Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bmw e39 530dA dotaz automat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Viky »

Kluci měl jsem e39 528i, pak e38 728i obě měly skříně ZF a nikdy nebyl problém. Teď mám 530d skříň GM. Auto radi normálně akorát při jízdě z kopce to jaksi "vyhazuje kvalty"? Předchozí auta při jízdě z kopce prostě brzdily motorem, bo jsem brzdil prez "S". Tohle dělá někdy, v sedacce cítím takový lehký pocukavani a otackomer lice nahoru/dolů. Když slapnu na plyn tak pohoda a i jinak to radi normálně ...

Vítr někdo co si o tom mám myslet?

Olej vyměněny i s filtrem cca 10000km zpět.
carlos0111
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: úte 24.11.2009 01:00

#2 Příspěvek od carlos0111 »

můj automat na E39 142 kW 2002 se choval úplně stejně, pří dojíždění bez plynu vyřazoval, jinak řadil perfektně
skalapa
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.03.2014 01:00
Bydliště: Pilsen

#3 Příspěvek od skalapa »

carlos0111 píše:můj automat na E39 142 kW 2002 se choval úplně stejně, pří dojíždění bez plynu vyřazoval, jinak řadil perfektně
Mám stejnou zkušenost ( e39 135kw r.v.99 ) , z kopce vyřazuje na neutral, pokud chci aby z kopce brzdil motorem tak lehce ťuknu do brzdového pedálu a hned si tam hodí vhodnou ryhlost k brždění motorem... pokud chci zpět neutral tak znovu lehce ťuknout ale tentokrát do pedálu plynu -> předpokládám, že takhle se to chová tak jak by mělo 8)
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Viky »

Brzdění motorem a i nebrzdeni umím pedalama ovládat taky. Mě spíš zajímá to pocukavani a litani otackomeru nahoru/dolů
skalapa
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.03.2014 01:00
Bydliště: Pilsen

#5 Příspěvek od skalapa »

Viky píše:Brzdění motorem a i nebrzdeni umím pedalama ovládat taky. Mě spíš zajímá to pocukavani a litani otackomeru nahoru/dolů
Cukání občas pocítím taky, ale přijde mi to jaky kdyby si v danou chvilku převodovka nemohla rozmyslet jaký kvalt bude ten lepší, i po výměně oleje je to stejné ... Ale otáčkoměr by nahoru/dolů lítat neměl... alespoň u sebe to nepozoruji
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#6 Příspěvek od Mishak »

Podobně se mi pohupujou otáčky u 523ia
Je to tak mezi 1100-1500, ale možná si nepamatuju dobře, tak ve dvou vteřinovejch intervalech. U 540ia se mi nic takovýho neděje
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Viky »

No a co s tím? Čím to je?
xnovic
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00

#8 Příspěvek od xnovic »

Jednoduše.. Ten automat už má něco za sebou, ale dokud nepadne, tak bych to moc neřešil. Na mojí 530D to dělalo taky. Repas mi spočítali na cca 30000Kč. Tak jsem se na to vykašlal a jezdil dál. Od té doby najeto cca 40000km a pořád stejný.
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Viky »

no ... co rict .... neco takovyho jsem cekal ... SAKRA !!!!
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#10 Příspěvek od Mishak »

Přesně tak to vidím taky já. To auto má nalítáno skoro 300k, ale dost možná to má dalších 300k před sebou.
I když jak si tak ještě jednou čtu ten tvůj příspěvek, tak u mě to bude asi něco jinýho. Auto brzdí motorem vždy, když jsou otáčky přes cca 1600. A to houpání otáček se děje zřejmě ve chvíli, kdy je to na hraně a auto neví, jestli úplně vypnout vstřiky a jet za nula nebo tam něco prskat.
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Viky »

Další poznatek: Během prodlouženého víkendu jsem s autem najezdil cca 300km, převážně okresky do 120kmh a auto brzdilo motorem normálně, chvilama se mi i zdálo že to z kopce vyrazuje? Brnkl jsem po brzde, hned tam skocil kvalt a auto začalo brzdit, při jízdě z prudciho kopce to brzdilo od začátku sjezdu. Tak jsem z toho zmatený ...
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#12 Příspěvek od Birkoff »

Tohle je normální chování. Mě taky nebrzdí motorem hned, ale až po přbrždění brzdou. Když si před sjezdem přeřadím na S tak brzdí od začátku. Prostě to má vlastní rozum.
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Viky »

No asi jo ... Zvláštní je že ty ZFkový skříně co jsem měl v 728i a v 528i poslouchaly na slovo a tohle GM si žije vlastním životem ...
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Vesa88 »

To byl presne muj poznatek z GM automatu. Je to hrozne zmatenej stroj :) v 530D na dalnici ve 130km/h byl schopnej podradit na 4ku a tocit prez 3000ot uplne zbytecne, protoze ns 5ku to jelo uplne stejne jen to tak nervalo a nevytacelo se :) Takze dalnici jsem jezdil zasadne na manualni rezim a 5...Z toho kopce to same... Ted mam 540i ktera byla puvodne automatova a automat byl super. Na dalnici pri vetsim seslapnuti podradil o jeden pri kick down o dva...Z kopce v pohode. Proste se choval daleko lip...
Odpovědět