Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

malé otáčky motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
SZDC
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 02.01.2014 01:00
Bydliště: Ltm

#1 Příspěvek od SZDC »

Zdravim všechny,potřeboval bych o trochu zvednout otáčky motoru....
běží mi na 700ot.min. trochu málo ne? půjdou zvednout bez navštívení origo servisu?
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#2 Příspěvek od horan »

Nelibi se ti jen ten udaj na budikach, nebo vibruje auto? Nevim co mas za motor, ale predpokladam ze R6. No a jelikoz mas 2x vic valcu, nez dnesni letadla z koncernu a z tcpa v koline, tak staci i mene otacek. :lol:
SZDC
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 02.01.2014 01:00
Bydliště: Ltm

#3 Příspěvek od SZDC »

Pardon,motor 3.0D 160kW. Auto na volnoběh má občasné cuknutí.
Pokud držím otáčky malinko víš,je klid.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#4 Příspěvek od horan »

Vim, ze ti to nepomuze a je to tady psany porad, ale zacni diagnostikou. Kouknout na data kdyz to znovna vynechava, kouknout na korekce vstriku, tesnost cele saci soustavy......
Sice to neni stejny, ale me auto pocukavalo pri mirne akceleraci. Chyba nakonec byla na konektoru RJ. Pod pravy pylak se dostala vlhkost a konektor RJ -> vstriky dostal lehkou vyrazku. Po ocisteni a konzervaci je to pryc. Na diagnostice taky nic nebylo.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Honza325 »

Nezvedej žádný otáčky,ty máš v pořádku a nech si přetěsnit ten vstřik,kterej máš špatnej.. :)
SZDC
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 02.01.2014 01:00
Bydliště: Ltm

#6 Příspěvek od SZDC »

Díky za tipy,,,,jinak čím je motor teplejší tak tím víc to na volnoběh kope. Zajedu na diagn. a uvidím. Jinak vstřiky nechám překontrolovat,přeci jen jsou tam nějaký pátek :roll:
Díky.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#7 Příspěvek od Zdenda530d »

Trochu oživím toto téma s malinko jiným problémem.
Mám 530d, 142kw, r.v. 2001. nájezd 260 tkm
Volnoběh mám také na cca 700ot/min. Můj problém není v cukání - ať zahřátý nebo studený jde pěkně bez zadrhávání, po přidání plynu absolutně bez prodlevy jde do otáček, ALE;
Na volnoběh je v interiéru znatelné dunění a zvýší se vibrace - není to nic tragického ale vadí mi to. Po zvýšení otáček na 850-900 vše ustane - stejně tak jízda je krásně tichá a motor začínám v interiéru slyšet až za hranicí 3500ot/min (zdravý zvuk šesti hrnků v řadě).
Když na volnoběh stojím vedle auta, ševelí si pěkně klidně. Tak kde hledat problém?
Díky za rady.
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od shadou »

podívej se na uložení motoru a na podtlak.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#9 Příspěvek od Zdenda530d »

Tak uložení je mi vcelku jasný, ale podtlakem myslíš co? Mám zkontrolovat nějakou hadici nebo potrubí. Moc se v tomto motoru nevyznám, tak potřebuju navést... dá se to tmáknout v garážových podmínkách?
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od shadou »

do silentbloků motoru jsou vedené hadičky. Ty je potřeba udržovat.
Podtlak ti zpevní silentbloky v akceleraci i při zhasnutí motoru.

Obrázek

hadice vede pod sáním a pak z leva do prava pod motorem

Ideální je zrovna projít všechna podtlaky
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#11 Příspěvek od Zdenda530d »

Super, díky.
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od shadou »

motor se ti jinak opravdu neklepe a nekucká ?
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#13 Příspěvek od Zdenda530d »

Až budu mít chvilku, tak hodím auto na kanál a vrhnu se na to.
Jde o to zkontrolovat jestli nejsou zanesené hadičky podtlaku?
A ty silentbloky se dají případně nějak dotáhnout?
Jak náročná je výměna? kdyby byla potřeba...
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od shadou »

uložení motoru se ti po čase začne trhat, ani podtlak už je nedokáže zpevnit.
Silentbloky se nedají dotahovat, pokud jsou unavené jedině dát nové. Hadičky nesmí přisávat vzduch. Překontroluj spoje, konce hadic, popřípadě je natáhni. Jde o to že se mohou zdát opticky dobré, ale už neudrží podtlak nebo jsou rozleptané.
podívej se na tenhle návod
http://www.5er.cz/forum/viewthread.php? ... 0#post_100

Ještě jedna věc. Funkčnost silentbloků si můžeš ověřit jednoduše. Otevři kapotu. Nastartuj motor a trochu tůruj. Dívej se mezerou pod kapotou na motor. Při přidání se ti nemá moc naklánět. Levá strana má tendenci jít nahoru. 1cm je asi tak normální, 2cm je už na prohlídku, 3/4cm je už opravdu na pováženou.
Po odpojení motoru ti zase jde ráz doleva. Motor ti nemá moc lítat.

Napadá mě , To dunění jak si psal ti může dělat i čerpadlo pod podlahou řidiče. To se dá zjistit poslechem, pokud tušíš kde poslouchat
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#15 Příspěvek od bibikuba »

docela mě zajímá jak vyzkoušet funkčnost toho podtlakového ovládání silentbloků motoru-silentbloky jsem vyměnil,hadičky před připojením do nich jsem profouknul a systém neni vůbec těsný-nekde pod sáním to vyfukuje ven...Je mi jasný že tam je ventil kterej tam ten podtlak pouští či co ale ani při nastartovanym motoru z hadiček u silentbloků se toho moc neděje..Je mi jasný že ty silentbloky budou těsný proti profouknutí-je tam asi membrána či co ale dá se zjistit funkčnost toho systému dál??má někdo metodu jak vyzkoušet že ten systém podtlaku funguje OK-v jakých otáčkách to jak funguje atd...
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od shadou »

jestli ti to pod sáním fouká, tak tam je díra nebo volná hadice.
vepředu na motoru máš pumpu. Od ní jde jedna hadice+ trubka pod sání. Tam je rozdělovač na Posilovač brzd, ovládání turba, klapky, egr, uložení motoru. Ideální je sundat sání a překontrolovat.

Na test podtlaku je podtlaková pistole. Kutilsky se dá ověřit těsnost třeba balonkem z testru hustoty kapalin.Obrázek
Obrázek
Obrázek[/list]
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Odpovědět