Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vymena lanka rucni brzdy E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
radek99
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 13.02.2004 01:00
Bydliště: Skalica

#1 Příspěvek od radek99 »

Zdravim potreboval bych poradit co vsechno treba demontovat pri vymene lanka rucni brzdy, nikde jsem to nemohl najit. Dik.
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od wEnC »

Pochybuju, že se dá vyměnit jen samotné lanko. Normálně se mění se celý lanovod, tedy lanko i s bovdenem.

V kabině sundat kůži ručky a odmontovat matky na lankách ruční brzdy
Po autem to chce trochu svěsit výfuk, tj. odháknout 2 gumy ze zadní části, povolit takovej držák kardanu, to sou 4 šrouby 13mm asi, pak se stím dá hejbat a dají se oddělat hliníkový kryty výfuku, pod kterým lanovod vede.
Starej se vytáhne a nasadí nový.
Oddělá se kotouč a teoreticky stačí vyháknout a nastrčit nový bovden s lankem.
Prakticky to nejspíš bude po 15letech přirezlé v těhlici, takže vyklepnout, nahřát, odvrtat, místo naprd, může být potřeba i sundat poloosu s těhlicí.

Předem lituju toho kdo to bude dělat.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

zas ho moc nestraš nejhorší je se trefit pod tím pitomým plechem do trubky v kastli
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Vesa88 »

Ve skratce se obejit bez rucky :) Mel jsem 3 BMW a na vsech byla rucka na prd a nicemu to nevadilo :)
radek99
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 13.02.2004 01:00
Bydliště: Skalica

#5 Příspěvek od radek99 »

Diky za rady, samozrejme ze chci menit lanko i s bovdenem, chtel jsem jenom vedet jestli musi jit dole vyfuk i kardan... na E36 jsem to uz delal. Rucni brzdu taky moc nepouzivam, ale mam jit na STK a vsechno ostatni mam v poradku tak proc to nespravit. Jeste jednou dik za rady. Radek
radek99
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 13.02.2004 01:00
Bydliště: Skalica

#6 Příspěvek od radek99 »

tak uz je vymenene, staci uvolnit kryt a nahmatat diru kde se nasune nove lanko. ostatni je v pohode.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#7 Příspěvek od bibikuba »

neměnil někdo náhodou zadní štíty kol?? Koukal jsem že musí dolu i náboj což se mi moc nechce..Myslel jsem ho stříhnout,navlíknout a pak třeba nabodovat...Je to reálné,nebo blbost,mám docela strach z demontáže poloosy..
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#8 Příspěvek od bibikuba »

tak jsem měnil lana na Touru 99-originál lana z výroby :D Výměna,jedním slovem hnus!!Jak je tu již napsáno,konec lanka vyndat z hlinikovýho náboje je teda kumšt :evil: Kdybych věděl co to obnáší,jezdil bych bez ručky dál!!Zajímá mě ale jestli někdo neměnil ty zadní ochrané štíty,mám je už objednaný nový a nechce se mi rozebírat poloosu a ložisko,tuším že to nepůjde snadno..Nevyměnoval někdo ty štíty tak že je rozřízl,nebo tak nějak?Nějaké zkušenosti s tím??
Odpovědět