Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e91 320dx330d (2005-2006

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
hermus
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 04.12.2015 01:00

#1 Příspěvek od hermus »

Zdravim mám pár dotazů, rozhoduji se mezi těmito dvěma : e91 2005-2006 320d nebo 330d (moje první bmw)
auto chci používat výhradně na delší cesty, většinou po dálnici
pro tento rok jsem se rozhodl, protože jsem se dočetl, že tam není takový problém s rozvody, musí se měnit ? (Motory s označením M....)
Také mě zajímá navigace, jak moc je zastaralá, jak je na tom ve srovnání s obyčejným ,,tomtomem,, za 3k
hlavně mě zajímá spolehlivost vozidla jestli v nich není zásadní rozdíl, kterého jsem se nedočetl
auto bych nejraději koupil z Německa kvůli reálně najetým km, myslím, že u nás je to většinou stočený... vyplatí se platit za převoz ?
Naposled, ideální velikost kol..
Dík moc : ) budu rád za každou odpověď
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#2 Příspěvek od gsicbr »

tvoje rozhodování je hlavně o ceně. Za 3l dáš řádově o 50tkč navíc. Pročti pořádně všechny fóra a najdeš odpovědi na všechno. Jen musíš počítat co člověk to názor.
Jinak ač motory jsou si označením podobné tak jsou hodně odlišné.
2l klasický litinový blok oproti hliníkovému v 3l.
2l solenoidový vstřikovače oproti piezočlánku u 3l
2l turba od Mitsubishi(nejslabší článek 2l) oproti Garett v 3l
2l některé bez DPF a škrtící klapky v 3l vždy s DPF
2l je hltač km za pár kaček oproti úžasné kultivovanosti a dravosti 3l za pár korun navíc
Od navigace business moc nečekej. Profesional je trochu lepši, ale některé ulice a čísla popisné, které najdeš např. v Garminu tady prostě nejsou.
Klidně se na koupi podívej i tady na klubáckých stránkách. Ne vždy je auto z Německa výhra, a zjistit reálné km je čím dál jednodušší.
Jak jsem psal pořádně to tady pročti a najdeš problémy jaké nás na těchto autech trápí a čeho se máš vyvarovat.
hermus
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 04.12.2015 01:00

#3 Příspěvek od hermus »

THX, mega dík za ty rozdíly až teď to vidím pohromadě : )
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

gsicbr to nenapsal moc přesně
- obě mužou byt litinové bez pieza a DPF
konkrétně
330d 160kW je ok, kultivovanost 6V je jinde proti třepotáku 4V, spotřeba v automatu skoro stejná, s manualem je na tom 320d o dost líp, ale už nemá moc sílu tahat automat a s automatem kraluje 330D
nekupuju 130kW, to je poruchový motor stejně jako 170kW a 173kW sou poruchové, rozvody, piezo vstřiky atd atd.
pokud už chceš naftosmradláka, tak si kup 330D 160kW, to je nejlepší volba, koupil bych s DPF.
Lachtis
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26.07.2015 00:00

#5 Příspěvek od Lachtis »

Když zvažuješ ropáka, tak bych vzal jednoznačně 6V, jede celkem dobře a zase tolik to nežere. Mám e92 330xd, 170 kW, 2007 v automatu. A ten automat se k tomu motoru opravdu hodí, funguje skvěle a nemohu si jej v kombinaci s tímto motorem vynachválit...
Co se týče poruchovosti, co psal JaraX, nemohu sloužit. Vozidlo mám od července a má najeto poctivých 120 tis. km, takže do 200tis., kdy většina píše, že nastávají problémy mám daleko...
Ale sehnat takové auto je skoro nereálné - já to měl přes kamaráda z BMW a byl to náhodný kup, chtěl jsem 330i 200kw :-).

A pokud Tě zajímá spotřeba, tak já mám průměr 8,3 a na spotřebu nejezdím... Ovšem cca 1litr si vezme 4kola, takže bez X, je reálné kolem 7 litrů na sto.
hermus
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 04.12.2015 01:00

#6 Příspěvek od hermus »

diky : ) akorat 330d ve 160kw jsem nenasel, akorát benzin 2.5i
Lachtis
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26.07.2015 00:00

#7 Příspěvek od Lachtis »

JJ, to se přiznám, že ani nevím o 3.0 6v v dieselu u e9X s označením 330, že by se dělalo se 160 kW.... Měl jsem za to, že první bylo 170 kW od roku 2005-2007, což mám třeba já, a pak 180kW...

Ale o dehty jsem se nikdy nezajímal, takže to možné je, ale taky jsem žádný kus nenašel... Řekl bych, že se JaraX spetl a chtěl napsat 170kW motor...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

spíš jsem si neuvědomil že to není E60 ale E90 tam se už nedával poctivej M57 ale pouze M57N2 (170kW, 173kW) kterej má problémy s rozvodovama,
MHS
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pát 06.11.2015 01:00

#9 Příspěvek od MHS »

JaraX píše:spíš jsem si neuvědomil že to není E60 ale E90 tam se už nedával poctivej M57 ale pouze M57N2 (170kW, 173kW) kterej má problémy s rozvodovama,
M57N2 145kw v tom bude spadat taky že ?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od TANN3R »

Taky.. Poslední "klasická" M57 byla v E46 150kw, což je stejný motor jako 160kw v E60.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#11 Příspěvek od gsicbr »

jestli chceš ještě klasiku v e90 tak je to fakt jenom 2l 120kw, až na to turbo celkem spolehlivý.
A jak se tady píše, že se 3l sype až ve 200tkm, tak je to nesmysl. Je to dost individuální.
MHS
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pát 06.11.2015 01:00

#12 Příspěvek od MHS »

gsicbr píše:jestli chceš ještě klasiku v e90 tak je to fakt jenom 2l 120kw, až na to turbo celkem spolehlivý.
A jak se tady píše, že se 3l sype až ve 200tkm, tak je to nesmysl. Je to dost individuální.
Mam 325 d 145kw 220tkm zatim klid ale o rozvod mam strach takze nejspíš výměna
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#13 Příspěvek od _milan_ »

:D :D ted použiju jen ctrl-c + ctrl-v ze skoro sousedního vlákna :) .... měl jsem dvě auta s 3,0d 170kw a klasika skurvil jsem u obou spojku páč jsem to měl nachipovaný obojí , u jednoho hl.řemenice a jinak turba i vstřiky ok , auta jezdí u jiných majitelů do dnes.. jedno byla e91 330d firemní stříbrná jebka z I ( kupováno od jednoho zdejšího člena Smile ) v roce 2009 měla poslední záznam v bmw 393000km , já ji kupoval v 2012 se 180000km Wink ale nic jí není jezdí do ted a druhý kousek e61 m paket 2006 ( od dalšího místního dovozce ) původ belgie kupoval jsem ji když měla 325000km na tachu a pak jsme zjistili že už byla stahovaná... asi bych se toho uplně nebál , je pravda že poslední dobou se všem trhají řetězy.. to jsem naštěstí nezažil a dost se tomu po mých kladných zkušenostech divím... teda abych přirovnal k 320d e90 120kw kterou jsem také měl , jezdila s tím moja ale i já někdy.. proti oktávce luxus ale za mě jedniě 3,0d.. zase 2,0d jezdila nám za +/- 5,5L/100km víc neřeknu je to utřepanej čtyřválec naftovej , byl koupenej v cz origo 280000km a už měl druhý turbo a po tom co jsem to prodal nový majitel určitě už dělal spojku , setrvák byl na hraně...
klouczek
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 13.08.2015 00:00

#14 Příspěvek od klouczek »

Nevim co je na tom pravdy, ale ve speciálu Sveta motoru, tak prý problémy s rozvody meli jen motory n47 r.v.2007 - 2011. O 330D tam nic neni.
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#15 Příspěvek od _milan_ »

n47 byl totiž průser už od začátku , někomu se vysypal v 70tkm někomu vydržel 200tkm... 3,0d na to byly lépe.. ale dneska už také létají řetězy.. údajně od nějakého měsíce roku 2006 změnili výrobce řetězu , ten měl byt na chlup stejný ale nedrží tak jak starší... takže moje ex auta 12/2005 mohli najet milion ale 2006 se stejným motorem už ne...
klouczek
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 13.08.2015 00:00

#16 Příspěvek od klouczek »

Tak ze rada zni. Koupit a udelat rozvody a musi byt po problému?
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#17 Příspěvek od _milan_ »

je to varianta , prostě nechat vyměnit řetěz dokud to nic nedělá a bude klid...to bude investice nula nula nic..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

tím sice odstraníš problém s rětězem a je to nejrozumnější řešení, ale pořád počítej s tím že ti může odejít vstřik,budeš čistit DPF, dost pravděpodobně ti odejde řemenice na klice, uděláš termostaty a u nafty je taky cca poloviční životnost dvouhmoty nebo automatu, pokud máš přistup k naftě a hodně najezdíš tak ok, ale spočítal bych si to. u benzína tyto věci vůbec nejsou, tzn se nemůžou pokazit.
pokud ale chceš naftu, kup fakt 3.0D, idealně 3,5d.
klouczek
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 13.08.2015 00:00

#19 Příspěvek od klouczek »

Tak ze staci po koupi vymenit rozvody a auto uz by nemělo mit v cajku ne?
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#20 Příspěvek od _milan_ »

jarax..jasný ale to je tvůj subjektivní názor.. a ano je tam větší pravděpodobnost oprav / výměn turbíny ,vstřiků ,řemenice.. ale pořád je pravda to že to taky řešit nemusí.. ;) jinak ano , po výměně řetězu máš klid od řetězu , samozřejmě se může a nemusí vymrdat něco jinýho .. ale to i na benzinu.. to bys ale pak nesměl koupit vůbec nic.. :D
Odpovědět