Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E60 530D cukání automatu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Hoang
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 14.08.2011 00:00

#1 Příspěvek od Hoang »

Zdravím,
mám E60 530D (160kw) rv. 2004 a momentálně mám takový problém, že při prudkém přidáním plynu a následně puštění plynu auto při přeřazení z 1 na 2 cukne (to samé dělá z 3 na 4 atd.).
Stává se to jen při prudké akceleraci a následně sundání nohy z plynu. Jinak ne. Když po akceleraci furt nechám nohu na plynu a pomalu ubírám plyn, nedělá to.

Nedělá vám to taky? Jak jste to řešili? Auto má najeto original 162.000km.
Olej v převodovce jsem ještě neměnil, protože někde jsem četl že je náplň doživotní.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#2 Příspěvek od kadli »

No rozhodne to delat nema, radeji vymen olej v prevodovce, nech udelat adaptaci a mozna to pomuze, mozna ne. Colozivotni napln, je to samy, jako kdyz ti reknu, ze si si koupil celozivotni chleba. Radeji zkus pocist vic o tom, nez se doctes od nejakeho chodce, co videl BMW project na ulici. Jestli se ti nechce, tak olej se ma menit po 60000 km. Typuju, ze si motorovej olej menil po 30000 km???
Hoang
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 14.08.2011 00:00

#3 Příspěvek od Hoang »

Olej v motoru menim maximalne po 20.000.
Ano, opravdu BMW pise ze olej v automatu je dozivotni, ale tak jak jsi psal, taky doporucuje menit motorovy olej co 30.000 a pritom to nikdo nedela, protoze vi, ze tak by oddelal motor.
Asi hodim auto na diagnostiku a uvidi se :-/ doufam ze to bude jen tim olejem.
CryoCz
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 23.02.2014 01:00

#4 Příspěvek od CryoCz »

Hoang píše:Olej v motoru menim maximalne po 20.000.
Ano, opravdu BMW pise ze olej v automatu je dozivotni, ale tak jak jsi psal, taky doporucuje menit motorovy olej co 30.000 a pritom to nikdo nedela, protoze vi, ze tak by oddelal motor.
Asi hodim auto na diagnostiku a uvidi se :-/ doufam ze to bude jen tim olejem.
Ano náplň je doživotní. Nemci ale vyrábí auto s životností 160.000km. Pak kupují nové.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Honza325 »

Mrkni na hardyspojku a uložení kardanu.
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MadMaxII »

Co je to momentalne, jak dlouho auto mas, dela to od zacatku nebo od nejaky doby? Dela to za studena vic a po ohrati mene?
Uživatelský avatar
daneke38
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 21.07.2009 00:00

#7 Příspěvek od daneke38 »

mechatronic
petrolinko
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: úte 28.01.2014 01:00

#8 Příspěvek od petrolinko »

Hoang píše:Zdravím,
mám E60 530D (160kw) rv. 2004 a momentálně mám takový problém, že při prudkém přidáním plynu a následně puštění plynu auto při přeřazení z 1 na 2 cukne (to samé dělá z 3 na 4 atd.).
Stává se to jen při prudké akceleraci a následně sundání nohy z plynu. Jinak ne. Když po akceleraci furt nechám nohu na plynu a pomalu ubírám plyn, nedělá to.

Nedělá vám to taky? Jak jste to řešili? Auto má najeto original 162.000km.
Olej v převodovce jsem ještě neměnil, protože někde jsem četl že je náplň doživotní.
Ahoj, na E90 330i 190kw mi to dělá uplně stejně, pokud dám plný a pak prudce uberu tak jak si to přeřadí nahoru tak to někdy dost cukne.Pokud ten plyn pustím pomaleji, tak je to plynulé...
Nevím jestli tyhle dvě auta používají stejný automat ....
Hoang
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 14.08.2011 00:00

#9 Příspěvek od Hoang »

MadMaxII: Auto už mám 4. rokem(koupeno s 116.000), a ze začátku jsem si ničeho nevšiml. Až teď kdy má najeto okolo 165.000 jsem to zpozoroval.
V jednom nejmenovaném servise specializující se na BMW mi řekli, že ať vyměním olej v převodovce, možná se to trošku zlepší. "Nic víc" pro to nemůžu udělat, protože prý za tu dobu v převodovce vznikly vůle a tím pádem to cuká.

petrolinko: Jestli máš před face tak myslím že tam jsou "stejné" automaty. Kolik máš najeto? Měnil jsi už olej v převodovce?
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od VRsix »

Sorry, ale ta prevodovka pri spravny udrzbe vydrzi nesmysl, takze vule jsou kravina podle me :)
Hoang
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 14.08.2011 00:00

#11 Příspěvek od Hoang »

Taky se mi zda ze to je nejaka blbost, a najezd 160.000 neni na BMW takove zavratne cislo aby se prevodovka "sypala". Zkusim vymenit ten olej. Uvidime jestli se to zlepsi.
petrolinko
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: úte 28.01.2014 01:00

#12 Příspěvek od petrolinko »

Hoang píše:MadMaxII: Auto už mám 4. rokem(koupeno s 116.000), a ze začátku jsem si ničeho nevšiml. Až teď kdy má najeto okolo 165.000 jsem to zpozoroval.
V jednom nejmenovaném servise specializující se na BMW mi řekli, že ať vyměním olej v převodovce, možná se to trošku zlepší. "Nic víc" pro to nemůžu udělat, protože prý za tu dobu v převodovce vznikly vůle a tím pádem to cuká.

petrolinko: Jestli máš před face tak myslím že tam jsou "stejné" automaty. Kolik máš najeto? Měnil jsi už olej v převodovce?
Ahoj,
najeto 255 tisíc, bohužel se olej v převodovce měnil poprvé až teď a připadá mi, že se to trochu zlepšilo .. Jinak celkově řadí pěkně ...
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od MadMaxII »

Ja mam E39 2003, 525d 120kw, 200k km,

automat luxus, radi jak ma, prechody bez skubani..... Olej byl udajne menen prede mnou, a skutecne byl olej cistej. Ja ho menil chvili po koupi na 160k km z neduverivych duvodu, nikdy nevis co je od prodavajiciho pravda a co ne... Osobne bych v aut. prevodovce tak dlouho jako ty olej nenechaval, ja to menim kazdy 2 roky at najedu 10k nebo 60ka prevodovka porad zadna zmena(teda az na moje zachazeni).....

Pravdou je ze jsem ted resil spotrebu, papalo mi 10L tak jsem testoval jaky vliv ma na to automat, a s vyrazovanim z D na N jsem snizil spotrebu skoro o 1L(Ted jsem zjistil jednu dulezitou vec, ze kdyz promazes prevodovce pamet kam si uklada jak s ni jezdis, bude se chovat ekonomicky i bez vyrazovani. A jelikoz jsem kupoval auto s nabehem 160k km, buh vi co tam bylo natrendovano). Ale pisi to proto, ze kdyz radis zpet na D jeste nez zastavis, napr. v 50km/h kdyz vjedes do vesnice z kopce, tak uz za tech 14dni testovani jsem si vyrobil na 3pr. stupni jemny prechod ktery ja vim ze tam je i kdyz si ho moc lidi nevsimne a je to opravdu o oleji a o zachazeni, mit Dcko a neresit nesmysly dokud nestojim..... :idea: :idea: :idea:

Jinak pak pisni jak jsi dopad s vymenou jestli se to zlepsilo hodne nebo malo atpdb.... :wink:
Hoang
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 14.08.2011 00:00

#14 Příspěvek od Hoang »

Jo díky za rady chlapi. Musím ten olej v nejbližší době vyměnit, než aby mi odešla převodovka.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od matiz »

Jestli ze je nacata, stejne udela pa pa...
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#16 Příspěvek od kadli »

MadMaxII píše:Ja mam E39 2003, 525d 120kw, 200k km,

automat luxus, radi jak ma, prechody bez skubani..... Olej byl udajne menen prede mnou, a skutecne byl olej cistej. Ja ho menil chvili po koupi na 160k km z neduverivych duvodu, nikdy nevis co je od prodavajiciho pravda a co ne... Osobne bych v aut. prevodovce tak dlouho jako ty olej nenechaval, ja to menim kazdy 2 roky at najedu 10k nebo 60ka prevodovka porad zadna zmena(teda az na moje zachazeni).....

Pravdou je ze jsem ted resil spotrebu, papalo mi 10L tak jsem testoval jaky vliv ma na to automat, a s vyrazovanim z D na N jsem snizil spotrebu skoro o 1L(Ted jsem zjistil jednu dulezitou vec, ze kdyz promazes prevodovce pamet kam si uklada jak s ni jezdis, bude se chovat ekonomicky i bez vyrazovani. A jelikoz jsem kupoval auto s nabehem 160k km, buh vi co tam bylo natrendovano). Ale pisi to proto, ze kdyz radis zpet na D jeste nez zastavis, napr. v 50km/h kdyz vjedes do vesnice z kopce, tak uz za tech 14dni testovani jsem si vyrobil na 3pr. stupni jemny prechod ktery ja vim ze tam je i kdyz si ho moc lidi nevsimne a je to opravdu o oleji a o zachazeni, mit Dcko a neresit nesmysly dokud nestojim..... :idea: :idea: :idea:

Jinak pak pisni jak jsi dopad s vymenou jestli se to zlepsilo hodne nebo malo atpdb.... :wink:
Tak jestli vyrazujes na automatu, tak se stou prevodovkou pomalu muzes loucit... U automatu se nema vyrazovat, pri vyrazene rychlosti klesne tlak oleje a prevodovka se nemaze, tak jak by mela.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od VRsix »

Ja nechapu, ze po x desitkach let co se automaty pouzivaj jsou lidi, ktery porad vyrazujou na N. :) takovej automaty bych si vazne chtel po nekom koupit :)
Hoang
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 14.08.2011 00:00

#18 Příspěvek od Hoang »

Problem vyresen!!! Vymena oleje + vany ve kterem je filtr. Auto radi pekne jak ma :) jsem zase stastny... Schvalne jsem si vzal domu starou vanu at ji prozkoumam. Rozebral jsem ji a uvnitr filtru byly malinkate supinky kovu(asi hlinik) protoze kdyby to byl kov, zachytilo by to dva magnety ktere jsou na vane. Na magnetech byl takovy sajrajt jako kdybych smichal prach s olejem.

Takze rada pro vsechny komu cuka automat... Vymenit olej v automatu + vanu.
Jo, a vsechno me to vyslo na 9844,-. Draha je ta vana, okolo 5800,- uz.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Honza325 »

Myslim,že Tvůj problém tim nekončí... Ono po resetu adaptací řadí převodovka vždycky po nějakej čas lépe (pokud nemáš měnič nebo mechatronik atd uplně v loji) Ten olej se má vyměnit po koupi,pokud nemáš absolutně podloženou dřívější výměnu. Ne když už je zle. Dá se to přirovnat k motoru - tam se olej taky neměníaž když se přidře.
Jinak vana ve který je filtr a těsnění stojí originál ZF cca 2000,-
Lehkej mazut na magnetech neni nic tak divnýho, no špony (nejspíš z měniče) už jsou horší.
Andr228
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: úte 24.07.2012 00:00
Bydliště: Valeč u Hrotovic

#20 Příspěvek od Andr228 »

Ahoj pánové,
nemám problém s cůkáním automatu, řadí krásně (až při zařazení na R), ale mám problém s hlukem. Po nastartování hodně hlučně šustí něco hned za setrvačníkem. Nevíte co by to mohlo být? Dělá to asi měsíc a je to větší a větší hluk. Co říkate na servis Pakra ZF Jihlava? Díky
Odpovědět