Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530d E60 kolísání otáček

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
michal236
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 05.03.2015 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#1 Příspěvek od michal236 »

Zdravím klubáci,
vím, že je to už několikrát řešené téma, ale koupil sem E60 před fl automat (r.v 2006) a při zátahu do kopce mi začnou kolísat otáčky viz.video
[code:1]https://www.youtube.com/watch?v=nHbOcMTPvSI[/code:1]

Myslel jsem si, že to bude hydroměnič..auto má 220 000km.

Nicméně rozdíl je v tom, že auto při jízdě z kopce na D bez plynu nekolísá, na rovince také ne a za studena mi to taky nepřijde..jen při konstantním zátahu do kopce, klidně na tempomat.
Rozmezí kolísání je totožné jako na videu.

Ze zkušeností z Audi A6 3.0tdi vím, že při 3,4 kvaltu z kopce kolísalo a tím byla závada hydroměniče potvrzena.

Auto jsem dal do servisu, kde jsem nechal udělat kompletně všechny filtry + všech 6 žhavičů (3x KO dle diagnostiky).
Nechal jsem ještě proměřit přes dia tlaky vstřikovačů a váhu a prý OK.

Olej v převodovce měl být měněn dle prodávajícího před 20 000 KM, ale kdo ví...

Nemá někdo podobnou zkušenost? Nerad bych dělal hydroměnič & olej zbytečně. Díky moc :)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od TANN3R »

Určitě měnič, nic jiného mezi motorem a převodovkou není, co by mohlo prokluzovat..
michal236
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 05.03.2015 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#3 Příspěvek od michal236 »

Já furt mám podezření jestli se to netočí kolem vstřikovačů, mám známýho co má najeto 400t a krom oleje do převodovky nešáhnul.
Je zas fakt, že na volnoběh se otáčkoměr nehne.

Ještě jsem nedodal, že jsem nechal kompletně vyčistit sání včetně klapky sání.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od TANN3R »

Pokud auto jede konstantní rychlostí (jako že na videu ano), je zařazena stále stejná rychlost (můžeš navolit manuálně) a otáčky přesto takto kolísají, je jasné že "něco" prokluzuje - což je v tomto případě měnič. Teoreticky to můžou být i vadné lamely na konkrétní rychlosti - tím pádem by to dělalo třeba jen na 5tku - to můžeš taky lehce vyzkoušet v manuálním režimu - ale z mé zkušenosti klouzající lamely dělají větší bordel - nejdřív klouzne, pak se chytí takže převodovka kopne..

Doporučuji řešit hned. Pokud se měnič udělá včas, je to v podstatě jen repas (dá se kolem 6ti), olej, filtr a práce. Znám ale auto, které s takto načatým měničem jezdilo desítky tis km, ale pak bordel z měniče zničil komplet lamely, ložiska i mechatronik, takže místo opravy za 12tis to bylo za něco přes 50 (jen nový mechatronik stál 22tis)
michal236
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 05.03.2015 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#5 Příspěvek od michal236 »

Dela to na vsechny rychlosti, obcas se mi zda, ze auto pocukne, ale to muzu mit jen dojem.
Z Kaps mi napsali toto :


U uvedeného typu vozidla bývají velmi často problémy se spojkou přemostění hydrodynamického měniče.

Nejprve je nutné provést vlastní měření a kontrolu spínaní spojky přemostění měniče.

Tento úkon je možný provést diagnosticky, kde bude pravděpodobně stanoveno, zda-li, je spojka funkční.


Nevedel jsem, ze by se to dalo zjistit diagnosticky :-O
Jacob77
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: úte 05.08.2008 00:00

#6 Příspěvek od Jacob77 »

dělalo mi to úplně stejně jako tobě... do kopce, v konstantním tahu... akorát mi ty otáčky létaly ještě o víc... byl to hydroměnič..
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#7 Příspěvek od mi00wa »

Určitě to je hydroměnič.
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Giovany1971 »

Určitě Hydroměnič......jen bych už nikdy nedal repas...jedině nový z USA...stojí méně...Z jednoho repasu z Polska vypadly kovové špony ze svařování..Druhý dělán slavnou firmou na moravě..problemy s tlakem oleje .
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od TANN3R »

Giovany1971 píše:...Z jednoho repasu z Polska vypadly kovové špony ze svařování..Druhý dělán slavnou firmou na moravě..problemy s tlakem oleje .


Polsko neřeším, ale můžeš rovnou napsat, že slavná firma z moravy = Kaps.

Jinak já s repasem problém nikdy neměl (asi 4 kusy), cena vždycky kolem těch 6ti. Na kolik vyjde poslat z US? Btw, jde o "firemní" repas, jako když si tady objednáš "nový" měnič od Sachse?
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#10 Příspěvek od tommy_romeo »

Kdyz mi k tomu kolisani i auto citelne cukne a otacky zakolisaji to je take menicem? Plus na dvojku kdyz zrychluji pomalu tak to jakoby prokluzuje do cca 2t otacek. Dik
Jacob77
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: úte 05.08.2008 00:00

#11 Příspěvek od Jacob77 »

před hydroměničem je ještě nějaký řadič, nebo převaděč ... tak by mohl být špatný ještě ten... občas se to mění právě i s hydroměničem, když už je fakt ko.. a mohly nalítat ty srajdy z něj ven...
michal236
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 05.03.2015 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#12 Příspěvek od michal236 »

Díky za odpovědi.
Kaps mě potěšil hlavně s cenovou nabídkou :lol: 3000 za to že se podívaj a řeknou čim si myslej, že to asi bude :-D

Cena za zjištění závady a diagnostiku činí 3000Kč bez DPH. Přesné zjištění stavu spojky je však možné 100% potvrdit vizuelní kontolou, kdy je nutné převodovku demontovat a provést samotnou revizi měniče.

Cena revizi měniče se pohybuje v řádech od 5500Kč - 7800Kč bez DPH,
Pokud přistavíte celé vozidlo je nutné připočíst demontáž převodovky 3850Kč a zpětnou montáž převodovky 4620Kč bez DPH.

Mluvil jsem se svým dvorním mechanikem a repas mi celkem rozmlouval právě kvůli tomu, že s tím jsou prý často problémy a pak se musí opakovat celá výměna znova.
A to že mi dá firma na repas záruku je prý úplně k ničemu pokud neudělají výměnu s olejem celou sami, protože při potížích nastane klasická věta s tím, že to podělal určitě mechanik co to montoval, protože pak předejdeme zbytečným dohadům.

v ZP automatic Brno mi řekli, že na převodovku 6HP26 repas neprovádějí což je zajímavé.

[code:1]http://www.autosluzbycr.cz/produkty.php[/code:1]
Tak jsem volal sem a prý 5 800,- za repas včetně "záruky" 24 měsíců.

Tak neviim :idea:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od TANN3R »

michal236 píše:... 3850Kč a zpětnou montáž převodovky 4620Kč bez DPH...


Tohle mě rozesmálo, ani nevím proč :D . Každopádně už jsem tu někde psal, že Kaps je zřejmě nejdražší firma opravující automaty v Evropě - i po přepočtu na eura a srovnání s cenama v D. Kdyby alespoň jejich výsledky tomu odpovídaly... Btw. s daní je to 10k jen za sundáni a nasazení převodovky, zrovna na tomhle autě jsou to tak 4 až 5 hodin práce.
michal236
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 05.03.2015 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#14 Příspěvek od michal236 »

TANN3R píše:
michal236 píše:... 3850Kč a zpětnou montáž převodovky 4620Kč bez DPH...


Tohle mě rozesmálo, ani nevím proč :D . Každopádně už jsem tu někde psal, že Kaps je zřejmě nejdražší firma opravující automaty v Evropě - i po přepočtu na eura a srovnání s cenama v D. Kdyby alespoň jejich výsledky tomu odpovídaly... Btw. s daní je to 10k jen za sundáni a nasazení převodovky, zrovna na tomhle autě jsou to tak 4 až 5 hodin práce.



Mohl bych poprosit o kontakt kdo ti repas prováděl? Asi se přikloním k repasu.
michal236
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 05.03.2015 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#15 Příspěvek od michal236 »

Resp.. má někdo osobní zkušenost?

[code:1]http://sluzby.bazos.cz/inzerat/49810459/Hydromenice-repase-se-zarukou-24-mesicu.php[/code:1]
tommy_romeo
Registrovaný
Příspěvky: 341
Registrován: pát 05.02.2010 01:00

#16 Příspěvek od tommy_romeo »

V Ostrava mi byl doporucen p. Pecha sidlici v Hrabuvce. Ale ten mi rekl ze kdyz uz se dela zasah do automatu a meni hydromenic tak ze to chce samozrejme i olej + filtr a castecny repas ( cenove 30-35 ze si mam pripravit) :(
michal236
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 05.03.2015 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#17 Příspěvek od michal236 »

Tak hydroměnič repasován. Výměněn olej s filtrem a otáčky furt kolísají! :(
Nějaké nápady?
Diagnostika bez závad. Všechny filtry včetně palivového + žhaviče nové. Škrtící klapka vyčištěná, funkční.

Pozn. : Dělá to nejvíc v otáčkách v rozmezí 1 500 - 2 000.

Už asi jen vstřikovače?
ale ... spotřeba normální, kolem 7,5l. Na volnoběh nekolísá-možná malinko ze začátku za studena teď v chladném počasí a jede parádně..
jtk545
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 23.05.2014 00:00
Bydliště: Ostrava

#18 Příspěvek od jtk545 »

Ahoj, zkus se ještě podívat do skrytého menu, jestli ti nekolísá napětí - mě něco podobného dělal regulátor napětí na alternátoru. Dělalo to hlavně, když se ochladilo a za studeného motoru.
michal236
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 05.03.2015 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#19 Příspěvek od michal236 »

Napětí je v normě, že?

Divné opravdu je, že když jedu dálnici a mám nad 2 000 ot tak to přestane dělat úplně.
Je i fakt, že při výměně oleje se nenašel vůbec žádný bordel v oleji..něco jako štěpinky z měniče atd...
I panu Horákovi z TH motors se to nezdálo jako měnič, prý má zkušenosti jiné a to v celém spektru otáček a to s tim autem ujel kolem sta kilometrů.


Obrázek


Obrázek
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#20 Příspěvek od mr_nitroz »

Adaptace prevodovky byla smazana? Olej origo ZF? Jake mnozstvi oleje se tam dalo? Melo by to byt okolo 9ti litru. Zkus odpojit vahu vzduchu a vyzkousej jestli to dela bez ni.
Odpovědět