Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 525TDS-pohupování na volnoběh

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od KKKuba »

Zdravím, mám problém, občas se mi stane docela zajímavá věc.. Ráno nastartuju, auto běží normálně na zvýšený otáčky. Jak se to ohřívá tak padají otáčky až k normálnímu volnoběhu, auto teda běží normálně ale po chvilce(teplota cca na čtvrtce) celý auto začne jemně hopsat nahoru a dolů, začne se z motoru ozývat docela výrazný klepání. Volnoběh je přitom normální, otáčky nekolísají. Takhle to chvilku klape, až teplota vyleze na půlku tak to přestane a motor běží suprově bez vibrací a randálu. Tohle se děje cca 2x do týdne, vždy po dlouhým stání(tj ráno a nebo k večeru, když chci jet z práce). Jinak auto jede podle mě slušně, nekouří, nežere vodu ani olej. Žhavičky jsou nový a je čerstvě seřízenej předvstřik(dělalo to ale už před seřízením, po seřízení to akorát o hromadu líp chytá-hlavně za tepla). Nevíte někdo co s tím?

Může to být špatnejma vstřikama?
kizby
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 28.12.2007 01:00
Bydliště: Teplice

#2 Příspěvek od kizby »

těžko říct, vstřiky, čerpadlo, řídící vstřik, ale nejvíc si pohrávám s myšlenkou zda celé auto nerozhoupe spíš špatná dvouhmota
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

modla všech problémů když si nevím rady dvouhmota to nebude!
spíš vršek čerpadla, vstřiky to taky spíš nebudou, u mě to tedy nepomohlo,dávka či předvstřik taky ne. Dělá mi to to stejné, než se prohřeje, tak se to občas zhoupne v otáčkách a zatřepe a čmoudne.
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od KKKuba »

dvouhmotu jsem vyloučil hned, to by dělo pořád. Jde mi o to jestli mám nechat udělat vstřiky, když to nehulí a chytá docela dobře tak je to možná zatím zbytečný. Fakt netuším co to může dělat, zkusím ještě vyřadit egr, to mi tam taky pije krev..
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

ten to taky není,taky jsem již zkoušel
a vstřiky se daj snadno vyzkoušet,musíš je vyndat a odvést někomu kdo na to má testovací stolici, když půjdeš rovnou do dílny tak to můžeš mít za cigára, zabere to 5min.
kizby
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 28.12.2007 01:00
Bydliště: Teplice

#6 Příspěvek od kizby »

je fakt, že dvoumota mi tohle dělala až za teplého motoru a temeř pořád
krisom
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: úte 19.11.2013 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od krisom »

Mne to dvouhmota dělala při studeném a částečně ohřátém motoru, u zahřátého ne. Po výměně je vše jak má být.Kontaktuj Oldafa, řekne a poradí...
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od KKKuba »

No dvouhmota už je slyšet když to vypnu, ale jinak to jde podle mě docela dobře. Těžko říct, každopádně dík za tip. Ty vstřiky nechám udělat, aspoň budu moct škrtnout další položku ze seznamu :D

A EGR půjde pryč v co nejbližší možný době, dnes jsem čistil sání z koncernovýho tdi zázraku a ten humus co tam byl je fakt extrém...
martinvsetin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 01.07.2013 00:00

#9 Příspěvek od martinvsetin »

Zdravím a muzu se zeptat?mam tds 525 e39,hodne spatne starty,ale zhavice mam nove,nekdy tocim snad i pul minuty,pri plnem seslapnuti cerny kour z motoru,kdyz je to chladne jeste to jde,ale jak se to zahreje,tak motor skace,jak kdyby mel vyskocit z auta,otacky spadnou nizko,a akcelerace dost mala,na emisich mne nechteli ani pustit,ale na dalnici jede normalne,kdyz to drzim v otackach,poradi nekdo prosim?vstriky by mely byt v poradku.dekuji za jakekoli info
kizby
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 28.12.2007 01:00
Bydliště: Teplice

#10 Příspěvek od kizby »

martinvsetin píše:Zdravím a muzu se zeptat?mam tds 525 e39,hodne spatne starty,ale zhavice mam nove,nekdy tocim snad i pul minuty,pri plnem seslapnuti cerny kour z motoru,kdyz je to chladne jeste to jde,ale jak se to zahreje,tak motor skace,jak kdyby mel vyskocit z auta,otacky spadnou nizko,a akcelerace dost mala,na emisich mne nechteli ani pustit,ale na dalnici jede normalne,kdyz to drzim v otackach,poradi nekdo prosim?vstriky by mely byt v poradku.dekuji za jakekoli info
A auto si tak už koupil nebo to začalo po nějakém tvým zásahu? Buď čepadlo nebo skočený rozvody, k těm bych se přikláněl.
martinvsetin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 01.07.2013 00:00

#11 Příspěvek od martinvsetin »

jak jsem ho koupil ,tak to jelo normalne,ale po case to zaclo,blbnout a vymenil jsem jeden vstrik i zhavice a v servisu mi rekli,ze asi čerpadlo zacina odchazet,ze dokud to jezdi nemam to moc resit,tak nevim,jak zjistit,ze to je opravdu cerpadlo,nerad bych sehnal jine a delalo to porad,ale kdyz to vytocim,tak kour je uplne černy,za studena v pohode,dela to jak je to zahrate,hlavne ten motor na volnobeh se mi nelibi,jak skace a rachoti.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

na tvém místě bych šel:
1. rozvody kontrola
2. tlaky změřit
3.čerpadlo jiné či oprava
e39 může mít i špatnou váhu vzduchu,ale na start to nebude mít vliv
martinvsetin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 01.07.2013 00:00

#13 Příspěvek od martinvsetin »

beny-maser píše:na tvém místě bych šel:
1. rozvody kontrola
2. tlaky změřit
3.čerpadlo jiné či oprava
e39 může mít i špatnou váhu vzduchu,ale na start to nebude mít vliv
no,a co se na rozvodech kontroluje,ma to retez ne?kdyz vymenim jine cerpadlo a bude to fingovat,tak to je asi cerpadlem,ale co kdyz to za mesic zacne znovu,do cerpadla nevidim,jak moc je s nim najeto
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#14 Příspěvek od beny-maser »

řetěz to má a časem se vytahuje, sám od sebe se ti předvstřik nerozhodí
martinvsetin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 01.07.2013 00:00

#15 Příspěvek od martinvsetin »

beny-maser píše:řetěz to má a časem se vytahuje, sám od sebe se ti předvstřik nerozhodí
tak jaka je nejlepsi rada?vymenit cerpadlo?,diky za kazdou informaci
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#16 Příspěvek od beny-maser »

nejlepší rada zní:
1. rozvody kontrola
2. tlaky změřit
3.čerpadlo jiné či oprava
e39 může mít i špatnou váhu vzduchu,ale na start to nebude mít vliv
a ještě mě napadla kotrola vedení vzduchu od turba do motoru,jestli někde něco neuchází(pak to černě hulí)
Odpovědět