Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e60 530i prosím o rady

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ttccmichal
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: sob 25.10.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#1 Příspěvek od ttccmichal »

Zdravím, mám prozbicku koupil sem e60 530i 170kw na co si dát pozor nebo co nechat zkouknout. Díky za info
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od sonyk02 »

Trochu OT: To jdeš brzy pro radu když už jsi to koupil :)

Jinak použij tlačítko hledat a určitě se něco dočteš..
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Kolik to má údajně najeto a je verze s automatem?
Na motoru M54B30 jsou časté úniky a průsaky oleje. Každopádně vyměnit separator(odlučovač) oleje a příslušné hadice. Přetěsnění vany a ventildeklu, popř. těsněníčko olejdomku je obvykle taky potřeba.
Jinak spotřeba oleje (5W-40) je průměrně kolem 1litru / 2-3tis.km víceméně normální.
ttccmichal
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: sob 25.10.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#4 Příspěvek od ttccmichal »

Najeto by mělo mít 133 000km ma to celou servisní historii proto sem to koupil. Je to verze s automatem.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#5 Příspěvek od Perunwit »

Na tomhle motoru (jestli je v E6x také M54B30) jsem u sebe zaregistroval již popsané prosakování olejové vany - sám to tak mám. Těsnění je sice doma, ale výměna předpokládá rozhodit nápravu.... prolínání zase tolik nevadí :-).

Jinak já osobně jsem na svém přetěsnil Vanos opravnou sadou, separátor měnil předchozí majitel. Po motorické stránce s tím nikdy nebyly nejmenší problémy. Spojku jsem měnil ve 300tkm. Pokud budeš včas měnit olej (5W40) a sledovat hladinu a motor je teď v pohodě, není důvod, proč by to tak nemělo i zůstat.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#6 Příspěvek od Angelos »

Perunwit píše:Na tomhle motoru (jestli je v E6x také M54B30) jsem u sebe zaregistroval již popsané prosakování olejové vany - sám to tak mám. Těsnění je sice doma, ale výměna předpokládá rozhodit nápravu.... prolínání zase tolik nevadí :-).


Jsi si jistej, že je to opravdu těsnění pod vanou? Měnil jsi těsnění pod olejovym domkem? Taky jsem totiž kolikrát myslel, že je to těsnění vany, ale zatim vždycky pomohlo to pod olejovym domkem nebo víkem ventilů. Ono to totiž teče hezky po tý hraně, že to mate ;)
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od WITT »

Před týdnem jsem koupil E60 530i - 170KW.
Hledal jsem cíleně tento motor a v automatu.
Dal jsem za ní celkem dost peněz, ale je to super .. měl jsem tento motor i v E39 , proto jsem ho chtěl znovu, protože je prostě skvělý .. budeš spokojen.
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od M4we »

Gratulace k benzinove E60! Tleskam za kazdou takovou. O motoru si myslim co pise WITT. M54 je dobra volba. Akorat si myslim ze trochu lenivejsi nez N52 ale nahrazuje to lepsi spolehlivosti.
Najdes toho tu dost. Ale jinak E60 ma svoje nemoci a tim nemyslim motorove. Kvalitou je to spis prumer...je to smutne ale je to tak...ale i presto bych nemenil.
E60 545i Blacksapphire
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#9 Příspěvek od Perunwit »

Angelos píše:
Perunwit píše:Na tomhle motoru (jestli je v E6x také M54B30) jsem u sebe zaregistroval již popsané prosakování olejové vany - sám to tak mám. Těsnění je sice doma, ale výměna předpokládá rozhodit nápravu.... prolínání zase tolik nevadí :-).


Jsi si jistej, že je to opravdu těsnění pod vanou? Měnil jsi těsnění pod olejovym domkem? Taky jsem totiž kolikrát myslel, že je to těsnění vany, ale zatim vždycky pomohlo to pod olejovym domkem nebo víkem ventilů. Ono to totiž teče hezky po tý hraně, že to mate ;)


Zdar, ruku do ohně za to nedám, koukal sem zespoda a kapky se objevují okolo příruby vany... shora mě to obhlídnout nenapadlo :). Zkusím to.

Jinak tenhle motor není žádnej drak, ale jde pěkně lineárně do otáček a nad 3,000/min i hezky zní, ačkoli oproti předchozí M50B25 je o nuda, příliš utlumené. Dá se s tím ale jet dálka (100km meziobce) za 7,5/100km a to je příjemné.
Odpovědět