Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 325i N52 2006 pár dotazů
BMW 325i N52 2006 pár dotazů
Zdravim. Při nedávné výměně všech náplní jsem si všimnul, že na spodku převodovky(manuál) trochu rosí motorový olej. Zajímalo by mě, čím by to mohlo být? Nikde by unikat neměl, protože motor je suchý.
Druhý dotaz se týka audia. Občas se mi stává, že nastartuju a nehraje levá strana. Stačí zvýšit hlasitost(celkem dost) a vše začne hrát tak, jak má. Předpokládám, že se může jednat o problém v zesilovači?
Třetí a poslední dotaz se pak týká divného zvuku motoru, který mi trochu připomíná starší čerpadla na zalévání. Údajně to dělá zdeformovaný olejový filtr. Našel jsem o tom zmínku na americkém foru a zajímalo by mě, jestli už to někdo z vás taky řešil?
Předem díky za odpovědi
Druhý dotaz se týka audia. Občas se mi stává, že nastartuju a nehraje levá strana. Stačí zvýšit hlasitost(celkem dost) a vše začne hrát tak, jak má. Předpokládám, že se může jednat o problém v zesilovači?
Třetí a poslední dotaz se pak týká divného zvuku motoru, který mi trochu připomíná starší čerpadla na zalévání. Údajně to dělá zdeformovaný olejový filtr. Našel jsem o tom zmínku na americkém foru a zajímalo by mě, jestli už to někdo z vás taky řešil?
Předem díky za odpovědi
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
ad 1. ze by to byl prevodovy olej ? zrejme poleze kolem nejakeho gufera...
ad 2. netusim, muze byt co rikas
ad 3. ti z hlavy nikdo nerekne. Vem to k mechanikovi co ma ty motory naposlouchany
ad 2. netusim, muze byt co rikas
ad 3. ti z hlavy nikdo nerekne. Vem to k mechanikovi co ma ty motory naposlouchany
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
Olej v převodovce jsem měnil preventivně chvíli po koupi a i ten původní by skoro jako novej tzn. světlej. Ten, co tam rosí je o dost tmavší a vypadá spíš jako olej z motoru. Není to žádný velký únik, ale nerad bych ignoroval nějaký větší problém.
Ještě doplnění ke třetímu dotazu. Je to stejný zvuk jako v tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=qvDlLAb37Pk jenom o dost tišší, ale předpokládám, že se to bude zhoršovat.
Díky za reakci.
Ještě doplnění ke třetímu dotazu. Je to stejný zvuk jako v tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=qvDlLAb37Pk jenom o dost tišší, ale předpokládám, že se to bude zhoršovat.
Díky za reakci.
Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
ten rachot může být způsobeny olejovým separátorem.zkus při nastartovaném motoru otevřít víčko na dolévání oleje.neměl by tam být skoro žádný podtlak.pokud nepůjde zvednout bez použití větší síly,je to jasné.
ten olej může pocházet z motoru.dost často teče přes gufero na klice.
co se týče audia,nevím jaký máš v autě stupeň.pokud máš hi-fi,může být problém v zesilovači.nějaký studený spoj.jestli máš základ,chybu hledej v rádiu.
ten olej může pocházet z motoru.dost často teče přes gufero na klice.
co se týče audia,nevím jaký máš v autě stupeň.pokud máš hi-fi,může být problém v zesilovači.nějaký studený spoj.jestli máš základ,chybu hledej v rádiu.
Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
Olejový separátor bych nejspíš vyloučil, protože jsem tam dával nový včetně všech hadic asi před měsícem. Víčko jde otevřít naprosto bez problému a na chod motoru to nemá žádný vliv. Tenhle konkrétní zvuk se objevuje v několika videích a vždycky je tam stejný komentář, deformovaný olejový filtr, tak ho vyměním a uvidím. V autě mám stupeň hi-fi, takže vyndám zesilovač a pošlu ho na kontrolu. Teď pozoruju ještě jeden problém. Od saní se ozývá takový pravidelný rachtavý zvuk. Mám podezření na špatnou DISU, protože mi motor za studena a v nízkých otáčkách příjde takový polomrtvý.
Doufám, že problém bude jenom v té vnější, protože sundavat sání u N52, kvůli te vnitřní, je za trest. Díky za reakci.
Doufám, že problém bude jenom v té vnější, protože sundavat sání u N52, kvůli te vnitřní, je za trest. Díky za reakci.
Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
Tak přidám ještě jeden dotaz, který se pro změnu týká termostatu. Auto se ohřívá bez problému a celkem rychle, ale jakmile se teplota dostane na cca 97 stupňů tak prudce spadne na cca 75 a pak zase pomalu stoupá na cca 92 a takhle je to pořád dokola. Při stání na místě se pohybuje kolem 80. Vím, že N52 má teplotu velice proměnlivou v závislosti na stylu jízdy a okolních podmínkách, ale žil jsem v tom, že při normální jízdě by měla být teplota spíš vyšší(kolem 105 stupňů). Předpokládám správně, že tohle všechno způsobuje špatný termostat? Díky za reakce.
Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
Určitě vyměnit termostat. 

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
Tou výměnou si právě nejsem moc jistý. Včera jsem ještě trochu hledal a přesně tenhle problém mělo několik lidí na zahraničních forech. Vyměnili termostat, všechny snímače teploty a problém se nevyřešil. Jediné, co jim na chvíli pomohlo, byl reset adaptačních hodnot a přehraní softwaru. Po 2 dnech se jim to pak zase vrátilo. Mě to moc nejde do hlavy, protože by špatný termostat určitě nedovolil, aby se motor tak rychle ohřál. Třeba se najde ještě někdo s podobným problémem. Díky.
Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
Tak ještě novinka k problému s audiem. Levá strana kromě středu ve dveřích hraje bez problému. Předpokládám, že to tedy stále vypadá na zesilovač?
Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů
pokud hraje výška,v zesilovači ani v přívodních kabelech to asi nebude.výška má přívodní kabely společné se středem.nezbývá než rozebrat dveře a omrknout co je špatně.odpojit konektor a proměřit.
z největší pravděpodobností se odporoučel středový reproduktor.
z největší pravděpodobností se odporoučel středový reproduktor.