Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e60 535d - kolik má dávat váha vzduchu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Měl bych jen drobný dotaz - je nějaká standardní hodnota, jakou by měla dávat váha vzduchu při volnoběhu? Vyjížděl jsem si hodnoty v INPA, tak jestli podle toho zjistím, jak moc je ještě OK - protože na ni mám podezření - sem tam zhoupnou otáčky na volnoběhu, mentuli mě na ni varoval - že může být problém...tak jsem si chtěl jen potvrdit, jak moc je mimo hodnoty:)
Bez EGR je prietok pri volnobehu cca 17g/s ale koli EGR tam skor vidis udaj okolo 10g/s.
Je na to vzorec ktorym mozes spocitat prietok vzduchu pri lubovolnych otackach, takze mozes skontrolovat vahu v celom rozsahu otacok. Len treba zobrat do uvahy aj EGR alebo ho pred kontrolou vyradit odpojenim podtlaku.
Je na to vzorec ktorym mozes spocitat prietok vzduchu pri lubovolnych otackach, takze mozes skontrolovat vahu v celom rozsahu otacok. Len treba zobrat do uvahy aj EGR alebo ho pred kontrolou vyradit odpojenim podtlaku.
Pazdi píše:EGR tam je - zkoušel jsem ho vyčistit - i když asi ne úplně úspěšně, protože se stejně zobrazuje kontrolka emisí...
nicméně při volnoběhu (688rpm) mi INPA ukazuje na váze 54.31 kg/h (což by mělo být nějakých 15.09g/s) - takže?:)
To vyzera akoby sa EGR neotvaral - pri zohriatom motore a ak mas vsetko OK tak by sa na volnobehu mal EGR otvorit.
Pozri ake chybove hlasenie mas zapisane vo vstrekovani (asi bude vacsi prietok vzduchu ako ocakavany).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
ok, takže jak budu u auta vyjedu chyby dde...hadička je na 100% připojená - kontroloval jsem několikrát - respektive určitě je k EGR - kouknu, jestli je připojený druhý konec...protože mě strašně překvapilo, jak bylo EGR čistý ( http://www.imagehosting.cz/?v=img1211.jpg http://www.imagehosting.cz/?v=img1213.jpg ) podle toho, jak jsem poznal předchozího majitele, tak pochybuju, že ho někdy čistil...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
chybu to hlásilo - proto jsem to čistil
¨
dnes jsem načetl chyby viz : http://www.jpeg.cz/images/2014/06/09/ETrJ.jpg no a kontrolka přestala svítit (zatím)...jen to bylo po cca 2km jízdě...takže ani pořádně zahřáté to nebylo

dnes jsem načetl chyby viz : http://www.jpeg.cz/images/2014/06/09/ETrJ.jpg no a kontrolka přestala svítit (zatím)...jen to bylo po cca 2km jízdě...takže ani pořádně zahřáté to nebylo

Mas to tam napisane: vysoky prietok vzduchu. To znamena ze do sania nejdu spaliny z EGR ale vsetok vzduch ide cez vahu. Aj ten prvy udaj o prietoku vzduchu vyzeral ako hodnota pri zatvorenom EGR.
Zvykne sa kazit ovladaci ventil (pressure converter, kupit sa da aj za 50€) ale ten je pod sanim. Pre zaciatok by som skontroloval ovladaciu membranu na EGR a hadicky, to sa da urobit aj bez demontaze sania. Kabelaz bude prevdepodobne OK, to by ECU hlasila ako chybu.
Ked teraz nahodou EGR funguje popocuvaj ci nezacujes z motora nezvykle zvuky - to by bol vadny pressure converter.
Mimochodom, EGR myslim zacina otvarat pri teplote vody nad 15°C a tu mas pri sucasnom pocasi este pred nastartovanim.
Zvykne sa kazit ovladaci ventil (pressure converter, kupit sa da aj za 50€) ale ten je pod sanim. Pre zaciatok by som skontroloval ovladaciu membranu na EGR a hadicky, to sa da urobit aj bez demontaze sania. Kabelaz bude prevdepodobne OK, to by ECU hlasila ako chybu.
Ked teraz nahodou EGR funguje popocuvaj ci nezacujes z motora nezvykle zvuky - to by bol vadny pressure converter.
Mimochodom, EGR myslim zacina otvarat pri teplote vody nad 15°C a tu mas pri sucasnom pocasi este pred nastartovanim.
Pre rychlu kontrolu staci na EGR pripojit hadicku, ustami vysat vzduch a pocuvat ci nefuci ale najlepsi test je vybrat EGR, zatlacit piestik, zaskrtit hadicku a uvolnit piestik - dobry EGR vydrzi otvoreny par minut (dlhsie som neskusal).
Ja by som tipoval vadny pressure converter ked niekedy sa dusi motor spalinami a inokedy sa EGR neotvara.
Ja by som tipoval vadny pressure converter ked niekedy sa dusi motor spalinami a inokedy sa EGR neotvara.