Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přítlak stěračů
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Přítlak stěračů
Ahoj,
také bojujete se stěrači? Mám E91 a E46, v obou případech je to zoufalost.
U E91 s tím bojuji již několik let. Zkoušel jsem několik Bosch Aerotwin, nějaké ty lepší Valeo, pořád stejné. Funguje to tak měsíc, dva, pak to začne skřípat a skákat po okně. Popř. stírají, ale vržou. Už mi to přijde, že to musí být sklem.
U E46 pro změnu Bosche vynechávají střední část.
Dle mého to způsobuje nedostatečný přítlak. Že ty pružinky jsou už vytahané. Protože ve větších rychlostech problém není. Avšak samostatně se koupit nedají, pouze celé ramena.
také bojujete se stěrači? Mám E91 a E46, v obou případech je to zoufalost.
U E91 s tím bojuji již několik let. Zkoušel jsem několik Bosch Aerotwin, nějaké ty lepší Valeo, pořád stejné. Funguje to tak měsíc, dva, pak to začne skřípat a skákat po okně. Popř. stírají, ale vržou. Už mi to přijde, že to musí být sklem.
U E46 pro změnu Bosche vynechávají střední část.
Dle mého to způsobuje nedostatečný přítlak. Že ty pružinky jsou už vytahané. Protože ve větších rychlostech problém není. Avšak samostatně se koupit nedají, pouze celé ramena.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Přítlak stěračů
Ani ne, a to používám obyčejný stěrače z Tesca za 70 korun.
Kdyby to bylo pružinama, tak by ti to nefungovalo ani měsíc. Oni ty Bosch Areotwin jsou velmi drahý, tak že je lidi tady v Čechách málo kupujou a možná prostě kupuješ stěrače který se už několik let váleli na skladě.
Řekni jak, a jak často ty stěrače a sklo udržuješ?

Kdyby to bylo pružinama, tak by ti to nefungovalo ani měsíc. Oni ty Bosch Areotwin jsou velmi drahý, tak že je lidi tady v Čechách málo kupujou a možná prostě kupuješ stěrače který se už několik let váleli na skladě.
Řekni jak, a jak často ty stěrače a sklo udržuješ?
Od BMW ne, ale na internetu je plno pružin který by se tam dali když tak dát, stačí změřit tu původní.DKx píše:Avšak samostatně se koupit nedají, pouze celé ramena.
Re: Přítlak stěračů
Mám stejný problém, při koupi auta jsem myslel, že jsou to staré stěrače, nechal jsem je tedy vyměnit v servisu za nové, originální, no problém setrvává. Po navoskování na ruční myčce to vyloženě poskakuje, jinak to spíše lehce povrzává. Dosud na jiném autě jsem s ničím podobným neměl na nových stěračích problém.. 


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Přítlak stěračů
1. Čistý sklo
Aby stěrače dobře stírali musíte mít čistý sklo, kor když parkujete na ulici, obzvlášť ve špinavým městě jako je třeba Plzeň protože ve vzduchu lítají různý nečistoty, na skle se tvoří tenký film od mastnot a splodin z vyfuků jiných aut a komínů, na skle může zůstat vosk z myček, sůl ze silnice, brouci atd... Tohle všechno se usadí do pór skla a na gumičky stěračů a způsobuje to vynechávání míst, rozmazávání nečistot po skle atd...

Já se snažím čistit čelní sklo každých 14 dní lihem (nepoužívám čističe skel protože obsahují parfémy a jiný látky který pak zůstávají na skle). Potom sklo ještě čistím 'clay barem' abych dostal z pór všechny nečistoty.
Lihem taky čistím gumičky stěračů tak dlouho až na hadru nezůstává žádná černá špína.
Nikdy nedávat na sklo žádný vosk!
2. Stěrače
Vždycky kupujte grafitový stěrače protože vydrží dýl než obyčejný gumový a kupujte je někde kde jdou na odbyt protože guma časem degraduje, já kupuju co nejlevnější, protože drahý stěrače v Čechách nikdo nekupuje a často se dlouho válí na skladě.
Nikdy nepouštět stěrače když je na skle led nebo nečistoty, obzvlášť se hromadí dole mezi sklem a gumičkou když se dlouho nepoužívají stěrače, protože si zničíš gumičky.
Je třeba zkontrolovat jestli je správně nastavený úhel stěračů:

3. Koupit kvalitní kapalinu do ostřikovačů se vyplatí protože dobře rozpustí led a uvolní mrtvý brouky který ti potom nebudou ničit gumičky. Nezapínej stěrače na suchém skle a nebo když je na něm jenom pár kapek.
Víte že směr trysek se dá změnit šicí jehlou aby stříkali doprostřed okna a ne na střechu?
No a na konec, UV radiace ze slunce, kyselý déšť atd... ničí gumu tak že někdy je prostě čas na nový stěrače, mně vydrží tak 2 roky.
Aby stěrače dobře stírali musíte mít čistý sklo, kor když parkujete na ulici, obzvlášť ve špinavým městě jako je třeba Plzeň protože ve vzduchu lítají různý nečistoty, na skle se tvoří tenký film od mastnot a splodin z vyfuků jiných aut a komínů, na skle může zůstat vosk z myček, sůl ze silnice, brouci atd... Tohle všechno se usadí do pór skla a na gumičky stěračů a způsobuje to vynechávání míst, rozmazávání nečistot po skle atd...

Já se snažím čistit čelní sklo každých 14 dní lihem (nepoužívám čističe skel protože obsahují parfémy a jiný látky který pak zůstávají na skle). Potom sklo ještě čistím 'clay barem' abych dostal z pór všechny nečistoty.
Lihem taky čistím gumičky stěračů tak dlouho až na hadru nezůstává žádná černá špína.
Nikdy nedávat na sklo žádný vosk!
2. Stěrače
Vždycky kupujte grafitový stěrače protože vydrží dýl než obyčejný gumový a kupujte je někde kde jdou na odbyt protože guma časem degraduje, já kupuju co nejlevnější, protože drahý stěrače v Čechách nikdo nekupuje a často se dlouho válí na skladě.
Nikdy nepouštět stěrače když je na skle led nebo nečistoty, obzvlášť se hromadí dole mezi sklem a gumičkou když se dlouho nepoužívají stěrače, protože si zničíš gumičky.
Je třeba zkontrolovat jestli je správně nastavený úhel stěračů:

3. Koupit kvalitní kapalinu do ostřikovačů se vyplatí protože dobře rozpustí led a uvolní mrtvý brouky který ti potom nebudou ničit gumičky. Nezapínej stěrače na suchém skle a nebo když je na něm jenom pár kapek.
Víte že směr trysek se dá změnit šicí jehlou aby stříkali doprostřed okna a ne na střechu?

No a na konec, UV radiace ze slunce, kyselý déšť atd... ničí gumu tak že někdy je prostě čas na nový stěrače, mně vydrží tak 2 roky.
Naposledy upravil(a) TurboShnek dne pon 14.01.2019 22:19, celkem upraveno 1 x.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Přítlak stěračů
Ještě doplním (na základě vlastní špatné zkušenosti) - NEVER EVER nepoužít na čelní sklo takový ten sprej na "kuličkování" vody, fčíl si zaboha nevzpomenu, jaxe jmenuje.
Jinak mám e91 MY2012, cca 270tis km a nikdy sem s poskakováním stěračů po skle neměl problém - používam ale jen OEM BMW stěrače koupené v autorizáku.
Jinak mám e91 MY2012, cca 270tis km a nikdy sem s poskakováním stěračů po skle neměl problém - používam ale jen OEM BMW stěrače koupené v autorizáku.
Re: Přítlak stěračů
Kalasnikov ...stierace nemaju byt kolmo na sklo ..ma tam byt mierny uhol...kukni TIS... BMW na na nadstavenie aj taky uholnicek 

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Přítlak stěračů
Ked sa vie presny uhol da sa to spravit ah z uholniku za par korun 

Re: Přítlak stěračů
Ten nastroj neni nic co by neumela 3D tiskarna. Nicmene si myslim, ze digitalni uhlomer postaci.
Prach dokaze gumicky steracu velmi rychle zlikvidovat. Pres tyden jsem parkoval sluzebak v Boleslavi a vzdy byl strasne zaprasenej.
Gumicky tak vzdy vydrzeli mesic.
U par aut poskakovani po skle zpusoboval zatuhlej koul steracu. Obcas trochu WS40 do kloubu to resilo.
Docela me laka vyzkouset "orezavatko" na sterace. To by melo oriznout obrousenou hranu sterace a trochu mu prodlouzit zivot.
Sterace pouzivam Valeo coz je casto OEM dodavatel.
Hydrofobni nater na sklo pouzivam od Turtle wax. Celkem prima. Jen moc dlouho nevydrzi.
Prach dokaze gumicky steracu velmi rychle zlikvidovat. Pres tyden jsem parkoval sluzebak v Boleslavi a vzdy byl strasne zaprasenej.
Gumicky tak vzdy vydrzeli mesic.
U par aut poskakovani po skle zpusoboval zatuhlej koul steracu. Obcas trochu WS40 do kloubu to resilo.
Docela me laka vyzkouset "orezavatko" na sterace. To by melo oriznout obrousenou hranu sterace a trochu mu prodlouzit zivot.
Sterace pouzivam Valeo coz je casto OEM dodavatel.
Hydrofobni nater na sklo pouzivam od Turtle wax. Celkem prima. Jen moc dlouho nevydrzi.