Tady je článek (bohužel německy) od insidera z vývoje motorů BMW (dělá tam 20 let, podílel se na vývoji třeba M47/M57 a N47/N57, jsou na něho 3 patenty ... nicméně neprověřoval jsem to)
Ve stručnosti: to že mají různé výkonnové varianty jednoho motoru stejné objednací číslo jednotlivých dílů, ještě neznamená že ve výrobě dostaly kvalitativně stejné díly. V prvovýrobě dávají díly ve 3 kvalitativních stupních - UL (nízké výkonnostní nároky - x16d, x18d, x25d), OL (vysoké výkonnostní nároky - x20d, x30d) a TOP (speciální nároky - x23d, x35d), které se třeba u pístů liší materiálem a tím tepelnou odolností a schopností odvodu tepla. Jako náhradní díly se pak ze skladovacích důvodů dodávají díly TOP. Takže třeba čipnout x25d na x30d a furt s tím jedit kudlu znamená, že se za nějakou dobu propálí píst. Každopádně o hodně dřív než mít x30d už z výroby a jezdi s tím stejně.
Detaily pak v článku v odkazu
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Komponenty různých výkonnových variant motoru a chip tunning
Komponenty různých výkonnových variant motoru a chip tunning
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine

