Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e91 320dx330d (2005-2006
Zdravim mám pár dotazů, rozhoduji se mezi těmito dvěma : e91 2005-2006 320d nebo 330d (moje první bmw)
auto chci používat výhradně na delší cesty, většinou po dálnici
pro tento rok jsem se rozhodl, protože jsem se dočetl, že tam není takový problém s rozvody, musí se měnit ? (Motory s označením M....)
Také mě zajímá navigace, jak moc je zastaralá, jak je na tom ve srovnání s obyčejným ,,tomtomem,, za 3k
hlavně mě zajímá spolehlivost vozidla jestli v nich není zásadní rozdíl, kterého jsem se nedočetl
auto bych nejraději koupil z Německa kvůli reálně najetým km, myslím, že u nás je to většinou stočený... vyplatí se platit za převoz ?
Naposled, ideální velikost kol..
Dík moc : ) budu rád za každou odpověď
auto chci používat výhradně na delší cesty, většinou po dálnici
pro tento rok jsem se rozhodl, protože jsem se dočetl, že tam není takový problém s rozvody, musí se měnit ? (Motory s označením M....)
Také mě zajímá navigace, jak moc je zastaralá, jak je na tom ve srovnání s obyčejným ,,tomtomem,, za 3k
hlavně mě zajímá spolehlivost vozidla jestli v nich není zásadní rozdíl, kterého jsem se nedočetl
auto bych nejraději koupil z Německa kvůli reálně najetým km, myslím, že u nás je to většinou stočený... vyplatí se platit za převoz ?
Naposled, ideální velikost kol..
Dík moc : ) budu rád za každou odpověď
tvoje rozhodování je hlavně o ceně. Za 3l dáš řádově o 50tkč navíc. Pročti pořádně všechny fóra a najdeš odpovědi na všechno. Jen musíš počítat co člověk to názor.
Jinak ač motory jsou si označením podobné tak jsou hodně odlišné.
2l klasický litinový blok oproti hliníkovému v 3l.
2l solenoidový vstřikovače oproti piezočlánku u 3l
2l turba od Mitsubishi(nejslabší článek 2l) oproti Garett v 3l
2l některé bez DPF a škrtící klapky v 3l vždy s DPF
2l je hltač km za pár kaček oproti úžasné kultivovanosti a dravosti 3l za pár korun navíc
Od navigace business moc nečekej. Profesional je trochu lepši, ale některé ulice a čísla popisné, které najdeš např. v Garminu tady prostě nejsou.
Klidně se na koupi podívej i tady na klubáckých stránkách. Ne vždy je auto z Německa výhra, a zjistit reálné km je čím dál jednodušší.
Jak jsem psal pořádně to tady pročti a najdeš problémy jaké nás na těchto autech trápí a čeho se máš vyvarovat.
Jinak ač motory jsou si označením podobné tak jsou hodně odlišné.
2l klasický litinový blok oproti hliníkovému v 3l.
2l solenoidový vstřikovače oproti piezočlánku u 3l
2l turba od Mitsubishi(nejslabší článek 2l) oproti Garett v 3l
2l některé bez DPF a škrtící klapky v 3l vždy s DPF
2l je hltač km za pár kaček oproti úžasné kultivovanosti a dravosti 3l za pár korun navíc
Od navigace business moc nečekej. Profesional je trochu lepši, ale některé ulice a čísla popisné, které najdeš např. v Garminu tady prostě nejsou.
Klidně se na koupi podívej i tady na klubáckých stránkách. Ne vždy je auto z Německa výhra, a zjistit reálné km je čím dál jednodušší.
Jak jsem psal pořádně to tady pročti a najdeš problémy jaké nás na těchto autech trápí a čeho se máš vyvarovat.
gsicbr to nenapsal moc přesně
- obě mužou byt litinové bez pieza a DPF
konkrétně
330d 160kW je ok, kultivovanost 6V je jinde proti třepotáku 4V, spotřeba v automatu skoro stejná, s manualem je na tom 320d o dost líp, ale už nemá moc sílu tahat automat a s automatem kraluje 330D
nekupuju 130kW, to je poruchový motor stejně jako 170kW a 173kW sou poruchové, rozvody, piezo vstřiky atd atd.
pokud už chceš naftosmradláka, tak si kup 330D 160kW, to je nejlepší volba, koupil bych s DPF.
- obě mužou byt litinové bez pieza a DPF
konkrétně
330d 160kW je ok, kultivovanost 6V je jinde proti třepotáku 4V, spotřeba v automatu skoro stejná, s manualem je na tom 320d o dost líp, ale už nemá moc sílu tahat automat a s automatem kraluje 330D
nekupuju 130kW, to je poruchový motor stejně jako 170kW a 173kW sou poruchové, rozvody, piezo vstřiky atd atd.
pokud už chceš naftosmradláka, tak si kup 330D 160kW, to je nejlepší volba, koupil bych s DPF.
Když zvažuješ ropáka, tak bych vzal jednoznačně 6V, jede celkem dobře a zase tolik to nežere. Mám e92 330xd, 170 kW, 2007 v automatu. A ten automat se k tomu motoru opravdu hodí, funguje skvěle a nemohu si jej v kombinaci s tímto motorem vynachválit...
Co se týče poruchovosti, co psal JaraX, nemohu sloužit. Vozidlo mám od července a má najeto poctivých 120 tis. km, takže do 200tis., kdy většina píše, že nastávají problémy mám daleko...
Ale sehnat takové auto je skoro nereálné - já to měl přes kamaráda z BMW a byl to náhodný kup, chtěl jsem 330i 200kw
.
A pokud Tě zajímá spotřeba, tak já mám průměr 8,3 a na spotřebu nejezdím... Ovšem cca 1litr si vezme 4kola, takže bez X, je reálné kolem 7 litrů na sto.
Co se týče poruchovosti, co psal JaraX, nemohu sloužit. Vozidlo mám od července a má najeto poctivých 120 tis. km, takže do 200tis., kdy většina píše, že nastávají problémy mám daleko...
Ale sehnat takové auto je skoro nereálné - já to měl přes kamaráda z BMW a byl to náhodný kup, chtěl jsem 330i 200kw

A pokud Tě zajímá spotřeba, tak já mám průměr 8,3 a na spotřebu nejezdím... Ovšem cca 1litr si vezme 4kola, takže bez X, je reálné kolem 7 litrů na sto.
JJ, to se přiznám, že ani nevím o 3.0 6v v dieselu u e9X s označením 330, že by se dělalo se 160 kW.... Měl jsem za to, že první bylo 170 kW od roku 2005-2007, což mám třeba já, a pak 180kW...
Ale o dehty jsem se nikdy nezajímal, takže to možné je, ale taky jsem žádný kus nenašel... Řekl bych, že se JaraX spetl a chtěl napsat 170kW motor...
Ale o dehty jsem se nikdy nezajímal, takže to možné je, ale taky jsem žádný kus nenašel... Řekl bych, že se JaraX spetl a chtěl napsat 170kW motor...



n47 byl totiž průser už od začátku , někomu se vysypal v 70tkm někomu vydržel 200tkm... 3,0d na to byly lépe.. ale dneska už také létají řetězy.. údajně od nějakého měsíce roku 2006 změnili výrobce řetězu , ten měl byt na chlup stejný ale nedrží tak jak starší... takže moje ex auta 12/2005 mohli najet milion ale 2006 se stejným motorem už ne...
tím sice odstraníš problém s rětězem a je to nejrozumnější řešení, ale pořád počítej s tím že ti může odejít vstřik,budeš čistit DPF, dost pravděpodobně ti odejde řemenice na klice, uděláš termostaty a u nafty je taky cca poloviční životnost dvouhmoty nebo automatu, pokud máš přistup k naftě a hodně najezdíš tak ok, ale spočítal bych si to. u benzína tyto věci vůbec nejsou, tzn se nemůžou pokazit.
pokud ale chceš naftu, kup fakt 3.0D, idealně 3,5d.
pokud ale chceš naftu, kup fakt 3.0D, idealně 3,5d.
jarax..jasný ale to je tvůj subjektivní názor.. a ano je tam větší pravděpodobnost oprav / výměn turbíny ,vstřiků ,řemenice.. ale pořád je pravda to že to taky řešit nemusí..
jinak ano , po výměně řetězu máš klid od řetězu , samozřejmě se může a nemusí vymrdat něco jinýho .. ale to i na benzinu.. to bys ale pak nesměl koupit vůbec nic.. 

