Zdravím,takže na začátek mám e61 525d automat 2006.
Před rokem vyměněnej olej a vana s filtrem v automatu,vykuchlý DPF a zaslepený EGR. Bylo mi po tomto řečeno že spojka má už taky dost a pude brzo do věčných lovišť. Nicměně auto jezdilo bez problému až do včera,kdy z ničehonic při plným plynu v cca 120km/h auto drželo 4tis. otáček,nechtělo přeřadit a otáčky už se taky nezvyšovaly.Jako kdyby prokluzavala spojka,až když sem ubral plyn,tak auto se škubnutím přeřadilo.
Dneska ale sednu do auta a auto brutálně líný,nemá výkon nechce do otáček a nechce přeřazovat cca od 100km/h.
Může to být tou spojkou,nebo to spíš vypadá na převodovku?
Díky za odpovědi
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e61 525d drží 4tis otáček
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: sob 27.05.2017 17:38
Re: e61 525d drží 4tis otáček
Jede ti to v nouzaku, musis udelat diagnostiku. Tezko rict, kde bude problem, kdyz vsechny ,,kurvitka,, si z auta vyhodil
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: e61 525d drží 4tis otáček
Kdyby prokluzovala spojka, tak se otáčky motoru budou zvyšovat, ale rychlost auta nikoliv. Jenže auto s automatickou převodovkou klasickou spojku nemá. Ale možná nějaká lamela v tom automatu nebude úplně nejlepší.
Pokud jsi držel pedál plysnu na podlaze, tzv. "kick-down", tak řídící jednotka automatu pochopí, že je nutný maximálný výkon a nepřeřadí, aby neztrácel čas a případně i stabilitu auta a přeřadí až po uvolnění pedálu plynu, což se stalo. Takže tady žádná chyba není, je to vlastnost. Možná to bylo do kopce, proto to jelo maximálně 120km/h.
Nízký výkon a neochota jít do otáček, jak popisuješ, vypadá na nízký plnící tlak turba:
- buďto vypadla nebo praskla některá hadice mezi turbem, intercollerem a sacím potrubím, nebo
- regulace geometrie lopatek turba zůstala zaseknutá v poloze pro vysoké otáčky motoru, kdy je plnící tlak snižován (=regulován), aby se motor vysokým plnícím tlakem nerozletěl

Pokud jsi držel pedál plysnu na podlaze, tzv. "kick-down", tak řídící jednotka automatu pochopí, že je nutný maximálný výkon a nepřeřadí, aby neztrácel čas a případně i stabilitu auta a přeřadí až po uvolnění pedálu plynu, což se stalo. Takže tady žádná chyba není, je to vlastnost. Možná to bylo do kopce, proto to jelo maximálně 120km/h.
Nízký výkon a neochota jít do otáček, jak popisuješ, vypadá na nízký plnící tlak turba:
- buďto vypadla nebo praskla některá hadice mezi turbem, intercollerem a sacím potrubím, nebo
- regulace geometrie lopatek turba zůstala zaseknutá v poloze pro vysoké otáčky motoru, kdy je plnící tlak snižován (=regulován), aby se motor vysokým plnícím tlakem nerozletěl

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: sob 27.05.2017 17:38
Re: e61 525d drží 4tis otáček
Věř mi že to normální vlastnost není.Mám s tím už něco naježděno a vím jak se to chová.Když dám plný plyn,nebo i kickdown tak mě to zabořilo do sedačky a ručička otáčkoměru stoupala a pak to přeřadilo aniž bych musel pustit plyn a to i do kopce.
Teď ale plnej plyn třeba i z kopce zatlačilo mě to,ale při cca 120 km/h to ochablo na 4tis otáčkách a nepřeřadilo ani už otáčky nestoupaly.Musel jsem povolit plyn a pak to se škubnutím teprve hodilo další kvalt a to taky není normální.Normálně to řadí sametově bez škubání.
Teď už je to asi jak psal dejvidek v nouzáku a totálně líný.Musím zajet na diagnostiku.Jenom mě zajímalo na co se mám připravit,jestli to může být ta spoka,setrvák nebo něco takového.Protože všechno už včetně komplet novýho turba mám dělaný.Jediný o čem vím že je třeba vyměnit olej,má natočeno 10tis,ale to s tím nemůže souviset.No a pak ta spojka.Dík
Teď ale plnej plyn třeba i z kopce zatlačilo mě to,ale při cca 120 km/h to ochablo na 4tis otáčkách a nepřeřadilo ani už otáčky nestoupaly.Musel jsem povolit plyn a pak to se škubnutím teprve hodilo další kvalt a to taky není normální.Normálně to řadí sametově bez škubání.
Teď už je to asi jak psal dejvidek v nouzáku a totálně líný.Musím zajet na diagnostiku.Jenom mě zajímalo na co se mám připravit,jestli to může být ta spoka,setrvák nebo něco takového.Protože všechno už včetně komplet novýho turba mám dělaný.Jediný o čem vím že je třeba vyměnit olej,má natočeno 10tis,ale to s tím nemůže souviset.No a pak ta spojka.Dík
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: e61 525d drží 4tis otáček
Na diagnostiku můžeš ke mě do Mariánek ...
Naposledy upravil(a) starML dne úte 30.05.2017 20:56, celkem upraveno 1 x.
Re: e61 525d drží 4tis otáček
Automat nemá ani setrvák, ani spojku ani přítlačák, pochop to