Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Transmission Fluid Deteriorated BMW E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Zdarec, mám takovej problém. Před týdnem mi začalo na plaubním počítači občas vyskakovat hláška Transmission Fluid Deteriorated a méně často Transmission Fluid Over Temperature Condition. Mám BMW E39 530dA rv. 2000 142kW. Auto řadilo celou dobu normálně, a i řadí jen občas cukne když chci z kopce brzdit motorem tak si tam dám Mko a dám si tam třeba dvojku aby to pěkně brzdilo, tak to občas kopne, ale jinak na Dčko a Sko řadí krásně plynule a nekope nic. Dále jsem si všiml že když se snažím jezdit úsporně třeba pul hodiny a pak na to šlápnu tak slyším jen motor a nic jiného, ale když jedu trochu víc agresivněji tak po 10 minutach když to ohulím tak neslyším jen motor, ale navíc nějaký hučení, jakoby nějakej ventilátor, má to tak dělat, nebo ne?
Popř. co dělat stím automatem? mám strach ten automat nechat vypláchnout a vyměnit olej, podle toho co jsem četl, tak se může a nemusí pak po 2 měsících ten automat odporoučet, nějaké nápady co dělat?
Popř. co dělat stím automatem? mám strach ten automat nechat vypláchnout a vyměnit olej, podle toho co jsem četl, tak se může a nemusí pak po 2 měsících ten automat odporoučet, nějaké nápady co dělat?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
To hučení při větší zátěži je běžící větrák před chladičem, protože sepnula visko-spojka, aby se zvýšilo chlazení. Není tam pouze chladič pro chladící kapalinu motoru, ale i pro motorový olej, nasávaný vzduch tzv. intercooler, pro klima a pro automatickou převodovku. A mezi těmi chladiči se hromadí něčistoty, které brání průchodu vzduchu a tím pádem i chlazení.Darkstar96 píše:....když to ohulím tak neslyším jen motor, ale navíc nějaký hučení, jakoby nějakej ventilátor...
- podívej se na množství a vzhled olej v automatu přes kontrolní a nalévací šroub na boku automatu, mělo by ho tak být až po okraj a nesmí být černý jako kafe
- přečti si můj příspěvek z 02-05-2011 na http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=vajgly a vyčisti si ten prostor mezi chladiči
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
počkej, m57 v je přece na motorový olej jenom tepelný výměník olej_voda přímo na domečku olejového filtru přece, ne? Jediné chladiče které jsou u e39 jsou chladič servokapaliny (což je v podstatě jenom jedna naohýbaná trubka ne?) pak kondenzátor klimatizace, vodní chladič, pod ním IČ a v případě automatu je tedy vložen mezi kondenzátorem a vodním chladičem (asi tedy v takovémto pořadí, to nevím jistě) ještě chladič oleje převodovkystarML píše:...Není tam pouze chladič pro chladící kapalinu motoru, ale i pro motorový olej, nasávaný vzduch tzv. intercooler, pro klima a pro automatickou převodovku. A mezi těmi chladiči se hromadí něčistoty, které brání průchodu vzduchu a tím pádem i chlazení.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
To Misanek: S tím chladičem nebo výměníkem si 100% jistý nejsem. Respektive na výměník si nepamatuji a jeden z chladičů jsem chápal jako chladič oleje motoru, ale už mi to auto před barákem nestojí. Auto byla verze pro Itálii, možná že tam byl chladič místo výměníku, protože v ETK v následujícím linku je "Olejový filtr s přípojkou olej. chladiče", ale důležité to není http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_2328/
To Darkstar96: Žádný předek sundavat nebo vypouštět nemusíš, stačí povolit asi 2 šrouby M8 nebo M10 nahoře, sundat gumu nahoře a rozevřít ty chladiče směrem k motoru a dostaneš se k těm "pokladům".
Kontrolu množství oleje v automatu ukazuje toto video https://www.youtube.com/watch?v=VUgTKWRffKM . Kontrola se dělá při běžícím motoru se zařazeným P, kdy olej by měl téměř z kontrolního otvoru vytékat. Proto doporučuji navštívit BMW ve Štatlu, kde to snadno zvládnou a budou mít k dispozici správný olej na případné doplnění. Celá flaška oleje je dost drahá.
To Darkstar96: Žádný předek sundavat nebo vypouštět nemusíš, stačí povolit asi 2 šrouby M8 nebo M10 nahoře, sundat gumu nahoře a rozevřít ty chladiče směrem k motoru a dostaneš se k těm "pokladům".
Kontrolu množství oleje v automatu ukazuje toto video https://www.youtube.com/watch?v=VUgTKWRffKM . Kontrola se dělá při běžícím motoru se zařazeným P, kdy olej by měl téměř z kontrolního otvoru vytékat. Proto doporučuji navštívit BMW ve Štatlu, kde to snadno zvládnou a budou mít k dispozici správný olej na případné doplnění. Celá flaška oleje je dost drahá.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Jo, tak chladiče od sebe rozevřít samozřejmě jdou, ale je to taková oprava dost "napůl", poněvadž pokud tam bude bordel, tak je i dost možné, že budou ucpané voštiny, a ty takhle člověk (zejména ve spodní části) nemá šanci vyčistit.
Jinak Milane, na tom nákresu co je ve tvém odkaze je i pod položkou Č.12 ten vyměník. Zároveň vím že co jsem četl dokumentaci k m57, tak se v ní psalo, že k tomuto způsobu chlazení přešli jednak kvůli větší efektivitě chlazení a taky na druhou stranu kvůli rychlejšímu ohřátí studeného oleje na provozní teplotu.
Ale na druhou stranu je pravda ta, že se mě docela překvapilo a zarazilo, že jsem viděl na prodej jako náhradní díl i chladič oleje, a vůbec jsem nevěděl na co, když m57 má právě ten tepelný vyměník.
Takže jsou dvě možnosti - buďto ten chladič byl jako náhradní díl na chlazení oleje převodovky anebo se i montovaná k výměníku ještě přídavné chladiče olej - vzduch do oblastí, u kterých je předpoklad výskytu vyšších teplot.
Já vím, že k aktuálnímu tématu tyhle informace asi moc dalších informací nepřinesou, nicméně samotného by mě jenom zajímalo, v jakých konfiguracích se vlastně e39 dělaly, jelikož asi pořádně nikdo nějak přesně neví, jak to vlastně bylo
Jinak Milane, na tom nákresu co je ve tvém odkaze je i pod položkou Č.12 ten vyměník. Zároveň vím že co jsem četl dokumentaci k m57, tak se v ní psalo, že k tomuto způsobu chlazení přešli jednak kvůli větší efektivitě chlazení a taky na druhou stranu kvůli rychlejšímu ohřátí studeného oleje na provozní teplotu.
Ale na druhou stranu je pravda ta, že se mě docela překvapilo a zarazilo, že jsem viděl na prodej jako náhradní díl i chladič oleje, a vůbec jsem nevěděl na co, když m57 má právě ten tepelný vyměník.
Takže jsou dvě možnosti - buďto ten chladič byl jako náhradní díl na chlazení oleje převodovky anebo se i montovaná k výměníku ještě přídavné chladiče olej - vzduch do oblastí, u kterých je předpoklad výskytu vyšších teplot.
Já vím, že k aktuálnímu tématu tyhle informace asi moc dalších informací nepřinesou, nicméně samotného by mě jenom zajímalo, v jakých konfiguracích se vlastně e39 dělaly, jelikož asi pořádně nikdo nějak přesně neví, jak to vlastně bylo

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
No to by mne taky zajímalo, protože když dám plnej knedlík a držím to třeba 20sec, tak mi naopak připadne že klimatizace chladí víc, než jak jsi psal, že klima pak chladí míň aby se víc chladil motor, tak tomu vážně nerozumím, mohl by tu prosím někdo popsat jak všechny chladiče fungují a co konkrétně chladí a jak jsou na sebe napojeny?
No tak jak chladiče fungují a co který chladí je snad jasné i debilovi, ne?
Spíš jde o motormanagment - jakým způsobem a jestli vůbec v závislosti na teplotě chládící kapaliny dokáže dočasně odstavovat systémy s nižší prioritou funkce. Já osobně si myslím, že takovýto algoritmus asi v ecu zahrnut nebude, ale je možné že se mýlím

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Budeš si muset přečíst vlákna v následujících odkazech a další odkazy v těch odkazech, já to sem nemůžu začátkem každého léta kopírovat.
Zasrané chladiče
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=vajgly
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

Zasrané chladiče
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=vajgly
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Ahoj, nechci Tě strašit, ale aby ti za chvíli neodešel automat. Já jsem měl podobný problém. Řadil mi normálně a z toho to tam šupl úplně na tvrdo a párkrát se nechtěl ani rozjet, i když rychlost byla zařazena. Po čase to spadlo do úplného nouzáku, že to jelo jen na jednu rychlost a musel jsem udělat repas. Po rozdělání se přišlo na to, že tam byla ukroucená hřídel a hydroměnič úplně na kašu...
