Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E23 745i Turbo-chybí přetlak-pouze podtlak

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
jozzocz
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 30.07.2015 00:00

#1 Příspěvek od jozzocz »

Ahoj. Hledal jsem a podobné téma nenašel.

Hledám kde je problém.
Základ celé věci je, že auto normálně jezdilo a vše bylo OK. Turbo v top stavu.
Následně se s ním přestalo jezdit a 4 roky stálo.
Teď se zprovoznilo, ale chybí tlak.
Za klapkou je pouze podtlak od -0,5 do -0,8.
Před turbem je podtlak neměřitelný.
Filtr je propustný. Když se ucpe sání před váhou, tak to saje a chcípne to. Trubka k turbu je průchozí. Turbo se točí. Jak na volno když ho potočím rukou tak za běhu motoru, když mu na chvíli sundám sání.
Výstup z turba sundat nemůžu neb motor hned zdechne. To samé, když odpojím váhu.
Výstup z turba ucpaný není.
Motor se vytáčí docela lehce až k maximu. Tím předpokládám, že mezichladič ani vedení od něj ke klapce ucpané není.
Wastegate jsem měl venku 2x a funguje. Tedy když připojím podtlak, jde více ztuha, ale nejsem si jist zda 100% těsní.
Mám podezření právě na ten wastegate, že neustále propouští do výfuku a proto se turbo je tak točí, ale netlačí. Zatím jsem nevymyslel metodiku jak jej otestovat, jelikož náhradní na vyzkoušení nemám.

Díky za rady pokud někoho něco napadne.
jozzocz
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 30.07.2015 00:00

#2 Příspěvek od jozzocz »

Tlak měřitelný je, ale asi jen 0,1bar.
Vyndal jsem celé vedení od turba ke klapce a to i s IC. Vše jsem seskládal a natlakoval. Bez úniku.

Vše jsem nahodil zpátky a sundal výfukové trubku od WG a turba. Přes WG nejde vůbec nic a těsní. Vše jde normálně přes turbo.
Odpovědět