Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Mytí motorového prostoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#1 Příspěvek od JayFader »

Zdar, rád bych se zeptal, jak a jestli vůbec čistíte motorový prostor. Vím, že je to kravina, jde jen o estetickou záležitost. Předpokládám ale, že většina z vás jste fajnšmekři a máte své auto rádi komplet v rychtiku.

Mám to pod kapotou celkem zasviněné. Sledoval jsem na YT nějaké návody, kdy to borec z vesela oplachoval wapkou bez nějakého krytí. Zdá se mi to jako ideální a jednoduchý způsob, pokud navíc použiju nějaký saponát.

Máte s tím někdo zkušenosti? Nemůžu ten motor nějak dojebat? Díky.
Uživatelský avatar
Mir3k
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 10.03.2012 01:00
Bydliště: Havířov

#2 Příspěvek od Mir3k »

Normálně bez obav vapkou 8) Nejdřív postříkat nějakým čistícím sajratem a pak vapka
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#3 Příspěvek od Sweden »

Kdyz uz myt motor tak aspon v lete kdyz je teplo a slunecno,prikryt aspon alternator at to do nej neperes naplno.Nacakat poradnou chemii,oplachnout a nechat na slunicku pekne vysusit,popr.vezmes kompresor a vzduchem jeste vse poctive vyfoukas.Tak to delam ja 2x rocne a nikdy zadny problem.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Uživatelský avatar
Mir3k
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 10.03.2012 01:00
Bydliště: Havířov

#4 Příspěvek od Mir3k »

Od motoru je teplo :D
DonSalieri77
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 18.03.2016 01:00
Bydliště: Třebíč

#5 Příspěvek od DonSalieri77 »

Taky oplachuju vapkou, nic nepřikrývám ani nevyfoukávám a vše je bez problémů :D 8)
Polish
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: ned 01.06.2014 00:00
Bydliště: Pardubicko

#6 Příspěvek od Polish »

Spíš takovej pokus omyl :D 2/3 aut už pak nešly :D shodou okolností ochcávky, takže spíš nedoporučuju ;) nevíš kam to zateče, přecejenom je to tlak.. radši oddeklovat a otřít jen hadříkem než tam valit litry vody a nějakej sráč....
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#7 Příspěvek od blesk666 »

vacsinou nejdu nastartovat auta ktore su na tom v nejakom smere technicky spatne (napr spatne zapalovacie kable okolo ktorych zatecie do sviecok).
Ja pouzivam Autoglym Machine Cleaner pri jazdenkach po kupe, oplachujem mechanickym rozorasovacom alebo z 30cm wapkou. Nic nezakryvam.
Nasledne po oplachu este ked je to mokre dam Autoglym ruber and care. Nasledne vsetko dokladne poutieram- cim sa rozotre aj ten pripravok na gumy a plasty. Nasledne to uz len pri kazdom umyvani pod kapotou len poutieram vlhkou mikro utierkou. Tym sa nikdy nestihne uz motor znivu zaspinit tak aby ho bolo treba znovu umyvat namokro a wapkovat. U niveho auta to takto robim pri kazdom umyti a motor nikdy netreba umyvat tiez Wapkou
tigerbou
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 04.07.2015 00:00

#8 Příspěvek od tigerbou »

No jako radši utřu jen vnějšek motorového prostoru vlhým hadrem a taky to vypadá dost dobře :) ..než řešit, že ti tam zateče někde pod konektor atd..nemusí se to stát hned, ale časem se to určitě projeví..tak jen to mýjte wapkou..zbytečnost a motoru to tedy vůbec nepomůže ba naopak
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#9 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Za mě tlakovou vodu v motorovém prostoru jen na chladič a to zevnitř ven, aby se vyplavil bordel z voštin, pak to vyfoukám vzduchem... jinak hadr/houba, beztak wapka neumeje vsechny "nánosy"...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#10 Příspěvek od soukupadam »

Ne asi kdo to kdy viděl cákat vodu na motor.
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#11 Příspěvek od blesk666 »

ja to robim raz po kupe jazdenky potom uz nie. Auto co mam od nova nie. ked sa to pri kazdom umyti poutiera navlhko tak to nikdy netreba
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#12 Příspěvek od JayFader »

No když už jste tu diskuzi obnovili...

Koupil jsem tohle http://www.sonax.cz/eshop-autokosmetiky ... etail.html

Za teplého počasí na sluníčku jsem si připravil wapku. Alternátor jsem pro jistotu přikryl igelitem. Wapkou jsem teplý motor lehce namočil a nastříkal na celý prostor ten sráč od Sonaxu. Počkal jsem asi pět minut a pak jsem to wapkou opatrně opláchl. Pár minut jsem nechal vodu okapat a nastartoval jsem. Vše bez prolémů. Motor jsem nechal běžet čtvrt hodiny, během toho jsem plasty otřel mikrovláknovou utěrkou. Díky teplu, vibracím od motoru a sluníčku se to osušilo za chvilku.

Výsledek super, vše čisté, motor na pohled jako nový :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

BMW není škodovka, prakticky všechny konektory v motorem prostoru sou vodotěsné a vše se dá mýt wapkou
jen je třeba dle následujícho postupu

vždy myjeme horký motor (ne rozpálený) tzn projedem auto cca 10km, zastavíme, zdechem, počkáme 15min až vychladnout svody a další díly co mají nad 100 stupnu, otevřem kapotu, nastříkáme čistič, např supermafrasol, motor nstartujeme, wapkujeme a pak po skončení wapkování cca 20-30km projedeme, voda z horkého motoru se rychle odpaří a pak při projíždce ještě vyschne, hlavně nikdy nemít stytem, auto vytáhnu z garáže, umeju motor a dám zase do garáže.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

JaraX píše:BMW není škodovka


Pokud nemeješ M10,20 nebo 30 :) :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od paveld »

Já bych s tim, že konektory jsou vodotěsný, byl dost opatrný... vodotěsný byly nový, ale u 10ti letýho auto už tomu nejde moc věřit. Mě 2x při mytí motoru odešel snímač kliky - první měl nějaký roky za sebou a to mu neberu, ale odešel mi i rok starý, který měl izolaci na pohled OK.
Stříkat wapkou pod kapotu bych si znovu dost rozmyslel... nic ostřejšího než zahradní hadici už radši nepoužívám :-).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

no já nevím ale my už 60-70 motorů umyli určitě, většinou se jedná teda o E46, e53, e60, e65, e63, prostě s tím přijedu na myčku kde je dovoleny mýt motory , nastříkam mafrasol, oflákám wapkou a jedu, a nikdy nebyl problém, ani jednou.

M10,M20, jsem neumýval, kdysi dávno svoji M30 ale věřím že tyto motory vodu nemusí.

jak říkám, horkej motor vyschne rychle.

samozřejmě je to vždy trošku riziko, ale pravděpodobnost je malá, kdysi jsem si umyl svoji E38 740i tak že jsem ju owapkoval a nechal stát, druhej den jsem potřebovla někam jet a nic, cívky plný vody.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#17 Příspěvek od Misanek »

já jsem tedy mytí motoru u m57 absolvoval taky (a to jsem z toho moc dobrý pocit neměl :lol: ). Dokonce jsem měl sundané sání , jelikož jsem měl pod ním poblitý blok od nafty protože byly popraskané přepadové hadice od cr čerpadla, takže jsem akorát přelepil páskou vstupy k ventilům na hlavě a pohoda. I když jsem to wapoval velmi střídmě :D Zatím pohoda, funguje
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301

#18 Příspěvek od 4am »

ja umyl M30 horkou párou/vodou na Harfě před pár lety... najel sem na jižní spojku , začalo to cukat a málem měl smetl náklaďák, přestalo to po 2 měsících.
Ale už by potřebovala potvora zas :D
Odpovědět