Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Hladina oleja BMW 130i - ukazovatel hladiny oleja

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#1 Příspěvek od pouk69 »

Caute, mam v aute OEM BMW olej 5w-30 a pravidelne si kontrolujem cez palubny PC (nemam v aute klasicku rysku) jeho hladinu. Od vymeny som mal olej po tu malu rysku vprav. Po cca 5000km sa mi zobrazilo toto (obrazok).

Dolial som najprv 250ml (myslel som, ze to zopoveda ca takemu objemu), pojazdil som, nezmenilo sa nic. Dnes som dolial dalsich 250ml, pojazdil som a opat nic.

Cize je namieste otazka - akemu objemu zodpoveda vzialenost medzi tymi ryskami? Kolko mam doliat? (Do motora ide spolu 6.5l, je to N52B30)

Diky
Přílohy
ukazovatel oleja
ukazovatel oleja
IMG_5301.jpg (137.43 KiB) Zobrazeno 3057 x
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od Sweden »

U BMW je myslim vzdy od Min/Max 1,5l oleje.

Doporucuji nedolevat vzdy na Max.je lepsi udrzovat hladinu klidne na spodni rysce.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#3 Příspěvek od pouk69 »

Ok, aktualne mam stav ako na obrazku.
V kratkej dobe tam chcem naliať tento Millers http://www.millersoils.sk/obchod/action ... tice.xhtml, takže dovtedy sa to snaď nepohne.

Sweden píše:U BMW je myslim vzdy od Min/Max 1,5l oleje.

Doporucuji nedolevat vzdy na Max.je lepsi udrzovat hladinu klidne na spodni rysce.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

Imho je mezi ryskami (N52, N53) přesně litr

a naopak doporučuju hladinu držet na horní rysce

Jo, a millerse sis vybral toho nejsprávnějšího.. :thumbs up:
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#5 Příspěvek od pouk69 »

Pani este takto - vraj sa nema dolievat nic az kym vas auto nevyzve, ze potrebuje liter. Je to tak?
Dakujem
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

Protože už u obou aut vím, kolik žerou woleje, dolévám max půllitru a to preventivně podle ujetých km a až následně kontroluju stav po dolití na ukazateli v BC.

Podle mne je provoz s chybějícím litrem woleje k motoru ne moc šetrný, takže za mne nečekat, dolévat raději méně a častěji.
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#7 Příspěvek od JayFader »

pouk69 píše:Pani este takto - vraj sa nema dolievat nic az kym vas auto nevyzve, ze potrebuje liter. Je to tak?
Dakujem


Přesně tak, tohle je oficiální postup od BMW.
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#8 Příspěvek od JayFader »

pavproch: máš vyzkoušené, že se po dolití méně než litru oleje ihned posune ryska?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

nevím, myslím, že ne - nevím přesně, jak to měří, ale co vím určitě, že to není statické meření hladiny, proto pomocí ukazatele na BC to nekontroluju hned po dolití, ale až třeba druhý den nebo i později, prostě až si vzpomenu po několika jízdách a startech od dolití...
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#10 Příspěvek od Sweden »

já měl za to že je to u všech motorů 1,5l takže omluva pokud tomu tak není,u M57 i u N62 tomu tak je.

Jinak ohledně dolévání oleje,jsem na to zvyklý ze svého nákladního vozového parku,u všech kamionů jsem dostal doporučení dolévat olej až na spodní rysce a opravdu to funguje,spotřeba oleje na předepsaných 80tis.km u DAFA nebo 60tis.km u Scanie rapidně klesla.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

Nechce se mi do garáže pro český návod, v pc mám jen english verzi pro 28i US verze = 30i EU verze
Přílohy
bmw.jpg
bmw.jpg (136.77 KiB) Zobrazeno 1377 x
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#12 Příspěvek od Sweden »

Omluva,je to 1litr i u m57 a n62,nevim proc jsem si vsugeroval 1,5l,coz je male baleni a to je opravdu dost :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#13 Příspěvek od pouk69 »

Ano, pozeral som si teraz navod, je to tam. Skoda, ze som to nepozrel skor :(
Myslite, ze som s tym nieco mohol "pokazit"?
Pojdem s tym rano pojazdit aspon 20 km a pozriem, co to ukaze. som zvedavy.

pavproch píše:Nechce se mi do garáže pro český návod, v pc mám jen english verzi pro 28i US verze = 30i EU verze
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

- nelejte do benzináku 5W30 tím se strašně karbonují (pokud to auto nejezdí jen vyloženě krátké trasy)
- nikdy nedolevejte víc jak litr zaráz u auta s elektronickou měrkou, znám spoustu lidi co to přelilo
- doporučuju udržovat stav MAX, ale nedolívat dříve než se to přiblíži k MIN, dolívat 2 deci je zbytečnost
- když auto vyzve k dolití oleje tak už většinou nechybí jeden litr ale dva, takže není špatny to čas od času zkontrolovat.
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#15 Příspěvek od JayFader »

JaraX: Proč je 5W30 zlo? Je to oficiální olej od BMW. Mám teď v 135i 5W30 Castrol z autorizovaného servisu. Měním 10 000 km/nebo rok. Při další výměně chci ale dát Millers 5W40.

Jen mě zajímalo, co je na tomto oleji špatně.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

bmw je do těchto motorů doporučilo proto že jsou "lehkoběžné" zkus si přečist něco o tribotechnice, nauka o olejích a mazivech, tření, mazání atd.
oleje s viskozitou 5W30 mají optimální mazácí schopnosti kolem 80C, toho dosahuje diesel, ale v benzinu sou jiné teploty a není problém mít motory zakarbonované, setkávam se s tím dnes a denně, motory které jezdí na 5w40 (10W40) a dodržuje se interval sou krásně čisté, motory na 5W30 sou plné karbonu.
navíc pak dochází k poškození gufer ventilů atd,

proč myslíš že mají Mka 10W60?
protože potřebují mazat i při hodně velkých teplotách

a proč se Mko musí zahřát minimálně 20km než se tomu dá?
protože ta 10W60ka prostě nemaže dobře při nějakých 80C,

olej se vždy volí dle typu motoru, dle typu auta, dle užívání,
mám lidi co mají v M54B25 10W60 protože je to člověk kterej s tím lítá furt omezovač a na 5W40 to nestíhalo mazat, když tady vyjel ecce homo pod plnym tak mu nahoře klepaly ventily jako prase, výměna za 10W60 to vyřešila.
naopak paní s 316i co jezdí jen po městě nepotřebuje mazat ve 120C a dáváme tam 5W30.

člověk by tomu měl rozumět a ne tam dávat olej podle nějaké příručky, ono je rozdíl Sibiř, ČR a Řecko
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#17 Příspěvek od pouk69 »

Pani, dakujem za odpovede.
Dnes som pojazdil tak 30-40km a ked som nasledne pozrel stav oleja, uz mi ukazovalo, ze je po hornu rysku, cize "OK".
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#18 Příspěvek od JayFader »

JaraX: takže v mém případě by jsi viděl jakou optimální variantu? Millers CFS 5w40 NT pro 135i N54 bude lepší řešení než Castrol EDGE 5W30? Nebo je ten Millers už zbytečný hardcore? Nejezdím žádné okruhy, ale občas sportovní jízda.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#19 Příspěvek od pavproch »

Pokud to často a dlouho nedrtíš v redline, tak určitě bude stačit i Millers nano EE 5w-40, který je sice longlife, ale nic nebrání ho měnit co 15tis
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

Takže asitakle: protože už sme najel ty "správné" km, taxem právě do 3er (N53B30) dolil půllitr (a cvičně sa před tím podíval na ukazatel - dle očekávání byl přesně uprostřed mezi MIn a MAX) a po dolití nastartoval - ukazuje stále stejně, i dyž sem tam šupnul půl pixly. Za chvíli jedu na nákupy (200km), až sa vrátím, tak na tio znova kuknu a imho už bude ukazovat přesně na MAX.
Odpovědět