Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě ojetiny F11-benzin VS diesel ???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pepeo
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 17.07.2015 00:00

#1 Příspěvek od Pepeo »

Zdravím všechny.
Doufám že mne tu nik neukamenuje za mé dotazy ale i přes to to risknu a optám se vás jako zkušenějších.
Chystám se obnovit auto,v plánu mám F11 s xdrivem r.v. 11-12 max 90 tis najeto ale tápu jestli benzín nebo ropu.Momentálně jezdím,nebo spíš manželka(já sám přes týden převážně služebákama-koncern)x3 po faceliftu,3d(první důvod k ukamenování-pro většinu z vás tohle není bmw)-nicméně do posavaď maximální zpokojenost,až na pár maličkostí bezproblémové auto.S autem se najezdí 16-18tis ročně,přiznávám že z 80%městský provoz,krátké trasy,jen o víkendech,kdy ho sedlám já a 3-4x ročně dovolená.
Moje otázka tedy zní,benzin nebo ropa?
Přiznám se že díky kopci který vede k baráku (4km)a převážně městskému provozu se přímo hrozím spotřebě 11 a víc v benzinu,nenapomáhá tomu ani to,že většina f11,ať se koukám kde se koukám jsou v ropě.Diesel,oproti tomu,jak všichni víme-vstřiky,turba apod.Auto se chystám nechat do té doby,než najedu 160-180 tis,pak zas obnova,již zmiňovaná x3 má momentálně 150 a v září,říjnu ji pošlu do světa.
Předem děkuji za příspěvky,rád si nechám poradit.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ještě se zeptám ta X-drive je tam potřeba k čemu? Trochu mi to přijde jako mánie poslední doby po té, co se všude nacpaly automaty=vyšší poř. cena a servis (do města budiž).
Pepeo
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 17.07.2015 00:00

#3 Příspěvek od Pepeo »

Přiznávám že koukám i po klasice ale jak už jsem se zmiňoval,v zimě je ten kopec k nám domů když napadne docela peklo.Jsme okrajová část města,takže když přes noc napadne,než nás protáhnou je někdy i poledne a po cestě kličkuješ mezi auty co nevyjedou.Navíc v zimě jezdíme často na hory.Zadokolku jsme ještě neměli,vím,už jsem četl dobré gumy a dá se vyjet vše.S tou pořizovací cenou samozřejmě souhlasím.
homy
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od homy »

Mam najeto kilo s zadokolkou a řetězy jsem tam nedal nikdy. Fakt nebyl problém, to mužů potvrdit.
Moc nerozumím ani kombi, ja na lyže či dovo s dítětem a kočárem se vejdu, ale asi mas důvod. Určitě naftu, šestiválec, 525d či 530d, ta slabší jede velmi hezky.
Ja ho mam 4 roky a závad nula, v záři musím měnit, služební už bude koncern:(( Superb 206 kw
Pepeo
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 17.07.2015 00:00

#5 Příspěvek od Pepeo »

Ještě to zvážím ale jak jsem už napsal,nejvíc jezdí žena takže kombi bude asi určitě,do sedanu by nevlezla,i přes senzory se bude bát kufru,do teď jezdila kombikama a naposledy tou x3.To samé s tím xdrivem.
V kazdem případě díky za reakci.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

Pepeo píše: S autem se najezdí 16-18tis ročně,přiznávám že z 80%městský provoz,krátké trasy,jen o víkendech,kdy ho sedlám já a 3-4x ročně dovolená.


Zase si rýpnu...

Pokud někdo navrhne oproti výše citovanému dýzl, tak imho neoplývá soudností :twisted:
Pepeo
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 17.07.2015 00:00

#7 Příspěvek od Pepeo »

Však on se s benzíňákem taky někdo ozve,alespoň doufám,to ať mám co porovnávat.Ve většině recenzí je pětka v kombi+diesel+xdrive,možná právě proto bych uvítal i někoho kdo má opak.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

při tak malém nájezdu určitě benzín, mám spoustu zákazníku s N57, N53,N54,N55 a jednoznačně bych volil 3,5i, určitě ne 5.0i, ale ta dvouturbová 3,5ka je motor celkem bezproblému, ta nafta je na tom mnohem hůř, rozdíl ve spotřebě není velkej, má to i zvuk, svezeš se apod,
na xdrive bych se vykašlal, má mnohem horší chování na suchu, ten podvozek u xdrivu je uskákaný, tahá to za volant, žere to o 1,5 litru víc, vozíš víc váhy apod, nemyslím že to má kvuli těm pár dní v roce smysl. Bohužel lidi se zbláznili a všichni chcou xdrive.
Pepeo
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 17.07.2015 00:00

#9 Příspěvek od Pepeo »

Tak tohle přesně je co řeším:
Benzin=2 turba+v dnešní době choulostivé vstřiky(benzin na českých benzinkách taky není to pravé,stačí jednou natankovat v německu a člověk pozná rozdíl)
Diesel=to samé co benzin,snad jen navíc filtr pevných částic.

Je teda pravda,že jsem uvažval o 4-valci,vím do bmw 6-ti,ale já ten současný ve městě prostě neohřeju,po druhé zimě jsem dodělával předehřev motoru.

Byl by někdo schopný říct reálnou spotřebu v benzinu,ať už je to sedan/kombi,xdrive/klasika?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#10 Příspěvek od pavproch »

Pro představu - 330ix e91 manuál, za 4 roky nalítáno 180 tis km, služebák čili přesná evidence, převážně dlouhé štreky

celkový průměr cca 12,5 na 100

lze s tím jet (s velkým sebezapřením) za 8

at to honíš sebevíc (kruhová jízda po veřejných silnicích, stydím se) o víc jak 16-18 si to neřekne

imho počítej při lehké noze a tvém ježdění (80% město, dojezd domů kopcem) kombinovanou okolo 11, při těžší noze 12-13
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

Pepeo píše:Tak tohle přesně je co řeším:
Benzin=2 turba+v dnešní době choulostivé vstřiky(benzin na českých benzinkách taky není to pravé,stačí jednou natankovat v německu a člověk pozná rozdíl)
Diesel=to samé co benzin,snad jen navíc filtr pevných částic.

Je teda pravda,že jsem uvažval o 4-valci,vím do bmw 6-ti,ale já ten současný ve městě prostě neohřeju,po druhé zimě jsem dodělával předehřev motoru.

Byl by někdo schopný říct reálnou spotřebu v benzinu,ať už je to sedan/kombi,xdrive/klasika?


- spotřebu si najdi na www.spritmonitor.de

- na 4 válce zapomen, ty sou strašně poruchové, at už nafta nebo benzín,

- těch rozdílu nafta benzín je víc
benzín ma menší tlak na railu, tzn větší výdrž vstřiků a čerpadla, benzín má menší nároky na kvalitu paliva, benzín nemá řemenici na klice přes gumu, tzn že se neutrhne, benzín má plynulejší křivku krotuáku a menší vibrace (vyšší výdrž rozvodů, dvouhmoty resp automatu), benzín nemá EGR ventil, nepouští si zase do sání, benzín nemá DPF, s DPF je taky spousta trápení
Pepeo
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 17.07.2015 00:00

#12 Příspěvek od Pepeo »

Tak samozřejmě že i na spotřebu koukám,v našem případě počítám s průměrem kolem 13.
Co se pořizovacích nákladů týče,beru to přímou úměrou,tedy o co víc nakoupím benzin+výbava(nafta+výbava)ať už v xdrive nebo bez,o to v budoucnu,samozřejmě ne ve stejném poměru,prodám.
Určitě se pak někdo ptá proč že lezu do bmw.Odpověď je jasná,jezdíval jsem v e39,jak jsem již psal nyní v e83 oboje v naftě,kupuju auta to 90tis a při 150 prodávám,řádný servis a asi i štěstí-bez větších závad.Jako odměna to co pro většinu z vás,pohodlí,určitá dávka luxusu a výkon.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

Ha! nachytal sem JaraXe na švestkách.... :twisted:

N53 (atmo třílitr) EGR MÁ!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

není to EGR ale AGR, funguje trošku jinak a hlavně nepouští nikam saze

http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/ ... ystem_agr/

tak máš pravdu,
je to vlastně taky EGR, ted jsem hledal, a je to jen změna pojmenování, nafta má EGR Exhaust Gas recilculation a benzín má AGR Abgasrückführung
akorát nechápu proč to maj rozdílně pojmenované.
nicméně AGR funguje trochu jinak viz obrázek, navíc do sání nejde tolik bordela jako u dieselu, nicméně dobře, řekněmě že v AGR a EGR ventilu se moderní nafta a benzín nelyší.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Pepeo píše:Přiznávám že koukám i po klasice ale jak už jsem se zmiňoval,v zimě je ten kopec k nám domů když napadne docela peklo.Jsme okrajová část města,takže když přes noc napadne,než nás protáhnou je někdy i poledne a po cestě kličkuješ mezi auty co nevyjedou.Navíc v zimě jezdíme často na hory.Zadokolku jsme ještě neměli,vím,už jsem četl dobré gumy a dá se vyjet vše.S tou pořizovací cenou samozřejmě souhlasím.
A jo sorry trochu jsem to přehlídnul s těma kopcama. Tak asi to pak vypadá (pokud je zčeho vybírat):
F11 523i/528i X-drive automat ??

Se spotřebou si myslím, že zrovna vás to určitě nezruinuje. :)
Laboratorní údaj se uvádí kombinovaná 7,6l ..no berme s rezervou kór ve čtyřkole, že. Přesnější ropzptyl okresky vs. město třeba někdo upřesní, nebo víc na těch zmíněných "spotřebitelských" webech.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

určitě 523i ani 528i nebrat, oba motory trpí na problémy s rozvody už při 100tkm a mín,
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#17 Příspěvek od kompre »

528i je novy stvorvalec, 523i je stará n53ojka v 2,5l verzii (teda 6valec)

keby som si mal vybrat neviem, lakal by ma zvuk sestvalca, aspon teda v zatazi (priamovstrek), ale na druhu stranu by ma lakal vykon toho dvojlitra po pripadnej uprave (rozvody by som bral ako spotrebak)

n53ojka ma tiez svoje muchy, takze je to hop alebo trop, co kus to ine problemy
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#18 Příspěvek od pavproch »

nedávno tady bylo vlákno o 528i, kde se nakonec ukázlo, že je to N/A R6 N53... :idea:

takže ne všechny 528i jsou foukané R4 :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

od 2011 sou to R4, do té doby n52 a n53
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(F10)
Pepeo
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 17.07.2015 00:00

#20 Příspěvek od Pepeo »

Tak jsem prošel většinu německých novinářských testů,nakoukl i na německá fóra.F11xdrive:523i-13ltr městský provoz,535i 14-ltr městský provoz,525d 8,5ltr městský provoz,530d 9ltr.
Rozdil 523i/525d při 18000km za rok činí 28000 Kč.
A to mluvím o čtyřválcové variantě u šestiválců bude pravděpodobne o fous větší.Opravte mne pokud se pletu,rád si nechám poradit.O kultivovanosti BMW motorů ať už je jakýkoliv nemůže být debata to bod 1-komfort.
Bod 2-poruchovost:jak jsem již uvedl,auto koupim kolem 90-tis,prodám pak mezi 150-180tis-je tedy dost velká pravděpodobnost že ať benzin nebo diesel bude s tímhle nájezdem málo poruchový,jak takpročítám vaše příspěvky,ono to ani s těma benzíňákama nebude díky downsizingu tak růžové.
Šestiválec super,ať už výkon nebo zvuk ale znovu připomínám,že se jedná z 80%o městské auto.
Tápu dál...
Odpovědět