Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ztráta oleje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#1 Příspěvek od dell »

Cestou na dovoleno jsem zjistil že na autě po 500km při zastávce rozsvítila kontrolka že mám málo oleje. Mám od podzimu 520i 10/2000 motor M54 a do této doby jsem olej kontroloval a nic se neztrácelo. Nyní jsem doléval 1l oleje nakoupil u pumpy reservu a na dalších 500km se neztratilo nic. Nyní mám cestu zpět tomů a nevím co můžu čekat. Nemá někdo tušení čím by to mohlo být.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#2 Příspěvek od ACDC »

Je to M54
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#3 Příspěvek od dell »

ACDC píše:Je to M54
toje odpovéď, buď napiš že je to u tohoto motoru normální a nebo že motor stojí za hovno.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Předpokládám, že se Ti rozsvítila žlutá kontrolka jako nedostatek množství oleje a nikoliv červená jako nízký tlak oleje. Kolik to skutečně ukazovalo na mechanické měrce - bylo tam pod minimum? Jaká specifikace oleje tam byla při koupi auta nebo jsi už olej měnil?

Když jsi byl u mne před 3 týdny, tak víš, že jsem ten olej kontroloval, i na jazyku ochutnal a nezdálo se mi, že by byl nějak hodně naředěný benzínem nebo obsahoval vodu. Odsávání par z klikové skříně se také chovalo normálně. Ale při těch tropických teplotách minulých dnů se skutečně všechny kondezáty z oleje odpařily. Navíc motory M54 jsou známy trochu větší spotřebou oleje, kde se spotřeba 1 litr na 1000km bere jako normální a Ty už máš najeto něco přes 200tkm.

Zareagoval jsi správně Václave, doplnit jakýkoliv motorový olej 5W40 bylo správně. Nyní při zastávkách (po cca 10 minutách motoru v klidu) kontroluj množství podle měrky. Pokud už nebude ubývat - došlo k odpaření těch kondenzátů. Pokud bude ubývat úměrně ujeté vzdálenosti okolo jednoho litru na 1000km - je to norma a vlastnost motoru M54.

Pro klid se můžeš podívat na okolí olejového filtru, jestli tam někde neprosakuje labyrintové těsnění č. 6 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2201 . Olejový chladič to auto asi nemá a na chorvatské pláži asi nic rozebírat nebudeš. :D
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#5 Příspěvek od dell »

Díky Milane za fundovanou odpověď. Nevěděl jsem že tyto motory jsou trochu na olej. Samozřejmě se rozsvítila oranžová kontrolka a ta těch zbývajících 500km po dolití jsem to kontroloval asi 6x a nic neubylo. Auto stojí týden, dnes jsem to kontroloval a na měrce a je plno. Olej jsem ještě neměnil ale raději to udělám až přijedu. Od koupi auta měřím olej pravidelně, najel jsem s ním asi 4000km a nedoléval jsem protože byl pořád na maximu.
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#6 Příspěvek od dell »

Díky Milane za fundovanou odpověď. Nevěděl jsem že tyto motory jsou trochu na olej. Samozřejmě se rozsvítila oranžová kontrolka a ta těch zbývajících 500km po dolití jsem to kontroloval asi 6x a nic neubylo. Auto stojí týden, dnes jsem to kontroloval a na měrce a je plno. Olej jsem ještě neměnil ale raději to udělám až přijedu. Od koupi auta měřím olej pravidelně, najel jsem s ním asi 4000km a nedoléval jsem protože byl pořád na maximu.
Odpovědět