Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Mytí motorového prostoru
Zdar, rád bych se zeptal, jak a jestli vůbec čistíte motorový prostor. Vím, že je to kravina, jde jen o estetickou záležitost. Předpokládám ale, že většina z vás jste fajnšmekři a máte své auto rádi komplet v rychtiku.
Mám to pod kapotou celkem zasviněné. Sledoval jsem na YT nějaké návody, kdy to borec z vesela oplachoval wapkou bez nějakého krytí. Zdá se mi to jako ideální a jednoduchý způsob, pokud navíc použiju nějaký saponát.
Máte s tím někdo zkušenosti? Nemůžu ten motor nějak dojebat? Díky.
Mám to pod kapotou celkem zasviněné. Sledoval jsem na YT nějaké návody, kdy to borec z vesela oplachoval wapkou bez nějakého krytí. Zdá se mi to jako ideální a jednoduchý způsob, pokud navíc použiju nějaký saponát.
Máte s tím někdo zkušenosti? Nemůžu ten motor nějak dojebat? Díky.
Kdyz uz myt motor tak aspon v lete kdyz je teplo a slunecno,prikryt aspon alternator at to do nej neperes naplno.Nacakat poradnou chemii,oplachnout a nechat na slunicku pekne vysusit,popr.vezmes kompresor a vzduchem jeste vse poctive vyfoukas.Tak to delam ja 2x rocne a nikdy zadny problem.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát 18.03.2016 01:00
- Bydliště: Třebíč
vacsinou nejdu nastartovat auta ktore su na tom v nejakom smere technicky spatne (napr spatne zapalovacie kable okolo ktorych zatecie do sviecok).
Ja pouzivam Autoglym Machine Cleaner pri jazdenkach po kupe, oplachujem mechanickym rozorasovacom alebo z 30cm wapkou. Nic nezakryvam.
Nasledne po oplachu este ked je to mokre dam Autoglym ruber and care. Nasledne vsetko dokladne poutieram- cim sa rozotre aj ten pripravok na gumy a plasty. Nasledne to uz len pri kazdom umyvani pod kapotou len poutieram vlhkou mikro utierkou. Tym sa nikdy nestihne uz motor znivu zaspinit tak aby ho bolo treba znovu umyvat namokro a wapkovat. U niveho auta to takto robim pri kazdom umyti a motor nikdy netreba umyvat tiez Wapkou
Ja pouzivam Autoglym Machine Cleaner pri jazdenkach po kupe, oplachujem mechanickym rozorasovacom alebo z 30cm wapkou. Nic nezakryvam.
Nasledne po oplachu este ked je to mokre dam Autoglym ruber and care. Nasledne vsetko dokladne poutieram- cim sa rozotre aj ten pripravok na gumy a plasty. Nasledne to uz len pri kazdom umyvani pod kapotou len poutieram vlhkou mikro utierkou. Tym sa nikdy nestihne uz motor znivu zaspinit tak aby ho bolo treba znovu umyvat namokro a wapkovat. U niveho auta to takto robim pri kazdom umyti a motor nikdy netreba umyvat tiez Wapkou
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
No když už jste tu diskuzi obnovili...
Koupil jsem tohle http://www.sonax.cz/eshop-autokosmetiky ... etail.html
Za teplého počasí na sluníčku jsem si připravil wapku. Alternátor jsem pro jistotu přikryl igelitem. Wapkou jsem teplý motor lehce namočil a nastříkal na celý prostor ten sráč od Sonaxu. Počkal jsem asi pět minut a pak jsem to wapkou opatrně opláchl. Pár minut jsem nechal vodu okapat a nastartoval jsem. Vše bez prolémů. Motor jsem nechal běžet čtvrt hodiny, během toho jsem plasty otřel mikrovláknovou utěrkou. Díky teplu, vibracím od motoru a sluníčku se to osušilo za chvilku.
Výsledek super, vše čisté, motor na pohled jako nový
Koupil jsem tohle http://www.sonax.cz/eshop-autokosmetiky ... etail.html
Za teplého počasí na sluníčku jsem si připravil wapku. Alternátor jsem pro jistotu přikryl igelitem. Wapkou jsem teplý motor lehce namočil a nastříkal na celý prostor ten sráč od Sonaxu. Počkal jsem asi pět minut a pak jsem to wapkou opatrně opláchl. Pár minut jsem nechal vodu okapat a nastartoval jsem. Vše bez prolémů. Motor jsem nechal běžet čtvrt hodiny, během toho jsem plasty otřel mikrovláknovou utěrkou. Díky teplu, vibracím od motoru a sluníčku se to osušilo za chvilku.
Výsledek super, vše čisté, motor na pohled jako nový

BMW není škodovka, prakticky všechny konektory v motorem prostoru sou vodotěsné a vše se dá mýt wapkou
jen je třeba dle následujícho postupu
vždy myjeme horký motor (ne rozpálený) tzn projedem auto cca 10km, zastavíme, zdechem, počkáme 15min až vychladnout svody a další díly co mají nad 100 stupnu, otevřem kapotu, nastříkáme čistič, např supermafrasol, motor nstartujeme, wapkujeme a pak po skončení wapkování cca 20-30km projedeme, voda z horkého motoru se rychle odpaří a pak při projíždce ještě vyschne, hlavně nikdy nemít stytem, auto vytáhnu z garáže, umeju motor a dám zase do garáže.
jen je třeba dle následujícho postupu
vždy myjeme horký motor (ne rozpálený) tzn projedem auto cca 10km, zastavíme, zdechem, počkáme 15min až vychladnout svody a další díly co mají nad 100 stupnu, otevřem kapotu, nastříkáme čistič, např supermafrasol, motor nstartujeme, wapkujeme a pak po skončení wapkování cca 20-30km projedeme, voda z horkého motoru se rychle odpaří a pak při projíždce ještě vyschne, hlavně nikdy nemít stytem, auto vytáhnu z garáže, umeju motor a dám zase do garáže.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Já bych s tim, že konektory jsou vodotěsný, byl dost opatrný... vodotěsný byly nový, ale u 10ti letýho auto už tomu nejde moc věřit. Mě 2x při mytí motoru odešel snímač kliky - první měl nějaký roky za sebou a to mu neberu, ale odešel mi i rok starý, který měl izolaci na pohled OK.
Stříkat wapkou pod kapotu bych si znovu dost rozmyslel... nic ostřejšího než zahradní hadici už radši nepoužívám
.
Stříkat wapkou pod kapotu bych si znovu dost rozmyslel... nic ostřejšího než zahradní hadici už radši nepoužívám

no já nevím ale my už 60-70 motorů umyli určitě, většinou se jedná teda o E46, e53, e60, e65, e63, prostě s tím přijedu na myčku kde je dovoleny mýt motory , nastříkam mafrasol, oflákám wapkou a jedu, a nikdy nebyl problém, ani jednou.
M10,M20, jsem neumýval, kdysi dávno svoji M30 ale věřím že tyto motory vodu nemusí.
jak říkám, horkej motor vyschne rychle.
samozřejmě je to vždy trošku riziko, ale pravděpodobnost je malá, kdysi jsem si umyl svoji E38 740i tak že jsem ju owapkoval a nechal stát, druhej den jsem potřebovla někam jet a nic, cívky plný vody.
M10,M20, jsem neumýval, kdysi dávno svoji M30 ale věřím že tyto motory vodu nemusí.
jak říkám, horkej motor vyschne rychle.
samozřejmě je to vždy trošku riziko, ale pravděpodobnost je malá, kdysi jsem si umyl svoji E38 740i tak že jsem ju owapkoval a nechal stát, druhej den jsem potřebovla někam jet a nic, cívky plný vody.
já jsem tedy mytí motoru u m57 absolvoval taky (a to jsem z toho moc dobrý pocit neměl
). Dokonce jsem měl sundané sání , jelikož jsem měl pod ním poblitý blok od nafty protože byly popraskané přepadové hadice od cr čerpadla, takže jsem akorát přelepil páskou vstupy k ventilům na hlavě a pohoda. I když jsem to wapoval velmi střídmě
Zatím pohoda, funguje

