Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e60 530d - jak zaslepit EGR?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
gnk1337
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od gnk1337 »

Ahoj, resil nekdo zaslepeni EGR u 530d e60??
Delal nekdo a mohl by mi poradit jak na to? Cetl jsem neco o nutnosti vyvrtene dirky v plechu, aby neprudila elektronika.

Budu vdecny za jakoukoliv radu, diky Tomas
Marty83
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: úte 22.07.2008 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Marty83 »

taky se pridavam se stejnym dotazem
gnk1337
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od gnk1337 »

tak jsem EGR zaslepil - stacil kousek plechu - sviti mi kontrolka emisi - ale auto jede super, nekouri a dokonce i spadla spotreba.
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#4 Příspěvek od ozracing »

Lisi se nejak zaslepeni pliskem nebo odpojeni pretlakove hadicky co se vysledku tyce?
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#5 Příspěvek od horan »

Teoreticky ne. Prakticky muze byt problem, kdyby ten egr ventil netesnil, tak i kdyz odpojis hadicku, tak bude stale propoustet.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#6 Příspěvek od Teddy »

gnk1337 píše:tak jsem EGR zaslepil - stacil kousek plechu - sviti mi kontrolka emisi - ale auto jede super, nekouri a dokonce i spadla spotreba.
mam přesně stejnou zkušenost. :) Výrazně líp to jede, konečně to přestalo kouřit jak avie a taky pozoruju cca o půl litříku nižší spotřebu. Reálně se to ukáže až časem. Teď tomu víc šlapu na krk, když to tak pěkně jede a nekouří.

Jen ta svítící kontrolka.... :(
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pazdi »

Svítící kontrolka - neřeší se to dírkou do toho plechu? Případně diagnostika to nedokáže "zakázat" kontrolovat?
ozracing
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: pát 21.01.2011 01:00

#8 Příspěvek od ozracing »

Nejede motor v nejakem omezenem rezimu kdyz sviti ta kontrolka?
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#9 Příspěvek od knedlifek »

Spravne nakodovat jednotku a zaslepit egr - ale problem s emisema, stim pocitejte.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#10 Příspěvek od Teddy »

knedlifek píše:Spravne nakodovat jednotku a zaslepit egr - ale problem s emisema, stim pocitejte.
Máš to s těma emisema nějak ověřený? Podobný je to i s DPF. Někdo píše, že bez DPF to emisema neprojde a někdo zase píše, že na emisích byl a bez problému. Že stačí přijet s ohřátym motorem.

Měl jsem dojem, že EGR se otevírá jen za určitých režimů a jen když je motor ohřátej. Takže když bych přijel na emise se studenym motorem, tak by stejně měl bejt zavřenej ne?

Jak to teda vyřešit? Dát novej EGR?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matiz »

Odstraneni dpf na emisich nepoznaji, alespon ne u nas a v tuto chvili, protoze nemaji stanice ktere jsou schopny merit velikost castic, a na to co se meri to proste projde. Ovsem to je docasny stav nez to nekdo prolobuje a vyjde zakon, emisaci nakoupi masiny a pulka republiky odstavi auta. Co se tyce egr, nezaslepoval bych, nejspis se to bude lisit ruznyma verzema sw v jednotce, nevim, ale ja mam zkusenost presne opacnou, po zaslepeni auto jaksi nejelo, rozhodne tedy jelo hur a spotreba nahoru. Smiril jsem se s tim ze to proste radsi co dva tri roky rozeberu a lehoucce procistim, protoze pri mem najezdu to bude mit za tri roky 30 nebo 40k a to neni zadna hruza. Pokud by odesel, poridil bych novy nebo druhy. Kdy se otvira nebo zavira egr je zase ruzne, u e60 je to ze pri zahratem motoru a kdyz neni pozadavek na vykon. Ja bych ale v egr takove ukrutne zlo jak se z toho dela az tolik nevidel, rozhodne dde neni blba a jakekoliv zaslepeni, onmezeni pozna.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#12 Příspěvek od Teddy »

Jasná a srozumitelná odpověď.
Už rozumim tomu, proč mi to nejvíc hulilo při lehkym přidání plynu. Na plnej knedlík to většinou bylo ne dobrý, ale výrazně lepší.

U mě vyčištění nepomohlo. Dokonce říkal snejk, že byl snad zaseklej v zavřený poloze.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#13 Příspěvek od Filozof »

Jenom drobnost - až to v STK zavedou a budou dodržovat měření filtru DPF tak budeme staří dědci.

Stále jezdí vraky po silnicích a schválně se podívejte kolem sebe co za čmoudy jezdí furt po silnicích. Stále vidím auta za kterými je černo. A nemá to žádnou souvislost s DPF filtry. Většinou jsou to smradlavé nafty které jsou už za zenitem nebo spalují i olej a nevim co čoudí přes celou ulic když tomu šlápnou. A to jezdí dnes v roce 2014 a to nežijeme v rumunsku.

Takže nějaké měření DPF bych viděl možná v roce 2020 a později dříve v čr určitě ne. A pokud ano stále budou auta procházet ještě několik dlouhých let i po zavedení na stanicích STK.

http://www.tipcars.com/magazin-filtry-p ... -4645.html

http://www.dpf-tech.cz/filtry-pevnych-castic

doporučuji nastudovat linky.

Lepší je to prostě bez DPF protože nejen chráním své zdraví ale ještě i peněženku. :wink:
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od matiz »

Predpokladam ze na stk to nezavedou nikdy, ale zcela jiste to zavedou v ME. o tom za jak dlouho, to je vec druha. Ovsem absolutne tomu nic nebrani, staci prijmout zakon, stanice ktere budou i nadale chtit licenci si proste budou muset na sve naklady poridit prislusny pristroj, coz neni zadny problem, protoze to nasledne promitnou do ceny za mereni emisi. Hotovo vymalovano.

Mimochodem vubec se nejedna o to jestli to z vyfuku huli cerne nebo ne, jedna se o to, ze v modernich chrochtavych agregatech se palivo vstrikuje pod velmi vysokym tlakem, ridi se cetnost kdy u starych bestii doslo k jednomu vstriknuti paliva, dnesni vstriky jej za stejnou dobu dokazi tricetkrat zapnout a vypnout, dochazi tak k mnohem lepsimu rozprachu, horeni, vykonu a castice jsou mensi a mensi a vivat rakovina, protoze ty castice prejdou do plic, krve atd. Takze prave proto abychom se tech 20 roku jeste dozili, je treba ty dpf-ka mit. A ja ackoliv mam taky chrochtave auta jen doufam, ze se bude i vyzadovat a kontrolovat pritomnost.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#15 Příspěvek od Teddy »

Měl jsem dojem, že DPF neni kouzelná krabička, kde se ztráceji pevný částice.
Měl jsem představu, že se tam ty velký částice zachytí a jednou za čas shoří = změní se na teplo, plyny a nejmenší částice, který už pak jdou rovnou ven. No a ty nejmenší částice jsou právě nejškodlivější. :(
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#16 Příspěvek od Filozof »

Teddy: Přesně tak jak to říkáš. Proto raději auto bez DPF. Nejen lepší výkon ale i lepší zdraví pro tvoji rodinu. Ano je to paradox ale prostě tělo se stěmi vetšími částečkami popere a vyloučí je ven. S menšími bohužel si skládáme rakev pomalu a jistě. Jezdí to všude po ulicích kolem nás.

Ted je nový trend. Všechny oblbovat přesně naopak. Že bez DPF můžeš mít rakovinu to je co ? :D :?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od matiz »

Ja bych si dovolil nesouhlasit, neni to trend, je to prirozeny dusledek zkvalitnovani spalovani, zvysuje se vykon, snizuje spotreba, nic neni zadarmo. A nemyslel jsem to tak ze je lepsi auto bez dpf, ale ze pokud v tech kocarech to dpf ma byt, tak jej tam nechat a pri skonceni zivotnosti vymenit a ne vykuchat. Mnoha lidem jsem musel auto "upravit", protoze meli nahrkano co ja vim okolo 250k, dpf ve vyborne kondici, jenze auto chtelo uz novy, jelikoz skoncila jeho moralni zivotnost a tak neustale otravovalo jak to baworak krasne umi po zapnuti klicku... Bohuzel dnes neni uz na vyber, absolutne ne, budto jezdit uz v hodne starem aute, nebo se s dpf, egr smirit.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

zapoměl jsi dodat že ještě můžeš jezdit v benzínu případně LPG/CNG.
A jezdit v LPG s dojezdem 800km dneska není problém s 6ti válcem za 1,6 - 2kč za kilometr. :) mnohem čistější provoz a tišší projev auta navíc benzín má skvělej zvuk.

Taky možnost.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od matiz »

Mam benzin pro radost, a nikdy bych mu to neudelal. Ale dokazal bych si to dost dobre predstavit do nejakeho i-xka nebo do sedmy. Do trojky co mam pro radost asi ne, to bych nezkousnul. A benzinove motory maji taky sve problemy, krapet jine ale maji, je to jeden cert. Mensi naklady, drahsi provoz a hooodne drahy provoz v mestskem rezimu :D
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#20 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Filtr pevných částic je jen věc na které si má někdo nahrabat a ty co mají auto pěkně odrbat... Bez toho filtru jedou líp,méně žerou,pokud to někdo kdo tomu rozumí sw upraví,tak to funguje jak má i bez něj... A nějaká ekologie-úplná píčovina :D Jednou za čas se ty sračky co to zachytává vypálí a je to ještě větší bordel než když jdou ven pomalu postupně... :oops: Je to asi jako když auto splňuje nějakou normu,oni mu prdnou kompresorek co ředí výfukové plyny a má to hned normu o číslíčko lepší a přitom to hulí stejně,jen to je naředěné vzduchem z venku :roll:

EGR.... Proč tam je? Aby zasral motor a ten po záruce přestal funovat,jiná věc mě nenapadá...
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Odpovědět