Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e36 elektrika
Zdravím, potřeboval bych info ohledně barevných drátů v e36. Jde mi konkrétně o:
Výhřev sedaček:
- ke každé sedačce 4ks drátů, k řidičovi navíc ještě dva další. 2x hnědý je hádám kostra, bíločervený a bílozelený napájení - který je opěrka a který sedák? A co jsou ty dva navíc k řidičově sedačce?
Dveře (coupe):
- od kliky 2x 2 dráty předpokládám napájení zamykání + kostra a opět kostra + rozsvícení interiéru? A dále další 4 dráty napojené níž jakoby pod zámkem - tam něco bude určitě dojezd oken, 2x tam bude kostra a poslední vůbec netuším.
Tlačítka stahování okna:
- hnědý bych opět typl na kostru a dál je tam černý, černobílý, červenobílý a fialový. Něco bude podsvícení, 2x tam bude napájení (dolů a nahoru), poslední netuším. Může někdo opět přiřadit?
Multifunkce ve volantu:
- červená, bílá, zelená, modrá...tady jsem úplně vedle a netuším, co je podsvícení, co radio, co tempomat...
Najde se tady někdo, kdo se důkladněji hrabal v elektrice e36 a je schopný z hlavy vystřelit odpovědi, případně odkázat na stránku, kde odpověď najdu?
Díky moc všem:)[/b]
Výhřev sedaček:
- ke každé sedačce 4ks drátů, k řidičovi navíc ještě dva další. 2x hnědý je hádám kostra, bíločervený a bílozelený napájení - který je opěrka a který sedák? A co jsou ty dva navíc k řidičově sedačce?
Dveře (coupe):
- od kliky 2x 2 dráty předpokládám napájení zamykání + kostra a opět kostra + rozsvícení interiéru? A dále další 4 dráty napojené níž jakoby pod zámkem - tam něco bude určitě dojezd oken, 2x tam bude kostra a poslední vůbec netuším.
Tlačítka stahování okna:
- hnědý bych opět typl na kostru a dál je tam černý, černobílý, červenobílý a fialový. Něco bude podsvícení, 2x tam bude napájení (dolů a nahoru), poslední netuším. Může někdo opět přiřadit?
Multifunkce ve volantu:
- červená, bílá, zelená, modrá...tady jsem úplně vedle a netuším, co je podsvícení, co radio, co tempomat...
Najde se tady někdo, kdo se důkladněji hrabal v elektrice e36 a je schopný z hlavy vystřelit odpovědi, případně odkázat na stránku, kde odpověď najdu?
Díky moc všem:)[/b]
tady si stahni etm http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Navod na dodelani vyhrevu sedacek i s barvama a zapojenim kabelu:
http://www.bmwe36blog.com/installing-se ... w-e36.html
mf volant se nikdy do e36 nedaval..
http://www.bmwe36blog.com/installing-se ... w-e36.html
mf volant se nikdy do e36 nedaval..
Stahovačka oken:
To namáčknutí tuším bylo až na poface,já mám ještě předface, ale možná se pletu....Potřeboval bych )plně blbuvzornou informaci typu "červenošedý=okno dolů, černý=12V, fialový=podsvícení, černobílý=okno nahoru, hnědý=kostra" - příklad. Ve schématu jsem to podle barev prostě nenašel, aktuálně bych potřeboval aspoň nouzově vytáhnout okno nahoru a když propojím hnědý s černým, speče to pojistku (dřív jsem ho takhle nouzově s rozbitým tlačítkem nahoru dostal).
Multina se do e36 nedávala, ale měla by jít dodělat - mám "tlusté" tříramínko m3 e36 a na něm multinu z e39. K multině vedou 4 dráty - fialový, bílý, černý a hnědý, opět nevím který je na co.
To namáčknutí tuším bylo až na poface,já mám ještě předface, ale možná se pletu....Potřeboval bych )plně blbuvzornou informaci typu "červenošedý=okno dolů, černý=12V, fialový=podsvícení, černobílý=okno nahoru, hnědý=kostra" - příklad. Ve schématu jsem to podle barev prostě nenašel, aktuálně bych potřeboval aspoň nouzově vytáhnout okno nahoru a když propojím hnědý s černým, speče to pojistku (dřív jsem ho takhle nouzově s rozbitým tlačítkem nahoru dostal).
Multina se do e36 nedávala, ale měla by jít dodělat - mám "tlusté" tříramínko m3 e36 a na něm multinu z e39. K multině vedou 4 dráty - fialový, bílý, černý a hnědý, opět nevím který je na co.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
U oken ti neřeknu, mám ETM pro novější modely a tam mi nějak neseděj barvy. MF na volantu musí mít více vodičů... od tlačítek máš mít propojovací kablík do kroužku a ztoho by měly vést další konektory na rádio, tempomat a podobně viz:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... unction_2/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... unction_2/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Teoreticky se da dodelat vsechno, ale prakticky to moc jednoduche nebude, protoze u e39 komunikuji jednotlive moduly vybavy po sbernici.. Proto staci zapojit 3 draty (jeden je klaxon, ten nepocitam) a funguje tempomat, ovladani radia a popr. i dalsi veci, pokud je volant ma.mOira_dva píše: Multina se do e36 nedávala, ale měla by jít dodělat - mám "tlusté" tříramínko m3 e36 a na něm multinu z e39. K multině vedou 4 dráty - fialový, bílý, černý a hnědý, opět nevím který je na co.
tady se nekomu podarilo mf volant v e36 rozchodit http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... l-retrofit
Melo by to jit s pouzitim veci z e39 z zacatku vyroby, kde se jeste tempomat musel zapinat zvlast tlacitkem na palubni desce..
radio použiješ z e38 a tempomat ze starších benzinových e39 nebo e38 motory m52 singlevanos. U toho tlačítka oken při 1 stisku pošleš mínus na fialový drát a při druhém ještě k tomu na černý pro jízdu ona na druhou stranu se mění pořadí drátu to znamená první černý potom fialový opět přivedeš mínus. ty to barvy platí pro starší elktriku s jednotkou na motoru ve dveřích
O tempomat mi až tak nejde (i když bych se mu nebránil
), šlo mi vyloženě o ovládání radia na volantu....trošku už jsem to zkoumal i na zahraničních forech a fakt by to měly "zvládat" 4 dráty, který pak vedou skrz kroužek (viz ty 4 od středu doprava) + je navíc mezi oběma stranama multiny jakoby "most" (viz proužkovaný svazek nahoře) . Ty čtyři dráty do kroužku jsou v pořadí fialová-bílá-černá-hnědá.
Co se týče těch oken, tak měl bych mít tu starší elektriku. Co jsem dohledal, tak hnědá je kostra, fialová je dolů, černá je nahoru, o tom postupném spínání jsem nic nenašel:) Mám problém nejspíš v tom, že pokud ukostřím hnědý, měl by "zazvonit" nejspíš jen červenobílý - aspoň tak tomu je u ovládání okna spolujezdce, které funguje na 100% vč. dojezdu.
U řidiče ale "zazvoní" (krom červenobílého) i ten černý, aniž by bylo tlačítko zmáčknuté, jenom propojením s hnědým - na tlačítku je vidět, že se právě u černého spálilo. V čem bude problém? Okno nahoru prostě nedostanu

Co se týče těch oken, tak měl bych mít tu starší elektriku. Co jsem dohledal, tak hnědá je kostra, fialová je dolů, černá je nahoru, o tom postupném spínání jsem nic nenašel:) Mám problém nejspíš v tom, že pokud ukostřím hnědý, měl by "zazvonit" nejspíš jen červenobílý - aspoň tak tomu je u ovládání okna spolujezdce, které funguje na 100% vč. dojezdu.
U řidiče ale "zazvoní" (krom červenobílého) i ten černý, aniž by bylo tlačítko zmáčknuté, jenom propojením s hnědým - na tlačítku je vidět, že se právě u černého spálilo. V čem bude problém? Okno nahoru prostě nedostanu

- Přílohy
-
- msport-wheel-13.jpg (54.18 KiB) Zobrazeno 3418 x
Na autě byly ty se zeleným "spodkem", ale těžko soudit, jestli nebyly měněné už dřív, protože ně několika místech jsou na el. patrný domácí opravy....Každopádně na druhé straně zelený spodek funguje bez problémů. Tím překlenováním hnědého a černého jsem okno nouzově vytáhl už jednou, když mi tlačítko vyčudlo přesně tímhle způsobem, pak jsem ho vyměnil, následně mi vyčudlo zase a když jsem teď zkusil to samé, tak mi málem shořel ten osmipin na konci a drát se málem roztavil. Pojistka vyhozená není....
Vrtá mi hlavou, že na jedné straně je ten černý pod napětím (u nefunkčního) a na druhé ne, bude to s tím souviset.
Vrtá mi hlavou, že na jedné straně je ten černý pod napětím (u nefunkčního) a na druhé ne, bude to s tím souviset.
Tak jsem chtěl mrknout i do dveří, jestli ten černý drát někde není obnažený a nebrnká o jiný nebo o dveře a dost se můj dotaz posune, zděsil jsem se....Při pohledu na fotky je celkem jasný, že je malý zázrak, že mi fungovalo vůbec něco a auto nevyhořelo.
Čili - sehnat "jen" nový komplet elektrický svazek nebo vyjde finančně stejně sehnat z bouračky komplet dveře vč. elektriky? Potřebuju nutně el. svazek z předfaceliftu nebo je to jedno? Tuším, že tam jinak fungují dojezdy oken a dost možná budou i jinak barevně dráty....
A ještě jeden dotaz: Kde se ten svazek rozpojuje? Mezi dveřmi a karoserií je konektor nebo je nutné jednotlivě dráty na novém svazku přepájet?
Ten pohled pod tapec byl teda vánoční překvapení jak má být....nechápu, že fungoval centrál atd.
Čili - sehnat "jen" nový komplet elektrický svazek nebo vyjde finančně stejně sehnat z bouračky komplet dveře vč. elektriky? Potřebuju nutně el. svazek z předfaceliftu nebo je to jedno? Tuším, že tam jinak fungují dojezdy oken a dost možná budou i jinak barevně dráty....
A ještě jeden dotaz: Kde se ten svazek rozpojuje? Mezi dveřmi a karoserií je konektor nebo je nutné jednotlivě dráty na novém svazku přepájet?
Ten pohled pod tapec byl teda vánoční překvapení jak má být....nechápu, že fungoval centrál atd.
- Přílohy
-
- WP_20151222_20_43_52_Pro.jpg (143 KiB) Zobrazeno 794 x
Perfektní, díky, v to jsem doufal, elektrika je venku:)
Prosímtě, ještě jeden dotaz - pofacelift má jinak udělanou stahovačku, je to problém, když vyměním komplet dveře (včetně elektriky) a celý dveře dám na předfacelift? A další věc - jak je to se senzorem dojezdu oken? Tuším že pofacelift ho má udělaný taky jinak, bude fungovat při výměně dveří?
Případně pokud by to nešlo vyměnit komplet, je použitelný kabelový svazek ze dveří z pofaceliftu na předfacelift?
Díky
Prosímtě, ještě jeden dotaz - pofacelift má jinak udělanou stahovačku, je to problém, když vyměním komplet dveře (včetně elektriky) a celý dveře dám na předfacelift? A další věc - jak je to se senzorem dojezdu oken? Tuším že pofacelift ho má udělaný taky jinak, bude fungovat při výměně dveří?
Případně pokud by to nešlo vyměnit komplet, je použitelný kabelový svazek ze dveří z pofaceliftu na předfacelift?
Díky
- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
včera jsem mfl zapojoval do své e36, vede ti tam 5 drátů, 2 hnědé po krajích je kostra (propojuje klakson) fialový kabel je podsvícení čudlů, ale nepřipojuje se na podsvícená palubky (červenošedý drát) ale na drat, který je pod napětím při klíči v první poloze (fialový nebo fialovobílý drát) bílý kabel vede k radiu (myslím pin číslo 4, - ten jsem zatím nedodělával, jelikož ještě nemám rádio s ibus), černý drat je pro tempomat.
e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844