidim ale co to sezere ele.
---------------------------------------------------------------------------
pak zkuste promyslet zda nekdo nemate nekde mikroskop nebo ten elektronicky mikroskop k PC na posouzeni opotrebeni desek
kdyztak ho objenam z ciny zas tolik to stat nebude ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
no jelikož spalovani ve valci je cca 900st a olej je na stenach valce tak tam se spece (krouzky utesnuji tlak nikoli olej) ... a ide o to do ceho se spece. Mimo to olej co vydrzi vic a neudela skvarek neudela pak ani skvarek v aute pri 120st a to je to co bych rad vedel. Tezko nasimulovat 20tis beh oleje v motoru nebo dlouhodoby test nekolika oleju i takto je to akce tak na rok
Dej si na youtube Castrol vs BMW LL viz odkaz a pochopis (je to tam krasne videt - neresim zda je to real produkt ale chci takove video real vyzkouset verim v teto dobe jen sobe a par lidem)
https://www.youtube.com/watch?v=V_B2mjpGuFc
https://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
sak komu budou testovacky jakoze zbytecne nebudou mu vnuceny a jeste se mezi sebou s klukama co budou aktivni pri temto testu domluvime jak se budou vysledky prezentovat a zda se budou verejne prezentovat jelikoz klasicky to zas bude hromada OT komentaru k nicemu.

Dej si na youtube Castrol vs BMW LL viz odkaz a pochopis (je to tam krasne videt - neresim zda je to real produkt ale chci takove video real vyzkouset verim v teto dobe jen sobe a par lidem)
https://www.youtube.com/watch?v=V_B2mjpGuFc
https://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
sak komu budou testovacky jakoze zbytecne nebudou mu vnuceny a jeste se mezi sebou s klukama co budou aktivni pri temto testu domluvime jak se budou vysledky prezentovat a zda se budou verejne prezentovat jelikoz klasicky to zas bude hromada OT komentaru k nicemu.
ManyP píše:no jelikož spalovani ve valci je cca 900st...
Pronikání oleje do spalovacího prostoru ale vždy značí nějakej problém, ni?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Dival jsem se na ty ruske testy, a aniz bych chtel bejt negativní, jak chces delat objektivni mereni, kdyz nemas zadna vstupni data? Resp. k cemu ti je olej, ktery vydrzi treba 400st, kdyz pro provoz motoru budou klicove nejspise vlastnosti mezi -10 a +130 stupni? Chapes kam tim mirim? Ty nevis, kolik jsou teploty na stenach valce v R6 motorech a ikdyby, budou jine na prvnim krouzku pro M50 a N54, tim jsem si celkem jistej.
Takze udelas prinejlepsim nejaka mereni, s nejakou chybou, ktera budou mit ve vysledku v praxi nulovou vypovidajici hodnotu.
Nebo ty by sis pak nalil do motoru olej, ktery vydrzel nejvyssi teplotu? Proc, protoze nebude zakarbonovavat? A kde mas vliv zplodin, prechodových dějů a pod? Sorry, ale tady nadseni moc nepomuze, je to mnohem komplexnejsi problem.
Takze udelas prinejlepsim nejaka mereni, s nejakou chybou, ktera budou mit ve vysledku v praxi nulovou vypovidajici hodnotu.
Nebo ty by sis pak nalil do motoru olej, ktery vydrzel nejvyssi teplotu? Proc, protoze nebude zakarbonovavat? A kde mas vliv zplodin, prechodových dějů a pod? Sorry, ale tady nadseni moc nepomuze, je to mnohem komplexnejsi problem.
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 424
- Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
- Bydliště: Hovorany
- Kontaktovat uživatele:
sorry ... od ted budu komentovat a resit jen ty "pozitivni" postoje k teto akci. Nejak me nebavi stale odpovidat co tim zamyslim a obhajovat ze to dle mne neni blbost ...
nejakou tu inteligenci taky mam a zkusit to chci a kdo chce ten at se pripoji a kdo nechce necht prudi na jenem vlaknu ...
slozite je vse co je teorie ale lepsi to zkusit nez kafrat a sedet na prdeli :+) ... bez urazky
takze dik vsem co chteji prispet k tomuto testu a budu rad kdyz to pomuze nejen memu rozhodovani v olejich ale i par ostatnim ... a za to to stoji!
nejakou tu inteligenci taky mam a zkusit to chci a kdo chce ten at se pripoji a kdo nechce necht prudi na jenem vlaknu ...
slozite je vse co je teorie ale lepsi to zkusit nez kafrat a sedet na prdeli :+) ... bez urazky
takze dik vsem co chteji prispet k tomuto testu a budu rad kdyz to pomuze nejen memu rozhodovani v olejich ale i par ostatnim ... a za to to stoji!
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
jako nikdo ti do tvého pokusu nechce kafrat, rozhodně to myslím od Hanze nebylo myšleno negativně, ba naopak si myslím na kostruktivní rovině
Občas je klubu fajn, že najdeš člověka co ti řekne - stop, tudy cesta nevede
potom ho samozřejmě můžeš ignorovat a jít si svou cestou, aby jsi zjistil, zda měl pravdu nebo ne 

Občas je klubu fajn, že najdeš člověka co ti řekne - stop, tudy cesta nevede


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)