Misanek píše:Vidíš to, já si ani nevšiml že reaguji na příspěvek mého oblíbence

Jo, všechno je to pěkné a v zásadě máš bez pochyby pravdu, nicméně v praxi mi ukaž aspoň pět lidí z tohohle fóra, kteří by měli nervy a čas tohle řešit s právníkem, případně soudem kvůli např. ramenu za 1800 Kč. Já osobně bych tomu teda čas obětovat nechtěl. Nehledě na to, že člověk o5 musí vadné rameno demontovat, sepsat rma a celé tohle zabalit a poslat dodavateli, sehnat si mezitím jiné rameno aby mohl jezdit a následně v lepším případě úspěšné reklamace výměnu absolvovat znova, tzn. další čas pod autem či v servisu.
Taky je dobré si uvědomit, že spousta lidí tady z fóra si takovéto díly mění sama doma, tudíž by museli někde shánět potvrzení o odborné montáži, což by jim taky kdejaký servis nedal a kdyby ano, určitě by to také nebylo zadarmo.
Takže teď co je lepší? Koupit HD díly, o kterých už teď spousta lidí tvrdí, že šly s kvalitou rapidně dolů a pak řešit takhle reklamaci a stejně nutnost koupit daný díl nový, aby vozidlo bylo provozuschopné po dobu reklamačního řízení, nebo radši rovnou koupit lmi, které si (snad) dlouhodobě tak nějak svou kvalitu stále drží a prostě doufat v to, že si člověk nevylosoval zrovna páteční kus?
Já osobně v tom mám jasno - lmi.
Ano, jak pro koho. Já si doma na BMW neměním skoro nic. Dílnu nemám, auto je nízký že tam nestržím ani hever. S tím autem jezdím denně a nemůžu si dovolit to nechat rozdělaný protože něco nejde povolit, nebo něco utrhnu atd., případně že nevím jak na to. Taky měním celou nápravu, přesněji všechna ramena a čepy najednou. Pokud to neudělám tak díky větším nájezdům bych jezdil do servisu neustále. Takže mě by se Meyle HD vyplatily.
Další skupina je jak píšeš. Přendavají si to doma, nebo mají menší nájezdy, případně oboje. Tam to moc smyslu nemá.
Dalo by se říct že i Starline najde své uplatnění. Jsou lidi jenž najedou třeba 2tis km ročně, mají auto o hmotnosti 1000kg a pod kapotou 50-60k. Starline splní jejich požadavky.
Dívám se na to tak, že pokud Meyle u HD dokáže propagovat kvalitu tím, že poskytuje (myslím) 5 let záruky a to bez omezení km, toto si počítá do ceny, tak proč to po nich nepožadovat. Možná mě někdo upřesní, ale pokud dám předek i zadek vše HD tak budu na dílech kolem 20-25tis Kč ? Když to jednou za rok celé vyměním a původní vyreklamuju, tak budu jezdit 5 let na jednu sadu. Otázkou zda to auto ještě budu mít

Ale vždy jde ta nová vyreklamovaná prodat. Nebylo to myšlený tak, že když jedno rameno odejde první, tak nechám vyndat a RMA s tím že dočasně dám rameno jiné. Ale bylo to myšleno tak, že pokud je nájezd ročně vyšší než cca životnost těch dílů, ale výrobce garantuje že 5 let vydrží, tak to vyreklamuju komplet celé, tedy demontáž by se dělala stejně.
Na fórech, různých i ne BMW, jsem četl že Meyle HD vydrží 40-100tis km. Jistě dle auta, dle provedení dílů atd. Sám jsem si teď vyzkoušel že LMI není žádný zázrak. A to nemám 18" nebo nižší profily a do Brna (D1) jezdím minimálně

Nechtěl jsem riskovat žádný xindly, proto jsem vzal LMI, origoš zase vzhledem k stáří auta a stavu tacho nemělo smysl. Teď otázkou zda by to bývalo nebylo lepší.
Původní tazatel myslím neuvedl kolik najede atd. Ale pokud sem své zkušenosti napíšou všichni, tedy jak ti co najedou málo tak ti co najedou hodně, určitě si z toho nějaký průměr udělá.
Trošku ustřelím bokem, ale ne moc daleko od tématu. V servisech kde mě zkusili natáhnout, nebo nějak ojebat si to už nedovolí. Správně mají při přebírání vozidla udělat předávací protokol a vše zaznamenat. Tedy stav paliva, povinnou výbavu, poškození vozidla, stav tacho atd. V jednom servisu mi vrátili auto s rozbitým čelním sklem s tím že to bylo. Odmítli cokoliv řešit. Jenže měli smolíka že auto se tam dalo v zimě když se solilo. Auto tam bylo celkem 4 měsíce. Soudní znalec se vyjádřil tak, že lze cca určit stáří praskliny, vznik a i to zda se s tím jezdilo nebo ne. Plus to že v zimně když solí tak by se to dostalo do praskliny. Najednou se vše obrátilo a vedoucí servisu byl řešení situace přístupný. On to sice nerozbil, ale nikdo z jeho podřízených pracovníků se nepřiznal (dle stop a rýh na skle jim na to něco spadlo) ale odpovědnost nese vedoucí servisu. Sklo vyměnili. Shodou okolností na jiném autě nedotáhli rameno, nebo mi do jiného auta původní podvozkové díly naházeli do kufru na béžový polstrování. Takže si to zase pěkně vyčistili. Případně další že jsem objednal výměnu X dílů, ale mechanik se rozhodl že vše neudělá protože to není třeba. Ovšem bylo, závada zůstala. Takže si to udělali znovu a celé. nebo výměna vzduch filtru na E61. Mechanik nevěděl kde filtr je, neuměl ho vyměnit, tak mu jdu poradit což se mu nelíbilo. Když to bylo už přes hodinu, tak jsem mu došel říct jak to má udělat, s tím že to sám doma na zahradě dělám 20 minut,takže žádnou hodinu rozebírání a pátrání platit nehodlám. Na oplátku mě v mé nepřítomnosti začal urážet, za to že co jsem mu řekl. Ale slyšet byl. Takže se to opět hezky vyřešilo, to prase na mé auto už nikdy nesáhne a jeho neschopnost jsem neplatil.
Když tam přijedu dnes rovnou si mě bere vedoucí, obhlédneme auto, řeknu mu co chci provést. Pokud nastane situace že něco nejde povolit, nebo cokoliv jiného, tak pro mě dojde a ukáže mi to. Domluvíme se na místě jak pokračovat. Od té doby je klid, vše je jak má být. Vedoucí je sám zaměstnanec a jeho podřízení jsou mu dodávání vedením. Takže chudák že tam s tím materiálem musí pracovat.
Je to sice pracné, ale pokud se na to člověk nevykašle má tu moc něco změnit. U malých soukromníků to nepůjde, protože na ně nejsou páky v podobě vedoucích, nebo majitelů.
Takhle to jde praktikovat se vším a bude líp. Nebojte se reklamovat věci pokud jste přesvědčení že reklamace je oprávněná. Pokud prodám něco co má vydržet 5 let, tak to vydržet musí nebo RMA
