A už je to tu zase. Takovýhle vláken tu vzniká x do měsíce. Každej se hned vytasí s registrací beterky a chudák člověk se vyděsí, že odpravil baterii za x tisíc. Pak hned přijde na řadu IBS atd. Samá levnější rada, ale praktická zkušenost?
Já mam už třetim rokem baterii nenakódovanou. Koupil jsem tam úplně obyč mrchu, protože na tý benzínce tehdy prostě jinou neměli. Neni žádná AGM apod. Mam 530d. Teď v těch mrazech jsem jí celkem otestoval, protože auto 14 dnů sálo a zrovna v těch mrazech jsem potřeboval jet. Navíc startérem celkem dlouho točim, než to naskočí. Holt mě čekaji vstřikovače a čerpadlo. Baterie ale točí jako divá.
Obecnej postup je:
1. zkontroluj nabíjení
2. zkontroluj odběr auta
3. zkontroluj zoxidovaný kontakty silovýho vedení až k motoru (dá se taky změřit)
4. pak teprve kup novou baterii
Body 1. a 2. se daji vynechat, když máš čas nechat baterii po nabití třeba týden odpojenou. Když jí pak připojíš a auto nenastartuješ, tak je to opravdu tou baterií.
Tohle platí, když se s autem pořád jezdí. Je jasný, že když to stojí měsíc a nenastartuju, tak ještě nemusim panikařit.
Registrace a IBS je tam proto, že AGM baterie jsou citlivý na dobíjecí proud. Když je vysokej, tak se baterie rychle zničí. Proto se tam kóduje její kapacita. Je to proto, aby se nabíjela co nejrychlejš, ale přitom se nezkracovala její životnost. Údajně se taky jinak nabíjí nová a jinak stará baterie. No já nevim. Výrobci baterií nic takovýho neuvádí, tak jestli to jen neni fantazie některých lidí.
