Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M52B20 Turbo
M52B20 Turbo
Zdravím mám E39 520i M52B20 a chtěl bych se pokusit o zástavbu turba,tím se chci zeptat jestli s touhle úpravou má někdo nějakou zkušenost.Díky za odpověd
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: M52B20 Turbo
Zkušeností je tady pár starých topiců, ale obecně základní poučení z těch nezdarů plyne necpat to do hliníku M52, ale litiny M50.
Re: M52B20 Turbo
a to má být jako daily car nebo nějaký special?
Re: M52B20 Turbo
Spíš taková Punk daily když něco odejde,tak odejde motor se dá vyměnit vždy,jen bych rád zkusil z líné m52b20 udělat něco svižnějšího,je mi jasný že přehodit za b28 by bylo lepší ale chci zkusit to turbo
Re: M52B20 Turbo
no jak to říci ... u té M50B25 co se dávalo turbo mohlo mít daleko vyšší tlak jako u hliníkových M52 a dál.
Zase za 10-15k máš motor M52B28 což je 193hp k tomu turbo co by přifouklo 80-150hp by nebylo marné.
Spíše napiš kolik chceš do toho vrazit ?
Ona 540i dnes vyjde na kilo a máš auto s 210KW 286hp to většině lidem stačí pokud je motor v pořádku jede krásně.
Tu svoji prodej spořílkovi za 30-40k a máš klid.
Když už děláš výkon motoru aby to za něco stálo tak prostě pak musíš sáhnout i na brzdy a podvozek atd. Není to jen o tom motoru. A přifouknout 50hp nemá smysl když je tu M52B28 či M62B44 (528i - 540i apod.)
Jakékoliv větší upravy už pak stojí ve výsledku moc peněz. Extrémy co se dělají tak foukání 2,5i M50ky nebo pak 4,4ky V8 apod kde to má smysl ale není to na běžné ježdění ale spíše pro závody a drifty atd.
Prodávají celé KITY s Turbem ale prostě to stojí moc a do 520i bych to nikdy nedával. Ve výsledku to bude stát jak krásná 540i + ještě něco navíc.
Zase za 10-15k máš motor M52B28 což je 193hp k tomu turbo co by přifouklo 80-150hp by nebylo marné.
Spíše napiš kolik chceš do toho vrazit ?
Ona 540i dnes vyjde na kilo a máš auto s 210KW 286hp to většině lidem stačí pokud je motor v pořádku jede krásně.
Tu svoji prodej spořílkovi za 30-40k a máš klid.
Když už děláš výkon motoru aby to za něco stálo tak prostě pak musíš sáhnout i na brzdy a podvozek atd. Není to jen o tom motoru. A přifouknout 50hp nemá smysl když je tu M52B28 či M62B44 (528i - 540i apod.)
Jakékoliv větší upravy už pak stojí ve výsledku moc peněz. Extrémy co se dělají tak foukání 2,5i M50ky nebo pak 4,4ky V8 apod kde to má smysl ale není to na běžné ježdění ale spíše pro závody a drifty atd.
Prodávají celé KITY s Turbem ale prostě to stojí moc a do 520i bych to nikdy nedával. Ve výsledku to bude stát jak krásná 540i + ještě něco navíc.
Re: M52B20 Turbo
Nevím jestli jsi obeznámen s cenovou relaci standalone řj. motoru a cenou zhotovení mapy motoru, především správného předstihu zážehu na motorové brzdě?
Těžko ti někdo bude upravovat OEM řj. motoru do provedení turbo.
Ono to železo v motoru s kovaným vnitřkem třeba nějak poskládáš, ale naladit SW už tak jednoduchý není.
A den práce ladiče na motorové brzdě něco stojí, a za den to nezvládne.
Jen půl dne ho bude upínát na stolici.
Na válcovém dynamometru si to třeba někdo troufne udělat, když bude mít zkušenost a data s touto turboaplikací, ale bude to podstatně méně PS než na motorové brzdě.
Těžko ti někdo bude upravovat OEM řj. motoru do provedení turbo.
Ono to železo v motoru s kovaným vnitřkem třeba nějak poskládáš, ale naladit SW už tak jednoduchý není.
A den práce ladiče na motorové brzdě něco stojí, a za den to nezvládne.
Jen půl dne ho bude upínát na stolici.
Na válcovém dynamometru si to třeba někdo troufne udělat, když bude mít zkušenost a data s touto turboaplikací, ale bude to podstatně méně PS než na motorové brzdě.
Re: M52B20 Turbo
Díky všem za rady,takže lepší na jaře prodat a koupit aspoň 528i
Re: M52B20 Turbo
Každopádně je ten nákup nového vozidla tou podstatně levnější alternativou jak dostat více PS z motoru než turboaplikací i co se týče provozních nákladů pak. 

Re: M52B20 Turbo
určitě vyluxovat vyčistit udělat krásné fotky a prodá se za rozumnou cenu a u toho koukat.
528i v krásném stavu nebo rovnou 540iA taky v pěkném stavu. V manuálu 540i je málo a jsou dražší a žádané celkem.
No a hlavně hodně vybavené je to uplně jiné auto ...holota 5er vs plná palba ...nebo skoro plná ono plná není snad žádná 5er nebo jedna z milionu.
528i s manuálem jede hodně pěkně. Ale osobně bych už koukal i na 540i ta tě bude bavit i za 5let a nebude ti vadit pustit korunu za servis. Ten V8 se ti odvděčí krásným projevem a obrovskou silou kterou táhne. Ideálně od fandy co do toho investoval peníze a kvalitní díly i servis...raději připlatit za krásnej kus fakt se to vyplatí a nebudeš potom litovat na sraze i pro svuj dobrý pocit, když dojede jiná 5er že má 2x vyšší výbavu. Jak sedneš do vybavené 5er zjistíš že to je prostě uplně jinde.
Krásnej je pak Mpaket a v létě hezká kola alespon 18".
Něco takového z venku bych se nestyděl klidně jiná barva protože tato červená se nedá moc sehnat a hlavně pár prvků výbavy více. Bohužel jsou dost ceněné.
528i v krásném stavu nebo rovnou 540iA taky v pěkném stavu. V manuálu 540i je málo a jsou dražší a žádané celkem.
No a hlavně hodně vybavené je to uplně jiné auto ...holota 5er vs plná palba ...nebo skoro plná ono plná není snad žádná 5er nebo jedna z milionu.
528i s manuálem jede hodně pěkně. Ale osobně bych už koukal i na 540i ta tě bude bavit i za 5let a nebude ti vadit pustit korunu za servis. Ten V8 se ti odvděčí krásným projevem a obrovskou silou kterou táhne. Ideálně od fandy co do toho investoval peníze a kvalitní díly i servis...raději připlatit za krásnej kus fakt se to vyplatí a nebudeš potom litovat na sraze i pro svuj dobrý pocit, když dojede jiná 5er že má 2x vyšší výbavu. Jak sedneš do vybavené 5er zjistíš že to je prostě uplně jinde.
Krásnej je pak Mpaket a v létě hezká kola alespon 18".
Něco takového z venku bych se nestyděl klidně jiná barva protože tato červená se nedá moc sehnat a hlavně pár prvků výbavy více. Bohužel jsou dost ceněné.