Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 kosti přední náprava- jakou značku?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
begby
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 15.07.2010 00:00

#1 Příspěvek od begby »

Zdravím všechny :-)
Po pár jinejch autech, jsem zase skončil u bmw :lol:
koupil jsem e 39 530i- osobní dovoz z DE. spokojenost.
vzhledem k tomu, že mám špatný kosti na předku, ptám se: mám dát origo bmw- v brně přímo v bmw jedna cca 1300Kč a nebo LEMFÖRDER za cca tácek? Jde mi o výdrž- mám origo sníženej podvozek :-)

děkuji za odpověď, těch co maj zkušenost :wink:
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#2 Příspěvek od kmplx »

LEMFÖRDER je ale tuším dodavatel dílů do výroby BMW, takže rozdíl bude v tom, že pokud si koupíš LEMFÖRDER za litra někde jinde, tak bude mít jen vybroušená čísla dílu :D
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#3 Příspěvek od DaweTDS »

Já měl nějaké Meye nebo něco takového a za 30000km byly v háji. Pak jsem dal ten Lomforder a po 50000km jsou pořád jako nové.
MrZdenda
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 17.01.2015 01:00

#4 Příspěvek od MrZdenda »

daweTDS: nejspíše myslíš Meyle:-)
begby
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 15.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od begby »

Díky pánové ... lemforder vyhrál :) tož uvidíme ...
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#6 Příspěvek od DaweTDS »

jj Meyle... Ten Lemfotder je nejlepší.. Budeš pokojenej.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#7 Příspěvek od madmarty »

Lemforder a po cca 60-65tis je v řiti jak Baťa s dřevákama.

Lemforder do prvovyroby a do druhovyroby je rozdil.

Stejne jako u vsech jinych vyrobcu, kteri dodavaji do prvovyroby.


Asi bych volil Meyle HD kde davaji zaruku bez omezeni km, pouze tedy casovou. Ten kdo najede hodne po dobu zaruky, mel by mit moznost je vyreklamovat. Nebavi me kazdej rok delat podvozek :(


Na jinem aute (neBMW) originalni tlumice cca 250tis km, znackova druhovyroba 60tis km, original cca 80-90tis km. Cim to ze originalni z prvovyroby vydrzely tak dlouho ? Stejny ridic, stejne cca naklady a cca stejne cesty. Podobnou zkusenost mam na vice autech ruznych znacek.

Po navsteve jedne nejmenovane vyroby v CZ, kde delaji dily do prvovyroby i do druhovyroby jsem videl ze se udela serie dilu, proste jedna velka varka, potom se urcity pocet otestuje "procesem zjisteni kvality" a bud to jde do prvovyroby nebo druhovyroby :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#8 Příspěvek od Misanek »

Dnes už člověk opravdu neví, co by měl vybrat. Naopak i na HD díly jsem četl negativní recenze a více přecejenom lidi všeobecně mají lepší zkušenosti s lmi.

Případnou reklamaci bych úplně jako určitý benefit rozhodně nebral, poněvadž všichni jistě víme, jak to většinou skončí - vyjádřením, že díl byl namontován neoborně a hotovo. Člověk se s tím akorát bude muset srát nejenom aby daný díl vypreparoval z auta a po dobu záruky stejně pořídil další kus (to by musel tak jako tak udělat), ale spíše mi jde o balení dílu, nutnosti jít na poštu, vypisování nějakého reklamačního protokolu...

Je fakt, že má e34 jsem měl HD vše, co šlo sehnat a nějaký problém jsem nezpozoroval. Nicméně taky jsem s tím autem jezdil jenom rok od výměny, což taky není moc vypovídající hodnota (cca 40t km). Každopádně dnes už bych asi radši šel do lmi.
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

#9 Příspěvek od Jergus »

Moje zkušenost je taková, že zatímco Meyle díly jsou opravdu mizerný, Meyle HD jsou už jen velmi podprůměrný. Už mě ani nenapadne o něčem podobném uvažovet, jsou to vyhozený peníze. Tak si vyber... :-) Jestli to chceš zítra prodat tak tam dej cokoli, jestli chceš jezdit i za půl roku, tak LMI a nebo originál...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od Misanek »

Mám za to, že se tady bavíme o opravě, která má něco vydržet. Jinak je možnost tam dát starline a hotovo :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#11 Příspěvek od Filozof »

hehe ptám se kluků na dílně co doporučujete ...máte všichni BMW a několik BMW sem přijede do týdne a oni prej je to jedno všechno se to ser... stejně neco vydrží o pár tisíc víc a něco méně ....takže si kup co chceš ...snad jen originál vydrží o něco déle ...takže pokud origo např 100-140tis tak ostatní kolem 50-60tis ... tak si vyber ...

Prej je vše jeden šunt ... mimo originál. :lol:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#12 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Dnes už člověk opravdu neví, co by měl vybrat. Naopak i na HD díly jsem četl negativní recenze a více přecejenom lidi všeobecně mají lepší zkušenosti s lmi.

Případnou reklamaci bych úplně jako určitý benefit rozhodně nebral, poněvadž všichni jistě víme, jak to většinou skončí - vyjádřením, že díl byl namontován neoborně a hotovo. Člověk se s tím akorát bude muset srát nejenom aby daný díl vypreparoval z auta a po dobu záruky stejně pořídil další kus (to by musel tak jako tak udělat), ale spíše mi jde o balení dílu, nutnosti jít na poštu, vypisování nějakého reklamačního protokolu...

Je fakt, že má e34 jsem měl HD vše, co šlo sehnat a nějaký problém jsem nezpozoroval. Nicméně taky jsem s tím autem jezdil jenom rok od výměny, což taky není moc vypovídající hodnota (cca 40t km). Každopádně dnes už bych asi radši šel do lmi.


Nerad se i zde poustim do diskuze s tebou, ale jsi jediny kdo napsal nazor k reklamaci, takze tedy s tebou :)

Osobne s RMA mam dobre zkusenosti, ale jen diky predeslym spatnym. Pokud bych koupil Meyle HD tak jen tam jde prodejce dodrzuje nadstandardni delku zaruky a ta je bez omezeni km, myslim ze to bylo na 3, nebo 5 let, ted uz nevim presne. Jelikoz to kilco +/- rocne udelam, tak pokud mi nevydrzi 300tis km, pujdu je reklamovat. Aby prodejce mohl zamitnou zaruku z duvodu nedodrzeni montazniho postupu, bude se s tim sam nejak vyporadat, bude muset prokazat ze tomu tak bylo. Budu-li mit doklad o montazi z průmerne obycejneho servisu, nemusi to byt jen BMW, ale takovy kde vse delaji oficialne a jsou k tomu opravneni, tak prodejce dilu ma smulu. Pokud sve vlastni zarucni podminky odmitne dodrzet, tak bude vyzvan ke splneni pisemnou formou a upozornen ze RMA prevezme advokat. Pokud nebude reagovat, tak si to prevezme advokat a ja si jdu koupit dily nekam jinam. Tak do roka je to vyrizene, budu mit zaplacene dily v puvodni cene, k tomu neco na kafe a advokat ma take vydelano, pripadne i soudni znalec.

Opakovane pri RMA vyzkouseno a ve vetsine pripadu prodejce RMA vyresi drive nez to dojde k soudu. Krom jednoho pripadu kdy prodejce/servis mel takovych problemu ze sve s.r.o. prevedl na bezdomovce, sidil cla z dovozenych aut, vybiral na zalohach penize od zakazniku atd., neresil RMA. V dobach davnych by visel, dnes se mu nic nestane.

Neni to jen o straseni prodejcu a servisu, ci poskytovatelu cehokoliv jineho, ale je to proto ze pokud tento prodejce/servis uvidi ze i zdanlive malicky a neskodny zakaznik jej umi klepnout pres prsty, tak si to proste uz nedovoli. Nejen vuci tomu konkretimu zaaznikovi, ale vetsinou i k hromade dalsich. Pokud vsichni budou dusledni a budou trvat na svych pravech (i povinnostech) bude to casem o neco lepsi nez to je.

Samozrejme tohle vse patri k tem dilum kde vyrobce poskytuje zaruku bez omezeni km a je pouze casova.

Jelikoz nekomu LMI vychazi treba vymena jednou za 7-8 mesicu, tak i presto ze Meyle HD muze byt mene kvalitnejsi, muze byt v dusledku levnejsi jen to stoji cas a nervy.

Jinak asi nejlepsi ty LMI, samozrejme po orig :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od Misanek »

Vidíš to, já si ani nevšiml že reaguji na příspěvek mého oblíbence :lol:

Jo, všechno je to pěkné a v zásadě máš bez pochyby pravdu, nicméně v praxi mi ukaž aspoň pět lidí z tohohle fóra, kteří by měli nervy a čas tohle řešit s právníkem, případně soudem kvůli např. ramenu za 1800 Kč. Já osobně bych tomu teda čas obětovat nechtěl. Nehledě na to, že člověk o5 musí vadné rameno demontovat, sepsat rma a celé tohle zabalit a poslat dodavateli, sehnat si mezitím jiné rameno aby mohl jezdit a následně v lepším případě úspěšné reklamace výměnu absolvovat znova, tzn. další čas pod autem či v servisu.
Taky je dobré si uvědomit, že spousta lidí tady z fóra si takovéto díly mění sama doma, tudíž by museli někde shánět potvrzení o odborné montáži, což by jim taky kdejaký servis nedal a kdyby ano, určitě by to také nebylo zadarmo.

Takže teď co je lepší? Koupit HD díly, o kterých už teď spousta lidí tvrdí, že šly s kvalitou rapidně dolů a pak řešit takhle reklamaci a stejně nutnost koupit daný díl nový, aby vozidlo bylo provozuschopné po dobu reklamačního řízení, nebo radši rovnou koupit lmi, které si (snad) dlouhodobě tak nějak svou kvalitu stále drží a prostě doufat v to, že si člověk nevylosoval zrovna páteční kus?

Já osobně v tom mám jasno - lmi.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#14 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Vidíš to, já si ani nevšiml že reaguji na příspěvek mého oblíbence :lol:

Jo, všechno je to pěkné a v zásadě máš bez pochyby pravdu, nicméně v praxi mi ukaž aspoň pět lidí z tohohle fóra, kteří by měli nervy a čas tohle řešit s právníkem, případně soudem kvůli např. ramenu za 1800 Kč. Já osobně bych tomu teda čas obětovat nechtěl. Nehledě na to, že člověk o5 musí vadné rameno demontovat, sepsat rma a celé tohle zabalit a poslat dodavateli, sehnat si mezitím jiné rameno aby mohl jezdit a následně v lepším případě úspěšné reklamace výměnu absolvovat znova, tzn. další čas pod autem či v servisu.
Taky je dobré si uvědomit, že spousta lidí tady z fóra si takovéto díly mění sama doma, tudíž by museli někde shánět potvrzení o odborné montáži, což by jim taky kdejaký servis nedal a kdyby ano, určitě by to také nebylo zadarmo.

Takže teď co je lepší? Koupit HD díly, o kterých už teď spousta lidí tvrdí, že šly s kvalitou rapidně dolů a pak řešit takhle reklamaci a stejně nutnost koupit daný díl nový, aby vozidlo bylo provozuschopné po dobu reklamačního řízení, nebo radši rovnou koupit lmi, které si (snad) dlouhodobě tak nějak svou kvalitu stále drží a prostě doufat v to, že si člověk nevylosoval zrovna páteční kus?

Já osobně v tom mám jasno - lmi.



Ano, jak pro koho. Já si doma na BMW neměním skoro nic. Dílnu nemám, auto je nízký že tam nestržím ani hever. S tím autem jezdím denně a nemůžu si dovolit to nechat rozdělaný protože něco nejde povolit, nebo něco utrhnu atd., případně že nevím jak na to. Taky měním celou nápravu, přesněji všechna ramena a čepy najednou. Pokud to neudělám tak díky větším nájezdům bych jezdil do servisu neustále. Takže mě by se Meyle HD vyplatily.

Další skupina je jak píšeš. Přendavají si to doma, nebo mají menší nájezdy, případně oboje. Tam to moc smyslu nemá.

Dalo by se říct že i Starline najde své uplatnění. Jsou lidi jenž najedou třeba 2tis km ročně, mají auto o hmotnosti 1000kg a pod kapotou 50-60k. Starline splní jejich požadavky.


Dívám se na to tak, že pokud Meyle u HD dokáže propagovat kvalitu tím, že poskytuje (myslím) 5 let záruky a to bez omezení km, toto si počítá do ceny, tak proč to po nich nepožadovat. Možná mě někdo upřesní, ale pokud dám předek i zadek vše HD tak budu na dílech kolem 20-25tis Kč ? Když to jednou za rok celé vyměním a původní vyreklamuju, tak budu jezdit 5 let na jednu sadu. Otázkou zda to auto ještě budu mít :) Ale vždy jde ta nová vyreklamovaná prodat. Nebylo to myšlený tak, že když jedno rameno odejde první, tak nechám vyndat a RMA s tím že dočasně dám rameno jiné. Ale bylo to myšleno tak, že pokud je nájezd ročně vyšší než cca životnost těch dílů, ale výrobce garantuje že 5 let vydrží, tak to vyreklamuju komplet celé, tedy demontáž by se dělala stejně.

Na fórech, různých i ne BMW, jsem četl že Meyle HD vydrží 40-100tis km. Jistě dle auta, dle provedení dílů atd. Sám jsem si teď vyzkoušel že LMI není žádný zázrak. A to nemám 18" nebo nižší profily a do Brna (D1) jezdím minimálně :) Nechtěl jsem riskovat žádný xindly, proto jsem vzal LMI, origoš zase vzhledem k stáří auta a stavu tacho nemělo smysl. Teď otázkou zda by to bývalo nebylo lepší.

Původní tazatel myslím neuvedl kolik najede atd. Ale pokud sem své zkušenosti napíšou všichni, tedy jak ti co najedou málo tak ti co najedou hodně, určitě si z toho nějaký průměr udělá.


Trošku ustřelím bokem, ale ne moc daleko od tématu. V servisech kde mě zkusili natáhnout, nebo nějak ojebat si to už nedovolí. Správně mají při přebírání vozidla udělat předávací protokol a vše zaznamenat. Tedy stav paliva, povinnou výbavu, poškození vozidla, stav tacho atd. V jednom servisu mi vrátili auto s rozbitým čelním sklem s tím že to bylo. Odmítli cokoliv řešit. Jenže měli smolíka že auto se tam dalo v zimě když se solilo. Auto tam bylo celkem 4 měsíce. Soudní znalec se vyjádřil tak, že lze cca určit stáří praskliny, vznik a i to zda se s tím jezdilo nebo ne. Plus to že v zimně když solí tak by se to dostalo do praskliny. Najednou se vše obrátilo a vedoucí servisu byl řešení situace přístupný. On to sice nerozbil, ale nikdo z jeho podřízených pracovníků se nepřiznal (dle stop a rýh na skle jim na to něco spadlo) ale odpovědnost nese vedoucí servisu. Sklo vyměnili. Shodou okolností na jiném autě nedotáhli rameno, nebo mi do jiného auta původní podvozkové díly naházeli do kufru na béžový polstrování. Takže si to zase pěkně vyčistili. Případně další že jsem objednal výměnu X dílů, ale mechanik se rozhodl že vše neudělá protože to není třeba. Ovšem bylo, závada zůstala. Takže si to udělali znovu a celé. nebo výměna vzduch filtru na E61. Mechanik nevěděl kde filtr je, neuměl ho vyměnit, tak mu jdu poradit což se mu nelíbilo. Když to bylo už přes hodinu, tak jsem mu došel říct jak to má udělat, s tím že to sám doma na zahradě dělám 20 minut,takže žádnou hodinu rozebírání a pátrání platit nehodlám. Na oplátku mě v mé nepřítomnosti začal urážet, za to že co jsem mu řekl. Ale slyšet byl. Takže se to opět hezky vyřešilo, to prase na mé auto už nikdy nesáhne a jeho neschopnost jsem neplatil.


Když tam přijedu dnes rovnou si mě bere vedoucí, obhlédneme auto, řeknu mu co chci provést. Pokud nastane situace že něco nejde povolit, nebo cokoliv jiného, tak pro mě dojde a ukáže mi to. Domluvíme se na místě jak pokračovat. Od té doby je klid, vše je jak má být. Vedoucí je sám zaměstnanec a jeho podřízení jsou mu dodávání vedením. Takže chudák že tam s tím materiálem musí pracovat.

Je to sice pracné, ale pokud se na to člověk nevykašle má tu moc něco změnit. U malých soukromníků to nepůjde, protože na ně nejsou páky v podobě vedoucích, nebo majitelů.

Takhle to jde praktikovat se vším a bude líp. Nebojte se reklamovat věci pokud jste přesvědčení že reklamace je oprávněná. Pokud prodám něco co má vydržet 5 let, tak to vydržet musí nebo RMA ;-)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#15 Příspěvek od Misanek »

Je super, že jsi tak šikovný :wink:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#16 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Je super, že jsi tak šikovný :wink:


Holt někdo není mamrd který si nechá vrátit reklamovaný předmět jen protože prodejce nechce mít starost, nebo náklad. Někomu ty hračky neplatí papínek. Hlavně nebrat osobně, není zájem se s tebou dohadovat o nesmyslech.

Pokud dodržení záruky budou požadovat všichni, tak určitá témata v diskuzích budou zbytečná.
Odpovědět