
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
530d kolisani volnobehu
Zdravim. Mam bmw e39 530d 135 kw 98. Kdyz nastartuji studene auto, tak cca po 5ti sekundach zacne houpat volnobeh. Na otackomeru to poznat neni. Kdyz pridam plyn na cca 1000 ot. motor jde normalne. Po chvili se volnobeh ustaly. Po jizde jde taky motor normalne. Pri zahratem motor a seslapnuti plynu na neutral, kdyz spatnou otacky z maximalnich, tak chvili houpe, ale za chvili zase jde vyrovnane. Dle diag. zadna chyba. Vedel by nekdo ? Jsem z toho uz spatnej 

- shadou
- Registrovaný
- Příspěvky: 781
- Registrován: ned 25.11.2007 01:00
- Bydliště: Kolín 3
- Kontaktovat uživatele:
těch možností je hodně a řešilo se to tady také často. Mě to houpalo až se motor kuckal. Všechno se zdálo dobré a čištění pal. vedení pomohlo jen na krátkou dobu. Měl jsem ukecaný čídlo na Railu a řidící jednotka motoru špatně počítala směs a překračovala se mez korekcí vstřiků. Po nahrazení čidla vše fachalo perfektně.
Ale jak jsem psal, příčin je víc.
Ale jak jsem psal, příčin je víc.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !


- shadou
- Registrovaný
- Příspěvky: 781
- Registrován: ned 25.11.2007 01:00
- Bydliště: Kolín 3
- Kontaktovat uživatele:
mě auto také neházelo žádnou závadu. čučel jsem na live data a nemohl jsem najít problém. Prověřil jsem čerpadla,regulaci tlaku, nechal otestovat vstřiky a pořád nic.
Jednou jsem si všiml záporných hodnot na množství paliva(jestli si to dobře pamatuji) ale nikdo mi nedokázal říct kde se tento údaj bere.
Jedinou věcí kterou jsem ještě neprověřoval zůstalo to hloupé čidlo na railu.
Namontoval jsem jen na otestování jiné a vše začalo pěkně fungovat.
Jednou jsem si všiml záporných hodnot na množství paliva(jestli si to dobře pamatuji) ale nikdo mi nedokázal říct kde se tento údaj bere.
Jedinou věcí kterou jsem ještě neprověřoval zůstalo to hloupé čidlo na railu.
Namontoval jsem jen na otestování jiné a vše začalo pěkně fungovat.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !


Příčinu jsem stále nějak nebyl schopen odhalit. Vyměnil jsem palivový filtr a při nastartování motor nehoupal, ale po krátké jízdě je opět to samé.
Čidlo railu jsem vyměnil za jiné a výsledek stejný. (Čidlo mělo sice jiné typové číslo, ale jiné jsem na zkoušku nesehnal)
Přikládám něco z live dat.
Vstřik. dávka hlavního a pilotního vstřiku kolísala mezi min a max
Střída taky kolísala
Otáčky +- 30-40 ot./min.
Předřadný podávací tlak kolísá
Hodnota tlaku v zásobníku taky kolísá
Čidlo railu jsem vyměnil za jiné a výsledek stejný. (Čidlo mělo sice jiné typové číslo, ale jiné jsem na zkoušku nesehnal)
Přikládám něco z live dat.
Vstřik. dávka hlavního a pilotního vstřiku kolísala mezi min a max
Střída taky kolísala
Otáčky +- 30-40 ot./min.
Předřadný podávací tlak kolísá
Hodnota tlaku v zásobníku taky kolísá
- Přílohy
-
- 11094130_1081490191877437_764235449_n.jpg (68.11 KiB) Zobrazeno 1447 x
-
- 11157909_1081490468544076_1779761160_n.jpg (58.49 KiB) Zobrazeno 1447 x
-
- 11173558_1081490408544082_905395065_n.jpg (60.69 KiB) Zobrazeno 1447 x
-
- 11180132_1081490125210777_580217094_n.jpg (64.68 KiB) Zobrazeno 1447 x
-
- 11180133_1081490201877436_390105048_n.jpg (74.97 KiB) Zobrazeno 1447 x
- shadou
- Registrovaný
- Příspěvky: 781
- Registrován: ned 25.11.2007 01:00
- Bydliště: Kolín 3
- Kontaktovat uživatele:
na Railovém čerpadle je zezadu regulátor.
na obrázku je to díl číslo 20
Regulátor je dost drahej. Na testování je lepší nejprve někde zapůjčit jetej.
Můžeš ale udělat ještě jednoduchou věc-
odpoj podtlak k egru a porovnej chování motoru.(hadičku zaslep)
Kvůli spalování nečistot(saze) ti řj. motoru přidává palivo.
projdi pak znova live data a snaž se porovnávat hodnoty v době klidného běhu a v okamžiku zakolísání.
někde ti to musí ukázat nesmyslné hodnoty.
na obrázku je to díl číslo 20

Regulátor je dost drahej. Na testování je lepší nejprve někde zapůjčit jetej.
Můžeš ale udělat ještě jednoduchou věc-
odpoj podtlak k egru a porovnej chování motoru.(hadičku zaslep)
Kvůli spalování nečistot(saze) ti řj. motoru přidává palivo.
projdi pak znova live data a snaž se porovnávat hodnoty v době klidného běhu a v okamžiku zakolísání.
někde ti to musí ukázat nesmyslné hodnoty.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !


Tak jsem nechal otestovat vstriky a minimalne kolem jednoho nebo dvou to foukalo ven z valcu. Po vycisteni a kontrole vraceno zpet, ale stav se nezmenil a stale houpe. Chystam se teda zkusit vymenit to cidlo na cerpadle. Zajimave je, ze nekdy se motor ustali a jde pekne, ale po proslapnuti plynu se zase rozhoupe. Co CR cerpadlo ? Muze to byt problem ?
Testovani bylo na stolici pro common raily a dle ucitele jedne automobilni školy je to v poradku. Samozrejme tam byly nejake rozdily v nastrikanem mnozstvi a prepadech, ale bylo mi receno, ze by to nemelo mit vliv na to houpani. I mechanik co dela bmw mi rikal, ze to nevidi na vstriky, protoze by trhalo hodne. Tohle je takove rychle pohupovani cca o 30 ot. a s motorem to hybe ze strany na stranu, ale zadne velke trhani. Jen tak trosku. Jasny nemusel bych to resit
, ale nejaky duvod to ma
Dalsi vec je, ze to nekdy kdyz zastavim prestane delat (napr. Couval jsem do dvora na volnobeh a prestalo to), ale jak proslapnu plyn tak to zas hned zacne.
Taky jsem si vsiml, ze to kolisa v podstate v celem spektru otacek, teda aspon tak do 1500 je to lehce slyset


Dalsi vec je, ze to nekdy kdyz zastavim prestane delat (napr. Couval jsem do dvora na volnobeh a prestalo to), ale jak proslapnu plyn tak to zas hned zacne.
Taky jsem si vsiml, ze to kolisa v podstate v celem spektru otacek, teda aspon tak do 1500 je to lehce slyset
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: úte 26.07.2011 00:00
- Bydliště: bohumin
Mám podobný problém e39 525d, ale mi volnoběh jen tak lehce houpe, na otáčkoměru to nejde vidět ale je to slyšet. Bylo mi řečeno zkontrolovat podtlaky... tak jsem to poměnil a zavada zustala. Další věc by prý mohla být že je slabší čerpadlo pod nohama, absolutně nevím kde ho hledat prý vyjde cca na 3tis. a nebo čerpadlo v nádrži.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: úte 26.07.2011 00:00
- Bydliště: bohumin