Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 změna difu na 3.15
E90 změna difu na 3.15
Ahoj.. chtěl bych se vás zeptat,když bych na svou 320D narouboval diferenciál z 320D automat (čili z původních 2.76 na 3.15) jaká rizika to obnáší? Vím,že mě klesne max rychlost někam k 200km/h což by mě samo o sobě nevadilo,předpokládám že by se potom výrazně zlepšila akcelerace.. jde mi o to, jestli potom nebudou některé komponenty zbytečně trpět.. napadá mě třeba spojka.. a nebo turbo, když potom bude spínacích otáček dosaženo mnohem dříve.. jsem v tomhle lajk a moc se v tom nevyznám..ptám se tady, protože věřím, že mi tu někteří z vás napíšou nové poznatky, rady a informace..
A ještě jedna prosba, prosím odpovědi pouze k tématu, odpovědi typu že jsem si měl koupit 330i a nebo že 320d je slabá mrdka mě nezajímají a nejsou k tématu.. já mám to auto už 7 let,tenkrát nějakou tu pětku stálo, mám ho rád a jsem s ním 100% spokojen.. Děkuji
A ještě jedna prosba, prosím odpovědi pouze k tématu, odpovědi typu že jsem si měl koupit 330i a nebo že 320d je slabá mrdka mě nezajímají a nejsou k tématu.. já mám to auto už 7 let,tenkrát nějakou tu pětku stálo, mám ho rád a jsem s ním 100% spokojen.. Děkuji
Re: E90 změna difu na 3.15
ty voe, to už je dost, ja bych sháněl něco kolem 3.0, spočítej si kolik to bude točit na dálnici, aby se s tím dalo jet.
zvedne se určitě spotřeba, spojce a turbu to bude jedno pokud s tím bude jezdit normálně. samozřejmě si musíš zjistit jestlí sedí všechny unašeče.
zvedne se určitě spotřeba, spojce a turbu to bude jedno pokud s tím bude jezdit normálně. samozřejmě si musíš zjistit jestlí sedí všechny unašeče.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 změna difu na 3.15
hele v sérii je 2,56, pokud bych to zvedal, tak někam k max 2,79, ale to už jsme řešili přes SZ 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E90 změna difu na 3.15
Jestli teda můžu svou trošku do mlýnice...
Zkracoval jsem obě auta (3er i Z4, obojí 3litr benzín) a to o 14% resp. 16% a ...
je to supr věc ten kratší diff, nižší Vmax mi neva a jede to odspoda jaxfiň.
Podle mne ale zkrácení o víc než je těch 16% (tj. posun jakoby o jeden rychlostní stupeň) nemá smysl...
Zkracoval jsem obě auta (3er i Z4, obojí 3litr benzín) a to o 14% resp. 16% a ...
je to supr věc ten kratší diff, nižší Vmax mi neva a jede to odspoda jaxfiň.
Podle mne ale zkrácení o víc než je těch 16% (tj. posun jakoby o jeden rychlostní stupeň) nemá smysl...

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 změna difu na 3.15
Toto je o osobních pocitech a nárocích uživatele. Do hor do zatáček zkrácení smysl má, na dálnici ne, ale tímto rozhodovacím procesem tazatel asi již prošel.
Trpět cokoli na autě nebude, vše je o stylu jízdy.
Mělo by to být PnP, šroubování "lego" komponent. V případě nespokojenosti se budeš moci kdykoli vrátit k originálnímu stavu.
Za mě: Jdi do toho a pak poreferuj jak ti to vyhovuje.
Trpět cokoli na autě nebude, vše je o stylu jízdy.
Mělo by to být PnP, šroubování "lego" komponent. V případě nespokojenosti se budeš moci kdykoli vrátit k originálnímu stavu.
Za mě: Jdi do toho a pak poreferuj jak ti to vyhovuje.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 změna difu na 3.15
Kraťák na 320d? hm, asi nová doba 
Každopádně ten rozdíl je už větší a na dálnici a případně delší cestě už to nebude točit třeba 2400ot ale 3000ot (přesně se dá dopočítat, jsou na to kalkulačky i online
)
Sám má kraťák pro sportovní účely, pružnost auta bomba, ale dálnice je utrpení a cesta na slovakiaring je pro mě trauma

Každopádně ten rozdíl je už větší a na dálnici a případně delší cestě už to nebude točit třeba 2400ot ale 3000ot (přesně se dá dopočítat, jsou na to kalkulačky i online

Sám má kraťák pro sportovní účely, pružnost auta bomba, ale dálnice je utrpení a cesta na slovakiaring je pro mě trauma

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E90 změna difu na 3.15
A dokázal by mi někdo tady poradit jaký dif použít, aby to šlo vyměnit kus za kus a bylo to něco mezi 2.56 a tím 3.15? czNEWMANcz mi poradil stránky, kde jsme to počítali a na 18 kolech by to potom při 180km/h na šestku točilo kolem 4 tisíc..
Osobně jsem smířen, že by auto mělo max rychlost pod 200, jelikož na dálnicích téměř nejezdím a na běžných silnicích jezdím do 160 a tak nějak mi to stačí.. 320D táhne hezky, ale po těch letech bych to rád někam posunul (prodat ji ale nechci, kdyby mi to tady někdo radil
) zejména v té akceleraci, kterou využiji mnohem častěji , než maximální rychlost.. možnost chipu zatím dávám až na druhé místo..
Osobně jsem smířen, že by auto mělo max rychlost pod 200, jelikož na dálnicích téměř nejezdím a na běžných silnicích jezdím do 160 a tak nějak mi to stačí.. 320D táhne hezky, ale po těch letech bych to rád někam posunul (prodat ji ale nechci, kdyby mi to tady někdo radil

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 změna difu na 3.15
Teoreticky bud z E90 pre-LCI 325d, číslo dílu 33107592324 (2,79) nebo E90 pre-LCI 330d, číslo dílu 33107571179 (2,81). Taky by mohl jít i z jedničky E87 LCI 123d, číslo dílu 33107572521 - je to 2,81 a dával se i do E90 LCI 325d a 330d. Chce to ale zkontrolovat i unašeče apod. Jinak myslím, že jsem někde zahlídl i 3,07... koukni na realoem.
Re: E90 změna difu na 3.15
kola sou uplně jedno jaký máš, obvod je furt stejný jestli sou to 16"ky nebo 19"ky, počítá se obvod pneumatiky, né obvod kola.
taky ale počítej s tím že máš naftu a né benzín a tvuj rozsah otáček je mnohem menší, člověk s benzínem klidně muže jet na 5000 otáček ale s naftou těžkou. když to bude moc krátky, tak to tak rychle zrychlí na danej kvalt že nebudeš stíhat řadit, prostě se sníží komfort jízdy a tam kdes dřív zařadil 3x zařadíš třeba 4x - 5x.
ja bych by opatrný a diferak měnil opatrně, jeden zákazník měl 320i a zničil si diferak, nesehnali jsme ten stejny, tak jsme dali o 0,12 delší a to auto je najednou lenoch.
taky ale počítej s tím že máš naftu a né benzín a tvuj rozsah otáček je mnohem menší, člověk s benzínem klidně muže jet na 5000 otáček ale s naftou těžkou. když to bude moc krátky, tak to tak rychle zrychlí na danej kvalt že nebudeš stíhat řadit, prostě se sníží komfort jízdy a tam kdes dřív zařadil 3x zařadíš třeba 4x - 5x.
ja bych by opatrný a diferak měnil opatrně, jeden zákazník měl 320i a zničil si diferak, nesehnali jsme ten stejny, tak jsme dali o 0,12 delší a to auto je najednou lenoch.
Re: E90 změna difu na 3.15
Ten 2.81 by se mi asi zdál adekvátní.. a myslím že by se mohl i snáze sehnat.. večer sednu k té tabulce a propočítám to.. ale vůbec nevím jak mám zkontrolovat unašeče atd aniž bych to tam zkusil dát.. a nechce se mi do toho vrtat vyloženě formou pokus/omyl....
Právě proto se vás kluci ptám, protože jsem opatrný a auto mám moc rád.. tu úpravu chci udělat pouze ke prospěchu věci...
Právě proto se vás kluci ptám, protože jsem opatrný a auto mám moc rád.. tu úpravu chci udělat pouze ke prospěchu věci...
Re: E90 změna difu na 3.15
stačí hledat v ETK jesltí mají dané modely stejné poloosy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 změna difu na 3.15
Proto říkám, koukni na realoem/ETK a podívej se na čísla ostatních navazujících dílů, jestli jsou na obou diferácích stejná 
Mně právě začal hučet ten můj při 280 tis km, takže jsem s tím taky kalkuloval, jestli nějak laborovat s poměry. Nakonec jsem objednal stejný jetý (nový za 50 tis fakt ne
), ať je zatím s čím jezdit a ten svůj nechám zrepasovat, jsou to jen ložiska.

Mně právě začal hučet ten můj při 280 tis km, takže jsem s tím taky kalkuloval, jestli nějak laborovat s poměry. Nakonec jsem objednal stejný jetý (nový za 50 tis fakt ne

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 změna difu na 3.15
JJ, kola předpokládejme ponechat současná.JaraX píše:kola sou uplně jedno jaký máš, obvod je furt stejný jestli sou to 16"ky nebo 19"ky, počítá se obvod pneumatiky, né obvod kola ...
Výpočet pro nový diff je prostá trojčlenka. Budeme uvažovat:
a) konstantní rychlost: nové otáčky = současné * 3,15 / 2,76 tzn. kde to dříve točilo 3000 bude 3424
b) konstantní otáčky: nová rychlost = současná * 2,76 / 3,15 tzn. tam kde dnes jedeš 130 bude 114
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: E90 změna difu na 3.15
Tak jsem koukal na real oem a diferenciál z 330d by asi nešel,poloosy jsou rozdílné.. ale všechny lci e90 316D a 318D mají stejnou poloosu jako pre lci e90 320D (33 217 547 075) a používají diferenciál 3.07 ( číslo dílu 33 107 566 170) potom ještě jsou 320D ed lci (nevím co znamená ed) , tyto mají označení PP51 a PP52, poloosu mají stejnou jako já a používají diferenciál 2.79(tam je to 33 107 592 324).. takže já si spočítám nové rychlosti a otáčky a potom budu řešit detaily.. který se vám takle zamlouvá víc? Jak výrazný rozdíl mohu čekat v té akceleraci?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 změna difu na 3.15
ED je efficient dynamic
Osobně bych šel do toho 2,79 - když už. Otázkou je, co se podaří sehnat, za kolik a v jakém stavu.
Ted jsem ještě koukal, že se jedná o typ difu 188L, ten se používá třeba i v X1 (E84) - např. 2.0d, kde se dává 2,64, ve verzi ED pak 2,93. Možností je tak ve finále relativně dost
Pro inspiraci mrkni třeba sem
http://my-bmw-z4.blogspot.cz/2012/09/di ... e.html?m=1

Ted jsem ještě koukal, že se jedná o typ difu 188L, ten se používá třeba i v X1 (E84) - např. 2.0d, kde se dává 2,64, ve verzi ED pak 2,93. Možností je tak ve finále relativně dost

Pro inspiraci mrkni třeba sem

http://my-bmw-z4.blogspot.cz/2012/09/di ... e.html?m=1
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E90 změna difu na 3.15
Zaměnitelnost mezi řadami je opravdu dost veliká. V 3er (330ix, původně i=3.15, vzadu vel.188, vepředu vel.176) mám dneska diffy z X3 (i=3.64) a výměna byla opravdu PnP.
Re: E90 změna difu na 3.15
Tak jsem to počítal na 2.79 diferenciál a ty hodnoty se mi vcelku líbí.. teď jedu 120 km/h na pětku při 2569 ot/min a potom bych tam měl 2829.. to je pro mě docela častý jízdní režim mimo město.. šestku dávám až víš.. je to pořád docela pod třemi tisíci, takže by to neotravovalo.. Ten 3.15 uz by točil cca 3200, což je u nafty při delší jízdě už na vyšší rychlostní stupeň, tudíž o kvalt jinde..To už je asi fakt moc..Ten 2,79 se mi zamlouvá..jít ještě blíž k těm 2.56 už by asi nemělo cenu řešit, myslím že ten efekt už by tam nebyl takový.. a jít cestou blíž ke 3.15 už by asi bylo zabití komfortu.. otázka je, když budu shánět diferenciál z 320D lci ed, tak to asi bude dost oříšek.. těch beztak jezdilo jako šafránu.. a vzhledem k tomu, že to vlastně vůbec nepotřebuju, tak musím dost koukat na cenu, za kterou bych tu úpravu ve finále realizoval...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 změna difu na 3.15
sehnat se dá, mrkni třeba sem http://bazar.automedik.cz/bmw%20diferencial%202%2C79, otázka je, jestli nebudou zralý na repas, to takhle od oka nepoznáš. Já na ten svůj ještě čekám, tak jsem zvědavej, v jakém stavu to dorazí 

Re: E90 změna difu na 3.15
Na kolik přijde totální repas? Myslím když budu mít smůlu a koupím úplně vyhoněnej diferenciál? Protože tak jako tak, než bych to na auto dával, určitě bych ho nechal alespoň zkontrolovat, popř zrepasovat..abych se k tomu už nemusel vracet.. a ptám se abych věděl s čím počítat v nejhorším případě 

Re: E90 změna difu na 3.15
Na pohled vypadají dobře a cena víc než lákavá..akorát nevím jestli jsou to zrovna ty co podle čísla dílu potřebuji.. No pošlu jim dotaz a uvidíme 
