Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Diferenční tlak DPFko - problém zavislosti na teplotě

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#1 Příspěvek od kubicek106 »

Pánové, mám problém.
Hodnota rozdílového tlaku na DPFku se mi mění s zavislostí na teplotě motoru. (ne na teplotě výfuku!!)
Problém vypadá takto:
studený motor (ranní start 10 stupnů celý auto) tlak na filtru volnoběh -20až -15mbar
teplý motor (olej 90 stupnů po cca 30 minutách) tlak na filtru volnoběh +10až+15mbar
teplý motor jízda hodinu a více tlak na volnoběh +30až+35 a pak je jedno jak dlouho jedu a stále takto vysoký.

zastavím auto nechám ho do druhého dne a začínám s tlakem na -20mbar

když jedu dlouho tak pak jedu samozřejmě s teplotou výfuku 350-400 aby se pasivně regeneroval a žere naftu místo 6-6,5l /100km (klidná jízda) 7,5-8l /100km (stejný stýl jízdy)

Jakmile dosáhnu 300km od regenerace zpustí se aktivní regenerace na 600 stupnů DPFko a klesají saze z 30g-40g na 5g. dokončím regeneraci a po dalších 300km se opět pokud je to možné zapne aktivní regenerace.

Pokud zahřátý motor na hodinu odstavím tak moc nevychladne, ale čidla na DPFku by se měli dostat na venkovní teplotu? Nebo ne? Protože tlak je zavislý na teplotě celého systému.

Jo a důležitá poznámka, rozsah tlaku roste pořád stejně. Neboli pokud mám nějaký tlak na volnoběh (bud teplý či studený motor), tak pokud zvýším otáčky třeba na 2000ot/min. tak tlak vzroste o stejnou hodnotu. Mění se tedy jakoby offset rozsahu.

MÁ NĚKDO STEJNOU ZKUŠENOST???? Děkuji za rady. K

(čidlo podle osciloskopu mění napětí v zavislosti na tlaku, takže funguje)
blatna
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: pát 09.03.2012 01:00

#2 Příspěvek od blatna »

Ahoj,
protitlak mám v dpf podobný,regeneruje zhruba podobně.
Auto je čiplé a jezdí pěkně.
Zvedá se ti hladina oleje?
U svého vozu mam podezření na obyčejný olej. Myslím popelnnatý olej.
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#3 Příspěvek od kubicek106 »

Ahoj, olej mám stále stejný. Na horní rysce od výměny po výměnu.
Vůz jezdí taky pěkně, jen někdy má pokles výkonu na sekundu v nízkých otáčkách (1400-1600) když dávám z jedničky dvojku či trojku. Ale jen když je vůz studený a stane se to tak jednou za měsíc. Chybu v jednotce mám občas plnící tlak (myslím 41AB). Nevím co by měl mít olej společného s diferenčním tlakem? Nebo jak si myslel poslední řádek tvého textu?
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#4 Příspěvek od Miguel »

Protože pokud ti přibejvá olej, tak jde do něj nafta a to kuli přicpanýmu DPFku.
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#5 Příspěvek od kubicek106 »

DPFko bylo čištěno (advanpure technologie - tlakovým vzduchem v protisměru s ultrazvukem) Takže by mělo být čisté. :twisted:
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#6 Příspěvek od kubicek106 »

Dneska jsem měl odpojené čidlo tlaku na filtru (DPF).
A je závislí na teplotě, neboli studený ukazuje něco a po zahřátí na 50 stupnů, to je uplně normální teplota v tomto prostou. Zvýšeno o cca 30mbar což je pekelný rozdíl.

Zkoušel někdo sledovat jaké jsou hodnoty tlaku při studeném a teplem motoru? zdali se to opravdu mění?

Děkuji všem za info.
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#7 Příspěvek od kubicek106 »

Kdyby někdo řešil podobný problém, tak nakonec koupeno nové origo čidlo a tlak už není zavislí na teplotě :D systém si po 3 jízdách sám nastavil offset a aktuálně hodnota tlaku vypnutý motor -2 až 1 mbar. Info od bmw, tento senzor rád odchází a dělá pak pěknou neplechu. (když jsem ho rozebral, tak jsem pak pochopil proč, provedení elektroniky není zrovna ukázkové :( ) A taky mi zmizela chyba plnícího tlaku 41AB!
stene91
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 22.10.2014 00:00

#8 Příspěvek od stene91 »

Cau co kdyz Dpf kdyz je spatne kuchnu a offnu bude nejaky problem?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Honza325 »

kuchnu offnu jdu si to hodit 8O :D
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#10 Příspěvek od kubicek106 »

Jsem taky pobaveným kuchnutim a pak ofnutim :lol:
stene91
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 22.10.2014 00:00

#11 Příspěvek od stene91 »

nerozumim tomu tek se ptam.Kuchnutim bude nejaky problem krome emisema.
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#12 Příspěvek od kubicek106 »

Pokud se jen udělá průchozí dpf, tak bude jednotka za chvilku zmatená. Dále jak to udělat bez zničení katalizatoru, který je součástí DPF (aspoň já to tak mám u E91LCI 330d). Témat na odstranění dpfka tu je mnoho :twisted:
stene91
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 22.10.2014 00:00

#13 Příspěvek od stene91 »

co mi teda poradis co mam udelat kdyu mi mechanik udelsl do Dpf dve desitky diry a Dpf uz pul roku neregenovalo coz asi znamena ze je asi ko nee?
Odpovědět