Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530D e61 HLÁSÍ CHYBU: High rate of battery discharge!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Olic
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 06.01.2015 01:00
Bydliště: Trutnov

#1 Příspěvek od Olic »

(Vysoká míra vybití akumulátoru!)
Poradí mi prosím někdo jestli má zkušenost s touhle chybou? Co to může způsobovat, chybová hláška se mi za posledních 14 dnů objevila po druhé.
Batreku mám uplně novou asi 1 měsíc (Varta Silver 12V 100Ah)

Díky :roll:
Přílohy
ch.jpg
ch.jpg (172.14 KiB) Zobrazeno 3187 x
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xdentist »

a baterii Ti měnili někde v servisu nebo jsi ji měnil sám? Byla po výměně zaregistrována nebo nic takového neproběhlo?

Já mám zkušenost takovou, že když už se to stane, pomuže buďto jedno nabití baterie a je klid anebo když se to opakuje a nabíjení nepomáhá, je KO baterie... Obzvlášť v zimě. Já díky tomuto baterii měnil před měsícem a je klid.
Josef320i
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 14.12.2014 01:00
Bydliště: Chrudim

#3 Příspěvek od Josef320i »

Možná trošku off.
Kamarád má Audi A6 a tam je dle jeho slov potřeba baterii po výměně "nakódovat", jinak se vybíjí. Můžu zjistit podrobnosti.
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xdentist »

není to off, proto jsem se ptal o post výše jak proběhla výměna.......
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#5 Příspěvek od airbone »

presne tak, treba vymenu zaregistrovat a aj skontrolovat ci je rovnaka kapacita ako je nakodovana, resp AGM - ak tak treba aj nakodovat typ a kapacitu.
Dalsia vec je ze to moze vypisovat aj kvoli vadnemu IBS senzoru. Ja mam baterku v prdeli a tiez mi to parkrat v zime vyhodilo, ale pise mi aj chybu IBS komunikacia s DME....
Olic
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 06.01.2015 01:00
Bydliště: Trutnov

#6 Příspěvek od Olic »

Bylo to tak, že když jsem auto koupil tak tam byla nějaká stará baterka 70Ah (asi mi tam ten chlap frknul nějakou co měl doma aby se jí zbavil a mě nenapadlo koukat na baterku :evil: ) auto jelo normálně nic nehlásilo pak mě ale nechalo při chladnějším počasí na parkovišti zkusil jsem ji vyndat nabít a zas chvíly jezdilo a pak mi to udělalo znovu tak jsem si objednal novou batreku, při tom jsem zjistil ze v typu BMW co mám by měla bejt 95-110Ah silná baterka, koupil jsem tedy 100Ah, vyměnil si jí sám.A žádný kódování nebo registraci nedělal (ani jsem nevěděl, že se něco takovýho dělá ) a od ty doby startuju v pohodě zatím, ale říkám týden dva nic a potom mi to hodilo dvakrát během 14 dnů tuhle hlášku.
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#7 Příspěvek od thundercat »

ona "registrace" je potřeba u e60 a výš?
nebo se to týká i e39 a nižších řad?
dík za info
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#8 Příspěvek od Teddy »

A už je to tu zase. Takovýhle vláken tu vzniká x do měsíce. Každej se hned vytasí s registrací beterky a chudák člověk se vyděsí, že odpravil baterii za x tisíc. Pak hned přijde na řadu IBS atd. Samá levnější rada, ale praktická zkušenost?
Já mam už třetim rokem baterii nenakódovanou. Koupil jsem tam úplně obyč mrchu, protože na tý benzínce tehdy prostě jinou neměli. Neni žádná AGM apod. Mam 530d. Teď v těch mrazech jsem jí celkem otestoval, protože auto 14 dnů sálo a zrovna v těch mrazech jsem potřeboval jet. Navíc startérem celkem dlouho točim, než to naskočí. Holt mě čekaji vstřikovače a čerpadlo. Baterie ale točí jako divá.

Obecnej postup je:
1. zkontroluj nabíjení
2. zkontroluj odběr auta
3. zkontroluj zoxidovaný kontakty silovýho vedení až k motoru (dá se taky změřit)
4. pak teprve kup novou baterii

Body 1. a 2. se daji vynechat, když máš čas nechat baterii po nabití třeba týden odpojenou. Když jí pak připojíš a auto nenastartuješ, tak je to opravdu tou baterií.
Tohle platí, když se s autem pořád jezdí. Je jasný, že když to stojí měsíc a nenastartuju, tak ještě nemusim panikařit.

Registrace a IBS je tam proto, že AGM baterie jsou citlivý na dobíjecí proud. Když je vysokej, tak se baterie rychle zničí. Proto se tam kóduje její kapacita. Je to proto, aby se nabíjela co nejrychlejš, ale přitom se nezkracovala její životnost. Údajně se taky jinak nabíjí nová a jinak stará baterie. No já nevim. Výrobci baterií nic takovýho neuvádí, tak jestli to jen neni fantazie některých lidí. :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

Ono je i velmi efektivni, no velmi asi ne, ale preci jen něco malo jo při pozadavku na vykon nebudit alternator a naopak tlacit do baterie hlava nehlava když auto jede z kopce. Coz není zadny problém docilit v dnesni době, jenze aby to mohlo takto fungovat, je nutne udržovat baterii v ne uplne plne nabitem stavu. No a v tu chvili uz potrebujeme znat aktualni stav baterie a i jeji stari a kapacitu, aby to nebylo vybite prilis -)

Jedno je jiste, při jakemkoliv problemu s baterii je vice nez vhodne zkontrolovat odber po usnuti a zda vůbec usne. No a pak ještě zkontrolovat nejake další drobnosti.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

#10 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Také jsem myslel že to je IBS kabel, nebo baterie a přitom stačilo odpojit baterii a vyčistit pořádně kontakty a svorky a je 2 roky pokoj. Za pokus to stojí.
Olic
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 06.01.2015 01:00
Bydliště: Trutnov

#11 Příspěvek od Olic »

Oká kouknu na to díky všem :) snad jsem neoddělal novou baterii :evil:
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#12 Příspěvek od thundercat »

:whaasup:
můj dotaz kousek nahoru :?:
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#13 Příspěvek od Miguel »

U řady 5er je registrace baterie až od modelu E6x :wink:
Odpovědět