Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E92 N52 ruzne vykonove verze

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
misoMT
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 26.02.2016 01:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od misoMT »

Mam E92 328xi s motorom N52B30 s vykonom 172kW a 280 Nm:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90/E91/E92/E93)#Engines

Divam sa, ze sa ten motor montoval v roznych variaciach od 160kW do 200kW:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#N52B30

Cisto zo zvedavosti ma zaujima, ci su tie rozne vykonove verzie len softwarovou zalezitostou, alebo ci su tam aj technicke rozdiely na motore, podvozku, atd.

Diky
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

jaxe tak dívám, wiki nemá ten seznam kompletní, na 100% existovala e92 s 200kW verzí v EU specs

co se týká té druhé otázky, podle ETK se zdá že motor 190, 195 a 200kW verze N52B30 (EU specs) se hardwarově neliší - mluvím pouze o motoru, sání a výfuky se liší, a to tak že velmi
misoMT
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 26.02.2016 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od misoMT »

pavproch píše:jaxe tak dívám, wiki nemá ten seznam kompletní, na 100% existovala e92 s 200kW verzí v EU specsi
jj tu to maju spravne https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90/E91/E92/E93)#Engines
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#4 Příspěvek od kompre »

http://www.bmwheaven.com/database/engine.php?type=N52

tu tiez chyba 170kw, je to dovoz z US? alebo len chybaju info
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#5 Příspěvek od de-nitro »

328 jenom pro usa imo
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

ftym značení udělal mnichov strašný bordel.... ke konci prodeje 5er s N53 (třílitr) v Reichu sa to auto už neznačilo 530i , ale 528i....

takže bych se nedivil značení 28i aji pro N52 v EU
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od xyron »

328i u E9x je pouze pro USA ...
misoMT
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 26.02.2016 01:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od misoMT »

jojo, je to E92 328xi r.v.07, 3.0 N52B30, 172kW, dovoz z US
martigen
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: ned 20.03.2016 01:00

#9 Příspěvek od martigen »

já mám také už třetím rokem ameriku 2006 n52b30a e92 předface - 328i a také by mě moc zajímalo v čem konrétně se to liší a případná cena dílů pro přestavbu. Motor se totiž skutečně do X3 dával ve variantě 200kw a (papírových) 28KW navíc by už mohl být celkem rozdíl! 8)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#10 Příspěvek od pavproch »

esli se nepletu, tak N52 pro US trh měly jinou úpravu povrchu válců (kvůli vysokému obsahu S v US benzínech) a krapet nižší kompresní poměr.... takže imho přestavba jedině zgruntu vč. nového EU bloku, klikovky a ojnic... ale můžu sa mýliť, nemám patent na rozum...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#11 Příspěvek od BudVlad »

Úprava povrchu válců (Nikasil) se nepoužívá od roku 1996. N51, N52 a N53 mají blok válcú z magnezia a válce z hliníkové slitiny. N51 je SULEV pro Kalifornii a má nižší kompresi. 328i jsou pro US, Kanadu a Austrálii a kromě motoru jsou téměř identická s EU 325i.
Obrázek
Odpovědět