Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

neaktuální téma SMAZAT

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Sibuffal
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: ned 10.06.2012 00:00

#1 Příspěvek od Sibuffal »

Nazdar lidi, chystám se koupit 7mičku a sice E38 740i (39xxccm) 400nm po druhém majiteli za celý život auta. A rád bych za nějaky rady, zkušenosti a postřehy, na co si dát bacha, na co kouknout, čím vypozorovat, nebo vykutat nějakýho zalezlýho zajíce kterej tam nepatří :-)

Co se výbavy týče tak na 7mičku dost zlehka, ale to mi vyhovuje z hlediska funkčnosti auta (čím více tam toho je, tím více se může posrat) kupuju sedmu hlavně kvůli vzhledu, ne proto aby mi za jízdy pomáhala mrkat a stříhala nehty na nohou.

Takže klasika. ABS, tempomat, el. okna, el. sedadla, el. zrdcátka, central zamykaní, dálkovej central manuální klima (pro mě plus jelikož mám v garáži teplo a auto bude ježděno jen za slunečného parného léta, takže když tam sednu vyhulím klimu na max a až se srazí teplota ne přeživatelnou hodnotu, otevřu okna a vyhodím bad ass pazouru z okna) senzor opotřebení destiček, ski box, cd changer a origo mp3 radio :-P, letní a zimní kola a celý exterier je úprava ac schnitzer včetně podvozku a brzd. Nikasil nebo Alusil tohle neřeším jelikož je auto původem z mnichova a tam v té době se sírou problémy nebyly. Auto mám v úmyslu postupem času oturbit popřípadě kompresor, samozřejmě se všemi náležitostmi okolo spojenými (vnitřnosti) a tedy nějaké rady ohledně těchto motorů (vím jen co mám načtený, praxe je ovšem mnohdy jiná)

A teď mě nejspíše všichni řidiči 7er sežerou, ale ano právě 6ti kvalt s kombinací právě 4,0 motoru namísto 4.4 motoru mě přiměl k rozhodnutí pro tento kousek, podotýkám že jsem již automatovou sedmu měl a jsem si vědom všech kladů a nemnoho záporů které steptronic nabízí, nicméně po svezení v 7er s 6ti kvaltem, pří kterém mi úsměv páral hlavu vejpůl a srdce bušilo kadencí gatlingu z toho, jak krásně se s autem dá hrát za jízdy se mé nadmírů psychopaticky zvrácené já definitivně rozhodlo něco takového vlastnit.4.0l motor právě kvůli nevanosu, a taky proto že z nějakého nepochopitelného důvodu má M60ka stálejší elektroinstalaci nežli M62, nejen že mi tato informace padá od každého na hlavu ale dočetl jsem se to i na spoustě zahraničních forech. Už jen to že u manuálu můžu daleko více brzdit motorem, ulehčím jak nápravám tak hlavně brzdám (každý ví že 2 tuny při brždění z 200 udělá svoje)

Tak to je vše a pusťte se do mě, raďte, kritizujte všecko snesu :-D

Sibu

¨Obrázek

Obrázek

Obrázek[/img]
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od inspi1981 »

By mě docela zajímalo to origo MP3 rádio
Sibuffal
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: ned 10.06.2012 00:00

#3 Příspěvek od Sibuffal »

No klasika, přes ten CD changer to z cedla přehraje MP3 :-P stejně to asik vykopu a narvu tam nějakou multimediální navigaci :-)
loyd-krismas
Registrovaný
Příspěvky: 697
Registrován: ned 24.10.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#4 Příspěvek od loyd-krismas »

na tohle se snad ani nedá nic poradit :lol: :lol: :lol: Snad jedině, že je hezky nablejskaný :twisted:
Sibuffal
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: ned 10.06.2012 00:00

#5 Příspěvek od Sibuffal »

jak to myslíš? Jako že je pěkný? Nebo že je úmyslně načančaný? Jestli o tom autě víš něco co já né klidně ven s tím :-) jedu pro něj 300km tak ať nejedu zbytečně :-)
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#6 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

jestli pro to jedeš za 40...tak gratuluju a užij si to...jinak to nemá ani xenony :roll:
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Sibuffal
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: ned 10.06.2012 00:00

#7 Příspěvek od Sibuffal »

Za 40 pro to určitě nejedu a xenony me netrápi stejně kdyby tam byly, byl by to starej model, ja ty světla stejne necham předělat :-) uz jsem to na jedny 7me delal a vysledek daleko lepsi nez puvodini origo xenony

MOD fishmaker : odstraněna zbytečná citace přímo předchozího příspěvku
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#8 Příspěvek od tesil »

Ta uprava AC Šnicl celeho exterieru jsou ty 2 samolepky koupeny na netu za 5,-?
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#9 Příspěvek od ada540i »

Výbava sice nic moc, ale jestli ti to nevadí, tak si do toho nenech kecat. Manuál v kombinaci s V8 je skvělá věc, jen si dej pozor na stav převodovky a setrvačníku.

Jinak motor M62 4,4 se taky vyráběl bez Vanosu :wink:
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Sibuffal
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: ned 10.06.2012 00:00

#10 Příspěvek od Sibuffal »

tesil píše:Ta uprava AC Šnicl celeho exterieru jsou ty 2 samolepky koupeny na netu za 5,-?


AC je zadni spoiler vyfuk a podvozek s brzdama.

Jinak vím že se dělaly i 4.4 bezvanos ale najdi mi takovej s manualem, to je to :-) jinak vim že je to super s tím manuálem, větší sranda :-) jinak parkovací senzory mam ještě ze starý 7my plus mam nachystaný komplet nový audio se všemi redukcemi adaptéry atd. takže to budu zavádět při jednom :-) xenony už mám taky zařízený :-) takže auto bude dostávat průběžně do vínku :-)
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#11 Příspěvek od zzeli »

Jak porad strasite s tim setrvakem...schvalne jsem se dival na ceny LUKu a cena spojky a setrvaku neni zase tak tragicka oproti ostatnim znackam aut. Nepamatuju si ted konkretni cisla, ale setrvak byl mezi 10-15k myslim. K tomu spojka sada za dalsich par tisic. Montaz u motoru podel je radove jednodussi nez u motoru napric.
Podle me servis manualu je porad zlatej oproti automatu. Manual proste jede, hodne dopredu da vedet, ze zacina odchazet spojkove lozisko, setrvak nebo lamela, pak se to proste musi vymenit a jede se dal.
Automat si takhle jasne nerekne a ta cena je hodne jinde, navic se k tomu pripocitaj dalsi palky za beznadejny vymeny oleje, filtru atd.
Takze manual je fajn, az na to, ze je pak jizda na kvrdlacku v kolone :)
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#12 Příspěvek od ada540i »

Já nikoho nestrašim, jen píšu na co si dát pozor 8) . Ani 15k za setrvačník neni zrovna málo peněz. zvlášť u auta co pořídíš do 100k. Osobně jsem si taky koupil V8 s manuálem, ale pokud odejde převodovka, tak je celkem problém sehnat náhradní. samozřejmě je to lepší než dát 40k za repas automatu, ale o tomhle jsem se už bavit nechtěl...
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Sibuffal
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: ned 10.06.2012 00:00

#13 Příspěvek od Sibuffal »

co já jsem se bavil s lidma tak za cenu repasu automatu zrepasuješ manuál 3x :-D jinak jak říkám u manuálu můžeš hodně brždění vychytat motorem takže ti vydrží destičky třeba 2x déle než u automatu kde všecko chytaj brzdy. Jinak říkám měl jsem sedmu v automatu a pak jsem se svezl v sedmě s manuálem a prostě ten manuál je více živočisnej, dokonce i odpich do ma znatelně lepší. Něco jiného jsou dnešní steptroniky který fákt už mají bleskovou odezvu pomalu lepší než má průběžný řidič při řazení manuálem. Já měl tehda ten automat sametovej, nešlo poznat ani kdy řadí ale ten manuál ve mě vyvolal větší emoce a to znatelně. Je to ale káždému podle chuti co mu vyhovuje více, já hledal sedmu s manuálem dlouho, takovou co by měla slušnej stav a nebyl to manual typu swap z 728i danej do sedmy 740i :-) ale fakt původní dimenzovanej na ten motor :-)
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#14 Příspěvek od ada540i »

Tak ses asi bavil se špatnýma lidma :) protože tenhle manuál bohužel repasovat nejde. Šestikvalt se dával pouze pro V8 (když nepočítám e36 M3 3,2 a navíc u e39 pouze u varianty s obsahem 4,4, 3,5 měla jen pětikvalt), takže 728i má jinou skříň.

Ale každopádně já ti manuál nerozmlouvám, je to právě naopak. Já taky hledal e39 s manuálem dlouho, a s automatem bych si jí nikdy nekoupil. Takže za mě manuál = správná volba. Jen ti píšu ty zkušenosti a postřehy, o který sis napsal v prvním příspěvku.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#15 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

Sibuffal píše:AC je zadni spoiler vyfuk a podvozek s brzdama.

nevim sice o jakym zadnim spoileru mluvis...ale neni tam nic nadstandardního...co se týká brzd a podvozku...to neni vidět z fotek, takže nemůžu soudit...ale moc bych tomu taky nevěřil...

pochlub se za kolik je tahle "krasavice" ?
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#16 Příspěvek od tesil »

T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od T613 »

Auto z fotek pekne, kola pekne, lak pekny.
Me prastilo do oci ze je vzadu dvojsklo, jinak nikde zadne ... tezko rict proc tomu tak je, radsi bych to ani nechtel vedet.

Manual je na opravu 2x drazsi nez automat, zkus sehnat 6q manual ... a porad koupis nejaky jety bez zaruky za skoro cenu repasu automatu.
Repas manual z fabriky stoji jak cele auto.
Sibuffal
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: ned 10.06.2012 00:00

#18 Příspěvek od Sibuffal »

Otázkou je jak často repasuješ manuál, jelikož když nejsi dement kterej je lenivej došlapávat spojku a snaží se sázet rychlosti jak závodník F1, tak při humáním zacházení nemáš potřebu manuál nikdy repasovat. Měl jsem E36 328i který mělo nalítaných 380k a manuál byl s původními střevy, jen olej se měnil. Já jsem si nechal od známýho vyjet výbavu podle WINu a v tom autě je opravdu to co tam dotyčný píše, auto údajně bouraný nebylo, nicméně to se s určitostí dozvím až na místě. V historii tohoto auta jsou navíc opravdu jen dva majitelé, jeden starý pán z německa a ten od kterého to budu kupovat teď, odkud to vím si bohužel musím nechat pro sebe :-) Nicméně nevidím v tom zatím žádnou kachnu, a jestli to má dvojsklo nebo ne taky nepokládám za důležité. U BMW s výbavou je to tak že dostaneš základ výbavu a za co nezaplatíš to tam nemáš. Jinak už mám zajištěných spoustu hovadinek co se výbavy týče (zadní boční roletky, mám kamaráda čalouníka co mi předělá postupně introš do alcantary s kůží,plus to audio s navi co jsem říkal, changer už tam je, plus nový zadní ledkový světla, přední bixenon světla si nechám udělat ale to vše s časem) Jinak za ty postřehy každopádně děkuju :-) čekal jsem takové otázky a dávku kritiky :-) kdo má automata říká že best je automat, kdo má manuál říka zase že best manuál, já zkusil obojí a prostě jsem si vybral :-) až na to co jsem psal že mám v plánu dodělat, má to auto vše co potřebuju ke štestí na to abych s ní ujel každý léto par krasokilometrů a zase ji uložil do garage :-) všechno je to o člověku
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#19 Příspěvek od ARMAN »

vyhodit plyšovy interier, dat tam kůži s sportsitzama a bude parada, pokud to neni vražda na pěknych kolech teda
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#20 Příspěvek od tanner540i »

Proboha hlavne nezacinejte s tou obehranou pisnickou, jak se manual nesere. Vetsinou to tak je, ale u aut bez vykonu a hlavne tenhle 6q je jebka uz od nova. Serou se synchrony a opravit nejde = jakykoliv problem s manualem je v tomto pripade nasobne drazsi nez u automatu. Bezne se jete 6q v buhvijakem stavu prodavaji za 25tis..

Srovnavat beznou prevodovku v 328i s timhle 6q je fakt mimo..
Odpovědět