Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e60 535d - kolik má dávat váha vzduchu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Pazdi »

Měl bych jen drobný dotaz - je nějaká standardní hodnota, jakou by měla dávat váha vzduchu při volnoběhu? Vyjížděl jsem si hodnoty v INPA, tak jestli podle toho zjistím, jak moc je ještě OK - protože na ni mám podezření - sem tam zhoupnou otáčky na volnoběhu, mentuli mě na ni varoval - že může být problém...tak jsem si chtěl jen potvrdit, jak moc je mimo hodnoty:)
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#2 Příspěvek od Laco19 »

Bez EGR je prietok pri volnobehu cca 17g/s ale koli EGR tam skor vidis udaj okolo 10g/s.
Je na to vzorec ktorym mozes spocitat prietok vzduchu pri lubovolnych otackach, takze mozes skontrolovat vahu v celom rozsahu otacok. Len treba zobrat do uvahy aj EGR alebo ho pred kontrolou vyradit odpojenim podtlaku.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Pazdi »

EGR tam je - zkoušel jsem ho vyčistit - i když asi ne úplně úspěšně, protože se stejně zobrazuje kontrolka emisí...

nicméně při volnoběhu (688rpm) mi INPA ukazuje na váze 54.31 kg/h (což by mělo být nějakých 15.09g/s) - takže?:)
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#4 Příspěvek od Laco19 »

Pazdi píše:EGR tam je - zkoušel jsem ho vyčistit - i když asi ne úplně úspěšně, protože se stejně zobrazuje kontrolka emisí...

nicméně při volnoběhu (688rpm) mi INPA ukazuje na váze 54.31 kg/h (což by mělo být nějakých 15.09g/s) - takže?:)

To vyzera akoby sa EGR neotvaral - pri zohriatom motore a ak mas vsetko OK tak by sa na volnobehu mal EGR otvorit.
Pozri ake chybove hlasenie mas zapisane vo vstrekovani (asi bude vacsi prietok vzduchu ako ocakavany).
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Pazdi »

no EGR jsem měl min. týden venku a snažil sjem se ho pročistit a tady jsou hodnoty , když jsem dorazil po projížďce domů -http://www.jpeg.cz/images/2014/06/09/dKjqt.jpg

Klidně vypíšu chyby - ale jako laik bych potřeboval vědět, kde přesně hledat a hodím je sem;-)
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#6 Příspěvek od Laco19 »

Chyby mas pod F1 hned ako spustis Inpu a odkliknes vstrekovanie DDE. Myslim ze je dobre pozriet ci aj DDE sa nepaci to velke mnozstvo vzduchu.
Skontroluj pre istotu ci mas pripojenu hadicku podtlaku kedze si vyberal EGR :wink: .
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pazdi »

ok, takže jak budu u auta vyjedu chyby dde...hadička je na 100% připojená - kontroloval jsem několikrát - respektive určitě je k EGR - kouknu, jestli je připojený druhý konec...protože mě strašně překvapilo, jak bylo EGR čistý ( http://www.imagehosting.cz/?v=img1211.jpg http://www.imagehosting.cz/?v=img1213.jpg ) podle toho, jak jsem poznal předchozího majitele, tak pochybuju, že ho někdy čistil...
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#8 Příspěvek od Laco19 »

S nefunkcnym (resp. odpojenym) EGR to hlasi "increased emissions", takze by si vedel ze ho mas nefunkcny.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pazdi »

chybu to hlásilo - proto jsem to čistil :)¨
dnes jsem načetl chyby viz : http://www.jpeg.cz/images/2014/06/09/ETrJ.jpg no a kontrolka přestala svítit (zatím)...jen to bylo po cca 2km jízdě...takže ani pořádně zahřáté to nebylo :?
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#10 Příspěvek od Laco19 »

Mas to tam napisane: vysoky prietok vzduchu. To znamena ze do sania nejdu spaliny z EGR ale vsetok vzduch ide cez vahu. Aj ten prvy udaj o prietoku vzduchu vyzeral ako hodnota pri zatvorenom EGR.
Zvykne sa kazit ovladaci ventil (pressure converter, kupit sa da aj za 50€) ale ten je pod sanim. Pre zaciatok by som skontroloval ovladaciu membranu na EGR a hadicky, to sa da urobit aj bez demontaze sania. Kabelaz bude prevdepodobne OK, to by ECU hlasila ako chybu.
Ked teraz nahodou EGR funguje popocuvaj ci nezacujes z motora nezvykle zvuky - to by bol vadny pressure converter.
Mimochodom, EGR myslim zacina otvarat pri teplote vody nad 15°C a tu mas pri sucasnom pocasi este pred nastartovanim.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pazdi »

membránu EGR - takže ho vytáhnout a zkontrolovat jestli se hýbe "ten pístek"?:)
aktuálně je zvuk trošku jiný, jakoby přidušený...navíc se mi stalo, že motor "chcípnul" při dobrždění v křižovatce na semaforu...jakoby se udusil
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#12 Příspěvek od Laco19 »

Pre rychlu kontrolu staci na EGR pripojit hadicku, ustami vysat vzduch a pocuvat ci nefuci ale najlepsi test je vybrat EGR, zatlacit piestik, zaskrtit hadicku a uvolnit piestik - dobry EGR vydrzi otvoreny par minut (dlhsie som neskusal).
Ja by som tipoval vadny pressure converter ked niekedy sa dusi motor spalinami a inokedy sa EGR neotvara.
Odpovědět