Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ako zistit opotrebovane kotuce (130i)?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#1 Příspěvek od pouk69 »

Caute,
chcem sa spytat ako zistim, ci uz musim vymenit brzdove kotuce. Predpokladam, ze opotrebenie dosiek mi nahlasi iDrive/palubny PC, kedze je tam senzor. Je nejako vyriesene aj hlasenie opotrebenia kotuca? Je pravidlo, ze pri konkretnej hrubke kotuca sa tento uz povazuje za opotrebeny?

Mam 130i a tam su vpredu kotuce 330x24. Meral som hrubku kotuca a moze mat tak okolo 19-20mm. Na pohlad, ked mi menili kolesa za letne, uz vyzeral tensie, preto riesim ci a kedy vymenit.

Dakujem za rady. 8O
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#3 Příspěvek od pouk69 »

Takze sa intenzivne zaoberam tym, ake brzdy tam nahodim. Rozmyslam medzi OEM BMW brzdami, alebo BMWP brzdami.

Mas s tym (alebo niekto iny) skusenost? Pripadne nejaku inu alternativu?

S autom jazdim prevazne okresky, zatial nie okruhy. Na forach sa odporucaju ako zakladny upgrade OEM kotuce + EBC Yellow platne + lepsia kvapalina.

dik

pavproch píše:etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

s oběma autama jezdím (hlavně) okresky - v redline....

Moje zkušenost: materiál na brzdy JEN a POUZE OEM, vše ostatní je šunt, šrot a jen pro zlost! (jediná vyjímka - slotted/dimpled kotouče z U. S. of A od fy Cquence pro zadní nápravu, protože takové OEM od BMW neseženeš)

Jsou dvě možnosti, jak zlepšit výkon předních brzd a přitom stále používat pouze OEM materiál:

a) dát tam brzdy z výkonnější verze (v Tvém případě M135i)- já dával na 330ix brzdy z 335ix - hladký kotouč je tišší a míň žere desky (desky VŽDY JEN A POUZE OEM!, žádny aftermarket)
Nevýhoda: výrazný nárust neodpruižené hmotnosti

b) ///M-performance OEM brzdy... (aktuálně mám na Z4 vepředu brzdy 340mm z M235i (S2NHA sport brake) - ty samé budu fčíl dávat i na 3er
(slotted/dimpled kotouče jsou hlasitější, víc žerou desky, ale taky výeazně líp brzdí)
Výhoda: ///Mperformancce brzdy mají Alu brzdiče s integrovaným nostičem, čili není nárust hmotnosti, navíc jsou to 2pístky
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#5 Příspěvek od pouk69 »

Hej, takto som uvazoval aj ja.

V BMW mi vsak nacenili komplet OEM brzdy (kotuce, dosky, senzory) zo 130i na 880€ s dph (mno, povedzme ...).

Brzdy zo 135i na ... wait for it ... 3170€ s dph :D

Pritom BMWP brzdy pre 130i (ktore maju aj velmi pekny dizajn btw.) stoja na prednu napravu cca 1100€ (nemecke eshopy), na zadnu napravu som zatial nenasiel (neprestali sa nahodou robit?).

Urcite tam nechcem davat nejake shity.

Ty to kupujes priamo v BMW? Mas tam nejake zaujimave zlavy?

diky


pavproch píše:s oběma autama jezdím (hlavně) okresky - v redline....

Moje zkušenost: materiál na brzdy JEN a POUZE OEM, vše ostatní je šunt, šrot a jen pro zlost! (jediná vyjímka - slotted/dimpled kotouče z U. S. of A od fy Cquence pro zadní nápravu, protože takové OEM od BMW neseženeš)

Jsou dvě možnosti, jak zlepšit výkon předních brzd a přitom stále používat pouze OEM materiál:

a) dát tam brzdy z výkonnější verze (v Tvém případě M135i)- já dával na 330ix brzdy z 335ix - hladký kotouč je tišší a míň žere desky (desky VŽDY JEN A POUZE OEM!, žádny aftermarket)
Nevýhoda: výrazný nárust neodpruižené hmotnosti

b) ///M-performance OEM brzdy... (aktuálně mám na Z4 vepředu brzdy 340mm z M235i (S2NHA sport brake) - ty samé budu fčíl dávat i na 3er
(slotted/dimpled kotouče jsou hlasitější, víc žerou desky, ale taky výeazně líp brzdí)
Výhoda: ///Mperformancce brzdy mají Alu brzdiče s integrovaným nostičem, čili není nárust hmotnosti, navíc jsou to 2pístky
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matal Moderátor »

Taky mám nejlepí zkušenost s origo brzdama.. :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

jo, v autorizáku

na materiál většou dostanu -10%, čili nic moc....
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#8 Příspěvek od pouk69 »

@pavproch mozes mi sem pls hodit link na to etk, kde je uvedene to mezni opotrebeni? Ja som nasiel nejake zoznamy dielov ale toto tam nie je. diky

Brzdovku davas aku? Docital som sa, ze upgrade za kvalitnejsiu brzdovku s vyssim bodom varu vie spravit dost slusnu zmenu k lepsiemu. Myslim, ze tam ide DOT4.

pavproch píše:etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:


ten link sem ti už sem dával.... "min.thickness 22.4mm"

brzdovku tam myslím mám žlutou TRW DOT5.1 (nevím, musím se zeptat dvorního mechanika Michala)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pouk69 píše:Brzdovku davas aku? Docital som sa, ze upgrade za kvalitnejsiu brzdovku s vyssim bodom varu vie spravit dost slusnu zmenu k lepsiemu. Myslim, ze tam ide DOT4.


Brzdovou kapalinu dej DOT4 - není žádnej důvod to měnit za něco jiného :)
Každopádně brzdová kapalina sama o sobě lepší brzdy neudělá. Lepší motorsportové kapaliny mají vyšší bod varu, kdy i při opravdu vysokém zatížení (vyšší teplota kapaliny) mají správnou viskozitu a při tlaku na pedál nehrozí prodloužení jeho chodu.
Pokud chceš zainvestovat tak z DOT4 doporučuji Castrol SRF, Motul RBF, případně Carboine Lorraine, eventuálně ATE racing - už se ale nevyrábí - vše DOT4.

Pokud chceš zlepšit brzdnej účinek musíš zainvestovat do lepších desek pak už jedině větších desek (brzdičů) většího počtu pístků a větších kotoučů :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#11 Příspěvek od pouk69 »

Aha pardon, nevsimol som si povodne, ze je to link. Vidim to.

pavproch píše:
pavproch píše:etk uvádí pro každý rozměr kotoučů i mezní opotřebení...

v tvém případě je to 22,4 mm

takže už seš dávno po smrti... . :evil:


ten link sem ti už sem dával.... "min.thickness 22.4mm"

brzdovku tam myslím mám žlutou TRW DOT5.1 (nevím, musím se zeptat dvorního mechanika Michala)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

pavproch píše:.... brzdy z výkonnější verze - já dával na 330ix brzdy z 335ix ....
A teď zkus +/- odhadnout datum montáže těch "lepších" kotoučů a přibližně od kdy Ti nepadají ty otáčky při uvolnění plynového pedálu - když nyní máš podezření na řídící jednotku DSC. :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

nesouvisí to spolu, otáčky blbnou od "novoty" a ty lepší brzdy sem tam dával až po třech letech....
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od matiz »

No taky nevim jaky vliv muze mit kotouc na nepadani otacek, kdyz signaly se snimaji z naboje a vymenou kotoucu a brzdicu jde jen a pouze o vetsi treci plochu coz zvysi uucinnost brzd. Nic vic, nic min... A kdyz jsme u toho, neni to nic neoriginalniho, s jinou motorizaci by ty kotouce dostal automaticky a s naprosto stejnym dxc. :roll:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Bu-bu-bu, já se jen zeptal, jesli náááhodou ....
Nedávno jsem četl, že inženýři BMW vyřešili problém s prodlevou brzd za deště tak, že podle dešťového senzoru elektronika rozpozná déšť a přes DSC občas lehounce přibrzdí, kotouče a desky se vysuší a problém s prodlevou je vyřešen. Zvuk motoru se vylepšuje audiosystémem, pro zvýšení zatížení motoru si při regeneraci DPF ŘJ motoru zapojí větrák, tempomat si umí přes DSC přibrzdit nebo přes DDE/DME přidat plyn, při startu motoru DDE/DME zvýší otáčky pro snížení exhalací a rychlejší prohřátí kyslíkových sond - takže nelze říci, že ve všech případech je auto ovládáno pouze vůlí řidiče. Pavel teď asi shání jinou ŘJ DSC a možná, že nakonec bude mít pravdu ten, kdo napsal, že se ŘJ motoru snaží vyššími otáčkami zchladit lambdy po redline-loadu. Za OT do vlákna se omlouvám. :oops:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#16 Příspěvek od pavproch »

tu SW úpravu brzd (svolávačka xD) tam mám a nefunguje.... :twisted:

konec OT.

jo a DSC sháním...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od matiz »

Precti si to s usmevem a bububu tam neni -))) Ono by to spis chtelo napichnout PT can a nalogovat to a rozsifrovat, jenze to neni v mych silach,-emam vybavu. Pri redline to prave ze nedela, dela to pri takovem 70 - 80% zatizeni. DSC a dalsi jednotky kecaji do vseho, ale zcela jiste to nesmi byt zpusobem ze i kdyz nedrzis plyn tak to po prerazeni jede podobne jako na tempomat. A uz taky drzim hubu abych po ni nedostal -))

Uvidime kam se to s tim pohne, idealni stav by byl ho pujcit a vyzkouset, pak pripadne vratit, klidne i za nejakou uplatu.
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#18 Příspěvek od pouk69 »

Ja len doplnim, ze to zatial vyzera na montaz OEM 130i kotucov a dosiek, viem ich zohnat s takmer 40% zlavou, cize pojdem asi do toho.
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#19 Příspěvek od xhans »

ja mam taky OEM kotouce, ale desky uz sem zkoušel různý. Pagid, Textar (ty jsou odpočinkový a brzdí hůž než oem). Kotouče mi v cartecu v Praze prodali s 50% slevou, měli je skladem v nadbytku. Jestli pokukuješ po upgradu na BMWP tak nejdřív vyzkoušej OEM + DS 2500, myslím že budeš spokojenej po přechodu z OEM desky. Jinak brzdy ze 135i stojí použité-zachovalé cca 1000$ , ale nedají se moc sehnat.

Ještě se dalo pořídit kotouč ze Z4 e89 3,0, který byl částečně z hliníku (34 11 6 782 601) , ale už ho neprodávaj :( - vážil o 0,4kg méně :)
Odpovědět