Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW e90 chcípne po startu - video
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 02.07.2018 18:40
BMW e90 chcípne po startu - video
Ahoj všem,
v poslední době se mi začalo občas stávat, že při startu mi auto hned chcípne. Ihned po startu buď padají otáčky a auto samo přidává plyn (asi počítač ví, že by jinak chcíplo) nebo rovnou hned zhasne. Zachytil jsem to na videu:
https://www.youtube.com/watch?v=bmo4g6McV2Q
Dělá to výhradně při prvním startu ten den (někdy i několikrát za sebou), ale když to pak chytne, tak další starty jsou pak celý den OK. Není to vždy, jen občas. Kámoš mi na to koukal, ale na diagnostice nic neviděl...
Nevíte někdo prosím kde může být problém?
Mám BMW e90 325xi 2007 (160 KW) (před faceliftem)
Díky moc za případné rady!
v poslední době se mi začalo občas stávat, že při startu mi auto hned chcípne. Ihned po startu buď padají otáčky a auto samo přidává plyn (asi počítač ví, že by jinak chcíplo) nebo rovnou hned zhasne. Zachytil jsem to na videu:
https://www.youtube.com/watch?v=bmo4g6McV2Q
Dělá to výhradně při prvním startu ten den (někdy i několikrát za sebou), ale když to pak chytne, tak další starty jsou pak celý den OK. Není to vždy, jen občas. Kámoš mi na to koukal, ale na diagnostice nic neviděl...
Nevíte někdo prosím kde může být problém?
Mám BMW e90 325xi 2007 (160 KW) (před faceliftem)
Díky moc za případné rady!
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
Bez diagnostiky je těžko odpovědět, respektive specifikovat závadu. Podle uvedeného popisu auta není jasné, jestli tam je motor N52, N52N s nízkotlakovými vstřikovači, nebo přímovstřikový N53 s vysokotlakými vstřikovači. V 8. měsíci 2007 se zrovna montovali všechny 3 varianty motorů viz https://www.realoem.com/bmw/enUS/select ... d=20070800
Nevíme, s jakou diagnostikou to kamarád vyčítal, ale u BMW diagnostiky by se na 90% nějaká závada zaznamenat mohla, zvláště když se to stalo vícekrát. Naopak univerzální diagnostiky nebo Appky ve spojení s mobilním telefonem nemusí být vhodné - tím ovšem nezatracuji kamarádovo snahu.
Jako první příčinu vidím problém v dodávce paliva, respektive jeho tlaku u kteréhokoliv z motorů. A Ty mu podle toho videa nedáváš šanci provést jeho dočerpání, respektive odvzdušnění:
- na začátku videa svítí pouze čas a vnější teplota, to odpovídá režimu R (jako rádio), kterého je docíleno prvním zmačknutím tlačítka START,
- následně ve 4 sekundě mačkáš tlačítko START současně s pedálem spojky nebo brzdy, (nevím jestli máš manuál nebo automat), motor naskočí a v 6 sekundě z nějakého důvodu zhasíná,
- ve 14 sekundě opakovaně mačkáš opakovaně START a motor je již v chodu udrží.
Komentář k tomu:
- okamžitý start motoru, tj. stlačení tlačítka START současně s jedním z pedálů je samozřejmě možný, ale
- pokud nebude palivový systém natlakovaný a odvzdušněný, nebude schopen udržet studený motor v chodu,
- při opakovaném startu se už motor v chodu udržel, protože mezi starty zůstalo zapnuté zapalování od 6 do 13 sekundy, a palivový systém měl čas se dotlakovat a odvzdušnit,
- proč občas a někdy dojde k vyprázdnění palivového potrubí a jeho zavzdušnění teď rozebírat nebudu.
Doporučuji vyzkoušet:
- udržovat množství paliva v nádrži nad 1/4 množství,
- při startu zmačknout tlačítko START poprvé do režimu R (datum, teplota) a ihned
- zmačknout tlačítko START podruhé do režimu "zapalování" bez stlačení pedálu brzdy nebo spojky, tím ještě nedojde k inicializaci startéru, ale už běží palivové čerpadlo v nádrži a během několika sekund se systém dotlakuje a odvzdušní,
- nakonec zmačknout tlačítko START potřetí se stlačeným pedálem, kdy už dojde ke startu motoru.
Pokud se při dodržení tohoto postupu (na 3x) zlepší starty studeného motoru = udrží se v chodu, doporučuji zkontrolovat těsnost palivového systému počínaje čerpadlem v nádrži, přes palivové vedení až po vstřikovače libovolného provedení. Pokud ke zlepšení nedojde, doporučuji provést diagnostiku a analýzu live dat s důrazem na tlak paliva a funkci zapalovacích svíček. Ty svíčky byly naposledy vyměněny před .. kolika tisíci kilometry?

Nevíme, s jakou diagnostikou to kamarád vyčítal, ale u BMW diagnostiky by se na 90% nějaká závada zaznamenat mohla, zvláště když se to stalo vícekrát. Naopak univerzální diagnostiky nebo Appky ve spojení s mobilním telefonem nemusí být vhodné - tím ovšem nezatracuji kamarádovo snahu.
Jako první příčinu vidím problém v dodávce paliva, respektive jeho tlaku u kteréhokoliv z motorů. A Ty mu podle toho videa nedáváš šanci provést jeho dočerpání, respektive odvzdušnění:
- na začátku videa svítí pouze čas a vnější teplota, to odpovídá režimu R (jako rádio), kterého je docíleno prvním zmačknutím tlačítka START,
- následně ve 4 sekundě mačkáš tlačítko START současně s pedálem spojky nebo brzdy, (nevím jestli máš manuál nebo automat), motor naskočí a v 6 sekundě z nějakého důvodu zhasíná,
- ve 14 sekundě opakovaně mačkáš opakovaně START a motor je již v chodu udrží.
Komentář k tomu:
- okamžitý start motoru, tj. stlačení tlačítka START současně s jedním z pedálů je samozřejmě možný, ale
- pokud nebude palivový systém natlakovaný a odvzdušněný, nebude schopen udržet studený motor v chodu,
- při opakovaném startu se už motor v chodu udržel, protože mezi starty zůstalo zapnuté zapalování od 6 do 13 sekundy, a palivový systém měl čas se dotlakovat a odvzdušnit,
- proč občas a někdy dojde k vyprázdnění palivového potrubí a jeho zavzdušnění teď rozebírat nebudu.
Doporučuji vyzkoušet:
- udržovat množství paliva v nádrži nad 1/4 množství,
- při startu zmačknout tlačítko START poprvé do režimu R (datum, teplota) a ihned
- zmačknout tlačítko START podruhé do režimu "zapalování" bez stlačení pedálu brzdy nebo spojky, tím ještě nedojde k inicializaci startéru, ale už běží palivové čerpadlo v nádrži a během několika sekund se systém dotlakuje a odvzdušní,
- nakonec zmačknout tlačítko START potřetí se stlačeným pedálem, kdy už dojde ke startu motoru.
Pokud se při dodržení tohoto postupu (na 3x) zlepší starty studeného motoru = udrží se v chodu, doporučuji zkontrolovat těsnost palivového systému počínaje čerpadlem v nádrži, přes palivové vedení až po vstřikovače libovolného provedení. Pokud ke zlepšení nedojde, doporučuji provést diagnostiku a analýzu live dat s důrazem na tlak paliva a funkci zapalovacích svíček. Ty svíčky byly naposledy vyměněny před .. kolika tisíci kilometry?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 02.07.2018 18:40
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
Mockrát díky za fundovanou odpověď!
Jen doplním:
Motor mám N52 (kontroloval jsem na www.bmwvin.com podle VIN kódu)
Je možné, že kamarád nemá odpovídající diagnostiku, taky mi přijde zvláštní, že tam nic neviděl.
Svíčky jsou na 100% ok, měnil jsem je tak před 15 max 20 tisíci km.
Určitě vyzkouším doporučovaný postup a uvidím.
Moc díky!
Jen doplním:
Motor mám N52 (kontroloval jsem na www.bmwvin.com podle VIN kódu)
Je možné, že kamarád nemá odpovídající diagnostiku, taky mi přijde zvláštní, že tam nic neviděl.
Svíčky jsou na 100% ok, měnil jsem je tak před 15 max 20 tisíci km.
Určitě vyzkouším doporučovaný postup a uvidím.
Moc díky!
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
Ahoj, také mám 325i 160kW 2005 a mám úplně ten stejný problém. Už jsi to nějak vyřešil? Díky 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 359
- Registrován: pon 16.01.2006 01:00
- Bydliště: Příbor
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
Bez diagnostiky těžko říct, ale myslím si že je špatný snímač vačky (snímač excentrického hřídele 11377524879)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 02.07.2018 18:40
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
Dneska jedu do servisu... jinak když to dělám podle toho postupu, tak to nikdy nechcípne, tedy nejdříve zmáčknu tlačítko start bez spojkyVacaCZ píše:Ahoj, také mám 325i 160kW 2005 a mám úplně ten stejný problém. Už jsi to nějak vyřešil? Díky
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
Zdravim. Máš ve vybavě CA(Comfort Access)? Pokud má auto CA, tak se palivová soustava natlakuje a odvzdušní už při odemčení auta, takže by na to postup od StarML neměl mít vliv. Bez diagnostiky se prostě neobejdeš.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 02.07.2018 18:40
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
Tak jsem byl v BMW Krotil na diagnostice a byla tam akorát nějaká chyba na imobilizéru jinak nic. Prý to může být tím, že jsem vyměnil baterku a nezapsal ji do počítače a také, že nemám aktualizovaný software.
Abych řekl pravdu moc se mi to nezdá. Pokud to nastartuju rovnou se spojikou, dělá to často, pokud to startuju tak, že nejdřív zapnu tlačítko start a až potom spojku se startem, tak to nedělá nikdy!
Zároveň stále platí, že se to týká pouze prvního start ten den. Tedy za studena...
Na nějaké problémy s přívodem paliva, natlakování atd se moc netvářili..
Abych řekl pravdu moc se mi to nezdá. Pokud to nastartuju rovnou se spojikou, dělá to často, pokud to startuju tak, že nejdřív zapnu tlačítko start a až potom spojku se startem, tak to nedělá nikdy!
Zároveň stále platí, že se to týká pouze prvního start ten den. Tedy za studena...
Na nějaké problémy s přívodem paliva, natlakování atd se moc netvářili..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
No jo, v autorizáku mají svoje zkušenosti... Jenže já taky, a i s autorizáky mimo ČR, a všude to je stejné. Napřed zaplať spoustu peněz za minimum práce a teprve potom budeme řešit Tvoje domněnky. Takže to nadále startuj podle návodu z 02.07.2018 a kdyby jsi někdy o víkendu jel přes Mariánky, tak se zastav.


Re: BMW e90 chcípne po startu - video
a jak staré maté separátory? nejčastější důvod!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 02.07.2018 18:40
Re: BMW e90 chcípne po startu - video
No naštěstí chtěli jen za diagnostiku a BMW Krotil není autorizovaný servis.starML píše:No jo, v autorizáku mají svoje zkušenosti... Jenže já taky, a i s autorizáky mimo ČR, a všude to je stejné. Napřed zaplať spoustu peněz za minimum práce a teprve potom budeme řešit Tvoje domněnky. Takže to nadále startuj podle návodu z 02.07.2018 a kdyby jsi někdy o víkendu jel přes Mariánky, tak se zastav.
Jak říkám, dělá to jenom pokud rovnou startuju se spojkou. Když zapnu nejdřív tlačítko start, počkám a pak startuju se spojkou, tak mi to neudělalo nikdy! To přeci musí jasně něco napovídat ne? Ty myslíš tedy, že jde o problém s přívodem paliva jak jsi psal?