Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh?
e39 535iA 1999 - Prosím, jde vůbec zrepasovat vodou chlazenej altík, tak jako jdou jednoduše ty klasický? Uhlíky atd?
Zdá se mi, že dobíjí, ale málo.. Kontrolka zhasíná, napětí je dobrý, ale skoro stále vymlácená baterka. I po 30 km jízdě má baterka sotva 12,5 voltu, a to je skoro nová.
Bez spotřebičů na volnoběh 13,6V, pak něco pozapínám a padá to na 12,1V
Jo a jde nějak jednoduše zvýšit volnoběh? Mám elektronickej plyn, tak třeba nějak diagnostikou, nebo nějak mechanicky??? Přijde mi hodně nízkej, dle otáčkoměru zahřátej tak 450 - 500 otáček..
Díky,
Zdá se mi, že dobíjí, ale málo.. Kontrolka zhasíná, napětí je dobrý, ale skoro stále vymlácená baterka. I po 30 km jízdě má baterka sotva 12,5 voltu, a to je skoro nová.
Bez spotřebičů na volnoběh 13,6V, pak něco pozapínám a padá to na 12,1V
Jo a jde nějak jednoduše zvýšit volnoběh? Mám elektronickej plyn, tak třeba nějak diagnostikou, nebo nějak mechanicky??? Přijde mi hodně nízkej, dle otáčkoměru zahřátej tak 450 - 500 otáček..
Díky,
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
uhlíky v něm nejsou.je indukční, ale může být KO třeba dioda, dej to někomu kdo dělá altíky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
A nevíte, jestli nějak jde zvýšit volnoběh? Po studeným startu se chvíli drží tak 1000 - 1100 otáček, pak v klidu klesá, ale u teplýho motoru je fakt nízkej..
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Proč myslíš, že je nízkej ?
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
600 ot/min je normální
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Mám tam tak 400-500, v koloně ve městě už mi dokonce probliklo mazání.. A po změření napětí to v těchdle točkách sotva dobíjí..
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Divný, když to určuje DME, a nikdo to nepřegramoval. Čidlo na klikovce či vačce takovou chybu přece nemůžou dělat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Je to divný. Startuje nabrnk, drží okolo 1000, jak po chvilce začnou točky padat, motor běží na hodně nízký a houpe (ale to je možná těma mrazama, dřív to nedělal), jak se trošku ohřeje už běží čistě, neklepe se, ale točky nízký..
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Tohle nám dělala V8 E39 535i, za chladu houpala, problém se prohluboval časem až začala chcípat v mrazech. Po ohřátí OK.
Kupec s Jardou to vyřešili. Když jsem se ptal jak to jezdí, tak OK. Že to byla snad nějaká volnoběžná nebo jiná klapka? A stačilo vyčistit? Nevím přesně.
A taky to houpalo, třepalo se to a tarokovalo jak při posledním tažení. Pak jela jak gula.
Kupec s Jardou to vyřešili. Když jsem se ptal jak to jezdí, tak OK. Že to byla snad nějaká volnoběžná nebo jiná klapka? A stačilo vyčistit? Nevím přesně.
A taky to houpalo, třepalo se to a tarokovalo jak při posledním tažení. Pak jela jak gula.
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
nejčastěji je to zanešenej nebo nefunčkní volnoběžnej ventil, ale dsvatos už má vanos ne?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Jj, je to vanos.
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Tak elektronicky řízená klapka jenom teda. Zkontrolovat, vyčistit, rozchodit. Kryt lze sundat.
Jinak je to hrozná kokotina, která motor úplně zabije. A nejhorší, že motory tam asi montovali už dopředu na EU3, ale můj ročník 99 má ještě EU2. (Ostatní zase jako poface, ale 4:3-to mi nevadí). Ale naštěstí zase má kontrolní lambdy odstavené.
Jinak je to hrozná kokotina, která motor úplně zabije. A nejhorší, že motory tam asi montovali už dopředu na EU3, ale můj ročník 99 má ještě EU2. (Ostatní zase jako poface, ale 4:3-to mi nevadí). Ale naštěstí zase má kontrolní lambdy odstavené.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Kouknu na tu klapku, díky. Mám taky 99, Vanos, malou telku a Euro 2. Nenapadá tě, jak tu analogovou telku nějakým automobilním set-top boxem oživit? Do Afriky aby fachčila se mi jezdit nechce 

Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Taky jsem o tom uvažoval, ale pak jsem to zavrhnul. Moc práce a v TV jsou jen hov... Spíše video, ale zas nechci být kamioňák:-)))
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Táákže.. Škrtící klapka vyčištěna. Karbonu tam teda bylo požehnaně.. Chod motoru na volnoběh se zklidnil, nehoupe, volnoběh se o trošku zvedl (cca 50-100 otáček), a hlavně se vyhladil chod a přechody motoru při lechtání, když si to jen ševelíš v nízkých točkách..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř 19.10.2016 09:32
- Bydliště: Praha
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
Taky mne trápí nízké otáčky na volnoběh i po zahřátí jsou stále na 500. Řeším to zaplou klimou, to mám pak otáčky na volnoběh 700 Nevíte někdo, jak mohu otáčky bez klimy zvýšit nebo je to tak nastaveno z továrny ?.
Mám E61 550i
Předem děkuji za tipy.
Mám E61 550i
Předem děkuji za tipy.
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
n62 má mít 550, potom si sama zvyšuje na 700 když je zaplá klima, nebo je potřeba víc dobíjet atd.
co ti vadí na 550ti? teoreticky by to šlo přeprogramovat na víc, ale nevidím v tom smysl.
já si svoji N62 snižoval na 400 a to byla bomba
co ti vadí na 550ti? teoreticky by to šlo přeprogramovat na víc, ale nevidím v tom smysl.
já si svoji N62 snižoval na 400 a to byla bomba

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř 19.10.2016 09:32
- Bydliště: Praha
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
JaraX píše:n62 má mít 550, potom si sama zvyšuje na 700 když je zaplá klima, nebo je potřeba víc dobíjet atd.
co ti vadí na 550ti? teoreticky by to šlo přeprogramovat na víc, ale nevidím v tom smysl.
já si svoji N62 snižoval na 400 a to byla bomba
Děkuji za reakci Jaraxi,
na volnoběh mám přesně 500 a při zastavení na křižovatce je to takový, jak kdyby se motoru těžce dýchalo. Tak se chci spíš ujistit, že to tak má být. Nevím, jak a co případně proměřit, abych měl jistotu, že je motor v dobré kondici.
Re: Rychlej dotaz - repas vodou chlazenýho altíku + volnoběh
ten motor musí jet jak samet, prostě nesmíš poznat že běží. i když dle mého 5er a 6er mají asi jiný SW, nebo nevím co, ale vždycky když přijede nějaká E60-E64 N62 tak ten volnoběh prostě není čistej jako u 95 procent E65, takže těžko říct., ale prostě nech zkontrolovat běh válců, VVT atd.