Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
530d E39, 135 kW nestartuje.
530d E39, 135 kW nestartuje.
Zdar chlapi, nemá někdo zkušenost s tím, že nejde nastartovat 530d E39, 135 kW - 11/1998. Prošel jsem již všechno a poslední výsledek je, že když napojím auto na INPU, tak tlak podávacího čerpadla je cca 3,8 barů, ale tlak v railu je 0. Do čerpadla jde nafta jak divoká a všechna končí v přepadu vysokotlakového čerpadla. Odpojil jsem přívod z čerpadla na rail a vůbec čerpadlo netlačí naftu. Prakticky při startování ani kapku. Vytáhl jsem ten regulátor tlaku co je na čerpadle a dedukuji, že by to snad mohla být příčina problému. Objednal jsem si ho. Ještě jsem dostal typ, že by mohlo čerpadlo prokluzovat v ozubeném kole, ale toto jsem konzultoval a je to nepravděpodobné. Samozřejmě předpokládám, že by mohlo být v háji celé vysokotlaké čerpadlo, ale je divné, že by netlačilo vůbec nic. Ještě mě napadá, že by mohlo odejít čidlo tlaku na railu, ale to by snad spadlo do nouzového režimu a šlo by nastartovat. Jinak když čidla odpojím, tak diagnostika je eviduje jako chybu, takže do nich teče šťáva.
Jinak jsem prošel:
- kostření
- baterku, včetně napojení na druhé auto kabely
- pojistky (zkontrolovány vizuálně)
- synchronizace DME-EWS přes INPU
- kontrola přes INPA a BMW Scaner a žádná zásadní chyba. Vymazání všech chyb
- čidlo polohy vačky,
- řetěz.
Diagnostika samozřejmé nehlásí žádný problém, proč by to nemělo startovat.
Ale teď je zásadní otázka, proč to vysokotlaké čerpadlo nepouští naftu do railu (vadný ventil nebo celé čerpadlo). Nebo ventil blokuje elektronika, ale proč ? Neblokuje náhodou imobilizér právě přes DME ten ventil tak, že to nepouští žádnou naftu do railu ? (pak synchronizaci jsem neudělal asi dobře nebo je ještě někde problém na trase DME-EWS).
Díky za rady.
Libor
Jinak jsem prošel:
- kostření
- baterku, včetně napojení na druhé auto kabely
- pojistky (zkontrolovány vizuálně)
- synchronizace DME-EWS přes INPU
- kontrola přes INPA a BMW Scaner a žádná zásadní chyba. Vymazání všech chyb
- čidlo polohy vačky,
- řetěz.
Diagnostika samozřejmé nehlásí žádný problém, proč by to nemělo startovat.
Ale teď je zásadní otázka, proč to vysokotlaké čerpadlo nepouští naftu do railu (vadný ventil nebo celé čerpadlo). Nebo ventil blokuje elektronika, ale proč ? Neblokuje náhodou imobilizér právě přes DME ten ventil tak, že to nepouští žádnou naftu do railu ? (pak synchronizaci jsem neudělal asi dobře nebo je ještě někde problém na trase DME-EWS).
Díky za rady.
Libor
Naposledy upravil(a) PearlJam dne stř 25.04.2018 10:48, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Chápu o čem píšeš, tlak za filtrem 3,8 Baru je ještě OK, limitní tlak, který hlídá čidlo tlaku na filtru ke 3,5 Baru. Pokud by byl nižší, tak ŘJ motoru vůbec nepovolí vstřikování. A Ty jsi odpojil přívod z čerpadla na rail a naftu vůbec netlačí. Tedy problém bude ve vysokotlakém čerpadle, možná v tom regulátoru tlaku č.21 http://ills.bmwfans.info/3owl.png , který jsi už objednal. Dost záleží i na těch gumičkách toho výsuvného dílu https://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... P93Pog.jpg , může to způsobit protékání do přepadu. Nijak rozumně se ten regulátor vyzkoušet nedá. Jinými slovy to u Tebe vypadá asi takto https://www.youtube.com/watch?v=ESInONJcbRE s tím, že na videu se cca v čase 01:17 pokouší o start a tlak na railu mu vyleze na 51 Barů, což je samozřejmě taky málo, minimum je přes 250 Barů. Tedy v tomto případě na videu se např. může jednat o protékající vstřikovače. Pokud je u Tebe skutečně "nula", tak pořízení jiného regulátoru nebude chyba.
- kdyby bylo špatné čidlo (nebo jeho kontakt) na railu, tak by nastartovat určitě nešlo, protože ŘJ motoru hlídá ten min. tlak 250 Barů,
- přečti si celý příběh https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e60 ... 04621.html , že to začíná startérem není důležité, protože se tam dočteš o utajeném a asi zapomenutém imobilizeru předchozího majitele a zázračné vyléčení na straně 6,
- skutečně pouvažuj, jestli si "někdo" nehrál s diagnostikou a nezkoušel, co je to "sleep mod" ?
- než Ti přijde nový regulátor, tak zkus "cvičně" odpojit konektor X6254 čidla hladiny oleje B6254 na spodku olejové vany a nastartovat, je to práce asi na 1/2 hodiny, tohle vadné čidlo občas vadí startu motoru http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 102027.png

- kdyby bylo špatné čidlo (nebo jeho kontakt) na railu, tak by nastartovat určitě nešlo, protože ŘJ motoru hlídá ten min. tlak 250 Barů,
- přečti si celý příběh https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e60 ... 04621.html , že to začíná startérem není důležité, protože se tam dočteš o utajeném a asi zapomenutém imobilizeru předchozího majitele a zázračné vyléčení na straně 6,
- skutečně pouvažuj, jestli si "někdo" nehrál s diagnostikou a nezkoušel, co je to "sleep mod" ?
- než Ti přijde nový regulátor, tak zkus "cvičně" odpojit konektor X6254 čidla hladiny oleje B6254 na spodku olejové vany a nastartovat, je to práce asi na 1/2 hodiny, tohle vadné čidlo občas vadí startu motoru http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 102027.png

Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
a neteče jen vstřík do přepadu tak že se prostě nevytvoří žádnej tlak?
dělal jsi přepady?
dělal jsi přepady?
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Netlačí vůbec žádnou naftu (měl jsem odpojený přívod od čerpadla k railu), takže přepady to nejsou, mám vážné podezření na ten imobilizér, i když jsem ho pároval přes INPU, tak to asi nebylo provedeno dobře i když hlásila INPA, že vše ok.
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Díky za rady, to čidlo odpojit ještě zkusím, až se k tomu dostanu v pátek.starML píše:Chápu o čem píšeš, tlak za filtrem 3,8 Baru je ještě OK, limitní tlak, který hlídá čidlo tlaku na filtru ke 3,5 Baru. Pokud by byl nižší, tak ŘJ motoru vůbec nepovolí vstřikování. A Ty jsi odpojil přívod z čerpadla na rail a naftu vůbec netlačí. Tedy problém bude ve vysokotlakém čerpadle, možná v tom regulátoru tlaku č.21 http://ills.bmwfans.info/3owl.png , který jsi už objednal. Dost záleží i na těch gumičkách toho výsuvného dílu https://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... P93Pog.jpg , může to způsobit protékání do přepadu. Nijak rozumně se ten regulátor vyzkoušet nedá. Jinými slovy to u Tebe vypadá asi takto https://www.youtube.com/watch?v=ESInONJcbRE s tím, že na videu se cca v čase 01:17 pokouší o start a tlak na railu mu vyleze na 51 Barů, což je samozřejmě taky málo, minimum je přes 250 Barů. Tedy v tomto případě na videu se např. může jednat o protékající vstřikovače. Pokud je u Tebe skutečně "nula", tak pořízení jiného regulátoru nebude chyba.
- kdyby bylo špatné čidlo (nebo jeho kontakt) na railu, tak by nastartovat určitě nešlo, protože ŘJ motoru hlídá ten min. tlak 250 Barů,
- přečti si celý příběh https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e60 ... 04621.html , že to začíná startérem není důležité, protože se tam dočteš o utajeném a asi zapomenutém imobilizeru předchozího majitele a zázračné vyléčení na straně 6,
- skutečně pouvažuj, jestli si "někdo" nehrál s diagnostikou a nezkoušel, co je to "sleep mod" ?
- než Ti přijde nový regulátor, tak zkus "cvičně" odpojit konektor X6254 čidla hladiny oleje B6254 na spodku olejové vany a nastartovat, je to práce asi na 1/2 hodiny, tohle vadné čidlo občas vadí startu motoru http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 102027.png
A ten odkaz jsem už taky četl, měl tam rozhozený DME-EWS - takže to taky ještě jednou vyzkouším. Samozřejmě budu informovat po pokusech jak to dopadlo.
JJ a ten odkaz na youtube přesně odpovídá mému stavu, akorát jemu při startování nějaký tlak vyskočí, mě nevyskočí ani ťuk ani po 30 sekundách.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Žádné startování 30 sekund - tohle není "vejtřaska" a venku není mínus 20°C.
Jestli to nechytne na 5-7 protočení motoru, tak je něco špatně a nemá smysl to trápit. A pokud to někdo takto dlouho trápí, tak při poklesu palubního napětí dojde k rozpadu kódů v klíči a EWS (elektronische WegfahrSperre) a už to ani INPA synchronizací DME-EWS nespraví. Potom se musí vymontovat krabička EWS a poslat členovi Fx.

Jestli to nechytne na 5-7 protočení motoru, tak je něco špatně a nemá smysl to trápit. A pokud to někdo takto dlouho trápí, tak při poklesu palubního napětí dojde k rozpadu kódů v klíči a EWS (elektronische WegfahrSperre) a už to ani INPA synchronizací DME-EWS nespraví. Potom se musí vymontovat krabička EWS a poslat členovi Fx.

Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
JJ, máš pravdu s tím startováním, taky mě to netěší. Zajímalo by mě, jestli to INPA hodí jako chybové hlášení a ještě, když se kód rozpadne, co jako první blokuje imobilizér ? Blokuje vstřikovací čerpadlo, které dává tlak do railu prostřednictvím toho ventilu ? Nikde jsem zatím nenarazil na tuto odpověď ?starML píše:Žádné startování 30 sekund - tohle není "vejtřaska" a venku není mínus 20°C.
Jestli to nechytne na 5-7 protočení motoru, tak je něco špatně a nemá smysl to trápit. A pokud to někdo takto dlouho trápí, tak při poklesu palubního napětí dojde k rozpadu kódů v klíči a EWS (elektronische WegfahrSperre) a už to ani INPA synchronizací DME-EWS nespraví. Potom se musí vymontovat krabička EWS a poslat členovi Fx.
Pokud někdo ví, potěšila by mě zkušenost.
Díky Libor
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Tak jsem nainstalovat ten regulační ventil a světě div se "žádná změna", takže 3000 Kč vyhozených oknem. Asi zkusím vymontovat to vysokotlaké čerpadlo a nechám ho někde zkontrolovat, přetěsnit.
Chlapi, nějaké další typy, kde mám popřípadě zkoumat ?
Libor
Chlapi, nějaké další typy, kde mám popřípadě zkoumat ?
Libor
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
a co ty přepady?
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Přepady to téměř jistě nejsou, když netlačí naftu do railu a tlakové čidlo na railu ukazuje 0 barů.
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
a měřil jsi jestli to vůbec aktivuje čerpadlo?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
- najdi si v motorovém prostoru konektor X2262, vypadá takto http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 102023.png
- na pinu (1) je drát RTWS (=červenobílý), na pinu (2) drát BRBL (=hnědomodrý),
- při zapnutém zapalování musíš mezi piny (1) a (2) 12 Voltů,
- pokud tam 12 Voltů nenajdeš, podívej se na pojistku F2 (32A) v bloku pěti pojistek A8680, který ale je ve schránce řídících jednotek pod filtrem klimatizace před spolujezdcem, vypadá to takto http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 102053.png ,
- než vymontuješ to VT čerpadlo, tak zkus odpojit ten snímač hladiny oleje na spodku olejové vany, jak jsem psal dříve.

- na pinu (1) je drát RTWS (=červenobílý), na pinu (2) drát BRBL (=hnědomodrý),
- při zapnutém zapalování musíš mezi piny (1) a (2) 12 Voltů,
- pokud tam 12 Voltů nenajdeš, podívej se na pojistku F2 (32A) v bloku pěti pojistek A8680, který ale je ve schránce řídících jednotek pod filtrem klimatizace před spolujezdcem, vypadá to takto http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 102053.png ,
- než vymontuješ to VT čerpadlo, tak zkus odpojit ten snímač hladiny oleje na spodku olejové vany, jak jsem psal dříve.

Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Díky za rady, přes víkend vyzkouším.
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Ahoj, tak jsem se dneska vrátil. Koupil jsem novou baterku a teď jsem to po nasazení baterky proměřil a je tam 8,5 voltů (mezi těmi dráty (1) a (2). Dal jsem ji nabíjet a po cca hodině je tam 9V. Zkontroloval jsem ty pojistky a přebrousil a nastříkal kontakt sprejem.starML píše:- najdi si v motorovém prostoru konektor X2262, vypadá takto http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 102023.png
- na pinu (1) je drát RTWS (=červenobílý), na pinu (2) drát BRBL (=hnědomodrý),
- při zapnutém zapalování musíš mezi piny (1) a (2) 12 Voltů,
- pokud tam 12 Voltů nenajdeš, podívej se na pojistku F2 (32A) v bloku pěti pojistek A8680, který ale je ve schránce řídících jednotek pod filtrem klimatizace před spolujezdcem, vypadá to takto http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 102053.png ,
- než vymontuješ to VT čerpadlo, tak zkus odpojit ten snímač hladiny oleje na spodku olejové vany, jak jsem psal dříve.
Snímač hladiny oleje jsem zatím odpojit nezkoušel.
Kde se mohou ztrácet 3 volty ?
Na kostře u motoru mam přes 12 voltů, tak nechápu, kde se ztrácí?
Nějaký typ?
Díky moc za předchozí rady.
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
nemáš lepší to auto dát do servisu kde to za 2 dny spraví? tak to vidím tak do vánoc 

Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
I to by bylo řešení, ale to bych musel zavolat odtah, nějak bychom to museli vytáhnout z podzemí garáže a naložit.JaraX píše:nemáš lepší to auto dát do servisu kde to za 2 dny spraví? tak to vidím tak do vánoc
Nepotřebuji s ním jezdit, takže čas mě netlačí. Nechal jsem si ho jako veterána.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Napsal jsem 12 Voltů, to je pochopitelně odlišná hodnota od té, co jsi naměřil, ale je to v pořádku. Ve skutečnosti je v tom obvodu B2262 (v ŘJ motoru A2249) odpor, na kterém se "ztrácí" ty 3 Volty viz schéma zapojení zde https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e39- ... -0/fxjrECD . Důležité je, že to napájení Raildruckregelventilu B2262 od pojistky F2 A8680 funguje. A pokud se něco nestane po odpojení toho olejového snímače https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e39- ... -0/apww7Iu , tak já už od klávesnice více nezvládnu.PearlJam píše:.... teď jsem to proměřil a je tam 8,5 voltů (mezi těmi dráty (1) a (2).
Kde se mohou ztrácet 3 volty ?

Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
starML píše:Napsal jsem 12 Voltů, to je pochopitelně odlišná hodnota od té, co jsi naměřil, ale je to v pořádku. Ve skutečnosti je v tom obvodu B2262 (v ŘJ motoru A2249) odpor, na kterém se "ztrácí" ty 3 Volty viz schéma zapojení zde https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e39- ... -0/fxjrECD . Důležité je, že to napájení Raildruckregelventilu B2262 od pojistky F2 A8680 funguje. A pokud se něco nestane po odpojení toho olejového snímače https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e39- ... -0/apww7Iu , tak já už od klávesnice více nezvládnu.PearlJam píše:.... teď jsem to proměřil a je tam 8,5 voltů (mezi těmi dráty (1) a (2).
Kde se mohou ztrácet 3 volty ?
Díky za rady, dneska jsem nic neřešil, tak snad zítra mě žena k tomu pustí.
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Zdar, tak jsem se v tom zase chvilku hrabal. Vyzkoušel jsem odpojit ten hladinoměr oleje, ale po odpojení se nic nezměnilo. Takže to přisuzuji už jen dvěma možnostem:
1.vysokotlaké čerpadlo
2. vstřiky
Rozhodl jsem se zatím řešit vysokotlaké čerpadlo a vymontoval jsem ho. Koupil speciální přípravek za cca 600 Kč. Rozebral čas chladící soustavy. Vymontoval vrtuli (toto byl oříšek ji povolit, ale velkými kleštěmi jsem chytil kladku na vodní pumpě a pak to povolilo). Koupil jsem si sadu na přetěsnění toho čerpadla (Bosch cca od 330 Kč do 500 Kč na netu) a pustil se zatím do přetěsnění dle návodu na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Krrij6jfimY. A tady jsem zatím skončil, protože ty šrouby jsou pěkný oříšek. Kdo proboha mohl vymyslet takové šrouby na komorách čerpadla? Proč tam nedali obyčejný inbus? Zatím jsem se dostal do jedné komory.
No co už, snad ty strhané nějak povolím.
Libor
1.vysokotlaké čerpadlo
2. vstřiky
Rozhodl jsem se zatím řešit vysokotlaké čerpadlo a vymontoval jsem ho. Koupil speciální přípravek za cca 600 Kč. Rozebral čas chladící soustavy. Vymontoval vrtuli (toto byl oříšek ji povolit, ale velkými kleštěmi jsem chytil kladku na vodní pumpě a pak to povolilo). Koupil jsem si sadu na přetěsnění toho čerpadla (Bosch cca od 330 Kč do 500 Kč na netu) a pustil se zatím do přetěsnění dle návodu na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Krrij6jfimY. A tady jsem zatím skončil, protože ty šrouby jsou pěkný oříšek. Kdo proboha mohl vymyslet takové šrouby na komorách čerpadla? Proč tam nedali obyčejný inbus? Zatím jsem se dostal do jedné komory.
No co už, snad ty strhané nějak povolím.
Libor
Re: 530d E39, 135 kW nestartuje.
Speciální šrouby tam jsou proto, aby do toho každej nelezl 
