Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 problém s diag a volnoběžným ventilem. Co dál?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: sob 08.08.2009 00:00
- Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Čau klubáci mám problém s mou e46 330i rv. 02 a už nevím jak dál. Kdyby měl někdo nějaký tip co dál, tak budu rád.
Závada - z nějakého neznámého důvodu mám v motoru pořád otevřenej volnoběžnej ventil. Saje mi to přez něj pořád vzduch a kvůli tomu to vyhodí chybu lambdy, podle kódu chyby chudá směs a falešný vzduch. Jede to hůř a žere jak V8. Jsem si jistý, že to jde tím ventilem. Měnil jsem za 3 jiné a pořád stejný.
Na motoru jsem měnil veškeré podtlakové hadičky, separátor i s trubkama k němu, palivový filtr a i podtlakovku k němu. Obě kolena k sání. Nikde to falešný vzduch nebere.
Aby to nebylo tak jednoduchý, tak se dostanu je do jednotky motoru a do zbytku auta ne. A tady je ten problém. Byl jsem u Rawena na diag a bylo mi řečeno, že v diag zásuvce nemám ani 8V, nejspíš mám vyzkratovanou nějakou jednotku, nebo špatně ukostřený kabel.
Postupně jsem vždycky odpojil jednu jednotku a zkusil diag - nepřipojil jsem se.
Odpojil jsem -
rádio
klima panel
lištu s výhřevem atd
airbag jednotku
sedačky
licht modul
GM
tel
budíky
štekry z bixenu
zesík harmana
cd changer
navi
pdc
vytrhal jsem všechny pojistky (po každým kusu zase diag)
Pořád to píše stejnou chybu error 0003 data interface bla bla bla, že se tam nemůžu dostat. Diag správně nainstalovaná (Ice Blade to zkontroloval), kabel funkční (radši mám i 2)
Měl by někdo tip co s tou el? Jak pokračovat dál?
Nebo jak vyřešit ten volnoběžňák?
Nechal bych si přehrát sw, jenže to bez funkčnosti celýho auta nejde :\
Závada - z nějakého neznámého důvodu mám v motoru pořád otevřenej volnoběžnej ventil. Saje mi to přez něj pořád vzduch a kvůli tomu to vyhodí chybu lambdy, podle kódu chyby chudá směs a falešný vzduch. Jede to hůř a žere jak V8. Jsem si jistý, že to jde tím ventilem. Měnil jsem za 3 jiné a pořád stejný.
Na motoru jsem měnil veškeré podtlakové hadičky, separátor i s trubkama k němu, palivový filtr a i podtlakovku k němu. Obě kolena k sání. Nikde to falešný vzduch nebere.
Aby to nebylo tak jednoduchý, tak se dostanu je do jednotky motoru a do zbytku auta ne. A tady je ten problém. Byl jsem u Rawena na diag a bylo mi řečeno, že v diag zásuvce nemám ani 8V, nejspíš mám vyzkratovanou nějakou jednotku, nebo špatně ukostřený kabel.
Postupně jsem vždycky odpojil jednu jednotku a zkusil diag - nepřipojil jsem se.
Odpojil jsem -
rádio
klima panel
lištu s výhřevem atd
airbag jednotku
sedačky
licht modul
GM
tel
budíky
štekry z bixenu
zesík harmana
cd changer
navi
pdc
vytrhal jsem všechny pojistky (po každým kusu zase diag)
Pořád to píše stejnou chybu error 0003 data interface bla bla bla, že se tam nemůžu dostat. Diag správně nainstalovaná (Ice Blade to zkontroloval), kabel funkční (radši mám i 2)
Měl by někdo tip co s tou el? Jak pokračovat dál?
Nebo jak vyřešit ten volnoběžňák?
Nechal bych si přehrát sw, jenže to bez funkčnosti celýho auta nejde :\
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:

Na foto výše je ten Leerlaufsteller Y6130 s konektorem X6130. Opatrně odpoj ten konektor a napiš mi barvy drátů, které jsou zapojeny do jednotlivých pinů 1, 2 a 3:

Mám podezření (a taky zkušenost), že poblíž je ještě jeden 3-pólový, stejně kódovaný konektor a snadno dojde k záměně. Respektive u jedné 318i jsem našel (asi??) výhřev škrtící klapky zapojený na volnoběžáku. U Tebe je to třeba X6214, ale to je snímač vačky. Více by určitě řekla diagnostika.

Podívej se na tyto pojistky - mají souvislost s diagnostickou zásuvkou:
F30 (7,5 A)
F43 (5 A)
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kontroloval jsi i pojistky u ŘJ motoru? Konkrétně pojistka F2 (30A) v paklu Motorsicherungen je odpovědná za volnoběžák.
Dále zkontroluj přímo ŘJ motoru a její piny na třetím konektoru od kabiny (X60003). Piny pro ovládání volnoběžného ventilu jsou 46 a 47, které přímo sousedí s pinem 45, jenž náleží k vyhřívacímu tělísku el. vyhřívaného termostatu. Pokud tělísko netěsní, tak propouští nemrzku, a ta po kabeláži vzlíná až do ŘJ motoru. Ta potom vypadá někdy jako modřín opadavý, prostě upadne pin a nemá jak volnoběžák ovládat. V případě potřeby jsem schopen zajistit jinou ŘJ motoru a naprogramovat k tvému autu tak, aby zůstal zachován původní imobilizér (klíče, zámky...).
Dále zkontroluj přímo ŘJ motoru a její piny na třetím konektoru od kabiny (X60003). Piny pro ovládání volnoběžného ventilu jsou 46 a 47, které přímo sousedí s pinem 45, jenž náleží k vyhřívacímu tělísku el. vyhřívaného termostatu. Pokud tělísko netěsní, tak propouští nemrzku, a ta po kabeláži vzlíná až do ŘJ motoru. Ta potom vypadá někdy jako modřín opadavý, prostě upadne pin a nemá jak volnoběžák ovládat. V případě potřeby jsem schopen zajistit jinou ŘJ motoru a naprogramovat k tvému autu tak, aby zůstal zachován původní imobilizér (klíče, zámky...).
- Přílohy
-
- MS43.jpg (132.71 KiB) Zobrazeno 3690 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: sob 08.08.2009 00:00
- Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Díky za další tip! Dneska to projdu a vše zkontroluju. Pojistky u Rj jsem procházel a jsou v pořádku. Co jsem postřehl je to, že ventil topení hoří víc než by měl. Nedá se na něm udržet pár vteřin ruka.Fx píše:Kontroloval jsi i pojistky u ŘJ motoru? Konkrétně pojistka F2 (30A) v paklu Motorsicherungen je odpovědná za volnoběžák.
Dále zkontroluj přímo ŘJ motoru a její piny na třetím konektoru od kabiny (X60003). Piny pro ovládání volnoběžného ventilu jsou 46 a 47, které přímo sousedí s pinem 45, jenž náleží k vyhřívacímu tělísku el. vyhřívaného termostatu. Pokud tělísko netěsní, tak propouští nemrzku, a ta po kabeláži vzlíná až do ŘJ motoru. Ta potom vypadá někdy jako modřín opadavý, prostě upadne pin a nemá jak volnoběžák ovládat. V případě potřeby jsem schopen zajistit jinou ŘJ motoru a naprogramovat k tvému autu tak, aby zůstal zachován původní imobilizér (klíče, zámky...).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: sob 08.08.2009 00:00
- Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak dnes jsem prošel pojistky jak v motorovým prostoru, tak i v kabině a jsou v pořádku. Dál jsem se koukal na ty kontakty na ŘJ - tam to je úplně bez náznaku nějaký oxidace, nebo rzi. Vyfotil jsem foto toho konektoru, který je připojenej do toho volnoběžňáku. Co mi přijde divný je foto 2.. Vypojil jsem spojku kabelů a v tom protikusu u 4kabelu nic neni. Nemělo by to někam dál pokračovat?
- Přílohy
-
- 2.jpg (101.97 KiB) Zobrazeno 3661 x
-
- 1.jpg (62.96 KiB) Zobrazeno 3661 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: sob 08.08.2009 00:00
- Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nene, mám manuál. Tak tím to taky nebude. Co by ještě mohlo mít nějakou souvislost s tím ovládáním/regulací toho ventilu? Je natvrdo otevřenej. Doma jsem na jinej ventil přivedl 12V a otevřel se na 100% takhle mi přijde, že to je i v tom motoru. Jeden z těch 3 drátků tam bude asi kregulaci toho otevírání a zavírání že?
Je dost možný, že je chyba v Řj, jenže soft nelze přehrát asi jen tak, když nekomunikuje zbytek auta s diag co?
Je dost možný, že je chyba v Řj, jenže soft nelze přehrát asi jen tak, když nekomunikuje zbytek auta s diag co?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přehrát soft v ŘJ motoru se dá i na stole, potíž ale může nastat, pokud se ti diag nespojí s EWS. Po tom přehrání se totiž často rozpadne synchronizace EWS-DME a je třeba ji obnovit, což bez připojení k EWS nelze.
Zásadní dotazy ohledně diag:
- máš v autě OBD2 i kulatou zásuvku, nebo jen OBD2?
- pokud máš obě, přes kterou zásuvku se připojuješ?
- jsou v diag kabelu propojené piny 7 a 8?
Zásadní dotazy ohledně diag:
- máš v autě OBD2 i kulatou zásuvku, nebo jen OBD2?
- pokud máš obě, přes kterou zásuvku se připojuješ?
- jsou v diag kabelu propojené piny 7 a 8?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zkusil bych tam dát jiné budíky. Ty jsou gateway komunikace mezi zbytkem jednotek a diag. linkou. A samozřejmě proměřit diag. vedení, jestli někde nezkratuje. Resp. po odpojení budíků zkoušet připojení pouze na jednotky, které mají vlastní diag. linku. Nevím, jak jsi to zkoušel... každopádně jakákoliv jiná jednotka než motorová vyžaduje právě spojené piny č. 7 a 8.
V podstatě na vlastní diag lince na pinu 8 jsou:
- xenony
- LEW
- DSC
- (rollover sensor)
- budíky (a ty pak obsluhují zbytek auta na sběrnicích)
Tyhle věci jsou spojené v konektoru X183 za kastlíkem (nad pojistkovkou) a následně je vyveden jeden drát (bílý s fialovým pruhem) na pin 8 diag. zásuvky OBD2.
V podstatě na vlastní diag lince na pinu 8 jsou:
- xenony
- LEW
- DSC
- (rollover sensor)
- budíky (a ty pak obsluhují zbytek auta na sběrnicích)
Tyhle věci jsou spojené v konektoru X183 za kastlíkem (nad pojistkovkou) a následně je vyveden jeden drát (bílý s fialovým pruhem) na pin 8 diag. zásuvky OBD2.
- Přílohy
-
- G_062266.png (51.74 KiB) Zobrazeno 1218 x
Kdysi jsem kdesi zahlídl, že předfacelifty měly nějakej problém s tou krabičkou co z ní vedou kabely do volnoběžňáku, disa klapky, škrtící klapky a cojávim kam ještě, prostě ta která zavazí když se mění separátor - že tam uhnívaly dráty či co.
Ale ty nemáš předface. Tak jako tak, v konektoru volnoběžňáku něco naměříš?
Ale ty nemáš předface. Tak jako tak, v konektoru volnoběžňáku něco naměříš?