Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 problém s diag a volnoběžným ventilem. Co dál?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Majkl328 »

Čau klubáci mám problém s mou e46 330i rv. 02 a už nevím jak dál. Kdyby měl někdo nějaký tip co dál, tak budu rád.

Závada - z nějakého neznámého důvodu mám v motoru pořád otevřenej volnoběžnej ventil. Saje mi to přez něj pořád vzduch a kvůli tomu to vyhodí chybu lambdy, podle kódu chyby chudá směs a falešný vzduch. Jede to hůř a žere jak V8. Jsem si jistý, že to jde tím ventilem. Měnil jsem za 3 jiné a pořád stejný.

Na motoru jsem měnil veškeré podtlakové hadičky, separátor i s trubkama k němu, palivový filtr a i podtlakovku k němu. Obě kolena k sání. Nikde to falešný vzduch nebere.
Aby to nebylo tak jednoduchý, tak se dostanu je do jednotky motoru a do zbytku auta ne. A tady je ten problém. Byl jsem u Rawena na diag a bylo mi řečeno, že v diag zásuvce nemám ani 8V, nejspíš mám vyzkratovanou nějakou jednotku, nebo špatně ukostřený kabel.

Postupně jsem vždycky odpojil jednu jednotku a zkusil diag - nepřipojil jsem se.

Odpojil jsem -
rádio
klima panel
lištu s výhřevem atd
airbag jednotku
sedačky
licht modul
GM
tel
budíky
štekry z bixenu
zesík harmana
cd changer
navi
pdc
vytrhal jsem všechny pojistky (po každým kusu zase diag)

Pořád to píše stejnou chybu error 0003 data interface bla bla bla, že se tam nemůžu dostat. Diag správně nainstalovaná (Ice Blade to zkontroloval), kabel funkční (radši mám i 2)

Měl by někdo tip co s tou el? Jak pokračovat dál?
Nebo jak vyřešit ten volnoběžňák?

Nechal bych si přehrát sw, jenže to bez funkčnosti celýho auta nejde :\
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Obrázek
Na foto výše je ten Leerlaufsteller Y6130 s konektorem X6130. Opatrně odpoj ten konektor a napiš mi barvy drátů, které jsou zapojeny do jednotlivých pinů 1, 2 a 3:

Obrázek
Mám podezření (a taky zkušenost), že poblíž je ještě jeden 3-pólový, stejně kódovaný konektor a snadno dojde k záměně. Respektive u jedné 318i jsem našel (asi??) výhřev škrtící klapky zapojený na volnoběžáku. U Tebe je to třeba X6214, ale to je snímač vačky. Více by určitě řekla diagnostika.
Obrázek

Podívej se na tyto pojistky - mají souvislost s diagnostickou zásuvkou:
F30 (7,5 A)
F43 (5 A)
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Majkl328 »

Ahoj, ok dneska to projdu ještě po 101. :) V Inpě jsem nic nevyčetl. Čim jiným bych to měl projet? Pojistky jsou překontrolované celé 2x. Tam nic nebylo :\ - bohužel to tak jednoduchý mít nebudu.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Kontroloval jsi i pojistky u ŘJ motoru? Konkrétně pojistka F2 (30A) v paklu Motorsicherungen je odpovědná za volnoběžák.

Dále zkontroluj přímo ŘJ motoru a její piny na třetím konektoru od kabiny (X60003). Piny pro ovládání volnoběžného ventilu jsou 46 a 47, které přímo sousedí s pinem 45, jenž náleží k vyhřívacímu tělísku el. vyhřívaného termostatu. Pokud tělísko netěsní, tak propouští nemrzku, a ta po kabeláži vzlíná až do ŘJ motoru. Ta potom vypadá někdy jako modřín opadavý, prostě upadne pin a nemá jak volnoběžák ovládat. V případě potřeby jsem schopen zajistit jinou ŘJ motoru a naprogramovat k tvému autu tak, aby zůstal zachován původní imobilizér (klíče, zámky...).
Přílohy
MS43.jpg
MS43.jpg (132.71 KiB) Zobrazeno 3690 x
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Majkl328 »

Fx píše:Kontroloval jsi i pojistky u ŘJ motoru? Konkrétně pojistka F2 (30A) v paklu Motorsicherungen je odpovědná za volnoběžák.

Dále zkontroluj přímo ŘJ motoru a její piny na třetím konektoru od kabiny (X60003). Piny pro ovládání volnoběžného ventilu jsou 46 a 47, které přímo sousedí s pinem 45, jenž náleží k vyhřívacímu tělísku el. vyhřívaného termostatu. Pokud tělísko netěsní, tak propouští nemrzku, a ta po kabeláži vzlíná až do ŘJ motoru. Ta potom vypadá někdy jako modřín opadavý, prostě upadne pin a nemá jak volnoběžák ovládat. V případě potřeby jsem schopen zajistit jinou ŘJ motoru a naprogramovat k tvému autu tak, aby zůstal zachován původní imobilizér (klíče, zámky...).
Díky za další tip! Dneska to projdu a vše zkontroluju. Pojistky u Rj jsem procházel a jsou v pořádku. Co jsem postřehl je to, že ventil topení hoří víc než by měl. Nedá se na něm udržet pár vteřin ruka.
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Majkl328 »

Tak dnes jsem prošel pojistky jak v motorovým prostoru, tak i v kabině a jsou v pořádku. Dál jsem se koukal na ty kontakty na ŘJ - tam to je úplně bez náznaku nějaký oxidace, nebo rzi. Vyfotil jsem foto toho konektoru, který je připojenej do toho volnoběžňáku. Co mi přijde divný je foto 2.. Vypojil jsem spojku kabelů a v tom protikusu u 4kabelu nic neni. Nemělo by to někam dál pokračovat?
Přílohy
2.jpg
2.jpg (101.97 KiB) Zobrazeno 3661 x
1.jpg
1.jpg (62.96 KiB) Zobrazeno 3661 x
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tady máš schéma. FYI X6964 je konektor volnoběžáku, takže červený s bílo-žlutým pruhem by měl pokračovat dále přes X6053 (konektor označený na tvé fotce) a X6960 (další spoj) na pojistku F2 v Motorsicherungen.
Přílohy
G_152053.png
G_152053.png (55.12 KiB) Zobrazeno 3657 x
X6053.jpg
X6053.jpg (69.43 KiB) Zobrazeno 3657 x
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Majkl328 »

Tyjo moc chytrej z toho nejsem. Já měl na mysli ten zelenej kábl s hnědým proužkem, ten nikam nevede potom.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Pokud nemáš automat nebo SMG, je to v pořádku.
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Majkl328 »

Nene, mám manuál. Tak tím to taky nebude. Co by ještě mohlo mít nějakou souvislost s tím ovládáním/regulací toho ventilu? Je natvrdo otevřenej. Doma jsem na jinej ventil přivedl 12V a otevřel se na 100% takhle mi přijde, že to je i v tom motoru. Jeden z těch 3 drátků tam bude asi kregulaci toho otevírání a zavírání že?

Je dost možný, že je chyba v Řj, jenže soft nelze přehrát asi jen tak, když nekomunikuje zbytek auta s diag co?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Přehrát soft v ŘJ motoru se dá i na stole, potíž ale může nastat, pokud se ti diag nespojí s EWS. Po tom přehrání se totiž často rozpadne synchronizace EWS-DME a je třeba ji obnovit, což bez připojení k EWS nelze.

Zásadní dotazy ohledně diag:
- máš v autě OBD2 i kulatou zásuvku, nebo jen OBD2?
- pokud máš obě, přes kterou zásuvku se připojuješ?
- jsou v diag kabelu propojené piny 7 a 8?
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Majkl328 »

Mám face model, jen OBD tam je. Kabely mám 2 jeden se spojenými piny 7 a 8 - přez ten se nedostanu nikam. Na duhým kabelu jsem si piny rozletoval a přez ten kabel se dostanu aspoň do toho motoru.
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Majkl328 »

Taky mě napadl ježek v topení a ten taky nedělá ten úbytek napětí.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Zkusil bych tam dát jiné budíky. Ty jsou gateway komunikace mezi zbytkem jednotek a diag. linkou. A samozřejmě proměřit diag. vedení, jestli někde nezkratuje. Resp. po odpojení budíků zkoušet připojení pouze na jednotky, které mají vlastní diag. linku. Nevím, jak jsi to zkoušel... každopádně jakákoliv jiná jednotka než motorová vyžaduje právě spojené piny č. 7 a 8.

V podstatě na vlastní diag lince na pinu 8 jsou:
- xenony
- LEW
- DSC
- (rollover sensor)
- budíky (a ty pak obsluhují zbytek auta na sběrnicích)

Tyhle věci jsou spojené v konektoru X183 za kastlíkem (nad pojistkovkou) a následně je vyveden jeden drát (bílý s fialovým pruhem) na pin 8 diag. zásuvky OBD2.
Přílohy
G_062266.png
G_062266.png (51.74 KiB) Zobrazeno 1218 x
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Majkl328 »

Děkuju za další tip. Zítra to projdu, shodou okolností mám kastlík pořád demontovanej :)

S těma budíkama jsem to zkoušel tak, že jsem je vyndal a napíchnul - nic
pak jsem tam napojil jiný taky z 330i a taky bez výsledku.
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Majkl328 »

Tak jsem to dneska zase procházel a závadu jsem nenašel. Pichnul jsem si do OBD zásuvky měřák a na pinu 7 je kolem 11.5V na pinu 8 0.86V a když nastartujutak 1V. Zkusil jsem vyndat znovu budíky a nic. Ani o volt se to nezvedlo.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#17 Příspěvek od fizzer »

Kdysi jsem kdesi zahlídl, že předfacelifty měly nějakej problém s tou krabičkou co z ní vedou kabely do volnoběžňáku, disa klapky, škrtící klapky a cojávim kam ještě, prostě ta která zavazí když se mění separátor - že tam uhnívaly dráty či co.
Ale ty nemáš předface. Tak jako tak, v konektoru volnoběžňáku něco naměříš?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#18 Příspěvek od fizzer »

jinak ještě stran těch přeházenejch kabelů, podle tohohle by se to mohlo dát zkontrolovat
Obrázek
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Majkl328 »

Tak dneska se už snad dostanu k autu a proměřím, kolik voltů jde do toho volnoběžňáku. Regulaci toho ventilu má na starost jen řj? Odkud bere potřebný informace k tý regulaci? Váha vzduchu a teplota motoru?
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#20 Příspěvek od fizzer »

Tipnul bych si, že spíš otáčky motoru a poloha plynovýho pedálu.
Odpovědět