Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě BMW 325i automat E46 nebo E90?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Gabriel88
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 02.02.2014 01:00

#1 Příspěvek od Gabriel88 »

Zdravím

omlouvám se předem, pokud je toto téma v jiné kategorii, než má být.

Uvažuji o koupi BMW s motorizací 325i v automatu, ale stále se nemohu rozhodnout, zda E46 10/2003 nebo E90 05/2005.

Proč zrovna automat? Jsem 12 let po amputaci nohy.

Přemýšlím výhradně o dovozu z Německa. Stále váhám, zda se E90 vyplatí, když jsem se dozvěděl, že E90 má občas problémy se zamykáním dveří. Kvůli klasice bych volil E46, ale také se nemohu rozhodnout kvůli převodovce. Jde mi výhradně o možnost sekvenčního řazení, které je sice v obou verzích, ale netuším, která z nich je spolehlivější , proto se obracím na znalce BMW s radou.

Poraďte mi, prosím :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od matiz »

E9x je konstrukcne modernejsi auto ktere je rozhodne ovladatelnejsi, prijemnejsi nez e46. Ma svoje male mouchy, jako kazde bmw nebo jakekoliv jine auto. Rekl bych ze ty zamky nejsou nijak zvlast problem. E46 bych rekl ze je uz daaavno za zenitem a e9x tam milovymi kroky kraci :D
Gabriel88
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 02.02.2014 01:00

#3 Příspěvek od Gabriel88 »

Díky :)

a jak je to se spolehlivostí převodovek, jsou u obo modelů bezproblémové repase automatu?

Na fórech jsem pročítal diskuze i o poloautomatech SMG, ale nedočetl jsem se přesně, co to má za mouchy kromě netěsnosti, spojkového válce a taky, že nikdo neví co s tim :( ale stále mám brouka v hlavě, zda by to byla lepší volba než automat, ale celá hydraulická pumpa stojí cca 4 000 € +/- :( což do toho ivestovat nehodlám :-/
Aegis
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 06.10.2013 00:00

#4 Příspěvek od Aegis »

Zkus si zavolat přímo na msíto, kde ty převodovky dělají, třeba tu http://www.prevodovky-brno.cz/kontakty/
Gabriel88
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 02.02.2014 01:00

#5 Příspěvek od Gabriel88 »

Díky... zkusím se mrknout na stránky a poradit se s nimi :)
raging
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: ned 28.06.2009 00:00
Bydliště: Olomouc a Bouzov

#6 Příspěvek od raging »

pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#7 Příspěvek od pragdejf »

Nakonec zlata e46, maximalne bude zrat olej, ale s m54 by to melo pri bezny a davno prozkoumany udrzbe vicemene jezdit na veky.
Bullit
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 29.09.2011 00:00

#8 Příspěvek od Bullit »

Byl bych pro e46ku, bude spolehlivější. Jediné v čem bude e90 lepší je sekvenční řazení... Teď už záleží na tobě čemu dáš přednost :)
Gabriel88
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 02.02.2014 01:00

#9 Příspěvek od Gabriel88 »

V tom případě bych volil E90, jde mi hlavně o sekvenci :) kdybych využíval pouze automat, tak se zblázním :D i když E46 je taková jak bych to řekl, tvarem taková klasika se zachovalým vzhledem originálního BMW :)

Do ted jsem jezdil v manuálech, které mi předělávali v poloautomat. Měl jsem jednotku s táhlem na spojkový pedál a fotobuňku, která snímala přítomnost ruky na řadičce a volant oběma rukama držet neumím :D mívám pak špatný odhad pravého boku auta.

Jen se mi už několikrát stalo, že mi celá úprava zmagořila přes každou zimu, at už auto bylo kdekoliv a jednou jsem musel s důvěrou v sebe jet i do centra Prahy z Plzeňska. Musel jsem se naučit šlapat spojku hned ze dne na den :D a zatím dobrý, dokud jsem častěji nestál v kopci na křižovatkách. Jednou rukou řadit + páka na plyn a brzdu a nohou šlapat spojku, začal jsem z toho mít takový guláš, že bych to nikomu nedoporučil.

Jen tak pro zajímavost... Jednou nevýhodou je, že člověk nesmí mít ruku pořád na páce a tak jsem si nevěděl rady, kam tu ruku dát, tak jsem se naučil při jízdě držet ruční brzdu :D
Odpovědět