Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vyndani DPF - jak na to?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#1 Příspěvek od leitonn »

Zdravim, rad bych se zeptal, zda li ma nekdo zkusenost s vyndanim filtru pevnych castic na 530D e60 160Kw - cetl jsem, ze se nachazi bud vedle turba nebo pod autem.

Nema nekdo navod, jak ho kompletne vyndat? Co k tomu potreba a co se stane, kdyz ho vyndam a budu chvili jezdit bez jeho vypnuti pocitaci?

Diky za rady a tipy, auto mi skube obcas a nechci resit nejaky cisteni nebo kupovat novy DPF, tak ho na ostro vyndam.
Sonic
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 20.09.2008 00:00

#2 Příspěvek od Sonic »

A jseš si jistej že to co popisuješ dělá DPF? Já osobně bych ho rozhodně nevyndaval vzhledem k tomu že se neodvratně blíží doba kdy se to bude kontrolavat i u nás a všichni kdo ho mají vyndaný budou řešit co s tím.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#3 Příspěvek od leitonn »

Je tohle DPF? Asi mam tu verzi, kde je DPF u turba, takze to nebude zas takova sranda:/
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#4 Příspěvek od mi00wa »

1. máš DPF pod autem, lehni si a jestli uvidíš tohle > http://cartronic.pl/media_library/2012/ ... 137722.jpg
tak to je ono.
2. Cukání a DPF? no nevím, ale zvyší ti spotřebu a auto bude líné a vyhodilo by ti chybu na diagnostice i kontrolka se rozsvítí.
3. Proběhla regenerace filtrů kdy jsi naposled postřehnul?
4. Cukání při jízdě způsobuje vstřikovač či EGR ventil.
5. zajdi si na diagnostiku ať se podívá na DPF jak je na tom < tím začni.
Hodně štěstí.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#5 Příspěvek od leitonn »

Prave ze jsem nikdy nepostrehl regeneraci - cetl jsem, jak by mela vypadat, ale zatim jsem to za tri mesice co auto mam nepostrehl :/
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#6 Příspěvek od kadli »

mi00wa píše:1. máš DPF pod autem, lehni si a jestli uvidíš tohle > http://cartronic.pl/media_library/2012/ ... 137722.jpg
tak to je ono.
2. Cukání a DPF? no nevím, ale zvyší ti spotřebu a auto bude líné a vyhodilo by ti chybu na diagnostice i kontrolka se rozsvítí.
3. Proběhla regenerace filtrů kdy jsi naposled postřehnul?
4. Cukání při jízdě způsobuje vstřikovač či EGR ventil.
5. zajdi si na diagnostiku ať se podívá na DPF jak je na tom < tím začni.
Hodně štěstí.


Az na to, ze tohle neni DPF ale katalizator. DPF by mel mit za turbem.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#7 Příspěvek od leitonn »

Je tohle DPF nebo kat?:) dekuju!
Přílohy
image.jpg
image.jpg (154.64 KiB) Zobrazeno 2899 x
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#8 Příspěvek od mi00wa »

kadli píše:
mi00wa píše:1. máš DPF pod autem, lehni si a jestli uvidíš tohle > http://cartronic.pl/media_library/2012/ ... 137722.jpg
tak to je ono.
2. Cukání a DPF? no nevím, ale zvyší ti spotřebu a auto bude líné a vyhodilo by ti chybu na diagnostice i kontrolka se rozsvítí.
3. Proběhla regenerace filtrů kdy jsi naposled postřehnul?
4. Cukání při jízdě způsobuje vstřikovač či EGR ventil.
5. zajdi si na diagnostiku ať se podívá na DPF jak je na tom < tím začni.
Hodně štěstí.


Az na to, ze tohle neni DPF ale katalizator. DPF by mel mit za turbem.

Nehraj si se mnou, DPF za turbem se dělali na LCI modelech
Reaguji obrázek nade mnou: to vypadá na Katalyzátor.
Jak často stím autem jezdíš a kde ? (dálnice či město)
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#9 Příspěvek od leitonn »

Auto mam poslednich 10.000km a je to tak pul na pul mesto dalnice, uz sem lil i od pro tecu na cisteni dpf, na dalnici se vzdy snazim jet treba 190 plynule, uz jsem se ho snazil i vypalovat (3.500 otacek 20km) a presto zlobi.

Kdyby na obrazku byl katik bylo by to super, pod auto jsem se jeste nedostal :/
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#10 Příspěvek od mi00wa »

ja najel i přes 2000km než se udělala regenerace, a to jezdím dálnice.
Pokud máš 160kw a ročník +-2005 tak máš DPF na nejednoduším místě a to pod autem, katalyzátor je za turbem. Podivej se pod auto a a uvidíš, pokud ho někdo neodstranil před tebou.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#11 Příspěvek od leitonn »

Dekuju za radu. Mrknu pod auto. Dnes jeste zkusim diagnostiku.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Honza325 »

DPF na Euro4 160Kw je taky za turbem.,jen je o něco níž,než u LCI. Ale šroubuje se taky na turbo. Takhle z pohledu shora motoru je vidět míň,než na LCI motorech. Ty novější DPF jsou už od 170Kw a vejš. Respektive auta se startovacim tlačítkem už maji ten novější typ,kterej je v motoru uplně těsně u turba,je taky víc vidět shora motoru. Pozná se taky podle uchycení - ten šroub s pružinou. A DPF novějšího typu vs. starší typ nejsou záměnný. Je tam jiná příruba na výstupu z turba a pak minimálně střední díl výfuku.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#13 Příspěvek od mi00wa »

leitonn píše:Dekuju za radu. Mrknu pod auto. Dnes jeste zkusim diagnostiku.

Nejlépe kdo tomu rozumí (člen z bmwklubu.cz) a hlavně ať se podívá na live hodnoty DPF (tlak)
spencer
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#14 Příspěvek od spencer »

Ahoj, klidne bych ho s tebou vymenil. Koupil jsem e61 2/2005 160kw a predchozi majitel filtr provrtal. Ani bych to neresil, ale bydlim u hranic a obcas jezdim do Raichu, tak mam obavy z ekopolicie. Dpf bych mel mit pod autem, tak jak je na te prvni fotce co daval mi00wa.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#15 Příspěvek od kadli »

Mas DPF za turbem. Pod autem je Kat i na te prvni fotce je to katalizator. Tak si to priste nastudujte, nez mu budete radit kraviny.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Honza325 »

Tyjo já se musim přiznat, že jsem napsal kravinu :D :oops:
Kadli byl jsem stejnýho názoru jako ty, ale spletl jsem se... Takže u předFL (130Kw, 160Kw) je u turba jen KAT.
V odkazu se koukněte na číslo 1 a číslo 3 :) :
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/E ... te_filter/[url]

A tady ještě videjko (mimochodem češi):
https://www.youtube.com/watch?v=OqG_f5EV_Pg[/url]

A další:
https://www.youtube.com/watch?v=vtXUCXWgNro[url]

A tady je video už s novějšim typem DPF (motory 145Kw, 170Kw,173Kw...):
https://www.youtube.com/watch?v=qdfJ_rAj87o[/url]

Omlouvám se za mystifikaci
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#17 Příspěvek od mi00wa »

Přesně tak.
Přílohy
Nový typ (LCI)
Nový typ (LCI)
BMW_5er_Kat_und_DPF_ein_Gehaeuse.jpg (137.02 KiB) Zobrazeno 1610 x
Starší typ (160kw)
Starší typ (160kw)
BMW_Kat_und_DPF_getrennt.jpg (126.02 KiB) Zobrazeno 1610 x
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Honza325 »

:pivo:
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#19 Příspěvek od kadli »

:D
spencer
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#20 Příspěvek od spencer »

A mame v tom jasno :)
Odpovědět