Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 - vybita baterka, starter cvaka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Prox »

Dotaz na zkusenejsi. Prisel jsem rano k autu ktere ted 3 tydny behem tech mrazu stalo. Normalne odemknu, otocim klicem, radio hraje, klima fouka ale kdyz chci nastartovat, starter jen cvaka a neotoci motorem. Je mi jasne ze ta baterka bude do urcite miry vybita (uz jsem se nestihl podivat pres ten test kolik to ukazuje) a jsem si celkem jistej ze az tu baterku nabiju, tak to bude v pohode, jen se chci ujistit jestli je to OK a neni vadny starter kdyz vsechno ostatni chodi
Diky
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Může to být i startér nebo motorová kostra.
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Prox »

Kostru asi nemam problem zkontrolovat, starter nevim. Fakt je ten ze problem s tim mam jen v zime kdyz jsou mrazy,v lete i po delsim stani v pohode
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od Danny Moderátor »

Napřed dobij tu baterku a pak řeš případně další. Ale na 99% to bude ono.
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Prox »

Tak jen status update, nez jsem ji vyndal na nabiti kouknul jsem pres palubku kolik to ukazuje, bylo tam 10,5V a pri tom cvaknuti starteru vse zhaslo a znovu se rozvitilo. Hodil jsem ji pres noc na nabijecku (nejaky Lidl smejd s nabijecim proudem 3,8A max) a jste po 15h nebila na 100% nabita, kazdopadne dal jsem ji do auta a naskocilo hned.

Dnes rano me to teda jeste jednou vyskolilo - ve ctvrtek kdyz jsem tam vratil bat tak jsem to natocil, hned zas chcipnul a sel pryc. Dnes jsem potreboval jet tak jsem to nahodil..a hned to chciplo. Chci nastartovat znovu a nic, jen toci starter (s motorem tak jak by mel), tak jsem tam hodinu laboroval s pojistkama (vsechny OK), nakonec jsem ten startek podrzel dyl a asi po 3 vterinach to zacalo skytat a nakonec chytlo. Dojel jsem s tim do prace v bez problemu. Tak nevim, jestli tam pres ty mrazy kdy to stalo neco zmrzlo, dostala se tam voda, navic jsem naposled tankoval u nejake noname benzinky. Vecer jedu 250km tak snad me to nekde nenecha :)
Vanour
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pon 03.11.2008 01:00
Bydliště: Suchomasty

#6 Příspěvek od Vanour »

Proxy ,
mne to nechalo minulej týden v práci na parkovišti e39 525tds ve čtvrtek u nás bylo -17 v noci a já ráno nenastartoval jen to točilo a nic. Ani startovací sprej nepomohl. Odpojil jsem hadice od filtru a tam nafta šla hrozně málo , před filtrem strašně málo, nakonec se odporoučelo čerpadlo v nádrži.
Taky točilo snaha naskočit byla ale nakonec nic až do vymlácení baterky. koupil jsme nové čerpadlo a až běžíme zase jako hodiny. Jen ještě udělám ten palivák tam bude dost bordelu pokud to v těch -17 zmrzlo..
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To Vanour:
V zimě si musejí dávat pozor především uživatelé naftových motorů. Nafta může na rozdíl od benzínu zatuhnout - zparafinizovat. Benzín obsahuje uhlovodíky aromatického charakteru a rozvětvené uhlovodíky, které mají velmi vysoká oktanová čísla a současně mají i velmi dobré nízkoteplotní vlastnosti, takže u benzínu zatuhnutí nehrozí (pokud neobsahuje vodu). U motorové nafty je to naopak, protože aby byla kvalitní, tak musí obsahovat právě delší řetězce nerozvětvených uhlovodíků, mezi které patří parafinické uhlovodíky, které trpí tím problémem, že při nízkých teplotách vytvářejí krystaly, a tím tak způsobují "zamrzávání" nebo ucpávání sítek a filtrů. Ve většině případů parafinace nafty se jedná o vratný proces, který ale potřebuje vyšší teplotu. Pokud je lehce přicpán palivový filtr, který je umístěn v motorovém prostoru, tak se ty krystaly parafínu zase roztaví a propustnost filtru je obnovena. Tam, kde se už filtr do motorového prostoru nevešel, je umístěný pod vozidlem a má svůj vyhřívací element (č.1 zde http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0982 ). A protože to je drahé, tak se mění jen ta cartrige, pokud vůbec o tom filtru uživatel ví. A pokud se jedná o čerpadlo a sítka v nasávacím koši v nádrži, tak tady není žádná možnost ohřátí, aby se krystaly parafínu vůbec rozpustily.

Když už se mi nepodařilo včas natankovat zimní naftu, je nutno preventivně použít aditiva, která proces vylučování parafinu zastavují:
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-o ... ormula.php
http://www.auto.cz/test-zimnich-aditiv- ... adly-78278
protože to je jednodušší a lacinejší, než používat startovací spreje, vytřískat baterku nebo kupovat nové čerpadlo. A palivový filtr bych u vozidla provozovaného v České republice měnil jednou ročně, nejlépe před zimou. Schválně si někdy ten starý filtr rozřízněte a prozkoumejte. :D
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Prox »

Tak ja mam nastesti benzin :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od Misanek »

starML píše: A palivový filtr bych u vozidla provozovaného v České republice měnil jednou ročně, nejlépe před zimou. Schválně si někdy ten starý filtr rozřízněte a prozkoumejte. :D
Myslel jsem, že tohle je pravidlem u většiny majitelů deiselů. Evidentně asi teda ne no, ale pak se všichni diví, že ten diesel v -20 nechce chytit, sviňa jedna... :twisted: každým druhým rokem ještě na podzim měním svíčky spolu s filtrem
Odpovědět