Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#1 Příspěvek od Pato77 »

Zdravim, tak jsem se rohodl pro koupi bmw, cena do cca 170tis kc. V bmw jsem novacek a co se tyka celkovych znalosti aut nejsem zadnej mechanik :). Takze bych se rad poradil. Vzdy jsem byl zastancem spise benzinovych motoru ale v cenove relaci kterou do toho chci vrazit neni zase takovy vyber ojetych bmw od r. vyroby 2005+. Takze, vecna otazka :), benzin nebo nafta? Respektive, kdyz koupim naftu budu litovat? Pokud ano, proc? Jaky motor? Koukal jsem puvodne na 320i a 325i, ale nebranil bych si ani 318i, a jak je to v nafte? Dalsi otazka, do kolika cca najetych km byste do toho sami sli? V bazarech davam vyhledavani do 200tis najetych km. Ale i to mi uz prijde dost. Nejradeji bych si predstavoval tak 150max. Jenze pak uz je tu otazka meho cenoveho rozpeti. Puvodne jsem mel na auto 230tis no ale nakonec mi na auto zbyva z jistych duvodu jen 170+-. Takze co byste mi doporucili? Auto mam vplanu koupit koncem ledna, max unora. Je to vubec realne dle mich pozadavku sehnat kvalitni vuz v teto cenove kategorii? Dalsi vec je ze nemam moc zname kteri by se v autech vylozene vyznali natoz v bmw. Takze kdyz byc si pak nasel nejaky vuz a post ul ho sem jsou tu lide ochotni mi rict alespon zhruba jestli je to ok ci nikoliv? Predem diky tem co si prectou me vycerpavjici otazky a i za pripadne rady a odpovedi :).

Co treba tento? Da se verit tem najetym km pri teto cene a r.v. 2008?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/ ... oFrom=list
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#2 Příspěvek od JaraX »

na naftu bych se vykašlal, stará nafta = jen problémy, komfort je taky menší a zábava taky.
318i a 320i jsou na tom velmi podobně, poruchové motory, výkon nikde.

tzn zůstává 325i, 330i, 335i, ale s tím že ty druhé dvě za 170 tisíc nekoupíš.
tzn výsledek je 325i, asi nejlepší motorizace za ty prachy a nebo po haluzi 330i.
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#3 Příspěvek od Pato77 »

Diky za radu :). Co treba tenhle z nemecka? https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 39569.html Vypada to “orientacne” na slusnou koupi?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#4 Příspěvek od TurboShnek »

Ahoj,

Tak zaprvy, na bazary a prekupniky se okamzite vykasli! :D Ne ze das nejakymu lumpovi v bazaru 170,000 za nejakej vyjetej proprdenej pekac kterej v nemecku koupil za 50,000. Musis koupit auto od nekoho osobne a aby ten clovek taky vypadal normale, ne aby to byl nejakej 19 letej frajer kterej to turoval za studena. Za 170,000kc by melo mit maximalne jednoho originalniho majitele a ty ted budes druhej, melo by mit kompletni servisni knizku vyplnenou od koupe az do dnes s dolozenejma kilometrama a vsema uctama. Melo by mit hlinikovy kola a sadu zimaku k tomu by taky bylo dobry, zadny plechovy kola jako je to bezne v bazaru. Vsechno musi pracovat bez problemu a auto by melo mit minimalni kosmeicky zavady jak venku tak uvnitr. Maximalne nejakej zanedbatelnej skrabanec, zadny nutny investice, ne ze ti typek zacne rikat no jo tam chybi vypinac a klimatizace staci doplnit tady to prebarvis za par stovek to je prkotina bla bla bla. Neni to prkotina, bude te to stat tisice proto to prodava. :D

Za 170,000,- bych hledal auto kolem 100,000km, idealne pod, maximalne 130,000km, hledal bych ho s tempomatem, vyhrivanejma sedackama, elektricky sklapejicima se zrdcatkama atd... Nektery lidi tady urcite reknou, ty jsi blazen co chces za ubohejch 170,000,-, k penezum se tezko prichazi, neutracej je za kazdej krap jenom protoze se nekdo smeje, on by se nesmal kdyby slo o jeho penize. :D

Tak, dal si kup merak na tloustku barvy (https://www.ebay.co.uk/itm/LCD-Digital- ... Sw1QpaKjrU) a projed cely auto, pokud nekde bude vic nez 3mm znamena to ze je tam tmel protoze to bylo prorezly, bourany atd... a jdi od toho pryc. Podivej se jestli to nebylo barveny, kamera telefonu to ukazuje dobre. Za 170,000kc by nemelo bejt barveny protoze se ti to muze zacit loupat a mas drahej problem.

Dal se dobre podivej jestli to nebylo bourany, na vsechny vinka, projed vinko na internetu jestli odpovida vybava atd... Vem auto do servisu a nech zkontrolovat spodek aby tam nebyl rez, aby nebyli nikde zadny vule, vytekly tlumice atd... kdyz budou muzes majiteli rict aby ti dal slevu.

--- To cely rikam protoze trh je plnej podvodniku a lidi se casto nachytaji jako jsem se kdysi nachytal ja.

Tak co se tyce ktery auto si koupit. Mne se osobne moc nelibi e9x, jsou predrazeny, maji za tu cenu moc nalitano, skoro nicim se nelisi od e46 krome trochu vykonejsima motorama ktery jsou daleko slozitejsi tak ze drazsi na udrzbu, zda se mi ze vypadaji proti e46 a F31 nejak odflaknute (mozna kvuli tomu ze byla ekenomicka krize) a celkem si myslim ze e46 je zatim daleko lepsi deal.

Pokdu pujdes do e90 tak pozor na N47 motory (nepamatuju si presne mezi kteryma rokama a jestli se to tyka jenom benzinu) ale muze se tam pretrhnout rozvodovej retez a to stoji veliky penize opravit. Jinak bych nebral benzinovej motor mensi nez 325i protoze to vubec nejede, naftu mensi nez 320d taky nebrat. Naftovy E90 uz maji DPF filtr tak ze pokud budes jezdit jenom po meste je lepsi si vzit benzin.

Ja bych si koupil e46 pred faceliftem protoze je do 200,000km sezenes za 100,000kc a tech 70,000kc co jsi usetril si muzes nechat na opravy, coz je rozumenjsi protoze e90 koupis za 170,000kc taky nejspis kolem 200,000km tak ze je to vastne ten samej krap o 70% drazsi a zacnes navrch platit za opravy. Za tech 70% je lepsi si dat do e46 plno novejch veci jako brzdy, termostaty, ramena, repase vstriku, nastrikat spodek, servis klimatizace atd.... atd... ktery stejne budes muset na ty e90 delat. Motory pred faceliftem jsou sice min vykony ale snazsi na udrzbu. Po facliftu maji par prkotin ale ceklem nic co by mne odradilo kdyby se nanaslo nic pred faceliftem.

Koupil bych si naftu, bud 320d pokud bych chtel jezdit za malo nebo 330d pokud by penize nebyli moc velkej problem protoze mam naftu rad, ma plno sily, malo zere a v 2007 byla e90 320d zvolena jako nejlepsi auto na denodenni pouzivani. Velikej benzin se mi v dnesni dobe nechce zivit a jezdit na plyn taky ne. Vim ze hodne lidi rika ze stara nafta je "problem", ja jsem s tim nikdy zadnej problem nemel, mam 320d z roku 2000, najeto pres 230,000km, puvodni trubo, vstriky a vsechno okolo, nezere zadnej olej a vsechno je v pohode. Do stary nafty bych sel klidne i v 500,000km kdyby mi predlozili normalni servisni historii. Naopak bych se bal jit do novy nafty.

Kdyz ne naftu tak asi chces nejakej "drive" tak ze benzin 330i (poslouchej jestli nema zvuk jako nafta protoze tam casto odchazi vanos), vsechno mensi nejede akorat to zere, 325i jede do 100 za 8 vterin, kde je ten "drive" jak vsichni porad pisou? Ten drive je akorat zvuk vysokych otacek. :D Moje nafta jede do 100 taky za 8 vterin. :D
Naposledy upravil(a) TurboShnek dne sob 30.12.2017 06:03, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#5 Příspěvek od TurboShnek »

Pato77 píše:Diky za radu :). Co treba tenhle z nemecka? https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 39569.html Vypada to “orientacne” na slusnou koupi?
Na papire docela jo i kdyz pro mne se to auto nelisi od e46 v podstate skoro nicim krome designem abych za to zaplatil o 80,000 vic. Ale to jeste neznamena ze to neni vsude zatmeleny, bourany, ze z toho nekape olej atd... :D Osobne bych se podival na privatni inzeraty protoze najdes to samy za min (bazar na tom taky musi vydelat).

Uz vidim ze to cely vydrbali a nalestili, motor vypada taky pekne vymyte aby jsi nahodou nevidel kde co kape. :D Na prekupniky si musis dat pozor, takovy vycisteny auta nemam moc rad. Nebud v iluzi jako vetsina cechu ze v nemecku je vsechno super puper cestny a v cechach vsechno stoji za kulovy, tam te natahnou stejne jako tady. :D

Jeste jsem zaponel dodat, auto ktery prodavaji v nemecku by tam melo bejt koupeny, vem vinko na policejni stanici ad overi jestli to neni kradeny a jeste je dobry overit jestli to neni zastaveny nejaky bance. ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#6 Příspěvek od JaraX »

ja bych zas nešel do E46 za tydle peníze, tak za 50-80 možná, ale prostě E90 je od E46 mílové kroky jinde.
at už zpracováním, ten interier v E90 je mnohem líp udělanej a nemá tendence k vrzání. stejně tak většina E46 už hodně trpí na korozi, na to si E90 ještě pár let počkaj. komfort je neporovnatelnej, jak komfort podvozku,tak komfort celýho auta, možnost mít logic 7, a vůbec všechny audia v E90 hrajou líp jak E46, idrive, to je další velký plus, možnost mít aktivní tempomat,HUD a mraky dalších věcí s kterýma se dá auto koupit nebo se dají pak dodělat.

a co se týče zrychlení
325i 2005–2007 N52B25O1 160 kW (215 hp) 250 N⋅m (184 lb⋅ft) 7.0 s
330i 2005-2007 N52B30O0 190 kW (255 hp) 300 N⋅m (221 lb⋅ft) 6.2

a žádné vanosy tam neodchází, ty odchází akorát tak na M62, kdy začnou klepat, u N52 jsou vanosy prakticky věčné, maximálně se zakarbonují solenoidové ventily tím že někdo nemění olej, ale to se vyčistí a jede se dál.
naopak motory N52 jsou určitě spolehlivější než předchozí M54, ty ted umíraj ve velkým, to už je lepší volba předfacelift E46 M52, ale to už je hodně historie. motory N52 díky valvetroniku letí do otáček jak šílený v kombinaci s dobře udělaným LPG to vidím jako nejlepší volba. horší je ale fakt že E9x nemá rezervu a tak to dá hodně práce.
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#8 Příspěvek od Pato77 »

Tak chlapi moc diky za rady! Co se tyka e46 o ty jsem uvazoval par let zpatky, nejsem sice zenska ze by mi az tak zalezelo na vzhledu, ale e90 me uchvatily stylem vzhledem a celkovym designem. Novejsi nepocitam na ty nemam :). Takze e46 nechci. Libi se mi sice stale, ale jak rikam e90+ me uchvatily o neco vice :). Mam 170tis a 30tis rezervu prave na prvni servis a pripadne zakladni vymeny. Predpokladal jsem ze 30tis by mohlo stacit...? Kazdopadne, ono se dost tezce hleda auto, ktere neni z bazaru a za stejnou cenu ma nalitalo pouze 100k atp. V cechach jsem 325i pod 200k cenou i najetyma km nenasel vubec. Udelal jsem chybu kdyz jsem mel rozpocet vyssi a vymyslel hovadiny misto abych auto koupil hned. Pac jsem nasel krasnyho 330xi 120k nalitano za 220tis, ktere jsem v te dobe mel. No to uz nevratim :).
Co se tyka tech odkazu, auta krasny, ale desi me ty najete km :), 300tis najeto mi prijde moc, ostatne ja nechtel jit do auta co ma vic nez 200 a predstavoval si spis kolem 150tis najeto. Jenze to je taky problem, ze pak verit tomu ze tolik opravdu najeto ma. Kdyz najdu 2007rok za 170tisic nalitano 230k km a pak vidim stejny rok vyroby najezd 120tis a cena stejna ci i mensi. Pak se mi moc nechce verit ze v to neni stoceny ci bourany atd. Bohuzel dneska to hodne ochcavaj a umi to udelat fakt dobre. A jeste jsem se chtel zeptal, kolik me cca vyjdou naklady kdyz bych si dotahl auto z DE? Na netu jsem nejaky presny castky nenasel, jen to co musim udelat zaridit atd.

Kazdopadne pokud tedy benzin tak 318i a 320i nebrat?
Pokud bude mit vuz uplnou servisni historii a vse bude sedet a vzal bych tedy 325i tak do kolika cca najetych km ten najezd nemusim resit? Jak rikam me 200tis najezd prijde dost. Ja kupuji sve prvni bmw, pred tim jsem mel Focuse, 99r.v. Najeto 190tis ale motorove naprosto v poradku ale zrezl jak stara anca :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#9 Příspěvek od JaraX »

- ty auta jsem dal jako příklad, když budeš hledat dál, najdeš i méně ojetá.
- kilometry nejsou vše, Německo je veliky a odvšude dovšude vede dálnice, a bude dost rozdíl jeslti má auto najeto v Německu 300k po dálnicích při 2000k rpm a nebo s tím najel po českých okreskách a městech mladoch co tomu furt dával přemka (podlahu), samozřejmě i 300k najeto v německu může být vrak a na takové auto jsme se jeli několikrát jen tak podívat a většinou jsme to dovezli protože bylo v super stavu, Němci (západní) se o auta staraj a nemaj problém mít 300 tisícové auto ve stavu 100tkm, což u nás moc nehrozí, tady je pro ty lidi problém vůbec vyměnit olej. další věc je že Němci prostě nechcou auta co mají 300k najeto, takže hodně padají s cenou. neříkám že si máš koupit auto co má 300k najeto, ale prostě bych je uplně neodsuzoval
- 330xi - tu čtyřkolku bych si rozmyslel, zaprvé je to poruchový, za druhé to víc žere, hůř jede, menší radost z jízdy atd. a taková čtyřkolka ti pak hodí korunu na každým ujetým kilometru a to není uplně fajn. pokud najedeš 5k ročně a bydlíš na horách nebo jsi tam každej den, tak OK,ale jinak je to nesmysl. mám 4 BMW a čtyřkolka je jedna a už jde z domu a nahradí to zase zadohrab i při nájezdu 60k ročně nemám potřebu mít čtyřkolku.
- za 170 tisíc 325i koupíš, 330i možná taky, ale musíš hledat a čekat, nebude to za týden.
- 318i a 320i jsou proti 6 válcům hodně poruchové, většině lidí to moc dobře nefunguje, hodně jsou problémy s rozvodama a VVT, spotřeba je podobná 6 válci a výkonově je to liný jako prase. to samý prodejnost, 6 válec vždycky prodáš dobře, o 318i se nikdo prát nebude. u E46 byli 4 válce ještě OK, ale v E90 už ne, navíc maj dlouhej diferak a ta dynamika je fakt otřesná.
- dovoz z DE = cesta do DE, cca 100-200 eur převozky (dle typu a kraje), cesta domů 2x autem, přihlášení u nás kolem 5tisíc komplet. (čistopis, STK atd), + připadně ještě mechanik což bych doporučoval, já třeba beru 4,5k + 7kč km, když ti to někdo doveze tak berou většinou dovozci kolem 20k, ale většina z nich ani neudělá diag, na to zas pozor.
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#10 Příspěvek od Pato77 »

Super, fakt diky za rady ;). Hned mam jasneji :)). Auto planuji koupit do dvou mesicu no tak snad se naskytne do te doby nejaky pekny kousek.
Hlavne diky za to objasneni toho jakej motor ano a jakej ne pac ja uz byl docela rozhodlej ze kdyz nenajdu lepsi tak vezmu z AAA tu 318i jak odkazuji nahore.
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#11 Příspěvek od tommee »

Tady je toho mnoho napsáno, můj názor ber jako názor uživatele trojkových řad. Vlastnil jsem v e46, 320i, 325i, 2x 320D, 330D, v e90 320d, 330i (n52 i n53) a rozhodně říkám, že nejlepší auto co jsem měl byla e90 330i s N52. Pokud ti to rozpočet nedovoluje, ber 325i, počkej si, hledej, vybírej, a ono se ti to vrátí..
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#12 Příspěvek od Pato77 »

Diky :). Ztim nic neuspechavam, ale jak pisete, jsem tedy pevne rozhodnuty pro 325i. Jeste by me zajimalo jak je to s automatickyma prevodovkama, jsou problemove nebo se toho nemusim bat? Zaujal me treba tenhle https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 71118.html
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#13 Příspěvek od JaraX »

tommee píše:Tady je toho mnoho napsáno, můj názor ber jako názor uživatele trojkových řad. Vlastnil jsem v e46, 320i, 325i, 2x 320D, 330D, v e90 320d, 330i (n52 i n53) a rozhodně říkám, že nejlepší auto co jsem měl byla e90 330i s N52. Pokud ti to rozpočet nedovoluje, ber 325i, počkej si, hledej, vybírej, a ono se ti to vrátí..
chybí ti tady tlačítko TO SE MI LIBI, přesně todle je můj názor, 330i N52, a když na to nejsou prachy tak 325i N52,
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#14 Příspěvek od TurboShnek »

Musim s klukama souhlasit, 325i je minimum co bych koupil protoze jak jsem rikal u 325i je 0-100km realne nejak kolem 8 vterin (jeste nezapomen ze to neni novy tak ze mozna vic - ja vim ze lidi pisou na papire je to 7.0 kdyz umis radit jako profesional za idealnich okolnosti atd...) a to neni zadnej super zazitek to je jako muj naftak. Trosicku zivejsi auto nez naftak o pul vteriny no a co. :D Kdyz chces aby to bylo rychlejsi tak 330i a nebo tuning.

318i bych vubec nekupoval protoze ty motory uz jsou moc slaby, u 318i je 0-100 kolem 11 vterin. Co z toho ze mas BMW ktery se dobre ridi kdyz to nejede. :D Akorat to bude zrat, budes kupovat drahy nahradni dily na BMW a pri tom to jede jako Fabie. :D

Navic v budoucnosti 318i nebude tak prodejna jako vetsi modely 325i, 330i.

Co se tyce 4 kolky tak na to bych se taky vykaslal jak rikal JaraX, u nas to nema v podstate zadnej smysl pokud nebydlis nekde v horach a i kdyby jsi bydlel, nebylo by lepsi koupit si radsi neco jako Jeep Cherokee misto BMW kdyz porad jezdis ve snehu? :D Podle mne budes jenom platit extra za neco co se uplatni 1 mesic rocne, je lepsi si koupit drazsi zimni pneumatiky a budes na tom mnohem lip. Ja mam taky nahon na zadek a jezdim v pohode, nechapu od kud porad jdou kecy ze s nahonem na zadek nemuzes jezdit v zime. Jak to ze nasi dedci mohli jezdit v zime?
Pato77 píše: Predpokladal jsem ze 30tis by mohlo stacit...?
To zalezi kdo ti ten servis bude delat. U BMW by to mohlo stacit tak na jeden servis. Ja si delam servis sam, olej a filtry kolem 800,- a rampa za 50,- tak ze mi 30,000 staci na kolem 30ti let (kdyby nebyla inflace) :D Ale jak jsem rikal, jenom ze si koupis trochu mladsi auto nznamena ze nebudes muset delat brzdy, ramena atd... jako by jsi musel treba na ty e46. A k tem 30,000 si musis pripocitat dovoz z toho nemecka.
JaraX píše:ja bych zas nešel do E46 za tydle peníze, tak za 50-80 možná, ale prostě E90 je od E46 mílové kroky jinde.
at už zpracováním, ten interier v E90 je mnohem líp udělanej a nemá tendence k vrzání. stejně tak většina E46 už hodně trpí na korozi, na to si E90 ještě pár let počkaj. komfort je neporovnatelnej, jak komfort podvozku,tak komfort celýho auta, možnost mít logic 7, a vůbec všechny audia v E90 hrajou líp jak E46, idrive, to je další velký plus, možnost mít aktivní tempomat,HUD a mraky dalších věcí s kterýma se dá auto koupit nebo se dají pak dodělat.
Ja mam opacnej nazor, myslim si ze e9x vypadaji pekne jenom z venku (krome tech chromovejch plastu nad ledvinkama) a interiej je horsi nez v e46, nelibi se mi pristrojova deska, plastovy kliky od dveri a celkem si myslim ze interier vypada min elegantne, levneji a zastarale proti e46. Pripada mi to ze e90 je na rychlo slepeny z dilu ktery jim zustali po e46. Nelibi se mi to auto, jsem rad ze vyhodili toho Americana protoze F31 je daleko lepsi. :D iDrive, HUD, obrazovky atd... mne absolutne nezajimaji ale to je vsechno osobni nazror.

Ale co se tyce rezu, vrzani atd... To zalezi na examplari, ja mam e46, 2000 s 230,000km dovezenou z Italie, jezdila v tom zenska a nikde neni zadnej rez (akorat na kufru pod znackou se to trosku nafukovalo ale to jsem za 5 stovek spravil.) Jinak spodek je jako novej, motor nezere olej, nic nevrze, netece, vsechno puvodni i turbo. Ale videl jsem e90 kombika v bazaru kteryho se chytal rez vsude kolem kufru, na spodku atd... Najety km taky neni vsechno, zalezy kde byli najety, 200,000 po okreskach v CR je jako 500,000 po dalnici v nemecku.

Nemecko zrovna neni idealni zeme na dovoz auta protoze tam snezi a soli silnice. Kdyz najdes garazovany auto z jihu tak jsi trefil jackpot. Musis cekat a hledat, najit dobry pouzity auto neni lehky, trhje plnej vraku.
Pato77 píše: Jeste by me zajimalo jak je to s automatickyma prevodovkama, jsou problemove nebo se toho nemusim bat?
S automatem prijdes o vykon tak ze kdyz si koupis ten 325i uz s manualem to nebude zadna raketa a s automatem uz vubec ne. Do 330i asi ma smysl ho koupit ale kdyz chces 330i tak chces "drive", kde je drive s automatem?

Ja jsem trosku skeptickej so se tyce pouzitych automatu, chtel bych videt ze tam menili pravidelne olej protoze jinou manualni prevodovku koupis pomerne levne, das ji tam, udelas repas kdyz budes potrebovat a s automatem te to vsechno bude stat daleko vic.

Navic zalezi kde s tim budes nejvic jezdit, kdyz budes jezdit 90% casu v praze v zacpach tak dava smysl koupit si automat, kdyz budes jezdit po malym meste a nekde po okreskach/dalnici tak nevidim duvod mit automat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#15 Příspěvek od JaraX »

- 325i ma realne zrychleni kolem 7,2s e46 320d kolem 9s, to je o 2s horší a to je dost horší, navíc naftáky jdou s letama s výkonem mnohem víc dolů než benzín, jak se jim zanáší sání karbonem, egr, slábne turbo, podtlaky atd. většiny ty nafty kolem 200tkm už nemají třeba 8-10 procent výkonu, benzíny co jsme měřili na brzdě, tak třeba moje auto konkrétně po 220tkm mělo 11kW dolů, tzn 234 místo 245kW, a co jsme měřili 750i co měla najeto 150k, tak chyběli jen 2kW. když je to automat tak na startu tolik zas není co posrat, sport, plna brzda, plnej plyn, pustit brzdu a letíš.
- jak píše kalashnikov, lepší si koupit dobry gumy než investovat do 4 kolky.
- 30k běžně platí lidi s pěknou E90, E65, co se doveze za první servis, prostě se auto projde, tam rameno, tam teče ventilvíko, tam desky už nic moc, + kompletní výměna všech kapalin včetně automatu a většinou to je těch 15-40k dle stavu co se doveze, když je to auto vyhodně koupený tak se zas dá víc do servisu. ale to ještě neznamená že se to vše musí dělat, většina lidi má někde unik oleje a nějaké vůle ani o tom neví, ale prostě když to prohlídne odborník tak vždycky něco najde a málo kdo řekne "jo to serem, nechte to tak" jak říkam lidem, servis u mě je drahej, protože jim najdu závady o kterých předtím nevěděli. většina mechaniků nepozná ani vadnej termostat, nebo že někde něco klepe.
- to jako chceš říct že auta z Italie jsou lepší než z Německa? to jsi mě fakt pobavil. Italové sou totální prasata, o auta se nestarají a auta z IT jsou většinou paštiky, u kterých navíc většinou nemáš ani vyhřívaný sedačky a o té soli od moře se vůbec nebavím.
- automat a manual v E90 stojí +- to samý, počítej že za výměnu spojky a dvouhmoty dáš u manualu 30 tisíc, za stejný prachy máš celej druhej starší automat + výměnu převodovky i oleje a dalších těsnění. automat žere víc ve městě a zase šetří na dalnici. ve výsledku to vlastnictví stojí to samý a je otázka co tě víc baví, obojí bych si ale vyzkoušel, spousta lidí nechce automat protože s ním nemá zkušenost a nebo má zkušenosti s nějakýma NON-BMW automatama který jsou často otřesný. v BMW většina automatů krom třeba těch GM funguje suprově a 6kvat v E90 je jedna z nejlepších převodovek co znám. já bych volil automat, jelikož hodně jezdím a často se motám někde ve městěch, musím vyřizovat telefony, najít se za jízdy atd. ale pokud chceš víkendovku na svezení a rád si užíváš hrabačky z křižovatek, atd tak je manuál lepší volba.
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#16 Příspěvek od Pato77 »

- automat a manual v E90 stojí +- to samý, počítej že za výměnu spojky a dvouhmoty dáš u manualu 30 tisíc, za stejný prachy máš celej druhej starší automat + výměnu převodovky i oleje a dalších těsnění. automat žere víc ve městě a zase šetří na dalnici. ve výsledku to vlastnictví stojí to samý a je otázka co tě víc baví, obojí bych si ale vyzkoušel, spousta lidí nechce automat protože s ním nemá zkušenost a nebo má zkušenosti s nějakýma NON-BMW automatama který jsou často otřesný. v BMW většina automatů krom třeba těch GM funguje suprově a 6kvat v E90 je jedna z nejlepších převodovek co znám. já bych volil automat, jelikož hodně jezdím a často se motám někde ve městěch, musím vyřizovat telefony, najít se za jízdy atd. ale pokud chceš víkendovku na svezení a rád si užíváš hrabačky z křižovatek, atd tak je manuál lepší volba.[/quote]
8-)
Ja automat ridil v bmw 740d, me automat vyhovuje je to pohodlnejsi. Ve vysledku je mi to ale uplne jedno :). Ptal jsem z duvodu jestli se treba ty automaty nejak moc neserou a nebo jestli neni rozdil nejak markantni kdyz bych nasel vyhovujici bmw a byl to automat tak abych nezabrecel a nebo naopak se nevykaslal na koupi jen kvuli tomu :-)
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#17 Příspěvek od TurboShnek »

JaraX píše:- to jako chceš říct že auta z Italie jsou lepší než z Německa? to jsi mě fakt pobavil. Italové sou totální prasata, o auta se nestarají a auta z IT jsou většinou paštiky, u kterých navíc většinou nemáš ani vyhřívaný sedačky a o té soli od moře se vůbec nebavím.
To nerikam protoze nemuzu shrnout 143 milionu lidi do jedny hromady a z toho delat nejaky zavery. :D V kazdy zemi jsou ruzny lidi ruznych veku, socialnich postaveni atd... nekdo se o auto stara lip nekdo hur, nekdo ma garaz nekdo ne, je to celkem individualni zalezitost kterou musis posoudit sam na konkretnim exeplari. I tady v cechach najdes pekny auta o ktery se starali a zda se ze je kazdej prasak. Mozna se da rict ze obecne nemci jsou vetsi pedanti nez italove, ale pak se da rict ze obecne evropani jsou prasata proti treba rusum protoze tam od tebe malo kdo koupi barveny auto a v evrope je to lidem celkem jedno, takovy statistiky nejsou neco na co se da spolehnout.

Kdyz porovnas garazovany auto z italie ktery vlastnil 50 letej doktor a to samy co v nemecku vlastnil 25 letej kluk, da se rict ze to prvni bude v lepsim stavu. Kdyz koupis auto od zensky pravdepodobne bude servisovany jenom u dealera, kdyz ho koupis od chlapa pravdepodobne bude servisovany buh vi kde atd...

Ale je pravda ze dovozum z italie schazi zimni vybava ale cert ji vem, pro mne je dulezitejsi rez a ty vyhrvany sedacky si tam muzu namontovat sam na eBay to stoji 10 euro, knofliky od BMW dalsich 15 euro, prepojim vypinac na original a je to, daji se najit vlozky i s 3 stupnema jako original. Mne to ale ani nijak neschazi.

Co se tyce ty morsky soli tak to mozna plati kdyz bydlis hned na plazi ale jinak to nema absolutne zadnej vliv na nic a to vim protoze moje auto je z pobrezniho mesta a neni na nem zadnej rez, bydlel jsem v anglii ktera je obklopena morem a tam rez na aute prakticky neexistuje, v USA to bylo to samy, auta ze severnich statu prorezly, z floridy, kalifornie 25 let stary auto jako kdyby vcera vyjelo z fabryky. Akort je tam prudky slunce proto je lepsi sehnat neco co bylo garazovany protoze vnitrek nebude vypalenej a taky se muze zacit loupat lak.
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#18 Příspěvek od Pato77 »

“Vyhrivany sedacky namontuju” to je vec co nikdy delat nechci a kdyz tak za raketu primo v bmw nebo u nekoho fakt dobryho. Pritelkyne si nechala neco spravovat na aute (peugeot 206cc-starej pekac za par supu) u jednoho “znameho” a dva dny na to zaclo horet za jizdy :-D. Ale to je od boku, doted se nevi jestli tam byla nejaka skryta zavada od prodejce nebo jestli neco posral mechanik :).
bmwwalmez
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: stř 10.03.2010 01:00

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#19 Příspěvek od bmwwalmez »

Super téma toto. Jsem v naprosto stejné situaci. V rozmezí 2 až 3 měsícu chci taky e90/91 325i/330i rv 2005-2007. kolem 170 000kč + dovoz +cca 30 000 na první servis. Zajímala by mne průměrná spotřeba v provnání 325i manuál/automat a 330i manuál automat. A také ta spotřeba oleje? čtu spoustu hrozných scénářu jak se dolívá litr oleje na 1000-2000 km, je tomu opravdu tak? nebo to platí o vyjetých a zhuntovaných vozech.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#20 Příspěvek od JaraX »

330i mývají lepší vložky válců a většinou žerou cca 1 litr na 10tkm,
325i ale olej žrávají víc, většinou kolem litru na 3-5 tisíc km, s tím je třeba počítat. ale nevidím to jako tragédii dolít jednu za čtvrt roku litr oleje
Odpovědět