Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Motor benzín E90-1
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Urcite sestivalec, davaly se dva typy, starsi n52 (30i ma vykon 190kW, 25i ma jeste obsah cca 2,5l) ma jeste neprime vstrikovani, obcas mel problemy s hydrostely (nesmi za studena cvakat).
Novejsi n53 (30i ma 200kW, 25i ma obsah 3l) ma jiz prime vstrikovani, mel by mit nizsi spotrebu, ale pokud neco odejde na palivove soustave, je to o dost drazsi..
edit: nevsiml jsem si, ze ma byt auto urceno primarne do mesta.. Potom zalezi na delce tras, sestivalec se o neco dele ohriva, ctyrvalec bude mit ve meste o neco nizsi spotrebu..
Novejsi n53 (30i ma 200kW, 25i ma obsah 3l) ma jiz prime vstrikovani, mel by mit nizsi spotrebu, ale pokud neco odejde na palivove soustave, je to o dost drazsi..
edit: nevsiml jsem si, ze ma byt auto urceno primarne do mesta.. Potom zalezi na delce tras, sestivalec se o neco dele ohriva, ctyrvalec bude mit ve meste o neco nizsi spotrebu..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
Obecně mně bmw projevem čtyřválců nechytlo za srdce. 20i je minimum(aspoň nějaký vykon chceme ne?) ale jezdit s tím pod 8 není ani zábava ani uplně jednoduchý. Za mně 335(x)i. Jako i 325i a 330i jsou dobrý, ale 25i mně neláká když prakticky za stejný náklady jezdí 30i a má to už zase o něco lepší výkon rezervu. No a naproti tomu 35i má sice turba, ale nedostávaj nějaký šílený kouř, když rozdíl motoru bez a s 2 turby je 30 ps, jsou tam na krouťák ať to jede pořád. Sám nad tím uvažuji a 35i je pro mně nej volba, jen pořád počítám jestli se mi chce do toho když mám měsíční nájezd 2-3 tis km a jestli ne raději ropu a nějakou starší hračku na vyblbnutí k tomu, ale to už je moje problematika....
sorry, nechci se do toho plest, ale doporucit nekomu, kdo bude jezdit primarne po meste 335i... mi neprijde jako uplne dobra rada.
na miste tazatele bych taky sel cestou 4-valce (i kdyz osobni zkusenot z E90 nemam). Mel jsem 325ix (n52) a to bylo po meste a kor v zime schopny jet kolem 15l... pro nekoho to muze bejt malo, mne se to zdalo moc. 4-valce budou po meste urcite do 10...
na miste tazatele bych taky sel cestou 4-valce (i kdyz osobni zkusenot z E90 nemam). Mel jsem 325ix (n52) a to bylo po meste a kor v zime schopny jet kolem 15l... pro nekoho to muze bejt malo, mne se to zdalo moc. 4-valce budou po meste urcite do 10...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
Hele jako já mám zkušenost s 320i která jezdila ve městě tak z 20% a jinak okresky cca 60% a dálnice 20% a průměr pořád nad 8mi. Jakoby vždycky je to o tom, co od toho člověk chce a čeká... Pokud chci auto na lítaní po městě, čistě přesuny, jsou tady jiné zajímavější možnosti, ale pokud to není úplně zarytý BMW fan, bude 335i zbytečná a hlavně je fakt, že jsem to nějak nezaregistroval, že se má jednat o městské vozítko. 
Asi bych stejně ale doporučil alespoň 325i přece jen 6ti vál je 6ti vál, kultivovaný, něco výkonu má a spotřeba oproti 320i bude můj odhad ve městě kolem 2l/100km rozdílu, což třeba za rok udělá 6 000,- a to podle mně jde přežít...

Asi bych stejně ale doporučil alespoň 325i přece jen 6ti vál je 6ti vál, kultivovaný, něco výkonu má a spotřeba oproti 320i bude můj odhad ve městě kolem 2l/100km rozdílu, což třeba za rok udělá 6 000,- a to podle mně jde přežít...
považuju se za fandu bmw a i proto bych na tento režim jízdy (hlavně město) 6-ti vál nebral... přišlo by mi, že ho trápím. dýl se ohřejvá, je náročnější na provoz atd.
kdybych aspon mel vizi, že se o víkendu pujdu projet někam...
...vlastně jsem svůj 6-ti vál prodal proto, že se změnil režim, jak jsem s ním jezdil. Misto jízd mimo město to bylo hlavně skákání po městě a mě ho prostě bylo líto....
kdybych aspon mel vizi, že se o víkendu pujdu projet někam...
...vlastně jsem svůj 6-ti vál prodal proto, že se změnil režim, jak jsem s ním jezdil. Misto jízd mimo město to bylo hlavně skákání po městě a mě ho prostě bylo líto....
- scooter_x
- Registrovaný
- Příspěvky: 523
- Registrován: ned 15.05.2011 00:00
- Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Nechci rýpat, ale proto teď jezdíš v naftě, jo?blackwhit píše:...vlastně jsem svůj 6-ti vál prodal proto, že se změnil režim, jak jsem s ním jezdil. Misto jízd mimo město to bylo hlavně skákání po městě a mě ho prostě bylo líto....

BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
.mno...scooter_x píše:Nechci rýpat, ale proto teď jezdíš v naftě, jo?blackwhit píše:...vlastně jsem svůj 6-ti vál prodal proto, že se změnil režim, jak jsem s ním jezdil. Misto jízd mimo město to bylo hlavně skákání po městě a mě ho prostě bylo líto....

Ahoj,
ja bych ti doporucil aby sis nekupoval E9x a benzinove motory N51, N52 nebo N52K
Duvodem jsou caste zavady typu:
- vysoka spotreba oleje
- cvakaji hydrostely. Castecne resi draha vymena vsech s novym designem, ale uplne odstranit se to podarilo novym designem cele hlavy kde nedochazi k zavzdusnovani a je lepsi plneni zdvihatek .
viz. detailni popis zavady zde:
http://www.rtsauto.com/bmw-e90-valve-tr ... ticknoise/
- praskaji hlinikove srouby ve ventilovem viku a v hlave motoru
ja bych ti doporucil aby sis nekupoval E9x a benzinove motory N51, N52 nebo N52K
Duvodem jsou caste zavady typu:
- vysoka spotreba oleje
- cvakaji hydrostely. Castecne resi draha vymena vsech s novym designem, ale uplne odstranit se to podarilo novym designem cele hlavy kde nedochazi k zavzdusnovani a je lepsi plneni zdvihatek .
viz. detailni popis zavady zde:
http://www.rtsauto.com/bmw-e90-valve-tr ... ticknoise/
- praskaji hlinikove srouby ve ventilovem viku a v hlave motoru
mike-ee píše:A 4l/100 cca 1300 rozdíl a požitek a náklady na servis ropy? Ale uznávám že 4vál v naftě ještě smysl má, v benzinu dle mně ale nikoliv, tam může bylt ten rozdíl tak 2l/100 a když se budu chůt projet tak zapláču.
Jako treba me se to celkem vyplatilo. Servisnlevnejsi (min litru oleje a zadny dolejvani mezi intervalem) a na PHM jsem usetril 16tisic a jeste to neni ani rok...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
Míň litrů oleje? O kolik litr? Dolejvání mezi intervalem no dejme tomu i kdyby to udělalo 500,- Náklady na phm jsou závislé na počtu km u těch 10 tis km to není tolik a hlavně jak sám píšeš, ještě to není ani rok. Uvidíš kolik to bude za 3 roky. Já vím že mně při 30-40 tis km se mi nafta celkem vyplatí, ale u jízd po městě ročně do 10tis km bych naftu nebral prostě.
mike-ee píše:Míň litrů oleje? O kolik litr? Dolejvání mezi intervalem no dejme tomu i kdyby to udělalo 500,- Náklady na phm jsou závislé na počtu km u těch 10 tis km to není tolik a hlavně jak sám píšeš, ještě to není ani rok. Uvidíš kolik to bude za 3 roky. Já vím že mně při 30-40 tis km se mi nafta celkem vyplatí, ale u jízd po městě ročně do 10tis km bych naftu nebral prostě.
zatím jsem najel ca 14.000... takový 2 - 3 tis. ještě dám než to bude rok, co mam 118d. u N52 jsem olej dolejval tak po 1500km...

jako čistě na město s občasným výletem bych taky bral spíš benzín...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Docela s tím souhlasím a nevím, proč se je potřeba hádat proti faktům..blackwhit píše:mike-ee píše:A 4l/100 cca 1300 rozdíl a požitek a náklady na servis ropy? Ale uznávám že 4vál v naftě ještě smysl má, v benzinu dle mně ale nikoliv, tam může bylt ten rozdíl tak 2l/100 a když se budu chůt projet tak zapláču.
Jako treba me se to celkem vyplatilo. Servisnlevnejsi (min litru oleje a zadny dolejvani mezi intervalem) a na PHM jsem usetril 16tisic a jeste to neni ani rok...

Stejně tak Jičín atd. 10tis./rok stačí čtyřvál, motory jsou čímdál silnější stejně k tomu trend downsizingu spěje. Nevim, zase R6 uživit na takovým nájezdu není hrozný, ale čistě na městské cukačky zbytečně trpí, žere a je nevyužitej.

Totic píše:Docela s tím souhlasím a nevím, proč se je potřeba hádat proti faktům..blackwhit píše:mike-ee píše:A 4l/100 cca 1300 rozdíl a požitek a náklady na servis ropy? Ale uznávám že 4vál v naftě ještě smysl má, v benzinu dle mně ale nikoliv, tam může bylt ten rozdíl tak 2l/100 a když se budu chůt projet tak zapláču.
Jako treba me se to celkem vyplatilo. Servisnlevnejsi (min litru oleje a zadny dolejvani mezi intervalem) a na PHM jsem usetril 16tisic a jeste to neni ani rok...Sice mě diesel pořád nepřesvědčil skrz zvukovej projev a smrad kterej dělá (protože to k luxusnímu autu nepatří), ale když je technika v pořádku vydrží bez investic pár let. Ale je fakt, že k 1er to je lehký auto stčí R4 benzinek.
Stejně tak Jičín atd. 10tis./rok stačí čtyřvál, motory jsou čímdál silnější stejně k tomu trend downsizingu spěje. Nevim, zase R6 uživit na takovým nájezdu není hrozný, ale čistě na městské cukačky zbytečně trpí, žere a je nevyužitej.
jj, souhlas... proto jsem vlastně psal na začátku, protože mi přišlo pro někoho, kdo bude jezdit po městě, úplně zbytečný až skoro nemístný dávat mu jako nejlepší volbu 335i
Atila píše:Mne prijde nemistny na jezdeni po meste kupovat E90. Jizdni vlastnosti stejne ve meste neoceni a ve vsem ostatnim je ve meste E90 horsi nez normalni nepremiovka s nizsi kupni cenou a servisnimi naklady. Motor uz je dle meho nazoru sekundarni zalezitost.
tak to zas já chápu... prostě chce BMW, protože je to jeho srdcovka... jasný, že rozum by volil něco jinýho...
