Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Ahoj, bohužel mám problém se svojí 325i s motorem N53B30. Motor za studena nedrží volnoběh. Po ohřátí volnoběh drží, ale vibrace zůstávají pořád a z výfuku je slyšet jakoby vynechávání válců.
Diag. ukazuje na vstřiky, ale ty jsou podle Jetservisu OK. Nasledně jsem měnil ještě svíčky a zapalovací moduly a problém je stále. Přikládám video..
Neví někdo co s tím? Popř. neporadí nějaký dobrý servis na Liberecku??
https://youtu.be/_24S36rZ_Lk
Diag. ukazuje na vstřiky, ale ty jsou podle Jetservisu OK. Nasledně jsem měnil ještě svíčky a zapalovací moduly a problém je stále. Přikládám video..
Neví někdo co s tím? Popř. neporadí nějaký dobrý servis na Liberecku??
https://youtu.be/_24S36rZ_Lk
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
sledovat tlak na liště, před čerpadlem, a korekce vstřikovačů co dělají ...
Zjistit indexaci vstřikovačů - poslední index v prodeji je 11 pro N53 - pokud máš menší, jsou s největší pravděpodobností v háji. čištění a testování těchto vstřiků je marnost nad marnost, pokud tam není poslední index, není to řešení problému bohužel... a jsou drahý
ale furt levnější jak na naftu 
Zjistit indexaci vstřikovačů - poslední index v prodeji je 11 pro N53 - pokud máš menší, jsou s největší pravděpodobností v háji. čištění a testování těchto vstřiků je marnost nad marnost, pokud tam není poslední index, není to řešení problému bohužel... a jsou drahý


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Joo to jsem zapomnel napsat. Vstriky jsou vsechny s indexem 11.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Tak pak jedině sledovat adaptace a tlak na liště jestli kolísá - občas odchází čidlo i před vysokotlakem, to se dělá už taky v druhém indexu, protože to první ukazuje bláboly
tak to prověř pořádně přes ISTU 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
- kolik tkm to má najeto?
- výfuk máš černý jako uhel, kolik ukazuje skryté menu teplotu chladící kapaliny u ohřátého motoru?
- co píše ta diagnostika o vstřikovačích?
- jaké tam jsou zapalovací svíčky?
=> podle ETK mají být NGK ZKBR7A-HTU https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/12_1417 . Jenže pokud koupíš výše uvedené NGK jinde než v BMW, tak nefungují úplně spolehlivě. Když je koupíš v servisu BMW, tak tam nenajdeš to označení ZKBR7A, ale je tam BMW a pod tím R5, tj. s odrušovacím odporem a ty fungují dobře, téměř žádné "misfire".
V ostatním souhlasím s MattyX, ten snímač nízkého tlaku č.7 https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1183 bych preventivně vyměnil.

- výfuk máš černý jako uhel, kolik ukazuje skryté menu teplotu chladící kapaliny u ohřátého motoru?
- co píše ta diagnostika o vstřikovačích?
- jaké tam jsou zapalovací svíčky?
=> podle ETK mají být NGK ZKBR7A-HTU https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/12_1417 . Jenže pokud koupíš výše uvedené NGK jinde než v BMW, tak nefungují úplně spolehlivě. Když je koupíš v servisu BMW, tak tam nenajdeš to označení ZKBR7A, ale je tam BMW a pod tím R5, tj. s odrušovacím odporem a ty fungují dobře, téměř žádné "misfire".
V ostatním souhlasím s MattyX, ten snímač nízkého tlaku č.7 https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1183 bych preventivně vyměnil.

Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Tak diag. píše 29CD - Vynechávání prvního válce - přerušovaný
Rozdíl tlaku paliva na nízkotlaku je 148 hPa a na vysokotlaku 7610hPa. Měřeno při zahřátém motoru, kdy to +- volnoběh drží, ale klepe se to stejně. Alespoň doufám, že to je ono. Můžu to měřit pouze na Delphi diag. Dal bych sem i graf, ale vkládání mi nejde
Má tedy cenu zkusit měnit to čidlo nízkotlaku nebo radši něco jiného?
Rozdíl tlaku paliva na nízkotlaku je 148 hPa a na vysokotlaku 7610hPa. Měřeno při zahřátém motoru, kdy to +- volnoběh drží, ale klepe se to stejně. Alespoň doufám, že to je ono. Můžu to měřit pouze na Delphi diag. Dal bych sem i graf, ale vkládání mi nejde

Má tedy cenu zkusit měnit to čidlo nízkotlaku nebo radši něco jiného?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Ty hodnoty tlaku paliva (Ty píšeš rozdíl ??) na nízkotlaku 148 hPa a na vysokotlaku 7610hPa se mi nelíbí, je to nějak málo.
Pokud si to jako starší pán převedu na staré jednotky, dostávám 0,15 Baru (nebo atm) na nízkotlaku a 7,61 Baru na vysokotlaku.
- to čerpadlo v nádrži dává maximálně 5 Baru, ale protože to je regulováno pomocí Elektronische Kraftstoffpumpensteuerung (EKPS), dává to tolik, kolik právě potřebuje, u Tebe 0,15 Baru,
- vysokotlaké čerpadlo má dávat 50 -200 Bar viz https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e90- ... mp/XBpOQ2l , Ty máš jen 7,61 Baru,
- vím, ty hodnoty vyčetla diagnostika Delphi, kterou máš,
- to čidlo nízkotlaku viz odkaz vše stojí 65 Euro, injektor 215 Euro + DPH, to není zadarmo,
- ale určitě by se ten nízkotlak dal přeměřit manometrem a ověřit, jestli to čidlo nízkotlaku nekecá, nebo ověřit hodnoty BMW dignostikou, oboje nestojí tisíce Kč,
Otázky:
- po kontrole v JET servisu ty injektory byly namontovány do stejných válců, jako byly předtím? => jde o nakódování korekčních hodnot,
- těsnící kroužek č. 9 https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1182 tam JET servis dává nový, ale byl vyměněn i díl č. 10 oddělovací prvek?
- kdyby jsi přehodil injektor z 1. válce na 2. a překódoval korekční hodnoty, v případě vadného injektoru by se to "vynechávání" mělo přesunout na 2. válec => zkoušel jsi to?
Kdyby to bylo moje auto?
- koupil bych nový a vyměnil injektor na 1. válci + nakódoval korekce diagnostikou, píšeš":Vynechávání prvního válce - přerušovaný",
- protože v JET servisu (pan Čépe) to otestuje, vyčistí, znova otestuje, vypíše protokol a nakreslí rozstřik, ale i injektor s indexem 11 je po 150tkm neschopný pracovat v motoru a dělá to různé chyby, např.
- bude ukapávat, nebo se pomalu zavírat, nerozprašovat => směs bude hořet špatně, bude dohořívat ve svodu ..,
- lambda na Banku 1 změří bohatou směs, ale protože ta lambda měří spaliny pro 1-3 válec, řídící jednotka ubere palivo na všech 3 válcích Banku 1 a potom se motor klepe jako "drahej pes" při závanu větru a diagnostika ukáže různé korekce na Banku 1 a 2.

Pokud si to jako starší pán převedu na staré jednotky, dostávám 0,15 Baru (nebo atm) na nízkotlaku a 7,61 Baru na vysokotlaku.
- to čerpadlo v nádrži dává maximálně 5 Baru, ale protože to je regulováno pomocí Elektronische Kraftstoffpumpensteuerung (EKPS), dává to tolik, kolik právě potřebuje, u Tebe 0,15 Baru,
- vysokotlaké čerpadlo má dávat 50 -200 Bar viz https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e90- ... mp/XBpOQ2l , Ty máš jen 7,61 Baru,
- vím, ty hodnoty vyčetla diagnostika Delphi, kterou máš,
- to čidlo nízkotlaku viz odkaz vše stojí 65 Euro, injektor 215 Euro + DPH, to není zadarmo,
- ale určitě by se ten nízkotlak dal přeměřit manometrem a ověřit, jestli to čidlo nízkotlaku nekecá, nebo ověřit hodnoty BMW dignostikou, oboje nestojí tisíce Kč,
Otázky:
- po kontrole v JET servisu ty injektory byly namontovány do stejných válců, jako byly předtím? => jde o nakódování korekčních hodnot,
- těsnící kroužek č. 9 https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1182 tam JET servis dává nový, ale byl vyměněn i díl č. 10 oddělovací prvek?
- kdyby jsi přehodil injektor z 1. válce na 2. a překódoval korekční hodnoty, v případě vadného injektoru by se to "vynechávání" mělo přesunout na 2. válec => zkoušel jsi to?
Kdyby to bylo moje auto?
- koupil bych nový a vyměnil injektor na 1. válci + nakódoval korekce diagnostikou, píšeš":Vynechávání prvního válce - přerušovaný",
- protože v JET servisu (pan Čépe) to otestuje, vyčistí, znova otestuje, vypíše protokol a nakreslí rozstřik, ale i injektor s indexem 11 je po 150tkm neschopný pracovat v motoru a dělá to různé chyby, např.
- bude ukapávat, nebo se pomalu zavírat, nerozprašovat => směs bude hořet špatně, bude dohořívat ve svodu ..,
- lambda na Banku 1 změří bohatou směs, ale protože ta lambda měří spaliny pro 1-3 válec, řídící jednotka ubere palivo na všech 3 válcích Banku 1 a potom se motor klepe jako "drahej pes" při závanu větru a diagnostika ukáže různé korekce na Banku 1 a 2.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Píše, že má index 11, takže 150t km mít za sebou nejspíše nebudou, je to poslední verze, která je v prodeji pár let teprve - pro N53. U N54 je poslední indexace 12 , tam asi ani ta 11 nefungovala správněstarML píše: - protože v JET servisu (pan Čépe) to otestuje, vyčistí, znova otestuje, vypíše protokol a nakreslí rozstřik, ale i injektor s indexem 11 je po 150tkm neschopný pracovat v motoru a dělá to různé chyby, např.
- bude ukapávat, nebo se pomalu zavírat, nerozprašovat => směs bude hořet špatně, bude dohořívat ve svodu ..,
- lambda na Banku 1 změří bohatou směs, ale protože ta lambda měří spaliny pro 1-3 válec, řídící jednotka ubere palivo na všech 3 válcích Banku 1 a potom se motor klepe jako "drahej pes" při závanu větru a diagnostika ukáže různé korekce na Banku 1 a 2.

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Ano, psal jsem pouze rozdíly. Jinak jsou hodnoty na nízkotlaku 4,93bar - 5,07bar a vysokotlak 196,4bar-204bar. Samozřejmě pokud přidám, tak to začne lítat více. Toto jsou hodnoty pouze na volnoběh a při zahřátém motoru, kdy to volnoběh +- drží.
- Ty vymezovací kroužky jsou původní, ale ještě je vyměním. Už jsem se dočetl, že to je bez toho docela prasárna
. Nicméně to teď asi nehraje moc roli.
- Vstřiky dány na původní místo a pro jistotu jsem je ještě všechny znovu nakódoval.
- Zkusím tedy ještě vyměnit vstřik prvního válce s nějaký jiným a uvidím, jestli se chyba přesune.
Pokud se chyba nepřesune, tak mě už jen napadá, jestli není chyba někde v elektronice, co řídí přímo první vstřik a první zapalovací cívku, takže asi pak budu hledat nějakýho dobrýho autoelektrikáře
No odpoledne se na to zas kouknu, přehodím ten vstřik a dám vědět..
- Ty vymezovací kroužky jsou původní, ale ještě je vyměním. Už jsem se dočetl, že to je bez toho docela prasárna

- Vstřiky dány na původní místo a pro jistotu jsem je ještě všechny znovu nakódoval.
- Zkusím tedy ještě vyměnit vstřik prvního válce s nějaký jiným a uvidím, jestli se chyba přesune.
Pokud se chyba nepřesune, tak mě už jen napadá, jestli není chyba někde v elektronice, co řídí přímo první vstřik a první zapalovací cívku, takže asi pak budu hledat nějakýho dobrýho autoelektrikáře

No odpoledne se na to zas kouknu, přehodím ten vstřik a dám vědět..
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Taky si myslím, že vstřiky už někdo měnil. Je to totiž začátek roku 2009 a to ještě ani nevěděli, že nějaká 11 bude. Jinak auto má opravdu poctivé km, takže budou mít ty vstřiky třeba 70tkm..MattyX píše:Píše, že má index 11, takže 150t km mít za sebou nejspíše nebudou, je to poslední verze, která je v prodeji pár let teprve - pro N53. U N54 je poslední indexace 12 , tam asi ani ta 11 nefungovala správněstarML píše: - protože v JET servisu (pan Čépe) to otestuje, vyčistí, znova otestuje, vypíše protokol a nakreslí rozstřik, ale i injektor s indexem 11 je po 150tkm neschopný pracovat v motoru a dělá to různé chyby, např.
- bude ukapávat, nebo se pomalu zavírat, nerozprašovat => směs bude hořet špatně, bude dohořívat ve svodu ..,
- lambda na Banku 1 změří bohatou směs, ale protože ta lambda měří spaliny pro 1-3 válec, řídící jednotka ubere palivo na všech 3 válcích Banku 1 a potom se motor klepe jako "drahej pes" při závanu větru a diagnostika ukáže různé korekce na Banku 1 a 2.
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Takze jsem vymenil 1. s 2. vstrikem, nakodoval, smazal pamet chyb a pro zmenu to ted nepise nic, ale auto se klepe porad 

Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Ahoj,
U mě přesně před rokem vstriky po Jetservisu a chovalo se to naprosto stejně.
Dal jsem všechny nové a je klid.
U mě přesně před rokem vstriky po Jetservisu a chovalo se to naprosto stejně.
Dal jsem všechny nové a je klid.
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
do jetservisu bych neposlal už ani vstřik z traktoru
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Ahoj, tento problém vypadá podobně jako můj, také stále řeším viz. http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=99001
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Presne tak, celej jet servis je totalni podvod. Uplne se mi otvira kudla jak slysim o tom ze je vsecko se vstrikama ok protoze to jet servis kontroloval/repasoval... Ty vstriky menim snad kazdej mesic 10x v tech autech, nikdy nejsou ok a i ty nove s indexem 11 jsou schopny za rok odejit znova.. nejsou to kvalitni vyrobky, uz mnohokrat jsem menil uz “menene “ a to nemuseli mit ani 50tkm najeto...
Ze zkusenosti veskere n54 a n54 jak maji nejaky problem z chodem motoru je to z 90% vstrikama, vypadky jsou skoro 90% civky a svicky (svicky je nutne menit snad kazdej druhej olej) a jen minoritne se ozve hpfp ale to je opet velmi lehce diagnostikovatelne.. no a spalenej kat mel zatim jenom StarML..
Ze zkusenosti veskere n54 a n54 jak maji nejaky problem z chodem motoru je to z 90% vstrikama, vypadky jsou skoro 90% civky a svicky (svicky je nutne menit snad kazdej druhej olej) a jen minoritne se ozve hpfp ale to je opet velmi lehce diagnostikovatelne.. no a spalenej kat mel zatim jenom StarML..

Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
Nejhorsi je jak kazdej meni jen jednu vec, ja to striktne zakazuju i kdyby nevim co. Zaklad spokojene n53/4 atd je to mit perfektni. Tudiz pri sebemensim problemu, popr po koupi v neznamym stavu to vymenit vzdycky vsechno, tzn civky vsechny, ne po jednom.. a vstriky taky tak, proste sere se jeden tak zahodit vsechny... uz jsem nenavidel jak kazdej druhej tejden jezdi ty samy auta a jednou je v pici ctvrtej , pak sestej, pak prvni.. to nikam nevede... nemluvim o tom kdyz date dva novy tak ten zbytek je stejne k nicemu a nepujde to tak hezky (ty spicky tech vstriku jsou dycky uplne zajebany karbonem...). Kdyz je vsecko novy tak to proste funguje jako novy..
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
tak je to kravina už z principu, ta jednotka se to pak snaží nějak zkorigovat po vstřiku, když muže lehce korigovat celý bank.
já doporučuju okamžitě vyměnit vstřiky na každé N53 kde není poslední revize, cívky co mají najeto víc jak 150k taky hned. jenže lidi co si koupili N53 si myslí že mají benzín a nebude to chtít peníze, přitom mají naftu co žere benzín.
kravina je i testovat vstřiky, pokud je podezření na vstřiky a není to poslední revize, hned vyměnit.
já doporučuju okamžitě vyměnit vstřiky na každé N53 kde není poslední revize, cívky co mají najeto víc jak 150k taky hned. jenže lidi co si koupili N53 si myslí že mají benzín a nebude to chtít peníze, přitom mají naftu co žere benzín.
kravina je i testovat vstřiky, pokud je podezření na vstřiky a není to poslední revize, hned vyměnit.
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
i posledni revize neni spasna... pokud uz tam nejakou dobu jezdi tak uz muze byt taky po ni... z praxe vim ze ten vstrikovac dokaze odejit i po roce... treba u klasickejch 079 z n54 a n63 se s tim setkavam velmi velmi casto...
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
to je jasny že to muže odejít rychle, ale spíš chci říct že starou revizi bych měnil automaticky, oni ty přimovstříkové vstřikovače prostě odchází jak na bežíčím pásu.
Re: N53b30 vibruje a za studena nedrží volnoběh
To ani aditiva do benzínu nepomáhaj? Prostě se tomu nedá zabránit.