Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě ojetiny F11-benzin VS diesel ???
Zdravím všechny.
Doufám že mne tu nik neukamenuje za mé dotazy ale i přes to to risknu a optám se vás jako zkušenějších.
Chystám se obnovit auto,v plánu mám F11 s xdrivem r.v. 11-12 max 90 tis najeto ale tápu jestli benzín nebo ropu.Momentálně jezdím,nebo spíš manželka(já sám přes týden převážně služebákama-koncern)x3 po faceliftu,3d(první důvod k ukamenování-pro většinu z vás tohle není bmw)-nicméně do posavaď maximální zpokojenost,až na pár maličkostí bezproblémové auto.S autem se najezdí 16-18tis ročně,přiznávám že z 80%městský provoz,krátké trasy,jen o víkendech,kdy ho sedlám já a 3-4x ročně dovolená.
Moje otázka tedy zní,benzin nebo ropa?
Přiznám se že díky kopci který vede k baráku (4km)a převážně městskému provozu se přímo hrozím spotřebě 11 a víc v benzinu,nenapomáhá tomu ani to,že většina f11,ať se koukám kde se koukám jsou v ropě.Diesel,oproti tomu,jak všichni víme-vstřiky,turba apod.Auto se chystám nechat do té doby,než najedu 160-180 tis,pak zas obnova,již zmiňovaná x3 má momentálně 150 a v září,říjnu ji pošlu do světa.
Předem děkuji za příspěvky,rád si nechám poradit.
Doufám že mne tu nik neukamenuje za mé dotazy ale i přes to to risknu a optám se vás jako zkušenějších.
Chystám se obnovit auto,v plánu mám F11 s xdrivem r.v. 11-12 max 90 tis najeto ale tápu jestli benzín nebo ropu.Momentálně jezdím,nebo spíš manželka(já sám přes týden převážně služebákama-koncern)x3 po faceliftu,3d(první důvod k ukamenování-pro většinu z vás tohle není bmw)-nicméně do posavaď maximální zpokojenost,až na pár maličkostí bezproblémové auto.S autem se najezdí 16-18tis ročně,přiznávám že z 80%městský provoz,krátké trasy,jen o víkendech,kdy ho sedlám já a 3-4x ročně dovolená.
Moje otázka tedy zní,benzin nebo ropa?
Přiznám se že díky kopci který vede k baráku (4km)a převážně městskému provozu se přímo hrozím spotřebě 11 a víc v benzinu,nenapomáhá tomu ani to,že většina f11,ať se koukám kde se koukám jsou v ropě.Diesel,oproti tomu,jak všichni víme-vstřiky,turba apod.Auto se chystám nechat do té doby,než najedu 160-180 tis,pak zas obnova,již zmiňovaná x3 má momentálně 150 a v září,říjnu ji pošlu do světa.
Předem děkuji za příspěvky,rád si nechám poradit.
Přiznávám že koukám i po klasice ale jak už jsem se zmiňoval,v zimě je ten kopec k nám domů když napadne docela peklo.Jsme okrajová část města,takže když přes noc napadne,než nás protáhnou je někdy i poledne a po cestě kličkuješ mezi auty co nevyjedou.Navíc v zimě jezdíme často na hory.Zadokolku jsme ještě neměli,vím,už jsem četl dobré gumy a dá se vyjet vše.S tou pořizovací cenou samozřejmě souhlasím.
Mam najeto kilo s zadokolkou a řetězy jsem tam nedal nikdy. Fakt nebyl problém, to mužů potvrdit.
Moc nerozumím ani kombi, ja na lyže či dovo s dítětem a kočárem se vejdu, ale asi mas důvod. Určitě naftu, šestiválec, 525d či 530d, ta slabší jede velmi hezky.
Ja ho mam 4 roky a závad nula, v záři musím měnit, služební už bude koncern:(( Superb 206 kw
Moc nerozumím ani kombi, ja na lyže či dovo s dítětem a kočárem se vejdu, ale asi mas důvod. Určitě naftu, šestiválec, 525d či 530d, ta slabší jede velmi hezky.
Ja ho mam 4 roky a závad nula, v záři musím měnit, služební už bude koncern:(( Superb 206 kw
při tak malém nájezdu určitě benzín, mám spoustu zákazníku s N57, N53,N54,N55 a jednoznačně bych volil 3,5i, určitě ne 5.0i, ale ta dvouturbová 3,5ka je motor celkem bezproblému, ta nafta je na tom mnohem hůř, rozdíl ve spotřebě není velkej, má to i zvuk, svezeš se apod,
na xdrive bych se vykašlal, má mnohem horší chování na suchu, ten podvozek u xdrivu je uskákaný, tahá to za volant, žere to o 1,5 litru víc, vozíš víc váhy apod, nemyslím že to má kvuli těm pár dní v roce smysl. Bohužel lidi se zbláznili a všichni chcou xdrive.
na xdrive bych se vykašlal, má mnohem horší chování na suchu, ten podvozek u xdrivu je uskákaný, tahá to za volant, žere to o 1,5 litru víc, vozíš víc váhy apod, nemyslím že to má kvuli těm pár dní v roce smysl. Bohužel lidi se zbláznili a všichni chcou xdrive.
Tak tohle přesně je co řeším:
Benzin=2 turba+v dnešní době choulostivé vstřiky(benzin na českých benzinkách taky není to pravé,stačí jednou natankovat v německu a člověk pozná rozdíl)
Diesel=to samé co benzin,snad jen navíc filtr pevných částic.
Je teda pravda,že jsem uvažval o 4-valci,vím do bmw 6-ti,ale já ten současný ve městě prostě neohřeju,po druhé zimě jsem dodělával předehřev motoru.
Byl by někdo schopný říct reálnou spotřebu v benzinu,ať už je to sedan/kombi,xdrive/klasika?
Benzin=2 turba+v dnešní době choulostivé vstřiky(benzin na českých benzinkách taky není to pravé,stačí jednou natankovat v německu a člověk pozná rozdíl)
Diesel=to samé co benzin,snad jen navíc filtr pevných částic.
Je teda pravda,že jsem uvažval o 4-valci,vím do bmw 6-ti,ale já ten současný ve městě prostě neohřeju,po druhé zimě jsem dodělával předehřev motoru.
Byl by někdo schopný říct reálnou spotřebu v benzinu,ať už je to sedan/kombi,xdrive/klasika?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Pro představu - 330ix e91 manuál, za 4 roky nalítáno 180 tis km, služebák čili přesná evidence, převážně dlouhé štreky
celkový průměr cca 12,5 na 100
lze s tím jet (s velkým sebezapřením) za 8
at to honíš sebevíc (kruhová jízda po veřejných silnicích, stydím se) o víc jak 16-18 si to neřekne
imho počítej při lehké noze a tvém ježdění (80% město, dojezd domů kopcem) kombinovanou okolo 11, při těžší noze 12-13
celkový průměr cca 12,5 na 100
lze s tím jet (s velkým sebezapřením) za 8
at to honíš sebevíc (kruhová jízda po veřejných silnicích, stydím se) o víc jak 16-18 si to neřekne
imho počítej při lehké noze a tvém ježdění (80% město, dojezd domů kopcem) kombinovanou okolo 11, při těžší noze 12-13
Pepeo píše:Tak tohle přesně je co řeším:
Benzin=2 turba+v dnešní době choulostivé vstřiky(benzin na českých benzinkách taky není to pravé,stačí jednou natankovat v německu a člověk pozná rozdíl)
Diesel=to samé co benzin,snad jen navíc filtr pevných částic.
Je teda pravda,že jsem uvažval o 4-valci,vím do bmw 6-ti,ale já ten současný ve městě prostě neohřeju,po druhé zimě jsem dodělával předehřev motoru.
Byl by někdo schopný říct reálnou spotřebu v benzinu,ať už je to sedan/kombi,xdrive/klasika?
- spotřebu si najdi na www.spritmonitor.de
- na 4 válce zapomen, ty sou strašně poruchové, at už nafta nebo benzín,
- těch rozdílu nafta benzín je víc
benzín ma menší tlak na railu, tzn větší výdrž vstřiků a čerpadla, benzín má menší nároky na kvalitu paliva, benzín nemá řemenici na klice přes gumu, tzn že se neutrhne, benzín má plynulejší křivku krotuáku a menší vibrace (vyšší výdrž rozvodů, dvouhmoty resp automatu), benzín nemá EGR ventil, nepouští si zase do sání, benzín nemá DPF, s DPF je taky spousta trápení
Tak samozřejmě že i na spotřebu koukám,v našem případě počítám s průměrem kolem 13.
Co se pořizovacích nákladů týče,beru to přímou úměrou,tedy o co víc nakoupím benzin+výbava(nafta+výbava)ať už v xdrive nebo bez,o to v budoucnu,samozřejmě ne ve stejném poměru,prodám.
Určitě se pak někdo ptá proč že lezu do bmw.Odpověď je jasná,jezdíval jsem v e39,jak jsem již psal nyní v e83 oboje v naftě,kupuju auta to 90tis a při 150 prodávám,řádný servis a asi i štěstí-bez větších závad.Jako odměna to co pro většinu z vás,pohodlí,určitá dávka luxusu a výkon.
Co se pořizovacích nákladů týče,beru to přímou úměrou,tedy o co víc nakoupím benzin+výbava(nafta+výbava)ať už v xdrive nebo bez,o to v budoucnu,samozřejmě ne ve stejném poměru,prodám.
Určitě se pak někdo ptá proč že lezu do bmw.Odpověď je jasná,jezdíval jsem v e39,jak jsem již psal nyní v e83 oboje v naftě,kupuju auta to 90tis a při 150 prodávám,řádný servis a asi i štěstí-bez větších závad.Jako odměna to co pro většinu z vás,pohodlí,určitá dávka luxusu a výkon.
není to EGR ale AGR, funguje trošku jinak a hlavně nepouští nikam saze
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/ ... ystem_agr/
tak máš pravdu,
je to vlastně taky EGR, ted jsem hledal, a je to jen změna pojmenování, nafta má EGR Exhaust Gas recilculation a benzín má AGR Abgasrückführung
akorát nechápu proč to maj rozdílně pojmenované.
nicméně AGR funguje trochu jinak viz obrázek, navíc do sání nejde tolik bordela jako u dieselu, nicméně dobře, řekněmě že v AGR a EGR ventilu se moderní nafta a benzín nelyší.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/ ... ystem_agr/
tak máš pravdu,
je to vlastně taky EGR, ted jsem hledal, a je to jen změna pojmenování, nafta má EGR Exhaust Gas recilculation a benzín má AGR Abgasrückführung
akorát nechápu proč to maj rozdílně pojmenované.
nicméně AGR funguje trochu jinak viz obrázek, navíc do sání nejde tolik bordela jako u dieselu, nicméně dobře, řekněmě že v AGR a EGR ventilu se moderní nafta a benzín nelyší.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
A jo sorry trochu jsem to přehlídnul s těma kopcama. Tak asi to pak vypadá (pokud je zčeho vybírat):Pepeo píše:Přiznávám že koukám i po klasice ale jak už jsem se zmiňoval,v zimě je ten kopec k nám domů když napadne docela peklo.Jsme okrajová část města,takže když přes noc napadne,než nás protáhnou je někdy i poledne a po cestě kličkuješ mezi auty co nevyjedou.Navíc v zimě jezdíme často na hory.Zadokolku jsme ještě neměli,vím,už jsem četl dobré gumy a dá se vyjet vše.S tou pořizovací cenou samozřejmě souhlasím.
F11 523i/528i X-drive automat ??
Se spotřebou si myslím, že zrovna vás to určitě nezruinuje.

Laboratorní údaj se uvádí kombinovaná 7,6l ..no berme s rezervou kór ve čtyřkole, že. Přesnější ropzptyl okresky vs. město třeba někdo upřesní, nebo víc na těch zmíněných "spotřebitelských" webech.
528i je novy stvorvalec, 523i je stará n53ojka v 2,5l verzii (teda 6valec)
keby som si mal vybrat neviem, lakal by ma zvuk sestvalca, aspon teda v zatazi (priamovstrek), ale na druhu stranu by ma lakal vykon toho dvojlitra po pripadnej uprave (rozvody by som bral ako spotrebak)
n53ojka ma tiez svoje muchy, takze je to hop alebo trop, co kus to ine problemy
keby som si mal vybrat neviem, lakal by ma zvuk sestvalca, aspon teda v zatazi (priamovstrek), ale na druhu stranu by ma lakal vykon toho dvojlitra po pripadnej uprave (rozvody by som bral ako spotrebak)
n53ojka ma tiez svoje muchy, takze je to hop alebo trop, co kus to ine problemy
od 2011 sou to R4, do té doby n52 a n53
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(F10)
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(F10)
Tak jsem prošel většinu německých novinářských testů,nakoukl i na německá fóra.F11xdrive:523i-13ltr městský provoz,535i 14-ltr městský provoz,525d 8,5ltr městský provoz,530d 9ltr.
Rozdil 523i/525d při 18000km za rok činí 28000 Kč.
A to mluvím o čtyřválcové variantě u šestiválců bude pravděpodobne o fous větší.Opravte mne pokud se pletu,rád si nechám poradit.O kultivovanosti BMW motorů ať už je jakýkoliv nemůže být debata to bod 1-komfort.
Bod 2-poruchovost:jak jsem již uvedl,auto koupim kolem 90-tis,prodám pak mezi 150-180tis-je tedy dost velká pravděpodobnost že ať benzin nebo diesel bude s tímhle nájezdem málo poruchový,jak takpročítám vaše příspěvky,ono to ani s těma benzíňákama nebude díky downsizingu tak růžové.
Šestiválec super,ať už výkon nebo zvuk ale znovu připomínám,že se jedná z 80%o městské auto.
Tápu dál...
Rozdil 523i/525d při 18000km za rok činí 28000 Kč.
A to mluvím o čtyřválcové variantě u šestiválců bude pravděpodobne o fous větší.Opravte mne pokud se pletu,rád si nechám poradit.O kultivovanosti BMW motorů ať už je jakýkoliv nemůže být debata to bod 1-komfort.
Bod 2-poruchovost:jak jsem již uvedl,auto koupim kolem 90-tis,prodám pak mezi 150-180tis-je tedy dost velká pravděpodobnost že ať benzin nebo diesel bude s tímhle nájezdem málo poruchový,jak takpročítám vaše příspěvky,ono to ani s těma benzíňákama nebude díky downsizingu tak růžové.
Šestiválec super,ať už výkon nebo zvuk ale znovu připomínám,že se jedná z 80%o městské auto.
Tápu dál...