Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 325i N52 2006 pár dotazů

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#1 Příspěvek od Skaletonz »

Zdravim. Při nedávné výměně všech náplní jsem si všimnul, že na spodku převodovky(manuál) trochu rosí motorový olej. Zajímalo by mě, čím by to mohlo být? Nikde by unikat neměl, protože motor je suchý.

Druhý dotaz se týka audia. Občas se mi stává, že nastartuju a nehraje levá strana. Stačí zvýšit hlasitost(celkem dost) a vše začne hrát tak, jak má. Předpokládám, že se může jednat o problém v zesilovači?

Třetí a poslední dotaz se pak týká divného zvuku motoru, který mi trochu připomíná starší čerpadla na zalévání. Údajně to dělá zdeformovaný olejový filtr. Našel jsem o tom zmínku na americkém foru a zajímalo by mě, jestli už to někdo z vás taky řešil?

Předem díky za odpovědi
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#2 Příspěvek od Joshuax »

ad 1. ze by to byl prevodovy olej ? zrejme poleze kolem nejakeho gufera...

ad 2. netusim, muze byt co rikas

ad 3. ti z hlavy nikdo nerekne. Vem to k mechanikovi co ma ty motory naposlouchany
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#3 Příspěvek od Skaletonz »

Olej v převodovce jsem měnil preventivně chvíli po koupi a i ten původní by skoro jako novej tzn. světlej. Ten, co tam rosí je o dost tmavší a vypadá spíš jako olej z motoru. Není to žádný velký únik, ale nerad bych ignoroval nějaký větší problém.

Ještě doplnění ke třetímu dotazu. Je to stejný zvuk jako v tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=qvDlLAb37Pk jenom o dost tišší, ale předpokládám, že se to bude zhoršovat.

Díky za reakci.
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#4 Příspěvek od kubajz79 »

ten rachot může být způsobeny olejovým separátorem.zkus při nastartovaném motoru otevřít víčko na dolévání oleje.neměl by tam být skoro žádný podtlak.pokud nepůjde zvednout bez použití větší síly,je to jasné.
ten olej může pocházet z motoru.dost často teče přes gufero na klice.
co se týče audia,nevím jaký máš v autě stupeň.pokud máš hi-fi,může být problém v zesilovači.nějaký studený spoj.jestli máš základ,chybu hledej v rádiu.
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#5 Příspěvek od Skaletonz »

Olejový separátor bych nejspíš vyloučil, protože jsem tam dával nový včetně všech hadic asi před měsícem. Víčko jde otevřít naprosto bez problému a na chod motoru to nemá žádný vliv. Tenhle konkrétní zvuk se objevuje v několika videích a vždycky je tam stejný komentář, deformovaný olejový filtr, tak ho vyměním a uvidím. V autě mám stupeň hi-fi, takže vyndám zesilovač a pošlu ho na kontrolu. Teď pozoruju ještě jeden problém. Od saní se ozývá takový pravidelný rachtavý zvuk. Mám podezření na špatnou DISU, protože mi motor za studena a v nízkých otáčkách příjde takový polomrtvý.
Doufám, že problém bude jenom v té vnější, protože sundavat sání u N52, kvůli te vnitřní, je za trest. Díky za reakci.
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#6 Příspěvek od Skaletonz »

Tak přidám ještě jeden dotaz, který se pro změnu týká termostatu. Auto se ohřívá bez problému a celkem rychle, ale jakmile se teplota dostane na cca 97 stupňů tak prudce spadne na cca 75 a pak zase pomalu stoupá na cca 92 a takhle je to pořád dokola. Při stání na místě se pohybuje kolem 80. Vím, že N52 má teplotu velice proměnlivou v závislosti na stylu jízdy a okolních podmínkách, ale žil jsem v tom, že při normální jízdě by měla být teplota spíš vyšší(kolem 105 stupňů). Předpokládám správně, že tohle všechno způsobuje špatný termostat? Díky za reakce.
alfonzo
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00
Bydliště: Beroun

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#7 Příspěvek od alfonzo »

Určitě vyměnit termostat. ;)
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#8 Příspěvek od Skaletonz »

Tou výměnou si právě nejsem moc jistý. Včera jsem ještě trochu hledal a přesně tenhle problém mělo několik lidí na zahraničních forech. Vyměnili termostat, všechny snímače teploty a problém se nevyřešil. Jediné, co jim na chvíli pomohlo, byl reset adaptačních hodnot a přehraní softwaru. Po 2 dnech se jim to pak zase vrátilo. Mě to moc nejde do hlavy, protože by špatný termostat určitě nedovolil, aby se motor tak rychle ohřál. Třeba se najde ještě někdo s podobným problémem. Díky.
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#9 Příspěvek od Skaletonz »

Tak ještě novinka k problému s audiem. Levá strana kromě středu ve dveřích hraje bez problému. Předpokládám, že to tedy stále vypadá na zesilovač?
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00

Re: BMW 325i N52 2006 pár dotazů

#10 Příspěvek od kubajz79 »

pokud hraje výška,v zesilovači ani v přívodních kabelech to asi nebude.výška má přívodní kabely společné se středem.nezbývá než rozebrat dveře a omrknout co je špatně.odpojit konektor a proměřit.
z největší pravděpodobností se odporoučel středový reproduktor.
Odpovědět