Ahoj, náhodou jsem si všiml že když dám plný rejd klesnou mi otáčky motoru (dost znatelně). Asi tak že když stojím na místě, zařazený neutrál točka cca 800-1000 dám plný rejd a padá pod 500.
Je to problém nebo normální věc? A jestli je to problém co s tím.
To se chová u E36 servočerpadlo nucený volantem potažmo řidičem tlačit až na doraz, překonávat odpor a víc práce a sebere si náhle víc voltů z oběhu, než to motor zásobující altík dorovná tak to houpne. Často ještě v doprovodu kvičícího serva jelikož tam už má v krajní poloze nedostatek ATF oleje.
Z toho tady plyne jedna známá zásada - nedotáčet plnej rejd a nechat volanta 1cm od kraje.
Jo to je jasný, že otáčky se dorovnají na základě impulsu od ŘJ motoru do vstřiků atd. od čidla měření otáček kliky apod. Ale pokles proudu si myslím, že způsobuje servoČERPADLO pač je nucený prasácky tlačit na doraz hřebene a zvyšovat výkon, tzn. odběr proudu.
Já bych tu elektriku do toho moc netahal,
hydraulické servo (pumpa) si bere od někud volty jo? Prostě víc zatížíš motor na volnoběh,
Když třeba zapneš naplno větrák tak to udělá taky to je normální.
Docela jste se rozjeli chlapy.
Asi takhle první pravidlo co sem o řízení zjistil bylo "Nikdy nedávej plnej rejd" .. proto sem to kolísání otáček zjistil až teď a to čirou náhodou.
Ale z5 k tématu, mám to chápat tak že je to normální a nemusím mít strach a auto?
me to teda padne treba jenom o 50 otacek ale jo, vpodstate to normalni je, je to velka zatez na motor kterej je na volnobeh moc slabej aby to utahl bez rozhozeni.. elektrika s tim nema nic spolecnyho, je to ciste mechanickej "zahul"