Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Diferenční tlak DPFko - problém zavislosti na teplotě
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
Pánové, mám problém.
Hodnota rozdílového tlaku na DPFku se mi mění s zavislostí na teplotě motoru. (ne na teplotě výfuku!!)
Problém vypadá takto:
studený motor (ranní start 10 stupnů celý auto) tlak na filtru volnoběh -20až -15mbar
teplý motor (olej 90 stupnů po cca 30 minutách) tlak na filtru volnoběh +10až+15mbar
teplý motor jízda hodinu a více tlak na volnoběh +30až+35 a pak je jedno jak dlouho jedu a stále takto vysoký.
zastavím auto nechám ho do druhého dne a začínám s tlakem na -20mbar
když jedu dlouho tak pak jedu samozřejmě s teplotou výfuku 350-400 aby se pasivně regeneroval a žere naftu místo 6-6,5l /100km (klidná jízda) 7,5-8l /100km (stejný stýl jízdy)
Jakmile dosáhnu 300km od regenerace zpustí se aktivní regenerace na 600 stupnů DPFko a klesají saze z 30g-40g na 5g. dokončím regeneraci a po dalších 300km se opět pokud je to možné zapne aktivní regenerace.
Pokud zahřátý motor na hodinu odstavím tak moc nevychladne, ale čidla na DPFku by se měli dostat na venkovní teplotu? Nebo ne? Protože tlak je zavislý na teplotě celého systému.
Jo a důležitá poznámka, rozsah tlaku roste pořád stejně. Neboli pokud mám nějaký tlak na volnoběh (bud teplý či studený motor), tak pokud zvýším otáčky třeba na 2000ot/min. tak tlak vzroste o stejnou hodnotu. Mění se tedy jakoby offset rozsahu.
MÁ NĚKDO STEJNOU ZKUŠENOST???? Děkuji za rady. K
(čidlo podle osciloskopu mění napětí v zavislosti na tlaku, takže funguje)
Hodnota rozdílového tlaku na DPFku se mi mění s zavislostí na teplotě motoru. (ne na teplotě výfuku!!)
Problém vypadá takto:
studený motor (ranní start 10 stupnů celý auto) tlak na filtru volnoběh -20až -15mbar
teplý motor (olej 90 stupnů po cca 30 minutách) tlak na filtru volnoběh +10až+15mbar
teplý motor jízda hodinu a více tlak na volnoběh +30až+35 a pak je jedno jak dlouho jedu a stále takto vysoký.
zastavím auto nechám ho do druhého dne a začínám s tlakem na -20mbar
když jedu dlouho tak pak jedu samozřejmě s teplotou výfuku 350-400 aby se pasivně regeneroval a žere naftu místo 6-6,5l /100km (klidná jízda) 7,5-8l /100km (stejný stýl jízdy)
Jakmile dosáhnu 300km od regenerace zpustí se aktivní regenerace na 600 stupnů DPFko a klesají saze z 30g-40g na 5g. dokončím regeneraci a po dalších 300km se opět pokud je to možné zapne aktivní regenerace.
Pokud zahřátý motor na hodinu odstavím tak moc nevychladne, ale čidla na DPFku by se měli dostat na venkovní teplotu? Nebo ne? Protože tlak je zavislý na teplotě celého systému.
Jo a důležitá poznámka, rozsah tlaku roste pořád stejně. Neboli pokud mám nějaký tlak na volnoběh (bud teplý či studený motor), tak pokud zvýším otáčky třeba na 2000ot/min. tak tlak vzroste o stejnou hodnotu. Mění se tedy jakoby offset rozsahu.
MÁ NĚKDO STEJNOU ZKUŠENOST???? Děkuji za rady. K
(čidlo podle osciloskopu mění napětí v zavislosti na tlaku, takže funguje)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
Ahoj, olej mám stále stejný. Na horní rysce od výměny po výměnu.
Vůz jezdí taky pěkně, jen někdy má pokles výkonu na sekundu v nízkých otáčkách (1400-1600) když dávám z jedničky dvojku či trojku. Ale jen když je vůz studený a stane se to tak jednou za měsíc. Chybu v jednotce mám občas plnící tlak (myslím 41AB). Nevím co by měl mít olej společného s diferenčním tlakem? Nebo jak si myslel poslední řádek tvého textu?
Vůz jezdí taky pěkně, jen někdy má pokles výkonu na sekundu v nízkých otáčkách (1400-1600) když dávám z jedničky dvojku či trojku. Ale jen když je vůz studený a stane se to tak jednou za měsíc. Chybu v jednotce mám občas plnící tlak (myslím 41AB). Nevím co by měl mít olej společného s diferenčním tlakem? Nebo jak si myslel poslední řádek tvého textu?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
Dneska jsem měl odpojené čidlo tlaku na filtru (DPF).
A je závislí na teplotě, neboli studený ukazuje něco a po zahřátí na 50 stupnů, to je uplně normální teplota v tomto prostou. Zvýšeno o cca 30mbar což je pekelný rozdíl.
Zkoušel někdo sledovat jaké jsou hodnoty tlaku při studeném a teplem motoru? zdali se to opravdu mění?
Děkuji všem za info.
A je závislí na teplotě, neboli studený ukazuje něco a po zahřátí na 50 stupnů, to je uplně normální teplota v tomto prostou. Zvýšeno o cca 30mbar což je pekelný rozdíl.
Zkoušel někdo sledovat jaké jsou hodnoty tlaku při studeném a teplem motoru? zdali se to opravdu mění?
Děkuji všem za info.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
Kdyby někdo řešil podobný problém, tak nakonec koupeno nové origo čidlo a tlak už není zavislí na teplotě
systém si po 3 jízdách sám nastavil offset a aktuálně hodnota tlaku vypnutý motor -2 až 1 mbar. Info od bmw, tento senzor rád odchází a dělá pak pěknou neplechu. (když jsem ho rozebral, tak jsem pak pochopil proč, provedení elektroniky není zrovna ukázkové
) A taky mi zmizela chyba plnícího tlaku 41AB!


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko