Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Hladina oleja BMW 130i - ukazovatel hladiny oleja
Caute, mam v aute OEM BMW olej 5w-30 a pravidelne si kontrolujem cez palubny PC (nemam v aute klasicku rysku) jeho hladinu. Od vymeny som mal olej po tu malu rysku vprav. Po cca 5000km sa mi zobrazilo toto (obrazok).
Dolial som najprv 250ml (myslel som, ze to zopoveda ca takemu objemu), pojazdil som, nezmenilo sa nic. Dnes som dolial dalsich 250ml, pojazdil som a opat nic.
Cize je namieste otazka - akemu objemu zodpoveda vzialenost medzi tymi ryskami? Kolko mam doliat? (Do motora ide spolu 6.5l, je to N52B30)
Diky
Dolial som najprv 250ml (myslel som, ze to zopoveda ca takemu objemu), pojazdil som, nezmenilo sa nic. Dnes som dolial dalsich 250ml, pojazdil som a opat nic.
Cize je namieste otazka - akemu objemu zodpoveda vzialenost medzi tymi ryskami? Kolko mam doliat? (Do motora ide spolu 6.5l, je to N52B30)
Diky
- Přílohy
-
- ukazovatel oleja
- IMG_5301.jpg (137.43 KiB) Zobrazeno 3057 x
Ok, aktualne mam stav ako na obrazku.
V kratkej dobe tam chcem naliať tento Millers http://www.millersoils.sk/obchod/action ... tice.xhtml, takže dovtedy sa to snaď nepohne.
V kratkej dobe tam chcem naliať tento Millers http://www.millersoils.sk/obchod/action ... tice.xhtml, takže dovtedy sa to snaď nepohne.
Sweden píše:U BMW je myslim vzdy od Min/Max 1,5l oleje.
Doporucuji nedolevat vzdy na Max.je lepsi udrzovat hladinu klidne na spodni rysce.
já měl za to že je to u všech motorů 1,5l takže omluva pokud tomu tak není,u M57 i u N62 tomu tak je.
Jinak ohledně dolévání oleje,jsem na to zvyklý ze svého nákladního vozového parku,u všech kamionů jsem dostal doporučení dolévat olej až na spodní rysce a opravdu to funguje,spotřeba oleje na předepsaných 80tis.km u DAFA nebo 60tis.km u Scanie rapidně klesla.
Jinak ohledně dolévání oleje,jsem na to zvyklý ze svého nákladního vozového parku,u všech kamionů jsem dostal doporučení dolévat olej až na spodní rysce a opravdu to funguje,spotřeba oleje na předepsaných 80tis.km u DAFA nebo 60tis.km u Scanie rapidně klesla.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Ano, pozeral som si teraz navod, je to tam. Skoda, ze som to nepozrel skor
Myslite, ze som s tym nieco mohol "pokazit"?
Pojdem s tym rano pojazdit aspon 20 km a pozriem, co to ukaze. som zvedavy.

Myslite, ze som s tym nieco mohol "pokazit"?
Pojdem s tym rano pojazdit aspon 20 km a pozriem, co to ukaze. som zvedavy.
pavproch píše:Nechce se mi do garáže pro český návod, v pc mám jen english verzi pro 28i US verze = 30i EU verze
- nelejte do benzináku 5W30 tím se strašně karbonují (pokud to auto nejezdí jen vyloženě krátké trasy)
- nikdy nedolevejte víc jak litr zaráz u auta s elektronickou měrkou, znám spoustu lidi co to přelilo
- doporučuju udržovat stav MAX, ale nedolívat dříve než se to přiblíži k MIN, dolívat 2 deci je zbytečnost
- když auto vyzve k dolití oleje tak už většinou nechybí jeden litr ale dva, takže není špatny to čas od času zkontrolovat.
- nikdy nedolevejte víc jak litr zaráz u auta s elektronickou měrkou, znám spoustu lidi co to přelilo
- doporučuju udržovat stav MAX, ale nedolívat dříve než se to přiblíži k MIN, dolívat 2 deci je zbytečnost
- když auto vyzve k dolití oleje tak už většinou nechybí jeden litr ale dva, takže není špatny to čas od času zkontrolovat.
bmw je do těchto motorů doporučilo proto že jsou "lehkoběžné" zkus si přečist něco o tribotechnice, nauka o olejích a mazivech, tření, mazání atd.
oleje s viskozitou 5W30 mají optimální mazácí schopnosti kolem 80C, toho dosahuje diesel, ale v benzinu sou jiné teploty a není problém mít motory zakarbonované, setkávam se s tím dnes a denně, motory které jezdí na 5w40 (10W40) a dodržuje se interval sou krásně čisté, motory na 5W30 sou plné karbonu.
navíc pak dochází k poškození gufer ventilů atd,
proč myslíš že mají Mka 10W60?
protože potřebují mazat i při hodně velkých teplotách
a proč se Mko musí zahřát minimálně 20km než se tomu dá?
protože ta 10W60ka prostě nemaže dobře při nějakých 80C,
olej se vždy volí dle typu motoru, dle typu auta, dle užívání,
mám lidi co mají v M54B25 10W60 protože je to člověk kterej s tím lítá furt omezovač a na 5W40 to nestíhalo mazat, když tady vyjel ecce homo pod plnym tak mu nahoře klepaly ventily jako prase, výměna za 10W60 to vyřešila.
naopak paní s 316i co jezdí jen po městě nepotřebuje mazat ve 120C a dáváme tam 5W30.
člověk by tomu měl rozumět a ne tam dávat olej podle nějaké příručky, ono je rozdíl Sibiř, ČR a Řecko
oleje s viskozitou 5W30 mají optimální mazácí schopnosti kolem 80C, toho dosahuje diesel, ale v benzinu sou jiné teploty a není problém mít motory zakarbonované, setkávam se s tím dnes a denně, motory které jezdí na 5w40 (10W40) a dodržuje se interval sou krásně čisté, motory na 5W30 sou plné karbonu.
navíc pak dochází k poškození gufer ventilů atd,
proč myslíš že mají Mka 10W60?
protože potřebují mazat i při hodně velkých teplotách
a proč se Mko musí zahřát minimálně 20km než se tomu dá?
protože ta 10W60ka prostě nemaže dobře při nějakých 80C,
olej se vždy volí dle typu motoru, dle typu auta, dle užívání,
mám lidi co mají v M54B25 10W60 protože je to člověk kterej s tím lítá furt omezovač a na 5W40 to nestíhalo mazat, když tady vyjel ecce homo pod plnym tak mu nahoře klepaly ventily jako prase, výměna za 10W60 to vyřešila.
naopak paní s 316i co jezdí jen po městě nepotřebuje mazat ve 120C a dáváme tam 5W30.
člověk by tomu měl rozumět a ne tam dávat olej podle nějaké příručky, ono je rozdíl Sibiř, ČR a Řecko
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Takže asitakle: protože už sme najel ty "správné" km, taxem právě do 3er (N53B30) dolil půllitr (a cvičně sa před tím podíval na ukazatel - dle očekávání byl přesně uprostřed mezi MIn a MAX) a po dolití nastartoval - ukazuje stále stejně, i dyž sem tam šupnul půl pixly. Za chvíli jedu na nákupy (200km), až sa vrátím, tak na tio znova kuknu a imho už bude ukazovat přesně na MAX.