Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
330ci M54B30 léčení úniku oleje
- RealD
- Registrovaný
- Příspěvky: 281
- Registrován: pát 13.07.2012 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím všechny, jak je známo, tento motor trpí na papavost oleje. M54B30
Ovšem proč to sem zakládám? Protože jestli za ty léta někdo nepřišel s tím, čím to je. Co jsem našel bylo roky staré a neaktualizované.
Mám 330ci rok 2002, najeto poctivých 204TKM, jsem druhý majitel za celou životnost auta, němec předemnou jeden pouze a staral se bych řekl dle nějaké historie co sem dostal a nebál se dávát do auta peníze, aneb dal KW podvozek za cca 30TKC a mnoho dalsiho, takze zadný pitomec co by to smrtil (snad)
Takže papá jako standard u většiny cca 1L oleje na 1000-1500km.
A jdeme hledat probém.
1) Olej. separátor
Ano, slyšel jsem o tom, tak sem pracně sudnal sání, vyndám ho a že kouknu na všechny trubky co jsou k němu připojené. Všechny čisté, průchozí, lehký bordel max či blátíčko ale maličko jen. Separátor vyndám, rozeberu tu půlku co se dá rozebrat kde je membrána a pružinka, taky nějak nebyl zabordelizován.
I tak to celé proleju čističem a osazuji zpět. Takže zde asi nemá smysl řešit závadu a zřejmě nebude.
Prý to nejvíc má za problém mít toto, protože olej lítá do sání jinak a tim pádem ho papá ve válcích.
Slyšel sem teorii o tom ho prostě vyřadit aby se to vracelo rovnou do vany nebo co, az takovy odborník nejsem. Ale sem opatrný a bojím se toto udělat a zdá se mi to jako blbost
Čím více by to mohlo být? A to jsou další body od kterých než se pustím, tak zda má někdo zkušenost nebo praxi.
2) Ovalita válců???????????
Jak jsem zmínil, motor v dobrém stavu a dle posuzovani a poměřování s ostatními perfektní kondice. Je možnost vůbec u tohoto motoru ze by ovalita stěn valcu prostě nebyla rovna a protýkal olej???
3) Stírací a další kroužky pístu?????
4) Gufera ventilů?????
A co by to ještě snad mohlo být? Nic? Motor mam doslova pěkně suchý! ALe divné bylo, ze kdyz sem sundal sání tak pod ním na motoru byly mastné fleky. Ale olej nestékal z paroží sání ani dál, nikdy pod motorem ani kapinka.
No než se do toho pustím je to cca 10-15TKC oprava, protože to je hned hlava ven, takže těsnění a srovnání, kroužky pístů, rovnou třeba nějaký hydroštel apod. znáte to.
Nebo je možné nějaké aditivum, či něco co by snížilo žravost a ověřeně funguje? Mam to auto moc rád, nechci ho zničit a nechci zase vyhazet desitky tisíc zbytečně abych zkoušel všemožné. Díky moc
Ovšem proč to sem zakládám? Protože jestli za ty léta někdo nepřišel s tím, čím to je. Co jsem našel bylo roky staré a neaktualizované.
Mám 330ci rok 2002, najeto poctivých 204TKM, jsem druhý majitel za celou životnost auta, němec předemnou jeden pouze a staral se bych řekl dle nějaké historie co sem dostal a nebál se dávát do auta peníze, aneb dal KW podvozek za cca 30TKC a mnoho dalsiho, takze zadný pitomec co by to smrtil (snad)
Takže papá jako standard u většiny cca 1L oleje na 1000-1500km.
A jdeme hledat probém.
1) Olej. separátor
Ano, slyšel jsem o tom, tak sem pracně sudnal sání, vyndám ho a že kouknu na všechny trubky co jsou k němu připojené. Všechny čisté, průchozí, lehký bordel max či blátíčko ale maličko jen. Separátor vyndám, rozeberu tu půlku co se dá rozebrat kde je membrána a pružinka, taky nějak nebyl zabordelizován.
I tak to celé proleju čističem a osazuji zpět. Takže zde asi nemá smysl řešit závadu a zřejmě nebude.
Prý to nejvíc má za problém mít toto, protože olej lítá do sání jinak a tim pádem ho papá ve válcích.
Slyšel sem teorii o tom ho prostě vyřadit aby se to vracelo rovnou do vany nebo co, az takovy odborník nejsem. Ale sem opatrný a bojím se toto udělat a zdá se mi to jako blbost
Čím více by to mohlo být? A to jsou další body od kterých než se pustím, tak zda má někdo zkušenost nebo praxi.
2) Ovalita válců???????????
Jak jsem zmínil, motor v dobrém stavu a dle posuzovani a poměřování s ostatními perfektní kondice. Je možnost vůbec u tohoto motoru ze by ovalita stěn valcu prostě nebyla rovna a protýkal olej???
3) Stírací a další kroužky pístu?????
4) Gufera ventilů?????
A co by to ještě snad mohlo být? Nic? Motor mam doslova pěkně suchý! ALe divné bylo, ze kdyz sem sundal sání tak pod ním na motoru byly mastné fleky. Ale olej nestékal z paroží sání ani dál, nikdy pod motorem ani kapinka.
No než se do toho pustím je to cca 10-15TKC oprava, protože to je hned hlava ven, takže těsnění a srovnání, kroužky pístů, rovnou třeba nějaký hydroštel apod. znáte to.
Nebo je možné nějaké aditivum, či něco co by snížilo žravost a ověřeně funguje? Mam to auto moc rád, nechci ho zničit a nechci zase vyhazet desitky tisíc zbytečně abych zkoušel všemožné. Díky moc
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Jde o konstrukční "vadu", nízký blok v kombinaci s vysokým zdvihem, ojnice během zdvihu pístu svírá málo ostrý úhel s osou válce. Nízký blok, resp. stejně vysoký jako mají ostatní M52 a M54 motory si vyžádal i nízký píst, aby kompresní poměr nebyl vyšší než 11:1. Píst, tlačen šikmo ojnicí na stěnu válce má snahu se vzpříčit.
Opravit nelze, leda výbrus válců a nové písty = ekonomický nesmysl.
Jedinou možností je prevence, nepoužívat lehkoběžné oleje 0W-30 ale 10W-40 a nebo 10W-60. Tím se možná spotřeba oleje o něco sníží.
Opravit nelze, leda výbrus válců a nové písty = ekonomický nesmysl.
Jedinou možností je prevence, nepoužívat lehkoběžné oleje 0W-30 ale 10W-40 a nebo 10W-60. Tím se možná spotřeba oleje o něco sníží.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
jj, proto M54B25 olej nezere, ikdyz je jinak stejny...
muzes dat nove krouzky, ale po chvili to zacne brat znova (musel bys dat i prebrousit valce, jak pise Francis)...
je to na zvazeni - tesneni pod hlavu+srouby, tesneni vika ventilu, gufera kliky a tesneni vany, mozna uz rovnou i lagry kliky (prebrousit? prevazit?), krouzky a vybrus = pokud si vse budes delat sam, hadam 10tis? pokud to das do servisu, hádám klidne 30tis+
muzes dat nove krouzky, ale po chvili to zacne brat znova (musel bys dat i prebrousit valce, jak pise Francis)...
je to na zvazeni - tesneni pod hlavu+srouby, tesneni vika ventilu, gufera kliky a tesneni vany, mozna uz rovnou i lagry kliky (prebrousit? prevazit?), krouzky a vybrus = pokud si vse budes delat sam, hadam 10tis? pokud to das do servisu, hádám klidne 30tis+
“Ability is what you're capable of doing.”
ty jsi tam dal zpátky ten starý separátor?RealD píše: 1) Olej. separátor
Ano, slyšel jsem o tom, tak sem pracně sudnal sání, vyndám ho a že kouknu na všechny trubky co jsou k němu připojené. Všechny čisté, průchozí, lehký bordel max či blátíčko ale maličko jen. Separátor vyndám, rozeberu tu půlku co se dá rozebrat kde je membrána a pružinka, taky nějak nebyl zabordelizován.
I tak to celé proleju čističem a osazuji zpět. Takže zde asi nemá smysl řešit závadu a zřejmě nebude.


- RealD
- Registrovaný
- Příspěvky: 281
- Registrován: pát 13.07.2012 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nešlo o to, "být líto litru" ale to, že tomu separátoru nic nebylo! Ta guma nebyla vytvrdlá, byla měkká, lehce se ohýbala. A když nebyl přicpanej ani z jednoho vývodu/vchodu tak z toho patrně plyn, že pouští jak má? Proto sem ho neměnil, nebo se mílím? A ne, nepopraskali, asi uz to nekdo dělal, ale nebyl to vůbec problémpaca píše:ty jsi tam dal zpátky ten starý separátor?RealD píše: 1) Olej. separátor
Ano, slyšel jsem o tom, tak sem pracně sudnal sání, vyndám ho a že kouknu na všechny trubky co jsou k němu připojené. Všechny čisté, průchozí, lehký bordel max či blátíčko ale maličko jen. Separátor vyndám, rozeberu tu půlku co se dá rozebrat kde je membrána a pružinka, taky nějak nebyl zabordelizován.
I tak to celé proleju čističem a osazuji zpět. Takže zde asi nemá smysl řešit závadu a zřejmě nebude.ti bylo líto dát cca tisícovku za nový?
v tom separátoru je gumová membrána, která časem tvrdne a pak separátor přestává plnit svoji funkci a divím se, že ti nepopraskaly ty "husí" krky když si je dával zpátky, většinou jsou vyhřáté a rády praskají
- RealD
- Registrovaný
- Příspěvky: 281
- Registrován: pát 13.07.2012 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To je hodně smutné zjištění :'( to snad kvůli tomu prodám, auto je libovka jinak, ale to srdce mě štve. Kazdopadně co se týká oleje, dával se Meyle 5W-40 a uz sem ujel skoro 10TKM takze uz tak pětkrát dolitý castrol fst 5w-40.Francis píše:Jde o konstrukční "vadu", nízký blok v kombinaci s vysokým zdvihem, ojnice během zdvihu pístu svírá málo ostrý úhel s osou válce. Nízký blok, resp. stejně vysoký jako mají ostatní M52 a M54 motory si vyžádal i nízký píst, aby kompresní poměr nebyl vyšší než 11:1. Píst, tlačen šikmo ojnicí na stěnu válce má snahu se vzpříčit.
Opravit nelze, leda výbrus válců a nové písty = ekonomický nesmysl.
Jedinou možností je prevence, nepoužívat lehkoběžné oleje 0W-30 ale 10W-40 a nebo 10W-60. Tím se možná spotřeba oleje o něco sníží.
Rika se, ze 10W-60 se dlouho zahřívá a spíš kurvy motory ne? Je spis na neustálou kosu po dlouhém hřání nez se rozjedu, ale ja mam kratky trasy po ranu do prace, proto mam benzin.
A dal sem 10W-60 v minulosti do M50B25 a M62B44 a prislo mi, ze se to zhorsilo a olej víc teklo pac je tekutější než 5W40 ktery vic drzi? nebo se pletu?
- RealD
- Registrovaný
- Příspěvky: 281
- Registrován: pát 13.07.2012 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ještě jeden dotaz, začne se spotřeba zvyšovat pokud bude auto dostávat kosu do skoro omezovače? Samozřejmě se zahřátým motorem a nejsem zavodník, nechovam se "zběsile a rychle" ale zase jednou za čas kdyz jedem na auto akci, chci si parkrát zablbnout, zasmykovat okruh nebo dát sprint...Jde mi o to, jestli mohu použít výkon v plném potenciálu, proto sem si to taky kupoval, že občas dostane za uši
- RealD
- Registrovaný
- Příspěvky: 281
- Registrován: pát 13.07.2012 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Spíš bych čekal odpovědi na mé dotazy k tématu se bavit
Ten motor vadný není. Trpí tím všechny co jsem si pročítal E46club, kazdy to ma jinak ale sejde se to průměrně stejně. cca 1000-2000km a 1L oleje. Jinak jede jak pila, poměřeno proti par stejnym autům a nedali tohleto.
M3 interiér funglovka full, M3 brzdy, stavitený sportovní KW podvozek, xenony, bez koroze, po celolaku před pár lety - origo barva. Z něměcka 1. majitel, já druhý. 204TKM, rok 02
Je opravdu v perfekt stavu, nikde nic nechčije, vše funguje, diag bez chyb, krom bagů spolujezdce (známá chyba)
Představa asi 190TKC, ale je to škoda, auto je dobry a snazim se najit jak ten olej zmirnit. Ani za mnou nehulí, nic

Ten motor vadný není. Trpí tím všechny co jsem si pročítal E46club, kazdy to ma jinak ale sejde se to průměrně stejně. cca 1000-2000km a 1L oleje. Jinak jede jak pila, poměřeno proti par stejnym autům a nedali tohleto.
M3 interiér funglovka full, M3 brzdy, stavitený sportovní KW podvozek, xenony, bez koroze, po celolaku před pár lety - origo barva. Z něměcka 1. majitel, já druhý. 204TKM, rok 02
Je opravdu v perfekt stavu, nikde nic nechčije, vše funguje, diag bez chyb, krom bagů spolujezdce (známá chyba)
Představa asi 190TKC, ale je to škoda, auto je dobry a snazim se najit jak ten olej zmirnit. Ani za mnou nehulí, nic
- Přílohy
-
- 11702964_10205920645393488_8472408392762796746_n.jpg (76.16 KiB) Zobrazeno 4182 x
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Se spotřebou oleje se můžeš jen smířit, řešení má nesmyslný poměr vynaložených nákladů a získaného zlepšení.
Jak píšeš, trpí tím všechny tyto motory, některé více a některé méně. Časem se k tomu dopracuje asi každá M54B30, záleží na způsobu používání používaném oleji, za jak dlouho.
Jak píšeš, trpí tím všechny tyto motory, některé více a některé méně. Časem se k tomu dopracuje asi každá M54B30, záleží na způsobu používání používaném oleji, za jak dlouho.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Já na svém 330Ci Cabrio jsem měl už od doby koupě (nalítané tehdy 205 tis. km) problém s 5. válcem - vždy menší tlak než ostatní válce.. Kdysi tam byl zastavěn plyn a dávám to za vinu právě neodbornému nainstalování LPG. Motor nalítal se mnou 100 tis. km až do 305 tis. km. Poté jsem ho už vyměnil za jiný, protože mi praskla hlava (vytekla mi voda na dálnici) a nemělo už smysl ho spravovat. Po celých těch 100 tis. km, co jsem s tím jezdil, žral olej 1 litr na 600 - 700 km. Po rozebrání starého motoru viditelné 2 rýhy na 5. válci. Pravděpodobně důvod tak velké žravosti. Zajímavé je, že ovšem spotřeba oleje se už nezhoršovala (ikdyž to by bylo už velký fičák), ale s touto vadou jsem normálně jezdil a jezdil. Koupil jsem pak motor z auta s pravostranným řízením. Najeto měl 70 tis. mil (120 tis. km). Na všech válcích stejné tlaky (12 atmosfér), na diagnostice vyvážení válců naprosto v pořádku, běží jak hodinky, spotřeba oleje teď ovšem litr na 2000 km. Každopádně i tento motor s malým nájezdem si zakouří, když brzdím s kvaltem z kopce dolů a pak se rozjedu prudce => špatné těsnění dříku ventilů (prostě ventilová gufera) a tam je pravděpodobně část spotřeby oleje (a dělají toto skoro všechny M54). Šel bych po tom.. Já to řešit zatím nebudu.. gufírka mám sice nakoupené, ale udělat si na to čas teď prostě nemůžu. Schválně vyzkoušej jet z kopce, brzdit a mít zařazený kvalt.. zastavit, pak prudký rozjezd.. u mě to vždycky pufne a pak přestane 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To nemusí dělat nutně gufírka na ventilech, přes ty projde minimum oleje, jelikož vůle kterou má ventil ve vodítku je jedna z nejmenších na motoru vůbec, z pravidla to mají nejčastěji za vinu vyjeté válce ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
to jsou alibistické kecy, aby jsi jim to nemohl jen tak reklamovat a vrátit 
tzv. ochrana proti debilům... zkurvil sis to, tak tvoje blbost, dle nás je to v pořádku

tzv. ochrana proti debilům... zkurvil sis to, tak tvoje blbost, dle nás je to v pořádku

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 198
- Registrován: pon 28.04.2008 00:00
- Bydliště: Brynych-Šterc u Dolfabáhnu
já mám sice e39 525i sport/emtech balík ata M54 mi to dělala taky když sem jezdil dálkovky,ale nalil sem tam liquid molly 2 plechovky a zatím snad na delší čas klid.
Musím některým dát za recht,že až vyhrkám 5w-40 bo 5w-30 tož naleju pak 10w40 či 10w-60 zas 2x liquid moly proti žraní oleje.....
a hlavně tam leju omv bixoll a zatím klid.doufám,že na delší dobu...ano litrovka drahá jak k-r-a,ale kupodivu to maká jak má a ne-e-e mé melancholik maniodepress nervy jako u herce Miloše Kopeckého
Musím některým dát za recht,že až vyhrkám 5w-40 bo 5w-30 tož naleju pak 10w40 či 10w-60 zas 2x liquid moly proti žraní oleje.....
a hlavně tam leju omv bixoll a zatím klid.doufám,že na delší dobu...ano litrovka drahá jak k-r-a,ale kupodivu to maká jak má a ne-e-e mé melancholik maniodepress nervy jako u herce Miloše Kopeckého