Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530d kolisani volnobehu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#1 Příspěvek od Jarda96 »

Zdravim. Mam bmw e39 530d 135 kw 98. Kdyz nastartuji studene auto, tak cca po 5ti sekundach zacne houpat volnobeh. Na otackomeru to poznat neni. Kdyz pridam plyn na cca 1000 ot. motor jde normalne. Po chvili se volnobeh ustaly. Po jizde jde taky motor normalne. Pri zahratem motor a seslapnuti plynu na neutral, kdyz spatnou otacky z maximalnich, tak chvili houpe, ale za chvili zase jde vyrovnane. Dle diag. zadna chyba. Vedel by nekdo ? Jsem z toho uz spatnej :(
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#2 Příspěvek od Jarda96 »

Tak doplňuji, že dnes to houpalo i při zahřátém motoru po jízdě na volnoběh. Jede normálně, jde vytočit bez problému až k omezovači. Mám strach ze vstřiků, ale měli by být po repasu.
Setkal jste se s tím někdo ?
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od shadou »

těch možností je hodně a řešilo se to tady také často. Mě to houpalo až se motor kuckal. Všechno se zdálo dobré a čištění pal. vedení pomohlo jen na krátkou dobu. Měl jsem ukecaný čídlo na Railu a řidící jednotka motoru špatně počítala směs a překračovala se mez korekcí vstřiků. Po nahrazení čidla vše fachalo perfektně.
Ale jak jsem psal, příčin je víc.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#4 Příspěvek od Jarda96 »

Diky za radu :) a jak si zjistil, ze to je zrovna cidlo na railu ? Diagnostika bosch totiz neukazuje zadnou chybu, az na : pedal plynu - moc vysoky signal. Abych neshanel cidlo po cidle.
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od shadou »

mě auto také neházelo žádnou závadu. čučel jsem na live data a nemohl jsem najít problém. Prověřil jsem čerpadla,regulaci tlaku, nechal otestovat vstřiky a pořád nic.
Jednou jsem si všiml záporných hodnot na množství paliva(jestli si to dobře pamatuji) ale nikdo mi nedokázal říct kde se tento údaj bere.
Jedinou věcí kterou jsem ještě neprověřoval zůstalo to hloupé čidlo na railu.
Namontoval jsem jen na otestování jiné a vše začalo pěkně fungovat.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#6 Příspěvek od Jarda96 »

Dobra, zkusim ho nekde sehnat a vymenit. Diky za radu :)
Pri live datech diagnostika ukazala, ze kolisa tlak v railu. Predepsany je cca 299 bar a kolisa mezi cca 250 a 370 pri volnobehu. To zpusobuje ono houpani. Muze to byt i cerpadlo ?
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od shadou »

Možné je všechno. Dřív než čerpadlo, umře regulátor tlaku paliva.
Pokud ti kolísá tlak,je dobré udělat test na přepadech.
Repas se běžně dělá jen tak,že se nahradí to co je poškozené a ostatní zůstane původní.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#8 Příspěvek od Jarda96 »

Příčinu jsem stále nějak nebyl schopen odhalit. Vyměnil jsem palivový filtr a při nastartování motor nehoupal, ale po krátké jízdě je opět to samé.
Čidlo railu jsem vyměnil za jiné a výsledek stejný. (Čidlo mělo sice jiné typové číslo, ale jiné jsem na zkoušku nesehnal)
Přikládám něco z live dat.
Vstřik. dávka hlavního a pilotního vstřiku kolísala mezi min a max
Střída taky kolísala
Otáčky +- 30-40 ot./min.
Předřadný podávací tlak kolísá
Hodnota tlaku v zásobníku taky kolísá
Přílohy
11094130_1081490191877437_764235449_n.jpg
11094130_1081490191877437_764235449_n.jpg (68.11 KiB) Zobrazeno 1447 x
11157909_1081490468544076_1779761160_n.jpg
11157909_1081490468544076_1779761160_n.jpg (58.49 KiB) Zobrazeno 1447 x
11173558_1081490408544082_905395065_n.jpg
11173558_1081490408544082_905395065_n.jpg (60.69 KiB) Zobrazeno 1447 x
11180132_1081490125210777_580217094_n.jpg
11180132_1081490125210777_580217094_n.jpg (64.68 KiB) Zobrazeno 1447 x
11180133_1081490201877436_390105048_n.jpg
11180133_1081490201877436_390105048_n.jpg (74.97 KiB) Zobrazeno 1447 x
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od shadou »

máš možnost si zapůjčit regulátor tlaku nafty?
máš funkční egr?
prověřoval jsi netěsnosti na sání?
odkud jsi?
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#10 Příspěvek od Jarda96 »

Regulatorem nafty myslis co presne ?
Egr by snad mel fungfungovat. Kazdopadne pri vycisteni se za nrjakou chvili zase zasvini.
Netesnosti na sani jsem nejak nezkoumal jeste.
Bydlim kousek od Litomysle.
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od shadou »

na Railovém čerpadle je zezadu regulátor.
na obrázku je to díl číslo 20
Obrázek

Regulátor je dost drahej. Na testování je lepší nejprve někde zapůjčit jetej.

Můžeš ale udělat ještě jednoduchou věc-
odpoj podtlak k egru a porovnej chování motoru.(hadičku zaslep)
Kvůli spalování nečistot(saze) ti řj. motoru přidává palivo.
projdi pak znova live data a snaž se porovnávat hodnoty v době klidného běhu a v okamžiku zakolísání.
někde ti to musí ukázat nesmyslné hodnoty.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#12 Příspěvek od Jarda96 »

Aha, diky. Mozna bych mohl. Zjistim to. Da se bez problémů oddelat a nebo je to problem ? Pripadne da se nejak overit jeho funkce ?
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#13 Příspěvek od Jarda96 »

Pri odpojeni egru je stav stejny. Problem je, ze to houpe porad a stejne, takze se neda moc porovnavat mezi normalem a houpnutim
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#14 Příspěvek od Jarda96 »

Tak jsem nechal otestovat vstriky a minimalne kolem jednoho nebo dvou to foukalo ven z valcu. Po vycisteni a kontrole vraceno zpet, ale stav se nezmenil a stale houpe. Chystam se teda zkusit vymenit to cidlo na cerpadle. Zajimave je, ze nekdy se motor ustali a jde pekne, ale po proslapnuti plynu se zase rozhoupe. Co CR cerpadlo ? Muze to byt problem ?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od TANN3R »

To otestování vstřiků proběhlo na stolici? Mi neříkej ze byly všechny OK, to jsem ještě nezažil :D
Z toho tvého popisu jsem pořádně nepochopil, jestli jde o kolísání volnoběhu, nebo má motor tvrdý chod a jakoby "zakopává"..
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#16 Příspěvek od Jarda96 »

Testovani bylo na stolici pro common raily a dle ucitele jedne automobilni školy je to v poradku. Samozrejme tam byly nejake rozdily v nastrikanem mnozstvi a prepadech, ale bylo mi receno, ze by to nemelo mit vliv na to houpani. I mechanik co dela bmw mi rikal, ze to nevidi na vstriky, protoze by trhalo hodne. Tohle je takove rychle pohupovani cca o 30 ot. a s motorem to hybe ze strany na stranu, ale zadne velke trhani. Jen tak trosku. Jasny nemusel bych to resit :lol: , ale nejaky duvod to ma :lol:
Dalsi vec je, ze to nekdy kdyz zastavim prestane delat (napr. Couval jsem do dvora na volnobeh a prestalo to), ale jak proslapnu plyn tak to zas hned zacne.
Taky jsem si vsiml, ze to kolisa v podstate v celem spektru otacek, teda aspon tak do 1500 je to lehce slyset
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#17 Příspěvek od Jarda96 »

Nikdo jste se s tim nesetkal ? :(
Uz me to pekne vytaci :evil:
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#18 Příspěvek od ljakubicka »

Mám podobný problém e39 525d, ale mi volnoběh jen tak lehce houpe, na otáčkoměru to nejde vidět ale je to slyšet. Bylo mi řečeno zkontrolovat podtlaky... tak jsem to poměnil a zavada zustala. Další věc by prý mohla být že je slabší čerpadlo pod nohama, absolutně nevím kde ho hledat prý vyjde cca na 3tis. a nebo čerpadlo v nádrži.
Jarda96
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#19 Příspěvek od Jarda96 »

No mne to taky nehoupe tolik. Je to slyset, ale na tockomeru to videt neni. Kdyz zapnu klimu tak se to houpani znacne zesili :D
To stredotlake cerpadlo je presne v mistech po podlahou ridice. Pod plastama. Ma tlacit kolem 4 bar. Je to jen takovy kovovy valec se vstupem a vystupem.
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#20 Příspěvek od ljakubicka »

Včera jsem si pročetl slovenské forum taky to tam řešili, zkusim ho vyměnit a uvidim jestli se to změní. Nejlepší by bylo kdybych věděl přesně co měnit takhle bezhlavě měnit součástky nemá smysl.
Odpovědět