Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
F10 -520d zakarbonovane sani - snimky osciloskop
pri 154tis km se projevil hrubsi nepravidelny, hlasitejsi a hrubsi chod motoru.
Z diagnostiky vyplynulo mimo jine zakarbonovane sani.
Nechal jsem rozebrat sani vycistit "hromadu UHLI" vc. AGR a provest proplach motoru.
Pro zajimavost kdo tomu rozumi v odkazu mereni osciloskopem a ma ke grafum nejake konkretni poznatky??.
http://uloz.to/x5HfU9jH/f10-upr-pdf
Chod motoru je ted znatelne tissi a "hladsi"..
Asi motoru take neprospely kratke trasy posledni 2-3 mesice v kombinaci s bionaftou a u posledni vymeny nezkraceny interval na 1/2 (do longlife intervalu podle BC zbyvalo jeste 7tis km)
Z diagnostiky vyplynulo mimo jine zakarbonovane sani.
Nechal jsem rozebrat sani vycistit "hromadu UHLI" vc. AGR a provest proplach motoru.
Pro zajimavost kdo tomu rozumi v odkazu mereni osciloskopem a ma ke grafum nejake konkretni poznatky??.
http://uloz.to/x5HfU9jH/f10-upr-pdf
Chod motoru je ted znatelne tissi a "hladsi"..
Asi motoru take neprospely kratke trasy posledni 2-3 mesice v kombinaci s bionaftou a u posledni vymeny nezkraceny interval na 1/2 (do longlife intervalu podle BC zbyvalo jeste 7tis km)
1. domaci bionaftu jsem nikdy k dispozici nemel a netankoval (neco se ti asi popletlo)Vlasta píše:To je ta domácí bionafta?
2. bionafta sama o sobe nevadi, pouze se to seslo trosku nestastne dohromady: a) kratke trasy a popojizdeni posledni 3mesice a k tomu b) nedostatecne zkraceny interval vymeny motoroveho oleje (stale jsem to odkladal chtel jsem to splachnout s vymenou vsech filtru a dalsimi vecmi ale nebyl cas)
3. takto zakarbonovane sani ve 154tis km je bohuzel u techto motoru celkem normalni
Jasne ze nedal kdyz vubec netusis k cemu je vlastne dobra... ja ti to tedy napisu kdyz se ptas:E65DRIVER píše:K čemu je ta bionafta dobrá?:) To bych nedal ani do služební jedničkový octávky
Dobra je napriklad k tomu, ze:
- je ekologictejsi (lokalni vyroba, minimalni doprava, skoro CO2 neutralni)
- ma lepsi mazaci ucinek nez normalni nafta
- cistici ucinek na cele palivove vedeni i nadrz
- mensi kourivost
- snizuje karbonizaci motoru (ovsem ve vylozene nevyhodnych podminkach jako kratke trasy neni samospasitelna)
- islamisti ani ropny sejkove kteri je plati ode mne nedostanou ani 1 halir ani kdybych spotreboval milionu litru
- nepodporuje valky ani kvuli ni nikdo neumre (na rozdil od fosilni ropy kvuli ktere se vrazdi miliony lidi)
- podpora lokalni resp. regionalni ekonomiky (uzavreny kolobeh)
- vyssi energeticka nezavislost zeme
samozrejme ze ma i nejake nevyhody ale na to jsi se neptal, tak predpokladam ze znas alespon ty nevyhody kdyz vyhody neznas vubec.....
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Dyx píše:Jasne ze nedal kdyz vubec netusis k cemu je vlastne dobra... ja ti to tedy napisu kdyz se ptas:E65DRIVER píše:K čemu je ta bionafta dobrá?:) To bych nedal ani do služební jedničkový octávky
Dobra je napriklad k tomu, ze:
- je ekologictejsi (lokalni vyroba, minimalni doprava, skoro CO2 neutralni)
- ma lepsi mazaci ucinek nez normalni nafta
- cistici ucinek na cele palivove vedeni i nadrz
- mensi kourivost
- snizuje karbonizaci motoru (ovsem ve vylozene nevyhodnych podminkach jako kratke trasy neni samospasitelna)
- islamisti ani ropny sejkove kteri je plati ode mne nedostanou ani 1 halir ani kdybych spotreboval milionu litru
- nepodporuje valky ani kvuli ni nikdo neumre (na rozdil od fosilni ropy kvuli ktere se vrazdi miliony lidi)
Víš chlape... napsal jsi tady spousty nesmyslů..tvůj postoj k biosračce je dle mne až na diagnozu... nejseš náhodou.Babišův poskok?? Trochu čti a studuj ..a pak piš hovna o tom jak je biosračka neškodná... jak je vlastně bio.. kolik je nutné spálit nafty a jiné energie.. nez se vyprodukuje litr tebou vychvalovaného sráče... a pro mě za mě .. lej si to třeba do vany jako koupelovou lázen..ale nesnaž se tady šířit ty své pseudo moudra a polopravdy..tedy lépe řečeno lži!!!
- podpora lokalni resp. regionalni ekonomiky (uzavreny kolobeh)
- vyssi energeticka nezavislost zeme
samozrejme ze ma i nejake nevyhody ale na to jsi se neptal, tak predpokladam ze znas alespon ty nevyhody kdyz vyhody neznas vubec.....
jedna z nevyhod je skutecne zminena v predeslem prispevku a sice bohuzel ze se na tom prizivuje i jeden oligarcha....doufejme ze uz ne dlouho
dalsi nevyhoda: nekteri nejmenovani podporovatele fosilnich sracek naprosto ignorujici jejich externality z toho dostavaji az hystericky zachvat .. ale to je uz skoro na diagnozu

Příklad u vyroby MEŘO:
"Z energetické bilance celého cyklu výroby jedné tuny MEŘO vyplývá, že z vložené energie ve výši 19,1 GJ se produkují finální výrobky s celkovým energetickým obsahem 67,4 GJ, což je téměř trojnásobek vložené energie.
Normovaná výhřevnost produktu MEŘO je 37,0 GJ/t , vložená výrobní energie se zhodnotí cca. 3,2 krát.
ja jsem u vyroby B100 spis priznivcem recyklace pouziteho rostlinneho oleje.. tam je energeticka bilance jeste nasobne vyssi
dalsi nevyhoda: nekteri nejmenovani podporovatele fosilnich sracek naprosto ignorujici jejich externality z toho dostavaji az hystericky zachvat .. ale to je uz skoro na diagnozu


Příklad u vyroby MEŘO:
"Z energetické bilance celého cyklu výroby jedné tuny MEŘO vyplývá, že z vložené energie ve výši 19,1 GJ se produkují finální výrobky s celkovým energetickým obsahem 67,4 GJ, což je téměř trojnásobek vložené energie.
Normovaná výhřevnost produktu MEŘO je 37,0 GJ/t , vložená výrobní energie se zhodnotí cca. 3,2 krát.
ja jsem u vyroby B100 spis priznivcem recyklace pouziteho rostlinneho oleje.. tam je energeticka bilance jeste nasobne vyssi
Díky ekologům a předpisům pro co nejnižší emise jsou dnešní motory vybaveny mnoha kurvítky (EGR, DPF, nízkoobjemové benzínové motory s několika fukary, brzy i do beznínů budou dávat filtry pevnejch částic). Životnost těchto motorů je na polovině oproti starším modelům. Koupě ojetiny bude brzy velká sázka do loterie.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: ned 12.10.2003 00:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Tak zrovna argument "ekologie", islamistickych sejku a niceni zivotniho prostredi mi prijde vcelku lichej, vzhledem k tomu jake % biosracky se vyrabi z palmoveho oleje a co se ted kvuli tomu deje v indonesii..
A imho snad radsi pridam nejakou korunu arabacovi na novy ferrari nez buresovi..
A vubec mi to prijde cele postavene na hlavu, spalovat "jidlo" kdyz velka cast sveta nema co do huby..
A imho snad radsi pridam nejakou korunu arabacovi na novy ferrari nez buresovi..
A vubec mi to prijde cele postavene na hlavu, spalovat "jidlo" kdyz velka cast sveta nema co do huby..
Souhlasim vsechny tyhle kurvitka kvuli pseudoekologum slouzi pouze k okradani obcanu.Vlasta píše:Díky ekologům a předpisům pro co nejnižší emise jsou dnešní motory vybaveny mnoha kurvítky (EGR, DPF, nízkoobjemové benzínové motory s několika fukary, brzy i do beznínů budou dávat filtry pevnejch částic). Životnost těchto motorů je na polovině oproti starším modelům. Koupě ojetiny bude brzy velká sázka do loterie.
Uz v roce 1973 existovaly auta co mely spotrebu 0.63litru na 100km i bez techhle kurvitek takze o relevantnich emisich a uspore paliva to davno neni..
DPF bohuzel to same: Nejen ze vyhozene prachy, zvysena spotreba a okradani majitele auta kdyz odejde, navic DPF zpusobuje rakovinu a nahrava tim zase na business rakovinovemu prumyslu.....
Kdyby se misto techhle kurvitek dal rozvijel napriklad pantonuv motor, mohli jsme dneska jezdit na naprosto JAKYKOLIV uhlovodik ve smesi s jakoukoliv vodou.....
Ano to je pravda je svinstvo ve vsech smerech, likviduje se kvuli tomu priroda, vrazdi lidi (podobne jako u fosila) a jeste nam to cpou do zradla kde je palmac skutecne skodlivy....(ve zradle je palmac desny svinstvo a cpou nam ho vsude skoro, kdyz zjistim ze je v tom palmac tak to radsi nekoupim)Martyn píše:Tak zrovna argument "ekologie", islamistickych sejku a niceni zivotniho prostredi mi prijde vcelku lichej, vzhledem k tomu jake % biosracky se vyrabi z palmoveho oleje a co se ted kvuli tomu deje v indonesii..
A imho snad radsi pridam nejakou korunu arabacovi na novy ferrari nez buresovi..
A vubec mi to prijde cele postavene na hlavu, spalovat "jidlo" kdyz velka cast sveta nema co do huby..
B100 se u nas v CR nastesti vubec z palmoveho oleje nevyrabi...
Poznal bys to velmi lehce jestli jezdis na palmac nebo ne, kdyz se ochladi, tak by ti to ztuhlo v nadrzi, palivove soustave i ve filtru.....
Buresovi nic cpat taky nechci, nastesti neni jediny kdo u nas B100 vyrabi ...
po vycisteni karbonizace v sani, EHR ventilu, sacich kanalech atd. a proplachu motorovym olejem jsem jeste provedl jednu upravu na doporuceni nemeckych BMW for:
bypas chladice EGR vzduchu - rizeni elmga. ventilem ktery je ovladany podtlakovym vzduchem - jednoduchou 4mm medenou trubickou (elmag. ventil je vyrazeny)
Nasledne je chod motoru tissi, hladsi, zabira driv, po prvni zkusebni jizde mi palubak ukazuje snizenou spotrebu skoro o 1L (musim vyzkouset na delsich strekach).
Co jeste bude nutne udelat.:
1. u studeneho motoru prece jen zustava lehke zakolisani, takze je treba identifikovat a odstranit pricinu
2. softwarove privreni EGR ventilu (uprava adaptacni hodnoty z 0 na 0.7 idealne az na 1.5) toto v Nemecku provadi pri problemech s karbonizaci mezitim uz i autorizovane servisy samy od sebe.
Podle tak nizke spotreby, kterou jsem dosud NIKDY nedosahl to jen potvrzuje ze sani motoru uz bylo zakarbonovane pri 110tis km stavu kdy jsem auto kupoval a behem dalsich 40tis km se pouze uz jen zhorsilo....[/b]
bypas chladice EGR vzduchu - rizeni elmga. ventilem ktery je ovladany podtlakovym vzduchem - jednoduchou 4mm medenou trubickou (elmag. ventil je vyrazeny)
Nasledne je chod motoru tissi, hladsi, zabira driv, po prvni zkusebni jizde mi palubak ukazuje snizenou spotrebu skoro o 1L (musim vyzkouset na delsich strekach).
Co jeste bude nutne udelat.:
1. u studeneho motoru prece jen zustava lehke zakolisani, takze je treba identifikovat a odstranit pricinu
2. softwarove privreni EGR ventilu (uprava adaptacni hodnoty z 0 na 0.7 idealne az na 1.5) toto v Nemecku provadi pri problemech s karbonizaci mezitim uz i autorizovane servisy samy od sebe.
Podle tak nizke spotreby, kterou jsem dosud NIKDY nedosahl to jen potvrzuje ze sani motoru uz bylo zakarbonovane pri 110tis km stavu kdy jsem auto kupoval a behem dalsich 40tis km se pouze uz jen zhorsilo....[/b]
Kurňa.... jak hluboko to v nás je co? Každej odlišnej názor jsou hned hovna, sračky, propaganda apod. Ten kdo se odlišuje, je hned fašista, extrémista atd..... 
Já sám s bionaftou zkušenosti nemam, ani nevim o nikom, kdo by to do moderního auta lil. Nedokážu říct, jestli to motoru opravdu škodí, nebo ne.
Jsem docela rád, že to někdo zkouší za mě. Jsem rád, že teď vim, že kdyby to tomu motoru opravdu uškodilo, tak to sem Dyx otevřeně napíše.
Jsem zvědavej, jak to celý dopadne. Mimochodem kolik už jsi na tu bionaftu najel?

Já sám s bionaftou zkušenosti nemam, ani nevim o nikom, kdo by to do moderního auta lil. Nedokážu říct, jestli to motoru opravdu škodí, nebo ne.
Jsem docela rád, že to někdo zkouší za mě. Jsem rád, že teď vim, že kdyby to tomu motoru opravdu uškodilo, tak to sem Dyx otevřeně napíše.
Jsem zvědavej, jak to celý dopadne. Mimochodem kolik už jsi na tu bionaftu najel?
Ja ale prece s B100 nic nezkousim, mam to davno a dlouhodobe provereneTeddy píše:Kurňa.... jak hluboko to v nás je co? Každej odlišnej názor jsou hned hovna, sračky, propaganda apod. Ten kdo se odlišuje, je hned fašista, extrémista atd.....Já sám s bionaftou zkušenosti nemam, ani nevim o nikom, kdo by to do moderního auta lil. Nedokážu říct, jestli to motoru opravdu škodí, nebo ne. Jsem docela rád, že to někdo zkouší za mě. Jsem rád, že teď vim, že kdyby to tomu motoru opravdu uškodilo, tak to sem Dyx otevřeně napíše.
Jsem zvědavej, jak to celý dopadne. Mimochodem kolik už jsi na tu bionaftu najel?

Ale tenhle thread prece vubec neni o B100, nybrz o zasadni vyvojarske chybe BMW, jelikoz nejsou schopny vyrobit naftove motory tak, aby byly zaroven pouzitelne i pro kratke trasy bez toho, aniz by se zakarbonovalo sani. Resp. asi by byli schopny je vyrobit, ovsem zase by nesplnovaly pravdepodobne nejake nesmyslne EU-emisni predpisy a nebo by zas byly tak drahe, ze by je nikdo nekoupil....
Proto ma zakaznik pouze 2 volby
1. bude platit jak mourovaty za opravy a poruchy pokazeneho vyvoje a nebo:
2. venuje potrebny cas studiu zkusenosti ostatnich (predevsim fora v AJ a NJ) a provede na motoru prislusne optimalizace a upravy
Jak jsem jiz psal, zakarbonovane sani v rozsahu ujetych km od 50-120tis km je u techto motoru (4valec a 6 valec jeste vic) alespon v NEMECKU (kde maji moznost auta dobre projet na dalnici) naprosto bezna vec... a tim padem mam jiz celkem skoro 100% jistotu, ze zakarbonovane sani u meho auta (odstranene) rozhodne nesouvisi ani s palivem B100 ani s nekterymi dalsimi provedenymi upravami ....
Je pravda ze v jednu chvilku mne malinko zatrnulo a uz jsem videl jak kdyz to tady napisu, se budou nekteri "specialisti" popadat smichy za bricho s tim, ze to "prece vedeli a rikali hned od zacatku"....
Naopak mam ve skutecnosti uprav jeste malo viz. prizpusobeni adaptacni hodnoty pomeru cerstveho vzduchu ventilu EGR (nem. heslo: "anheben der AGR Frischluftrate"). Kdybych tuto upravu udelal hned na zacatku po koupi vozidla resp. ji provedl jiz predesly majitel (coz je nesmysl protoze to bylo leasingove firemni auto), problem by se pravdepodobne vubec nemusel projevit a nebo az o hodne pozdeji.....
P.S: odbocka motorovy olej: Namisto dosavadniho original BMW 5W30 planuju ted dat GM Opel Dexon 2 5W30, necham jeste na poradny proplach tak 1-2tis km ale cisty olej co tam tedka je nove.....